Pitäiskö työttömyysturvaa leikata 40%?
Kommentit (94)
Jos mun työttömyysrahaa leikataan 40% niin saisin enää 450e.
Tällä pitäisi lapsetkin elättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tukiaisia pitää leikata. Vasemmistohallitus osoitti, että ihmisten makuuttaminen johtaa valtion velkaantumiseen.
Ylivoimaisesti suurin osa tuista menee eläkeläisiin, joten eläkeläiset takaisin töihin. Ajattele nyt, siellä vain kotona makaavat laiskiaiset! Eikö tätä joku ehdottanutkin jo? Olisiko jopa ollut apn oma ehdotus?
Eläkeläiset ovat työnsä jo tehneet, mutta miksei maassamme veronmaksajain elätettävinä olevia ulkomaalaisia karkoiteta takaisin kotimaihinsa?
Eihän voi olla tarkoitus, että ne jäävät tänne meidän eläteiksemme ikuisiksi ajoiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tukiaisia pitää leikata. Vasemmistohallitus osoitti, että ihmisten makuuttaminen johtaa valtion velkaantumiseen.
Ylivoimaisesti suurin osa tuista menee eläkeläisiin, joten eläkeläiset takaisin töihin. Ajattele nyt, siellä vain kotona makaavat laiskiaiset! Eikö tätä joku ehdottanutkin jo? Olisiko jopa ollut apn oma ehdotus?
Eläkeläiset ovat työnsä jo tehneet, mutta miksei maassamme veronmaksajain elätettävinä olevia ulkomaalaisia karkoiteta takaisin kotimaihinsa?
Eihän voi olla tarkoitus, että ne jäävät tänne meidän eläteiksemme ikuisiksi ajoiksi!
Työmarkkinatukeen ja ansiosidonnaiseen ei saa koskea, mutta tässä oma ehdotukseni:
* YLE:n budjetti on puolitettava!
* Haitt*ma*hanmu*tto on lopetettava totaalisesti!
* Keh*tysa*u on lopetettava!
* Maassamme olevat ulk*ma*laiset, jotka eivät tule toimeen omalla työllään on saatava muutt*ma*n isiensä maille!
Tässä noin alkuun...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maksanut jäsenmaksuja ja muita, joten olen ansainnut ansiosidonnaiseni
Sama täällä. Maksoin melkein kolmekymmentä vuotta. Alle vuosi työttömänä ja nyt olen työkokeilussa useamman kuukauden. Sen jälkeen on mahdollisuus 50% palkkatukeen.
Olen yleensä nostanut ansiosidonnaista noin 100 päivää. Siinä ajassa olen ehtinyt löytää uuden työpaikan. Vaikka sen uuden työpaikankin löytää, niin ei harvoin ne työt alkaa juuri sillä sekunnilla. Täytyy elää sekin aika, kun odottaa uuden työn alkua.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaiden valtion tukemana on sairas. Ei valtion tehtävä ole tukea työttömyysvakuutuksia. Korkeintaan veronalennuksilla.
Sehän olisikin hienoa jos työttömät saisivat veronalennuksen. Nykyään se menee niin, että veroprosentti nousee kun jää työttömäksi ja tulot tippuu.
Etuuksia (ja eläkkeitä) verotetaan eri tavalla kuin palkkatuloa.
Eläkeläisen kannattaa tehdä edes vähän töitä. Sillä saa veroprosenttia pienemmäksi.
Toivottavasti asioista päättävillä on aloittajaa enemmän ajattelukapasiteettia.
40 prosentin vähennys ajaa ihmiset toimeentuloluukulle, ja jos sieltäkin saatua vähennetään, ihmiset joutuvat talousahdinkoon ja asunnottomiksi.
Tukia pienentämällä ei työnantajia pakoteta ottamaan töihin.
Aloittajalla on....
Leikataan toki perusturvaa 40%. Mutta tasapuolisuuden nimissä leikataan palkkoja saman verran ja nostetaan julkisen puolen maksuja myös tuon 40%. Eikö kuulosta reilulta. Saman verran kaikilta pois 😁
Vierailija kirjoitti:
Olen yleensä nostanut ansiosidonnaista noin 100 päivää. Siinä ajassa olen ehtinyt löytää uuden työpaikan. Vaikka sen uuden työpaikankin löytää, niin ei harvoin ne työt alkaa juuri sillä sekunnilla. Täytyy elää sekin aika, kun odottaa uuden työn alkua.
Minulla työttömyyspätkät kestävät yleensä 2-3 kk. Sitten yleensä jo pyytävät takaisin töihin. Toista työpaikkaa en halua etsiä, sillä nykyisessä on niin hyvä palkka.
Vuositulot tippuisivat ja vapaa-aika vähenisi jos lähtisin vakituiseksi johonkin toiseen firmaan oman alani tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Menikö ne, joilta on leikattu toimeentulotukea 40 prosenttia töihin menemisestä kieltäytymisen seurauksena, niin menivätkö he sitten lopulta töihin? Vai ottivat ikuisuuskarenssin vastaan? Onko kukaan tilastoinut asiaa? Itselläni sellainen perustuntuma, että eivät taida mennä töihin, vaikka sitä leikattaisiinkin 40 prosenttia.
Ikuisuuskarenssi merkitseekäytännössä itsemurhaa, nälkäkuolemaa - eikä vain sinulle, vaan vaimollesi ja lapsillesi myös!
On parempi ajaa samantien päin kallioleikkausta, niin kauan kun auto on vielä käytettävissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö ne, joilta on leikattu toimeentulotukea 40 prosenttia töihin menemisestä kieltäytymisen seurauksena, niin menivätkö he sitten lopulta töihin? Vai ottivat ikuisuuskarenssin vastaan? Onko kukaan tilastoinut asiaa? Itselläni sellainen perustuntuma, että eivät taida mennä töihin, vaikka sitä leikattaisiinkin 40 prosenttia.
Ikuisuuskarenssi merkitseekäytännössä itsemurhaa, nälkäkuolemaa - eikä vain sinulle, vaan vaimollesi ja lapsillesi myös!
On parempi ajaa samantien päin kallioleikkausta, niin kauan kun auto on vielä käytettävissä!
Samaa olen itsekseni miettinyt.
Enemmän säästöä tulisi jos asetettaisiin eläkkekatto vaikka 1999€/kk, säästöä tulisi reilusti yli 13mrd €/ vuosi.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nimenomaisesti vasemmistoliiton, SDP:n ja vihreiden tarkoitus. Saavat valtavasti ääniä tältä yhä paisuvalta elättijoukolta, joka lisäksi tehtailee ahkerasti rikoksia ja kiertää veroja!
Solisalirakit ja kokoomus on! Tuotakin itsestäänselvyyttä on täällä joku orpo alapeukuttanut!
Jo Wanha Cansa tiesi, että kommunisti ei osaa laskea! Jos se osaisi, se ei olisi kommunisti!