Kertokaa ala, jolta saa VARMANA osa-aikatöitä
Tarvitsisin osa-aikatyötä, mutta en ole aktiivisesta hakemisesta huolimatta saanut mitään vastauksia.
Tällä palstalla sanotaan aina, että vain pätkätöitä olisi tarjolla. No niinhän niitä näkyisi olevan, mutta kun en niihinkään kelpaa!
Onko se ihan iästä kiinni? Olen 40 v työtön ja olen alkanut epäillä, ettei noihin edes haluta yli kolmekymppisiä enää.
Kommentit (86)
Jätä ihan vain mainitsematta se yliopistotutkinto. Eiköhän ala töitä löytymään.
Vierailija kirjoitti:
Jätä ihan vain mainitsematta se yliopistotutkinto. Eiköhän ala töitä löytymään.
Miten ihmeessä sitten muka selitän, etten ole 40 ikävuoteen mennessä tehnyt yhtään mitään?
Hankalaksi autottomalle tekee myös sen, että viimeinen bussivuoro lähtee klo 23 ja ensimmäinen vasta klo 6. En siis voi hakea vaikka avointa postin varhaisjakelun paikkaa enkä verkkokauppakeräilijän paikkaa, jossa työ alkaa klo 6, vaikka muuten olisin hakenut. (Jälkimmäisessä ilmoituksessa kyllä puhuttiin taas opiskelijoista, joten en kai olisi kelvannutkaan.)
Enkä edes asu missään korvessa. En tiedä onko kaikilla yötöitä tekevillä täällä sitten muka oma auto. Itselläni ei olisi ikipäivänä varaa pitää autoa.
Kannattaa hakea TE-toimistosta apua hakemusten kirjoittamista varten. Ei ihme ettei perään soitella, jos kirjoitat työhakemukset samalla tavalla kuin millaista ulosantisi on tässä ketjussa. Kirjoitat hämärästi, ikään kuin et hahmottaisi mikä tieto on ainoastaan sinun pääsi sisällä ja mikä myös vastapuolen tiedossa. Tuo on tyypillistä pitkään omissa maailmoissaan vähän eristyksissä olleille.
Ei hanttihommiin tarvitse mitään elämäntarinaa kertoa. Olet reipas, menet paikalle tai soitat perään ja teet selväksi että olet työhaluinen ja työkykyinen, kykenet tulemaan sovittuun aikaan työpaikalle jne.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea TE-toimistosta apua hakemusten kirjoittamista varten. Ei ihme ettei perään soitella, jos kirjoitat työhakemukset samalla tavalla kuin millaista ulosantisi on tässä ketjussa. Kirjoitat hämärästi, ikään kuin et hahmottaisi mikä tieto on ainoastaan sinun pääsi sisällä ja mikä myös vastapuolen tiedossa. Tuo on tyypillistä pitkään omissa maailmoissaan vähän eristyksissä olleille.
Ei hanttihommiin tarvitse mitään elämäntarinaa kertoa. Olet reipas, menet paikalle tai soitat perään ja teet selväksi että olet työhaluinen ja työkykyinen, kykenet tulemaan sovittuun aikaan työpaikalle jne.
Hmm, okei. Pahoittelen, että en ilmaise itseäni Vauva-palstalla tarpeeksi selkeästi. Täällä lienee monilla muillakin tapana tasapainotella niin, ettei kerro omista asioistaan liian tunnistettavasti.
Onhan se kieltämättä aika koomista, jos maisterilla ei ulosanti ole tarpeeksi laadukasta saadakseen tiskaajan tai hyllyttäjän paikan.
Meillä on jatkuvaa puutetta varastotyöntekijöistä, paska liksa ja rankkaa fyysistä työtä. Tervetuloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman minkään alan koulutusta on kyllä vaikeeta minnekkään päästä tai ehkä johonkin kauppaan hyllyttäjäksi voisit päästä.
Siis minulla on kyllä yliopistokoulutus, mutta olen hakenut kaikenlaisia duunarihommia. Esimerkiksi juuri hyllyttäjäksi. Osa-aikaiseksi myyjäksi. Tiskaajaksi. Jäätelömyyjäksi. Seinämaalariksi. You name it. En saa näihin hakemuksiin mitään vastauksia. Epäilen, että se johtuu iästäni.
Yhteenkin paikkaan on nyt monta kuukautta haettu tiskaajaa - siis ilmoitus ilmestyy uudelleen ja uudelleen hakuun - mutta en saa edes vastausta. Tuntuu kummalliselta ja nöyryyttävältä.
Olet näihin hommiin ylikoulutettu.
eteläsuomen kaljakeisari kirjoitti:
Meillä on jatkuvaa puutetta varastotyöntekijöistä, paska liksa ja rankkaa fyysistä työtä. Tervetuloa
Olen hakenut. Keski-ikäisenä naisena en taida olla sitä porukkaa, jota haetaan, koska en ole vastausta saanut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein varmin on varmaankin puhelinmyynti. Se homma tosin on niin epäeettistä, että vain hullut siihen hakeutuvat.
