Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka saa ostaa punalappuja?

Vierailija
09.04.2023 |

Taas oli lehdessä juttua punalapputuotteista ja joku oli pahastunut siitä että HÄN juuri ei ollut saanut parhaita lapputuotteita.

Ei kai punalaputetut mitään köyhäinapua ole? Luulisi että kaikilla on sama oikeus ostaa alennustuotteita.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika inhottavalta näyttää kun kalliin auton pihaan ajanut kaappaa kärryynsä lapputuotteita. Toiset laskeskelevat riittääkö rahat kun 10 sekuntia liian myöhään ehti paikalle...

Vierailija
22/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ja varakkaammat ostaa niistä punalaputetuista aika erilaisia tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eivät punalaputetut tuotteet kelpaa koska vaivaa, aikaa ja rahaa säästääkseni valmistan ruokaa kolmeksi päiväksi kerrallaan ja silloin on parempi käyttää valmistukseen varmasti tuoreita elintarvikkeita. Hyvä kuitenkin, että joku kuka tahansa ostaa punalaputettuja etteivät päädy biojätteeseen. Keskituloisillakin voi nykyään olla ajoittain rahavarat vähissä ja ihan hyvä jos voivat paikata vähän talouttaan näillä punalaputetuilla tuotteilla koska tuskin saavat muutakaan apua jos rahat ovat vähissä.

Vierailija
24/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku turkkiin pukeutunut rouvashenkilö juuri eilen osti monta purkkia punalappujogurttia ja jauhelihaa. Laittoi suututtamaan kyllä... Vei kaikki eikä jättänyt muille.

Vierailija
25/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laissa ei ole määritelty, kuka saa ostaa näitä tuotteita.

Vielä, tiedä vaikka kokoomus poistaisi koko punalappuidean eli sellaisia ei saisi edes myydä.

Vierailija
26/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika inhottavalta näyttää kun kalliin auton pihaan ajanut kaappaa kärryynsä lapputuotteita. Toiset laskeskelevat riittääkö rahat kun 10 sekuntia liian myöhään ehti paikalle...

Luuletko että se kalliin auton kuski ostaa niitä alennusmaksalaatikoita ja -maitopurkkeja? Itse en vilkaisekaan niitä tuotteita, mitä vähävaraisemmilla näyttäisi kärryissään olevan.

Vierailija
27/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhille" ei kelpaa punalaputetut kasvistuotteet eikä vielä halvemmat kuivat linssit ja soijarouheet. Joten minä keskituloisena käärin ne kärryyni ja naureskelen lihaville alejauhelihahounille.

Vierailija
28/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä, tiedä vaikka kokoomus poistaisi koko punalappuidean eli sellaisia ei saisi edes myydä.

Kokoomuksen valta ei taida alennustuotteiden poistamiseen sentään yltää.

Vierailija
29/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen valta ei taida alennustuotteiden poistamiseen sentään yltää.

Vierailija
30/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Köyhille" ei kelpaa punalaputetut kasvistuotteet eikä vielä halvemmat kuivat linssit ja soijarouheet. Joten minä keskituloisena käärin ne kärryyni ja naureskelen lihaville alejauhelihahounille.

Minä ostan lähinnä laadukkaimpia lihoja, niissä alennus on merkittävä.

Vierailija
31/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni palkka 4000 € ja hävettää viedä työttömien ja eläkeläisten edestä punalapputuotteita

Mutta kun on 4 lasta ja kalliin maun omaava vaimo, joka on matalaoalkka-alalla, niin jostakin on säästettävä

Vierailija
32/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä logiikkaa, että punalaputetut tuotteet olisivat vain tietyille ihmisille. Ne tuotteet ovat vanhaksi menossa, kauppa haluaa niistä nopeasti eroon, ettei tule hävikkiä. Eikö se nyt ole ihan yhdentekevää, kuka ne kotiinsa kaupasta raahaa?

Ei ole kyseessä hyväntekeväisyys, vaan liiketoiminnan päätös. Jo olisi kyse hyväntekeväisyydestä, silloin tuloraja olisi perusteltu. Mutta kun ei ole.

Mä ostan punalaputettuna sellaisia tuotteita, joita ostaisin muutenkin. En osta esim kanasilppua limaliemessä, vaikka olisi -90% lappu. Paistijauhelihaa, lohta, marinoimattomia pihvejä ja fileitä. En ole köyhä, jos en rikaskaan. Mieluummin pihistän vähän ruuassa, niin voin suoda perheelleni muita iloja.

Vierailija
33/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oppiipahan olemaan ajoissa paikalla. Aika paljon saa kyllä nähdä vaivaa, että tietää millaisella autolla joku ajaa pihaan ennen punalaputettujen tuotteiden kärryihin mättämistä.

Vierailija
34/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne laadukkaat lihat ei ole enää ihan parhammillaan silloin kun niissä punainen tarra on.

Vierailija
35/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko ehkä 55v henkilö menossa ostamaan punakappuisia tuotteita, mutta tulivat kaksipaikkaisella urheilumersulla ja parkkeerasi perhepaikalle. Nuori vaimo oli mukana, niin onhan kahden hengen perhekin perhe ja saavat parkkeerata perhepaikalle?

Vierailija
36/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen punalappuisen ostanut, kanan koipireisiä jotka olivat menossa saman tien uuniin.

Kaikki saa näitä ostaa joka haluaa, eivät ole vain tietylle ryhmälle.

Vierailija
37/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen joka astuu kauppaan saa ostaa punalaputettuja tuotteita. Ei väliä paljonko tilillä on rahaa. Vaatekaupassakin on punaisia lappuja ja ihan kaikki saa niitäkin ostaa.

Vierailija
38/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä aletuotteita voisi jättää niille jotka enemmän tarvitsevat? Aika ahneelta kuulostaa...

Meillä ne aletuotteet on niin ihmeellisiä tuotteita että en suostu ostamaan ja syömään. Jätän mielelläni muille vaikka elän minimituella. Löydän yleensä halvemmalla jotain muuta lihaa tai einestä, ilman alennustakin.

Vierailija
39/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen on mieluummin nälässä kuin ostaa punalappuista VANHAA ruuaksi. Kuulemma pitää tuoretta olla.

Näin meitä on erilaisia.

Meillä käytetään punalappuisia. Jopa pakkaseen laitan ja käytän myöhemmin.

Vierailija
40/107 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne laadukkaat lihat ei ole enää ihan parhammillaan silloin kun niissä punainen tarra on.

Kyllä huippukokki sanoi ihan televisiossa, että jos näkee punalapuisen naudan sisäfileen, niin ostaa sen ja antaa vielä 2 viikkoa sen odottaa valmistamista.