Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin jutussa elitistiset design-tyypit lyttää Ikean

Vierailija
08.04.2023 |

Ilmeisesti meidän kaikkien pitäisi vaan ostaa monen tonnin käsintehtyä *ajatonta* designia, joka kestää vähintään 100 vuotta:

https://www.hs.fi/koti/art-2000009452974.html

Jännä että meillä on Ikean lasit, lamput ja työpöydät toimineet ihan moitteetta jo vuosia. Ja Ikeassa on paljon kivan näköistä kamaa. Ja myös sitä vähän kalliimpaa ja kestävämpää. Eikä mulla ole oikeasti varaa niihin monen tonnin design-juttuihin.

Mutta joo, juttu teki selväksi että mulla näemmä huono maku :D

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin saman jutun ja minusta on vähä mutkat suoriksi tuo sinun kommenttisi. Kannattaa ehkä lukea juttu uudelleen ilman noin vahvoja ennakko-oletuksia.

Vierailija
2/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla kun ikeaa ostat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi HS pistänyt suunnittelijoille paremman haasteen: Suunnittele ja toteuta samantyyppinen huonekalu samalla hinnalla.

Helppo arvostella, kun saahan nyt rahalla tehtyä parempia.

Vierailija
4/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota juttua ei voi lukea.

Vierailija
5/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan kertoa, mitä Ikeasta kannattaa ostaa näin kuluttajan kokemuksesta. Kävin Ikeassa jo Ruotsissa ennen kuin se tuli Suomeen.

-pussilakanat (aukot puuttuu, ja kannattaa tsekata laatu jo myymälässä, kotona huomasin kerran ison kudontavirheen kankaassa keskellä, en näillä etäisyyksillä lähtenyt palauttamaan, mutta on myös erittäin erittäin positiivisiakin yllätyksiä)

-matot paksut ja tukevat

-säilytysratkaisut (olleet todella loistavia vuosikymmeniä käytössä, kukaan muu ei oo näissä yhtä hyvä)

-pienet ja/tai tukevat huonekalut (mitään rimpuloita ei kannata ostaa)

-elävät kasvit ihan jees.

Vierailija
6/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin ihan kertoa, mitä Ikeasta kannattaa ostaa näin kuluttajan kokemuksesta. Kävin Ikeassa jo Ruotsissa ennen kuin se tuli Suomeen.

-pussilakanat (aukot puuttuu, ja kannattaa tsekata laatu jo myymälässä, kotona huomasin kerran ison kudontavirheen kankaassa keskellä, en näillä etäisyyksillä lähtenyt palauttamaan, mutta on myös erittäin erittäin positiivisiakin yllätyksiä)

-matot paksut ja tukevat

-säilytysratkaisut (olleet todella loistavia vuosikymmeniä käytössä, kukaan muu ei oo näissä yhtä hyvä)

Ai niin, ja valaisimet ovat olleet hyviä.

Vierailija
7/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-matot paksut ja tukevat

Ai niin, ja valaisimet ovat olleet hyviä.

Ja maljakot ja koriste-esineet.

Vierailija
8/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli aiemmassa Hesarissa arvio että Marimekon kylpytakin Ikea-versiossa oli huomattavasti parempi hinta-laatu suhde ja oli myös paremmin ommeltu kuin Marimekon liikkeestä ostettava.

Vähän ärsytti tän uuden jutun asetelma, jossa suunnittelijat jalkautuvat ikäänkuin rahvaan tavarataloon ja oikein mikään ei kelvannut. Ikeassa on triljoona eri tuotetta, joten vähän oli vaan pintaraapuisu tämä.

Totesivat sentään että samanlainen arvio olisi ollut muissakin huonekaluliikkeissä. Toki ymmärrän että design ja käsintehty laatu on jotain muuta, mutta tosiasia vaan on, että harvalla on sellaiseen varaa.

Vierailija
9/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso sohva ja sänky hommattuna Ikeasta, olen molempiin todella tyytyväinen, kestävät hyvin kulutusta ja päälliset pestäviä. Enkä välitä pätkääkään jos jonkun mielestä minulla on huono maku, I don´t give a shit.

Vierailija
10/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään jos olisi paljon ylimäärästä rahaa niin vois vaikka mittatilauksena teettää kaikki hu9nekalut.

Vierailija
11/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen hintaero on Marimekon / Ikean kylpytakeissa?

Vierailija
12/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin; Marimekko kuosinen kylpytakki Ikeassa n. 30€.

Vierailija
13/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jolla ei rahaa ole 'rajattomasti' yleensä laskee asioille "hinta-laatu-hyöty"-suhteen.

Meillä on 2 aikuisen talous, ja Ikean tuotteet ovat olleet hyviä ja ajaneet asiansa. Toki jossain toisessa perheessä asiat saattavat joutua kovempaan käsittelyyn, ja lapset/koirat/kissat hyppivät huonekalujen päällä/kuolaavat/raapivat jne.

