Kuka saa ostaa punalappuja?
Taas oli lehdessä juttua punalapputuotteista ja joku oli pahastunut siitä että HÄN juuri ei ollut saanut parhaita lapputuotteita.
Ei kai punalaputetut mitään köyhäinapua ole? Luulisi että kaikilla on sama oikeus ostaa alennustuotteita.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulainen on mieluummin nälässä kuin ostaa punalappuista VANHAA ruuaksi. Kuulemma pitää tuoretta olla.
Näin meitä on erilaisia.
Meillä käytetään punalappuisia. Jopa pakkaseen laitan ja käytän myöhemmin.
Minullakin on tuttu, joka ei kehtaa ostaa punalappuja, koska joku voi luulla köyhäksi! Ja tämä ihminen on oikeasti köyhä kun hassaa eläkkeensä kaiken maailman turhuuksiin, kuten baareissa syömiseen. Tutuilta kinuaa sitten ruokakutsuja "kun rahat on loppu".
No, onneksi naapurit eivät tiedä häntä köyhäksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä kukaan tietää mitään toisen kaupassakäyvän varallisuudesta?
Esimerkiksi yleisestä habituksesta ja Louis Vuitton laukusta.
Mistä tietää onko laukku louis vuittonin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika inhottavalta näyttää kun kalliin auton pihaan ajanut kaappaa kärryynsä lapputuotteita. Toiset laskeskelevat riittääkö rahat kun 10 sekuntia liian myöhään ehti paikalle...
KENELLÄ, siis aidosti kyselen, on mielenkiintoa seurata että millä autolla kukin asiakas "kurvailee pihaan" ja varsinkin mitä sen jälkeen kaupasta ostelee.
Hullulla halvat huvit. "audikuski, mustat housut ja nahkatakki, ostaa punalappujauhelihaa. Skodakuski, siniset farkut ja huppari, ostaa sandels kaljaa."...
Juu, kannattaa rientää sinne kauppaan keräämään niitä punalappuja mieluummin kun jäädä kuvaamaan kaikki kauppaan tulijat ja heidän autonsa. Vai miten voi muistaa, että kuka tuli milläkin autolla ja ostiko se punalappuja..?
Vierailija kirjoitti:
Mietinmie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko ehkä 55v henkilö menossa ostamaan punakappuisia tuotteita, mutta tulivat kaksipaikkaisella urheilumersulla ja parkkeerasi perhepaikalle. Nuori vaimo oli mukana, niin onhan kahden hengen perhekin perhe ja saavat parkkeerata perhepaikalle?
Kuulostaa meidän perheen kaltaiselle perheelle. Ehkä sen urheilumersun takapenkillä oli vaikka kaksi lasta, jotka halusivat jäädä pelaamaan kännykällä.
Se, joka aiemmin kertoi, että lähes 5000 € palkasta huolimatta ostaa punalapputuotteita, kun vaimolla on kallis maku ja 4 lasta
Seuraavassa kommentissa palkkasi on 6000 € ja vaimon nuori ikäkin kerrottu.
Ei 6000 kuukausipalkalla vielä urheilumersuja ostella ja saada nuorta vaimoa.
T:se 55-vuotias jolla 20-vuotias vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika inhottavalta näyttää kun kalliin auton pihaan ajanut kaappaa kärryynsä lapputuotteita. Toiset laskeskelevat riittääkö rahat kun 10 sekuntia liian myöhään ehti paikalle...
KENELLÄ, siis aidosti kyselen, on mielenkiintoa seurata että millä autolla kukin asiakas "kurvailee pihaan" ja varsinkin mitä sen jälkeen kaupasta ostelee.
Hullulla halvat huvit. "audikuski, mustat housut ja nahkatakki, ostaa punalappujauhelihaa. Skodakuski, siniset farkut ja huppari, ostaa sandels kaljaa."...
Juu, kannattaa rientää sinne kauppaan keräämään niitä punalappuja mieluummin kun jäädä kuvaamaan kaikki kauppaan tulijat ja heidän autonsa. Vai miten voi muistaa, että kuka tuli milläkin autolla ja ostiko se punalappuja..?
Ap ootko tyhmä?
Se ostaa joka ekana ehtii ja that's it.
Ei ole mitään kuka saa ostaa-juttua laisinkaan. Sitä itkee vaan ne jotka eivät saa aikaiseksi mennä ajoissa kauppaan. Alennushaukat ovat käyttäneet aikaa ja energiaa hioakseen strategiaansa, eli nähneet vaivaa jotta saavat säästöjä.Ihan turha muiden inistä.
En ole rikas, enkä köyhäkään. Jotakin siltä väliltä. Sillä aika ajoin virtaa viini minunkin maljassani ja Ammonin niin salliessa saan silloin tällöin nauttia oikein maittavan aterian ylhäisten seurassa. Mahani ei kuitenkaan ole niin pyöreä, kuin heillä, joilla on kuparia ja hopeaa loputtomiin. Ruumiini ei kuitenkaan ole yhtä hintelä, kuin heillä, jotka saavat ruokansa toisen tähteistä keppien iskujen saattamana. Kuulun siis siihen keskimmäiseen luokkaan, joka taiteilee kuin ohuella nuoralla, yrittäen yltää yhtä korkealle kuin ylhälistö, mutta jatkuvasti varoen, ettei vain tipahda köyhälistön nälkäiseen kitaan.
