Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ala, jolta saa VARMANA osa-aikatöitä

Vierailija
08.04.2023 |

Tarvitsisin osa-aikatyötä, mutta en ole aktiivisesta hakemisesta huolimatta saanut mitään vastauksia.

Tällä palstalla sanotaan aina, että vain pätkätöitä olisi tarjolla. No niinhän niitä näkyisi olevan, mutta kun en niihinkään kelpaa!

Onko se ihan iästä kiinni? Olen 40 v työtön ja olen alkanut epäillä, ettei noihin edes haluta yli kolmekymppisiä enää.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvattajan sijaiseksi pääsee helposti.

SEURE tai olikohan kuntarekry toinen

JA miten niin et pääse siivoamaan?

Älä Seureen mene. Täynnä kyylääviä, pahantahtoisia -mmiä, jota saavat kuningatarkiksit, kun saavat sinut savustettua ulos. Valta, se valta. Kun sitä on vähän, se täytyy käyttää tosi tarkasti hyväksi ... :/ LOL

MITÄ horiset! Olin vuosikausia sen kautta töissä! Mistä ihmeen savustamisesta puhut, seuren kautta hädintuskin tapaat muits seurelaisia.

Taidat olla outo.

Samoin, pelkkiä hyviä kokemuksia Seuresta. Ne keikkatyöpaikathan voi itse valita, jos jossain on pahantahtoisia kuningattaria, ei ota sitä paikkaa toiste. Minusta keikkailun parhaita puolia juuri oli, että ei tarvinnut ottaa mitään kantaa tai puolta työyhteisön jäsenten sisäisiin juttuihin, vaan riitti kun kävi siellä vaan hoitamassa hommansa. Yleensä joka paikassa keikkalaista kohdeltiin hyvin, olivat tyytyväisiä kun saivat yhden tyypin lisää vahvuuteen. 

Vierailija
42/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ehkä pitänyt selventää aloituksessa, että tarkoitan töitä joihin ei tarvita mitään tiettyä koulutusta.

En ole menossa lähihoitajaksi opiskelemaan, vaan tarvitsisin niitä osa-aikaisia töitä juuri nyt.

Esim. siivoomaan voisin ihan hyvin mennä, mutta en pääse.

Mikset pääse? Käyt siivousfirmassa pikakurssin ja olet täysinoppinut siivooja! Myös kotipalveluun, hoitolaitoksiin tarvitaan siivoojia/sairaala-apulaisia. Myös henkilökohtaisilla avustajilla, kauppojen hyllyttäjillä, postinkantajilla, taksikuskeilla, vartijoilla, ahtaajilla, varastomiehillä, muuttomiehillä pikakoulutus työn ohessa. Isommissa kaupungeissa töitä 99% töitä löytyy, jos haluaa.

Järkevämpää ottaa oma toiminimi työhön, jonka osaat; voit itse päättää palkkasi.

Onnea tulevalle urallesi! 

Vierailija
44/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien ja kouluavustajien sijaisuudet

Vierailija
45/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman minkään alan koulutusta on kyllä vaikeeta minnekkään päästä tai ehkä johonkin kauppaan hyllyttäjäksi voisit päästä.

Siis minulla on kyllä yliopistokoulutus, mutta olen hakenut kaikenlaisia duunarihommia. Esimerkiksi juuri hyllyttäjäksi. Osa-aikaiseksi myyjäksi. Tiskaajaksi. Jäätelömyyjäksi. Seinämaalariksi. You name it. En saa näihin hakemuksiin mitään vastauksia. Epäilen, että se johtuu iästäni.

Yhteenkin paikkaan on nyt monta kuukautta haettu tiskaajaa - siis ilmoitus ilmestyy uudelleen ja uudelleen hakuun - mutta en saa edes vastausta. Tuntuu kummalliselta ja nöyryyttävältä.

Oletko tehnyt erillisen cv:n noihin paikkoihin? Hakua helpottaa jo ihan se, että jättää mainitsematta yliopistotutkinnot.

Vierailija
46/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman minkään alan koulutusta on kyllä vaikeeta minnekkään päästä tai ehkä johonkin kauppaan hyllyttäjäksi voisit päästä.