Se on myös hyvin rasittavaa henkisesti. Tuttuni myi lehtiä, mutta sai palkkaa vain tilauksista. En tiedä, vieläkö asiat ovat näin huonot, tästä kertomastani on vuosia. Yritä kauppaan menemällä sinne ja kysymällä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman minkään alan koulutusta on kyllä vaikeeta minnekkään päästä tai ehkä johonkin kauppaan hyllyttäjäksi voisit päästä.
Siis minulla on kyllä yliopistokoulutus, mutta olen hakenut kaikenlaisia duunarihommia. Esimerkiksi juuri hyllyttäjäksi. Osa-aikaiseksi myyjäksi. Tiskaajaksi. Jäätelömyyjäksi. Seinämaalariksi. You name it. En saa näihin hakemuksiin mitään vastauksia. Epäilen, että se johtuu iästäni.
Yhteenkin paikkaan on nyt monta kuukautta haettu tiskaajaa - siis ilmoitus ilmestyy uudelleen ja uudelleen hakuun - mutta en saa edes vastausta. Tuntuu kummalliselta ja nöyryyttävältä.
Olet näihin hommiin ylikoulutettu.
Voi olla. Tällä palstalla on kuitenkin moneen kertaan väitetty, ettei sellaista olekaan kuin "ylikoulutettu", vaan se on vain tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Postinjakaja
Täällä on varhaisjakelun paikkoja auki, mutta en pääse niihin, koska minulla ei ole autoa. Bussit eivät kulje välillä 23-6.
Vierailija kirjoitti:
Voiko oikeasti puhua työvoimapulasta, jos hanttihommiinkin pitää osata kirjoittaa täydellinen hakemuskirje?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro korkeakoulututkinnostasi hakemuksessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama kokemus. Hain esim postin lajittelijaksi niin, että jätin yliopistokoulutuksen mainitsematta cv:ssä ja pääsin, vaikka silloin cv:hen jäikin se parjattu aukko ilman työ- tai koulutuskokemusta. Kokeile välillä näin jos et ole vielä testannut. Arvelivat varmaan monessa perusduuni paikassa, ettei yo koulutettu kykene 'oikeisiin' töihin tai lähtee ku saa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama kokemus. Hain esim postin lajittelijaksi niin, että jätin yliopistokoulutuksen mainitsematta cv:ssä ja pääsin, vaikka silloin cv:hen jäikin se parjattu aukko ilman työ- tai koulutuskokemusta. Kokeile välillä näin jos et ole vielä testannut. Arvelivat varmaan monessa perusduuni paikassa, ettei yo koulutettu kykene 'oikeisiin' töihin tai lähtee ku saa parempaa.
Täytyy kokeilla tätä seuraavaksi. Itse asiassa kokeilen jo tänään!
Mutta ihmettelen tuota ajatusta, että "lähtee kun saa jotain parempaa", kun iso osa hakemistani töistä on jo lähtökohtaisesti lyhytaikaisia. Jos työ kestää toukokuusta syyskuulle, niin ei kai sillä pitäisi työnantajalle olla mitään väliä, mitä työntekijä syyskuun jälkeen aikoo tehdä.
Ja kovasti nuo nuoret opiskelijat tuntuvat kelpaavan hanttihommiin, vaikka varmasti lähtevät muihin töihin heti kun valmistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kokeilla tätä seuraavaksi. Itse asiassa kokeilen jo tänään!
Mutta ihmettelen tuota ajatusta, että "lähtee kun saa jotain parempaa", kun iso osa hakemistani töistä on jo lähtökohtaisesti lyhytaikaisia. Jos työ kestää toukokuusta syyskuulle, niin ei kai sillä pitäisi työnantajalle olla mitään väliä, mitä työntekijä syyskuun jälkeen aikoo tehdä.
Ja kovasti nuo nuoret opiskelijat tuntuvat kelpaavan hanttihommiin, vaikka varmasti lähtevät muihin töihin heti kun valmistuvat.
Juu eihän tässä mitään logiikkaa olekaan, niinkuin ei muutenkaan työnhaussa. Arpapeliä ja kuinka kemiat toimii rekryn kanssa jos sinne ikinä pääsisi. Tsemppiä.
Ainakin tällä paikkakunnalla hoiva/varhaiskasvatuspaikat haetaan suoraan sarastia.rekryn kautta. Oletko katsonut toimiiko se paikkakunnallasi?
Ja ruokapalvelutyöntekijältä vaadittiin catering-alan tutkintoa. Laitoshuoltajalla pitää olla aiempaa kokemusta alalta.
Kotikaupunkini kuntarekry on oikeastaan lähinnä sairaanhoitajan paikkoja täynnä.
Kesäkauden työt esim. ulkoalueiden puhdistuksessa on ainoastaan nuorille opiskelijoille suunnattuja. Hakemuksen mukaan täytyy liittää todistus opinnoista.