Totisesti, tämän kerrottuani sanon, että lihani ostan sieltä missä se kulloinkin on edullisinta. Vaikka joskus taskussani olisi ylimääräinen pala kuparia tai puutarhaani kätkettynä jopa kokonainen nyssäkkä. Sillä jos ei ole ylhälistöön syntynyt, on yhtä nopeasti menettävä kaiken, kuin mies jonka krokotiili nappaa niilin varrelta. Kaiken olen itse maksava ja vaikka varallisuuteni voi ajoittain olla köyhän silmään suuri, niin totuus ei voisi vähempää pitää paikkaansa. Sillä jokainen, joka on nähnyt, kun Faarao kantaa vuosittaisen veron ja jättää jälkeensä vain muutaman naudan vuodan, tietää, että tavallinen työläinen ei ikinä tule olemaan rikas. Ja täten olkoon hänellä oikeus ostaa lihansa sieltä, missä se kulloinkin on edullisinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oikeasti varakkaat eivät muuten käytä Vuittonia.Vuittonia käyttää keskiluokkainen velkaantunut joka haluaa näyttää varakkaalta.
Mä olen varakas muttei tulis mieleenikään näyttää sitä. Mulle sopii hyvin että mua luullaan köyhäksi. Eivät ne mua köyhänä pitävät tiedä että meille on hulppea loma-asunto Ranskassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap ootko tyhmä?
Se ostaa joka ekana ehtii ja that's it.
Ei ole mitään kuka saa ostaa-juttua laisinkaan. Sitä itkee vaan ne jotka eivät saa aikaiseksi mennä ajoissa kauppaan. Alennushaukat ovat käyttäneet aikaa ja energiaa hioakseen strategiaansa, eli nähneet vaivaa jotta saavat säästöjä.Ihan turha muiden inistä.
Miksi ap:lle veetuilet, hänhän oli samaa mieltä kanssasi? Taidat itse olla hieman tyhmä jos luetunymmärtäminen tuolla tasolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko laukku louis vuittonin?
Monessa on mauton printti jossa lukee LV tuhat ja yksi kertaa. Tosin saattaapa moni olla feikkikin.
Kyllä ne pitäisi varattomille jättää. Rikkaat ei niitä tarvi, köyhiltä vievät viimeisetkin mahdollisuudet pärjätä!
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä aletuotteita voisi jättää niille jotka enemmän tarvitsevat? Aika ahneelta kuulostaa...
Et ymmärrä mitään! Nehän nimeenomaan on alennettu siksi etteivät JÄISI vaan joku veisi halvemmalla pois! Kuka hyvänsä siis. Hieno juttu.
Sen jälkeen kun Iltasanomissa oli tämä 1400 euron kännykällä ja rakennekynsillä varusteltu wannabe instagram vaikuttaja, elämäntapatyötön kertomassa miten häntä pännii hyvätuloiset ostamassa punalaputettuja tuotteita, olen nimenmaan alkanut ostaa niitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pitäisi varattomille jättää. Rikkaat ei niitä tarvi, köyhiltä vievät viimeisetkin mahdollisuudet pärjätä!
Ei teillä varattomilla ole rahaa paistilihaan edes alennuksella.
Rakennekynnet ja muutenkin ylipitkät kynnet on vastenmielisiä. Miksi niitä pidetään muodikkaina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Köyhille" ei kelpaa punalaputetut kasvistuotteet eikä vielä halvemmat kuivat linssit ja soijarouheet. Joten minä keskituloisena käärin ne kärryyni ja naureskelen lihaville alejauhelihahounille.
Minä ostan lähinnä laadukkaimpia lihoja, niissä alennus on merkittävä.
No ne laadukkaat lihat ei ole enää ihan parhammillaan silloin kun niissä punainen tarra on.
Sanoo sikanautajauhelihan ostaja.
Hyvin huomaa, ettei sinulla ole kunnon lihasta kokemusta.
Eipä ollut köyhille kelvannut pyhien alla savustettu lampaanliha alennuksella.
Kylläpä on hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Rakennekynnet ja muutenkin ylipitkät kynnet on vastenmielisiä. Miksi niitä pidetään muodikkaina?
Ne on kuvottavia, kyllä.
Valintakysymyksiä. Pitääkö raatelukynnet kunnossa vai ostaako ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä kukaan tietää mitään toisen kaupassa käyvän varallisuudesta?
0san köyhistä tunnistaa habituksesta.
Kitupiikkiä on myös rikkaissa. Rikkaiden seassa on myös aliravittuja.
Tiedossa oli tapaus, jossa syövän saanut päätti jonottaa. menemättä säästääkseen kokeilemaan yksityiselle. n. 100 000:- jäi perintöön. -