Siis minulla on kyllä yliopistokoulutus, mutta olen hakenut kaikenlaisia duunarihommia. Esimerkiksi juuri hyllyttäjäksi. Osa-aikaiseksi myyjäksi. Tiskaajaksi. Jäätelömyyjäksi. Seinämaalariksi. You name it. En saa näihin hakemuksiin mitään vastauksia. Epäilen, että se johtuu iästäni.

Yhteenkin paikkaan on nyt monta kuukautta haettu tiskaajaa - siis ilmoitus ilmestyy uudelleen ja uudelleen hakuun - mutta en saa edes vastausta. Tuntuu kummalliselta ja nöyryyttävältä.

Olet liian korkeasti koulutettu noihin hommiin. Epäilevät sinussa olevan jokin vika - sairaus, alkoholismi, perilaiskuus, you name it! Kokeile yrittäjänä.

Olin itse samassa tilanteessa parikytä vuotta sitten ja aloin yrittäjäksi. Mihinkään hanttihommiinkaan en päässyt juuri korkean koulutuksen vuoksi. Ikä se ei ollut, ei sinullakaan.

Ei kannata kertoa työnantajalle olevansa korkeasti koulutettu.

Mutta mitä sitä sitten kertoo tehneensä viimeiset 20 vuotta?

Työnantajat pelkää ennemminkin, että et pysy niissä töissä, missä ei vaadita koulutusta. Että motivaatiosi on heikko, haet sinne vain siksi, koska sinulla ei ole muutakaan työtä, ja lähdet pois heti kun saat oman alasi töitä. Ne ottaa mieluummin sellaisen, jota se tiskaushomma oikeasti kiinnostaa ja joka haluaa tehdä sitä monta vuotta, joka on ylpeä siitä työstä eikä koe sitä hanttihommana eikä lähde pois. 

Vierailija
47/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia ole tässä keskisuuressa kaupungissa. On todella hämmästyttävää, miten paljon on avoimia kouluavustajien paikkoja pääkaupunkiseudulla, mutta täällä ei yhtään. Kuten sanoin ylempänä, täällä on neljä varhaiskasvatuksen paikkaa auki, ja niissä on kaikissa koulutusvaatimukset.

Vierailija
48/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastotyöntekijöistä on pula. Ei tarvitse koulutusta ja taatusti saa tehdä osa-aikatyötä.

Onko tosiaan? Olen nimittäin hakenut varastotyöntekijän paikkoja, enkä ole saanut mitään vastausta.

Vierailija
49/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pikaruoka-alalle? Sain paikan Subwaylta vaikken oikeastaan edes halunnut ja hakemukseni oli sanalla sanoen naurettava. 

Vierailija
50/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ehkä pitänyt selventää aloituksessa, että tarkoitan töitä joihin ei tarvita mitään tiettyä koulutusta.

En ole menossa lähihoitajaksi opiskelemaan, vaan tarvitsisin niitä osa-aikaisia töitä juuri nyt.

Mikset pääse? Käyt siivousfirmassa pikakurssin ja olet täysinoppinut siivooja! Myös kotipalveluun, hoitolaitoksiin tarvitaan siivoojia/sairaala-apulaisia. Myös henkilökohtaisilla avustajilla, kauppojen hyllyttäjillä, postinkantajilla, taksikuskeilla, vartijoilla, ahtaajilla, varastomiehillä, muuttomiehillä pikakoulutus työn ohessa. Isommissa kaupungeissa töitä 99% töitä löytyy, jos haluaa.

Järkevämpää ottaa oma toiminimi työhön, jonka osaat; voit itse päättää palkkasi.

Jep. Tuo, jos käy kurssin, osoittaa motivaatiota ja siivousalan arvostusta. 

Hoiva-avustajakurssi kestää noin 3 kk. Jos siivous tuntuu raskaalta. 

Vierailija
51/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia ole tässä keskisuuressa kaupungissa. On todella hämmästyttävää, miten paljon on avoimia kouluavustajien paikkoja pääkaupunkiseudulla, mutta täällä ei yhtään. Kuten sanoin ylempänä, täällä on neljä varhaiskasvatuksen paikkaa auki, ja niissä on kaikissa koulutusvaatimukset.

Soittelepas lähikoulun rehtorille tai kouluvirastoon. Kyllä ne tarvii sijaisia. Kaikki paikat ei ole avoinna TE-toimistossa. 