Haluan myös elää kotona rennosti, esim. välillä syömme sohvalla --> hyvä että päälliset voi pestä/ei tarvitse niin varoa.

Astioissa Ikean viinilasit on VUOSIA kestäneet hyvinä, ihan ne halvimmat, ja pesemme aina tiskikoneessa. Ja ovat päivittäisessä käytössä, koska tykkään juoda myös vissyn/limun noista viinilaisesta kun jäät asettuvat sinne paremmin mitä muihin laseihin mitä meillä on.

Pussilakanoihin olen myös ollut tyytyväinen, olen ostanut 100% puuvillaa olevia, en ihan niitä edullisempia vaan keskihintaisia. Meillä on 2 samanlaista settiä, mitä käytetään vuorotellen, pysyneet hyvinä jo muutaman vuoden.

Ja se hinta-laatu-hyöty tarkoittaa minulle sitä, että jos ostan vaikka kpl hinnaltaan muutaman euron viinilasit vs. muutaman kympin viinilasit

--> säästän mukavan summan --> voin käyttää säästyneen summan vaikka lomareissuun.

Itse arvostan "sisustamista" enemmän esim. matkustamista. Ymmärrän että joillain asia on toisin päin, joku saa ns. mielihyvää siitä että hänellä on joku Artekin huonekalu olohuoneessa mitä 'ihastelee' joka päivä.

Mutta minulle huonekalu on 'vain' huonekalu, toki vähän katson että on kivan näköinen jne. mutta se arvo on enemmän siinä käytettävyydessä, ei siinä mitä merkkiä se on tai kenen suunnittelema.

Vierailija
14/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekundaahan suurin osa niistä mutta ompahan muuttaessa kevyttä kannettavaa.

Vierailija
15/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen hintaero on Marimekon / Ikean kylpytakeissa?

Se oli Ylen sivulla toi juttu ja sen mukaan sama kylpytakki Ikeassa 29,99 € ja Marimekon kaupassa 189 €.

Toki kuosi eri kun Ikeassa on osa sitä Bastua mallistoa.

Vierailija
16/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekundaahan suurin osa niistä mutta ompahan muuttaessa kevyttä kannettavaa.

Hienompi ihminen vaan on tottunut maksamaan enemmän ja ostaa sitä mitä sosiaalinen paine hänelle pakottaa.

Kuule pula-aikaan ihmiset dyykkasi milloin mistäkin löysi ja valmisti itse kalusteensa ja koko perhe oli niihin tyytyväinen. Ikealla on myös laatua, mm. keittiön työtasot. 

Vierailija
17/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Ikeasta ostetut ja hyviksi havaitut:

- viinilasit

- juomalasit

- jotain kulhoja

- hyllyjä ja lipastoja

- lamppuja

- aurinkokennovalaisin

- sivupöytiä

- työpöytä

- lasten huoneissa yöpöydät

- eteisen matto

Ainoa huono oli yksi patja. Lisäksi pari pihakalustetta aika rimpuloita.

Ikeasta löytyy sekä hyvää että vähemmän hyvää tavaraa

Vierailija
18/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi HS pistänyt suunnittelijoille paremman haasteen: Suunnittele ja toteuta samantyyppinen huonekalu samalla hinnalla.

Helppo arvostella, kun saahan nyt rahalla tehtyä parempia.

Ikean oma valinta ovat nämä halvat ja paskat tuotteet. Mitä järkeä olisi vaatia muitakin tekemään samanlaista roskaa? Ei tietysti mitään, ennemminkin Ikea pitäisi saada aisoihin, ja vaatia parempaa laatua. Eihän tuollaisissa täysin laaduttomissa tuotteissa ole mitään järkeä, pelkkää ympäristön tuhoamista.

Vierailija
19/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on iso sohva ja sänky hommattuna Ikeasta, olen molempiin todella tyytyväinen, kestävät hyvin kulutusta ja päälliset pestäviä. Enkä välitä pätkääkään jos jonkun mielestä minulla on huono maku, I don´t give a shit.

Meillä Malm-sänky kesti muutaman kuukauden, kunnes runko romahti. Mikä sänky teillä? Entä sohva?

Vierailija
20/212 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean valaisimista on kokemusta, laatu on heikkoa! Valaisimet ovat ihan roskaa. Monet tehty haurastuvista ja hajoavista materiaaleista, kuten muovi ja jokin muovitettu kangas. Ja valaisimet joissa näitä haurastuvia materiaaleja ei ole on rakenteissa muuten heikkoja kohtia.

Eipähän tarvitse enää lähteä vajaan 200 km päähän ostoksille, kun koko perheelle on tullut selväksi Ikean laatu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi