Pitäiskö työttömyysturvaa leikata 40%?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Nostetaan vaan niitä kansanedustajien palkkoja, niin voivat sitten miettiä, miten saatais köyhistä vielä köyhempiä. Antaa niiden ajella takseilla ja maksetaan niiden eväät
Onhan se fortumin Rauramokin kumppaneineen miljoona tuloilla. Epäonnistuneista saksan ja venään sopimuksista palkittavana. Miksihän, sopii kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ilman muuta. Alennetaan myös palkkoja ym ansioita, aloitetaan sieltä yläpäästä, suurituloisin prosentti menettää 60%, suurituloisin kymmenys 40%, mediaanikymmenys 10% ja loput saavatkin sitten lisää, niin että köyhin prosentti saa 300% nykytulot.
Ja kukahan sitten maksaisi sinun ja muiden loisten elämisen?
Vierailija kirjoitti:
Jodelissa jaetaan oikein vinkkejä siihen kuinka pääsee toimeentulotuelle eli kuinka menetetään oikeus työttömyysrahaan. Joku on siis erittäin pielessä tässä yhteiskunnassa.
Kokoomushan se haluaa että leikataan työttömiltä niin se aiheuttaa tuollaista. Ei kaikki halua mennä kuin lampaat teuraaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostetaan vaan niitä kansanedustajien palkkoja, niin voivat sitten miettiä, miten saatais köyhistä vielä köyhempiä. Antaa niiden ajella takseilla ja maksetaan niiden eväät
Onhan se fortumin Rauramokin kumppaneineen miljoona tuloilla. Epäonnistuneista saksan ja venään sopimuksista palkittavana. Miksihän, sopii kysyä.
Ja jopa taas löytyi nobelisti professorikin rahastamaan neuvoillaan. Viimeksi maksoi samat neuvot satojen tavisten palkan verran. Taisi olla Sipilän aikaan.
Ei kannata. Itse ainakin pystyin työllistämään itseni, kun työttömänä sain kehitellä rauhassa työn itselleni eikä tarvinnut hattu kourassa olla kaupan kulmalla kerjäämässä elantoa. Osa työttömistä nykyäänkin työllistää itsensä, pitäisi muistaa. En ollut pitkään työttömänä, kun työllistin itseni. Ei olisi onnistunut, jos olisi joutunut elämään taloudellisessa ahdingossa ja miettimään, mistä saa päivittäisen ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Sopii. 140 000 kadonneen porukka kasvaa entisestään.
Perheväkivalta kasvaa samassa suhteessa. Puolet menoista on maksettava.
Työtön mies kirjoitti:
Leikatkaa vaan- sitten murhaan pari kela akkaa ja saan ilmaisen täysihoidon vankilassa. Saan sieltä jopa rahaa sitten enemmän kuin kelan työttömyysturva. Ilmaisia aterioitakin saa ja siinä säästää jo viikossa kymmeniä euroja.
Sairaalaankin kannattaa joutua. Ite ku jouduin olemaan sairastumisen vuoksi sairaalassa, nautin siitä täysihoidosta. Ihan hyvä lomamesta se oli köyhälle opiskelijalle silloin, kun normiarjessa ei saa montaa kertaa päivässä ateriaa valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Mikä jottei. Meinaan, varmaan tulisi meikän työtunnit ja ehkä jopa peräti palkka nousemaan tuon jälkeen.
-vartija/jv-
Hyvä pointti, koska sosiaaliturva on osa yleistä turvallisuutta.
Nyt sitten nähdään, mikä onni ja autuus se leikkaaminen on.
Ja kokoomuksen äänestäjä toimihenkilöt. Ette te niitä leikattuja rahoja tule ikinä näkemään :D :D
Ehkäpä vaan saatte avustaa vaikka omia sukulaisianne taloudellisesti näiden "leikkaustoimien" seurauksena. Sanokaa mun sanoneen..
Vierailija kirjoitti:
Ja kokoomuksen äänestäjä toimihenkilöt. Ette te niitä leikattuja rahoja tule ikinä näkemään :D :D
Ehkäpä vaan saatte avustaa vaikka omia sukulaisianne taloudellisesti näiden "leikkaustoimien" seurauksena. Sanokaa mun sanoneen..
Niinhän se menee. Pappa betalar enemmän, kun oman muksun asumistuesta leikataan. Mitä sit jos omasta muksusta kasvaa ongelmanuori, jonka aikuiselämä alkaa työttömänä erilaisten mt-ongelmien ym. vuoksi. Sattuu sitä paremmissakin piireissä.
Totta kai tukiaisia pitää leikata. Vasemmistohallitus osoitti, että ihmisten makuuttaminen johtaa valtion velkaantumiseen.
Taisin juuri keksiä miten kannustinloukuista päästään eroon. Kun ihminen työllistyy, seuraavien neljän kuukauden aikana hän saa sekä tukia että palkkaa. Palkasta otettava veroprosentti toteuttaa "negatiivisen progression". Ensimmäisenä kuukautena se ei ota huomioon tukisummia ollenkaan, seuraavana hieman, lisääntyen portaattomasti kohti neljättä kuukautta. Viidentenä kuukautena tuet katkeavat, mutta veroprosentti tasoittaa "hypyn alaspäin".
Eli, tällä uudella veroprosentin säätökomponentilla työllistynyt näkee ensin tulojen tuplaantuvan, sitten kuukausi kerrallaan mennään kohti tilannetta "kaikki raha tulee palkkatyöstä". Vaikka lopussa käteen jäävä osuus olisi vain hieman tukia korkeampi (oltava kuitenkin 1.5 kertainen), ensimmäisten kuukausien "tuplapalkka" toimii tehokkaana kannustimena.
Käsittämättömän helppoa, eikös vain ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ilman muuta. Alennetaan myös palkkoja ym ansioita, aloitetaan sieltä yläpäästä, suurituloisin prosentti menettää 60%, suurituloisin kymmenys 40%, mediaanikymmenys 10% ja loput saavatkin sitten lisää, niin että köyhin prosentti saa 300% nykytulot.
Ja kukahan sitten maksaisi sinun ja muiden loisten elämisen?
Digitalisaatio tuottaa rahaa työvoima ei. Työn tuottavuus on hurjasti laskenut. Työssäkäyvät eivät elätä ketään. Nyt digitalisaation hyödyt ohjautuvat isorikkaille.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maksanut jäsenmaksuja ja muita, joten olen ansainnut ansiosidonnaiseni
Se alle 100e vuosittainen kassamaksu kattaakin tosi pitkän ansiosidonnaisen. 20 vuoden jälkeen voisi olla kuukauden :D
Vierailija kirjoitti:
Leikkauskiimasta voi parantua - jopa kokoomuslainen.
Ei voi.
joo, kiitti vaan. Joudun pitkäaikaissairaana roikkumaan työkkärin listoilla. Kokeile itse miten tuut toimeen vuosikausia pienemmällä rahalla sitten. Kun nytkin on jo vaikeaa inflaation takia.
Mitäpä jos rupean kostoksi naarmuttamaan vähän arvokkaamman näkösiä autoja ihan randomisti. Kiusa se on pienikin kiusa. Ja sitten laajentaisin tätä harrastustani.
Kannattaa muistaa, että niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan
Vierailija kirjoitti:
Paljonko voidaan nostaa menoja (mm ruoka, sähkö, asuminen, ihan kaikki) ja alentaa tukia? Mm tt-tuella ei enää elä, ainakaan jos sillä joutuu kituuttamaan yhtään pidempään eikä ole käteistä säästössä..
Jossain vaiheessa porukka alkaa nälkäänsä varastamaan, sitäkö tällä toivotaan? Ja kaikki muu rikollisuus lisääntyy toki samalla.
Muista, että jos olet toimeentulotukiasiakas, niin sinulla ei saa olla mitään säästöjä. Säästöt tietenkin pidetään sellaisessa paikassa, mistä Kela ei niitä näe.
Olen ollut 40v töissä, maksanut veroja tähän maahan. Enää en työllisty, oli ansiosidonnainen mikä tahansa. Nyt vaan eläkettä odotellessa, olen maksanut jokaisen euron mitä nyt saan takaisin. Jos kokoomus ne lopettaa, rahat otetaan kokoomuslaisilta.
Sama kai se on lopettaa koko työttömyyspäiväraha, maksetaan saman verran toimeentulotukea sitten.