Vierailija
52/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis tarkoitus ei ole lähteä tekemään mitään uraa siivoojana. Olen perustamassa yritystä. Tarvitsisin osa-aikaisia töitä sen rinnalle, että pärjään.

En lähde kouluttautumaan erikseen mitään lyhytaikaisia pätkätöitä varten.

Olen tosiaan hakenut m.m. hyllyttäjän, siivoojan ja varastotyöntekijöiden paikkoja, enkä ole saanut. En asu isoimmissa kaupungeissa vaan keskisuuressa, ehkä tämä on sitten se ongelma, en tiedä.

Vierailija
53/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittelepas lähikoulun rehtorille tai kouluvirastoon. Kyllä ne tarvii sijaisia. Kaikki paikat ei ole avoinna TE-toimistossa. 

No voin kokeilla ihan silkasta uteliaisuudesta, mutta epäilen, ettei minua varsinaisesti revitä töihin, koska minulla on paha puhevika eikä tutkintoni mitenkään sovellu opettajan töihin.

Vierailija
54/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pikaruoka-alalle? Sain paikan Subwaylta vaikken oikeastaan edes halunnut ja hakemukseni oli sanalla sanoen naurettava. 

Olen hakenut pikaruokapaikkoihin, en ole saanut vastausta.

Eipä noissa kyllä ikinä keski-ikäisiä kassoilla näykään, ainakaan täälläpäin.

Vierailija
55/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ketjuvaateliikkeisiin

Pikaruokaravintolan työntekijä

Kahvilatyöntekijä

Näitä esim. kauppakeskuksissa auki paljon ja usein!

Vierailija
56/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites huoltoasematyö? Tai R-kioski?

Vierailija
57/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian korkeasti koulutettu noihin hommiin. Epäilevät sinussa olevan jokin vika - sairaus, alkoholismi, perilaiskuus, you name it! Kokeile yrittäjänä.

Olin itse samassa tilanteessa parikytä vuotta sitten ja aloin yrittäjäksi. Mihinkään hanttihommiinkaan en päässyt juuri korkean koulutuksen vuoksi. Ikä se ei ollut, ei sinullakaan.

Ei kannata kertoa työnantajalle olevansa korkeasti koulutettu.

Mutta mitä sitä sitten kertoo tehneensä viimeiset 20 vuotta?

Työnantajat pelkää ennemminkin, että et pysy niissä töissä, missä ei vaadita koulutusta. Että motivaatiosi on heikko, haet sinne vain siksi, koska sinulla ei ole muutakaan työtä, ja lähdet pois heti kun saat oman alasi töitä. Ne ottaa mieluummin sellaisen, jota se tiskaushomma oikeasti kiinnostaa ja joka haluaa tehdä sitä monta vuotta, joka on ylpeä siitä työstä eikä koe sitä hanttihommana eikä lähde pois. 

No eihän minulla olekaan mitään tarkoitusta jäädä niihin töihin, koska olen perustamassa yritystä. Mutta toisaalta nuo tarjotut työtkin ovat osa-aikaisia ja esimerkiksi yksi hakemani tiskaajan homma oli pelkästään kesäkuulta syyskuulle. En tiedä millaista loppuiän sitoutumista tuollaiseen pätkätyöhön muka kaivataan.

Vierailija
58/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä ketjuvaateliikkeisiin

Pikaruokaravintolan työntekijä

Kahvilatyöntekijä

Näitä esim. kauppakeskuksissa auki paljon ja usein!

Olen hakenut kaikkia noita. En ole päässyt haastatteluun asti.

Vierailija
59/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites huoltoasematyö? Tai R-kioski?

Ei ole tullut yhtään avointa huoltoasemapaikkaa vastaan. R-kioskin yrittäjän paikka oli hiljattain vapaana, mutta ei ole myyjiä haettu.

Vierailija
60/86 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus, yksi koulunkäyntiavustajan paikka oli vapaana. Mutta:

"Kelpoisuusvaatimuksena on kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto (koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaus), sosiaali- ja terveysalan ammatillinen perustutkinto (erikoistumisalana lapset ja nuoret), koulunkäynninohjaajan, koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaajan, koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaajan erikoisammattitutkinto tai muu vastaava."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi