Pitäiskö työttömyysturvaa leikata 40%?
Kommentit (94)
Ok, eli kun nyt saan työmarkkinatukea 780 e lapsikorotuksella sitten saisin n 500 e? aika tiukkaa tulisi lapsen kanssa elää sillä. tt tuki ja asumistukea ja elatustuki menee meillä vuokraan.
Jos leikattais 100% niin eikös silloin olis vielä parempi?
Välitön täystyöllisyys...eiku...
Ansiosidonnaiset pitäisi lakkauttaa, ettei jengi voisi taktikoida tekevänsä työtä vain sen verran, että voivat elellä leveästi ansiosidonnaisella pari vuotta. Lisäksi toimeentulotuesta pitäisi poistaa kaikki harkinnanvaraiset lisät ja poistuisi myös turhaa byrokratiaa, kun kaikki työttömät ja työkyvyttömät saisivat vain työmarkkinatuen verran tukea (n. 500e) ja siihen päälle sitten mahdollista asumistukea, mikäli asuvat yksin tai ovat yksinhuoltajia.
Ansiosidonnainen lyhennetään ja porrastetaan ihan heti kohta.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin tavalla pitäisi saada painetta niille ihmisille, jotka on vaan päättänyt olla muiden elätettävänä. Mutta nämä henkilöt varmaan pääasiassa on toimeentulotuen piirissä. En tiedä miten sitä painetta saisi, kun perusosaakaan ei kai tällä hetkellä alenneta.
Ehkä ensisijaisesti pitäisi kuitenkin saada työhalukkaat työttömät töihin. Uudelleenkoulutettua yms, niin ei tarvitsisi roudata ulkomailta työvoimaa (älytöntä)! Niitä muiden elätettävänä olijoita on varmasti huomattavasti vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakin tavalla pitäisi saada painetta niille ihmisille, jotka on vaan päättänyt olla muiden elätettävänä. Mutta nämä henkilöt varmaan pääasiassa on toimeentulotuen piirissä. En tiedä miten sitä painetta saisi, kun perusosaakaan ei kai tällä hetkellä alenneta.
Ehkä ensisijaisesti pitäisi kuitenkin saada työhalukkaat työttömät töihin. Uudelleenkoulutettua yms, niin ei tarvitsisi roudata ulkomailta työvoimaa (älytöntä)! Niitä muiden elätettävänä olijoita on varmasti huomattavasti vähemmän.
Missä muualla tarvitaan kokopäiväisiä työntekijöitä kuin sos- terv ja kasvatusalalla? Kauppoihin ,siivoamaan ja ravintoloihin otetaan vain osapäivätyöhön nollatuntisopparilla. Minä en lapsen ainoana huoltajana uskalla niihin mennä kun tukirahoja ja palkkaa voi joutua odottamaan jopa 2 kk. On kokemusta... sovitellun päivärahan käsittely on hidasta. Terveys tai kasvatusalalle en sovi. Eli tosiasasiassa tarvitaan ihmisiä jotka saavat osan palkasta erilaisina tukina? Ei ulkomaiset työntekijätkään tule muutamalla satasella Suomessa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaiset pitäisi lakkauttaa, ettei jengi voisi taktikoida tekevänsä työtä vain sen verran, että voivat elellä leveästi ansiosidonnaisella pari vuotta. Lisäksi toimeentulotuesta pitäisi poistaa kaikki harkinnanvaraiset lisät ja poistuisi myös turhaa byrokratiaa, kun kaikki työttömät ja työkyvyttömät saisivat vain työmarkkinatuen verran tukea (n. 500e) ja siihen päälle sitten mahdollista asumistukea, mikäli asuvat yksin tai ovat yksinhuoltajia.
miten elätät sillä 500 eurolla vaikka itsesi ja pari lasta?
Mun puolesta passaa, mutta ainoastaan jos tätä vaatineet joutuvat samalle köyhyyden tasolle kuin minäkin.
Saavat sen verran uhrautua tärkeäksi kokemansa asian puolesta-ja varmaan tahtovatkin? Heidän ulosmitatun omaisuutensa voi sitten käyttää valtionvelan pienentämiseen. Uskotteko te nilittäjät siis asiaanne niin paljon että sopii, vai oletteko vain huutelijoita?
Rikkaille lisää veroja, esim. jos tienaa 10 000€/kk niin verottamalla tuosta 80% jää vielä vaikka kuinka karkkirahaa ja rikkaat ovat aina intohimoammatissaan, ei niille raha ole tärkeää. Rikkaus on oma valinta, turha valittaa.
Jos mä nyt kikkailisin niin, että tulis karenssi niin ei me mitään tt-tukea saatais, puolison tulot on just sen verran iso.
Me ei saada edes as.tukea.
Menettettäisiin kuussa reilu 600€.
Joten ei kannata kikkailut.
Mä muuten käytin Kelan laskuria tuon todetakseni.
Joku sinkku työtön tai molemmat, puolisokin, työttöminä voikin jokusen euron noin saada...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jodelissa jaetaan oikein vinkkejä siihen kuinka pääsee toimeentulotuelle eli kuinka menetetään oikeus työttömyysrahaan. Joku on siis erittäin pielessä tässä yhteiskunnassa.
Jokainen, jonka tulot ovat tarpeeksi pienet, "pääsevät" toimeentulotuelle. Työttömyysturvaa saavat ovat usein myös toimeentulotukiasiakkaita. Kirjoituksesi os paskaa, tai sitten siellä jodelissa on taas idiootit liikkeellä.
Taidan itse päästä livahtamaan eläkkeelle ennen muutoksia. Pian lisäpäiville siirtyvä.
Koskahan muutokset tulevat aikaisintaan voimaan ja koskevatkohan enää vanhimpia ikäluokkia?
Nyt jo niin onnettoman pieni että ei riitä edes laskuihin
Nyt oli kyllä terävää argumentointia ap:lta
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maksanut jäsenmaksuja ja muita, joten olen ansainnut ansiosidonnaiseni
Voi halleluja! Jäsenmaksuilla ei kateta yhdenkään kassan etuuksia. Ne tulevat suurelta osin valtiolta, eli verorahoista. Ovatko ihmiset TODELLA näin pihalla?
Jos elinkustannuksia, asumista, ruokaa, liikkumista, jne. leikataan myös vähintään se 40%, muuten ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ilman muuta. Alennetaan myös palkkoja ym ansioita, aloitetaan sieltä yläpäästä, suurituloisin prosentti menettää 60%, suurituloisin kymmenys 40%, mediaanikymmenys 10% ja loput saavatkin sitten lisää, niin että köyhin prosentti saa 300% nykytulot.
Ja kukahan sitten maksaisi sinun ja muiden loisten elämisen?
Etkös sinä juuri halua ettei kenenkään tarvitse kustantaa loisten elämää?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti, niin saadaan tämän nyt alkavan laman aiheuttamien työttömien asuntovelkaiset asunnot nopeasti polkumyyntiin.
Tukien leikkaaminen johtaa veronkierron ja pimeänä tehtävän työn sekä kaikenlaisen rikollisuuden lisääntymiseen! Pakkohan ihmisten on jotenkin elää ja ruokkia sekä majoittaa perheensä!
Ihmisiä ei voi pakottaa töihin, jos töitä ei kertakaikkiaan ole!
Tavalliseen rakennusalan hanttihommaan oli 200 hakemusta ja työnantaja palkkaa mieluummin muhammedin, jolle hän joutuu maksamaan vain 1/3 palkasta, veronmaksajien kattaessa 2/3 -osaa palkasta työllistämistukena!
Kunhan leikkaatte sairauspäivärahoista vähintään saman verran!