Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys palstan lääkäreille ja hoitajille bakteeri-infektiosta

Vierailija
08.04.2023 |

Tietääkö joku onko mahdollista ettei crp tai kuume nouse, vaikka olisi kaikkialle kehoon levinnyt bakteremia? Oli ensin altistuminen, ja sen jälkeen tuli oudot ja huolestuttavat oireet, jotka jatkuvat yhä usean viikon jälkeen. Crp normaali ja suppea ulostetesti negatiivinen, mutta oireet 100% varmasti olemassa. Lääkärissä käyty, ja antibioottia ei saa, koska crp ei nouse eikä ole kuumetta.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usean viikon jälkeen? Laajan bakteriemian kanssa et oireile epämääräisesti viikkoja.

Oireet alkoivat viime kuun puolivälissä, ja minusta ne eivät ole epämääräisiä. Olen alkanut ajatella, että ehkä immuunipuolustukseni toimii jotenkin puoliteholla? Että tuli pieni infektio, joka levisi ja jäi päälle kun kehoni ei saanut sitä kokonaan häädettyä pois. 

Kyllä se näkyisi verikokeissa. Usko pois.

Joku sanoi, että jos valkosoluja on vähän ei välttämättä näy? Käsittääkseni esim. immuunipuutostaudit voivat tehdä samaa. On aika paha perussairaus. Aina ei nouse kuume muissakaan taudeissa, mennyt jopa alilämmön puolelle. 

Vierailija
42/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä antibiootteja ihan joka vaivaan kannata syödä. Itse olin nuorena sellainen räyhääjä, joka jokaiseen tautiin kävi räyhäämässä itselleen antibiootit. En ymmärtänyt, missä tapauksissa niitä kannattaa syödä ja olin äärimmäisen luulotautinen.

Nyt ymmärrän, että olen itse ollut pahentamassa yleistä resistentti ongelmaa. Myöhemmin olin tulehduskierteessä, johon ei sitten antibiootit heti reagoineet.

Onpa jännä että sait aina antibiootteja, miksi ne sinua pelkäsi, miten käyttäydyit?

Minä taas olen ollut sellainen joka ei saa edes sitä hoitoa mitä ehdottomasti olisin tarvinnut. Onpas lääkärit johdateltavissa ja toisaalta joidenkin kanssa ylimielisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni väittää luulosairaudeksi.

Vierailija
44/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, että tarvitset apua. Kannattaa olla uudelleen yhteydessä terveysasemalle päin ja kertoa tuosta, että itketti ja että oireet tuntuu koko ajan ja häiritsee liikkumista ja nukkumista, ja että rasituksessa väsyy aiempaa helpommin.

Ei kannata netissä arvailla syitä kovin tarkkaan, mielialahäiriöitten lisäksi voi olla fyysisiäkin syitä, ja ahdistaahan sekin, jos yhtäkkiä tulee tuollaisia oireita. Mutta ei tuo bakteereista johtuvalta vaikuta. 

Juu, kannattaa hakea apua! Kerro nuo mitä tuossa yllä, on tärkeää muistaa mainita että oireet on niin voimakkaat, että häiritsevät liikkumista ja nukkumista. Sano lisäksi tuo mitä kerroit, että sinulla on ajatus, että kaikki alkoi muutama viikko sitten ruoasta, johon meni jotain haitallista. Siitä lähtien on kuristanut ja oksettanut ja ollut sormet ja korvat kipeät. 

Vierailija
45/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni väittää luulosairaudeksi.

Ei varsinaisesti, kyllä ap:lla varmaan oikeasti on nuo oireet. Ne tuntuu olevan ihan todellisia oireita.

Eri asia on mistä ne johtuvat, tuskin bakteerista, kannattaa tutkia. Voi olla OCD mutta voi olla muutakin. Kyllä hän apua tarvitsee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän