Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys palstan lääkäreille ja hoitajille bakteeri-infektiosta

Vierailija
08.04.2023 |

Tietääkö joku onko mahdollista ettei crp tai kuume nouse, vaikka olisi kaikkialle kehoon levinnyt bakteremia? Oli ensin altistuminen, ja sen jälkeen tuli oudot ja huolestuttavat oireet, jotka jatkuvat yhä usean viikon jälkeen. Crp normaali ja suppea ulostetesti negatiivinen, mutta oireet 100% varmasti olemassa. Lääkärissä käyty, ja antibioottia ei saa, koska crp ei nouse eikä ole kuumetta.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä altistuminen ja mitkä oireet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kärsit valkosolujen puutteesta, niin silloin on mahdollista. Mutta tuo olisi havaittu verikokeissa. Tilanne voi olla esim. sytostattihoidon jälkeen syöpäpotilaalla.

Vierailija
4/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan joutui jotain mitä siellä ei olisi pitänyt olla, altistuminen tuli siis suun kautta. Kuristava kipu rinnassa ja kurkussa (mielestäni sydän ja keuhkot), kipeä yläselkä, vatsa sekaisin, ruokahaluttomuus, päänsärky, väsymys, kylmänhikisyys jos rasittaa itseään, kipua/pistoja siellä täällä kehossa, ehkä nivelissä tai lihaksissa. Nyt myös korvat kipeät, ja peukalon tyvinivel tuntuu tulehtuneelta. 

Vierailija
5/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kärsit valkosolujen puutteesta, niin silloin on mahdollista. Mutta tuo olisi havaittu verikokeissa. Tilanne voi olla esim. sytostattihoidon jälkeen syöpäpotilaalla.

Minulla on perussairaus, mutta en tiedä kärsinkö valkosolujen puutteesta. Muita verikokeita kuin crp ei otettu. Syöpää ei ole. 

Vierailija
6/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan joutui jotain mitä siellä ei olisi pitänyt olla, altistuminen tuli siis suun kautta. Kuristava kipu rinnassa ja kurkussa (mielestäni sydän ja keuhkot), kipeä yläselkä, vatsa sekaisin, ruokahaluttomuus, päänsärky, väsymys, kylmänhikisyys jos rasittaa itseään, kipua/pistoja siellä täällä kehossa, ehkä nivelissä tai lihaksissa. Nyt myös korvat kipeät, ja peukalon tyvinivel tuntuu tulehtuneelta. 

Vaikuttaa siltä että oireisto on korvien välissä. Kuume ja crp kyllä kertovat luotettavasti bakteeri infektion olemassa olosta. Jos ulostenäyte myös puhdas, niin etköhän ole selvillä vesillä. Rauhoitut nyt ja lopetat olosi ylianalysoinnin, niin oireesikin poistuvat. Helposti ihminen alkaa kuvitella oireita, kun tietää jotain altistavaa tapahtuneen.

Vierailija
7/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että oireisto on korvien välissä. Kuume ja crp kyllä kertovat luotettavasti bakteeri infektion olemassa olosta. Jos ulostenäyte myös puhdas, niin etköhän ole selvillä vesillä. Rauhoitut nyt ja lopetat olosi ylianalysoinnin, niin oireesikin poistuvat. Helposti ihminen alkaa kuvitella oireita, kun tietää jotain altistavaa tapahtuneen.

Ulostenäytteestä tutkittiin vain viisi bakteerilajia. En ole koskaan tällaista kuristavaa kipua rinnassani tuntenut, ja tiedän ettei se ole normaalia. Oletko lääkäri? 

Vierailija
8/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo tää on selvä peli. Ei oo enää eläjäks.

Vierailija
9/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usean viikon jälkeen? Laajan bakteriemian kanssa et oireile epämääräisesti viikkoja.

Vierailija
10/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku perus virusflunssa viime viikolla. 4 päivää korkea kuume ja joka paikkaa kolotti. Itselläni tuli olkapäähän joku kumma kipu on. Paikallaan oli ok, mut kun sitä käytti niin kolotti ja juili.

Kyljet julmetun kipeet, ja alaselkä huusi. Samoin kaikki raajat. Vesilasia en meinannut jaksaa nostaa pahimpana päivänä. Kurkku oli tosi kipeä, yskää oli vähän, mutta se ei ollut suurin ongelmani.

Voi sulla hyvin olla virustautikin. Sillehän ei mitään mahda.

Vierailija
11/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli juuri samoja oireita. Kaverilla myös. Tuo kuristava kipu rinnalla voi johtua lihaksista. Onko sinulla stressiä? Voi saada aikaan vakavankin tuntuisia oireita. Mitään vikaa ei miunusta löytynyt lääkärissä, mutta elämäntilanteesta senkin edestä. SIksi päädyin diagnoosiin stressi. 

Vierailija
12/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sinne ruokaan joutui?

Vierailija
13/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on kaikki pitkittyneen ahdistuksen oireita.

Vierailija
14/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usean viikon jälkeen? Laajan bakteriemian kanssa et oireile epämääräisesti viikkoja.

Oireet alkoivat viime kuun puolivälissä, ja minusta ne eivät ole epämääräisiä. Olen alkanut ajatella, että ehkä immuunipuolustukseni toimii jotenkin puoliteholla? Että tuli pieni infektio, joka levisi ja jäi päälle kun kehoni ei saanut sitä kokonaan häädettyä pois. 

Vierailija
15/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä antibiootteja ihan joka vaivaan kannata syödä. Itse olin nuorena sellainen räyhääjä, joka jokaiseen tautiin kävi räyhäämässä itselleen antibiootit. En ymmärtänyt, missä tapauksissa niitä kannattaa syödä ja olin äärimmäisen luulotautinen.

Nyt ymmärrän, että olen itse ollut pahentamassa yleistä resistentti ongelmaa. Myöhemmin olin tulehduskierteessä, johon ei sitten antibiootit heti reagoineet.

Vierailija
16/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sekin, kun ruoka oksettaa, rasituksessa tulee rintakipuja, ja korvat ja sormien nivelet ovat kipeät?

Vierailija
17/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sekin, kun ruoka oksettaa, rasituksessa tulee rintakipuja, ja korvat ja sormien nivelet ovat kipeät?

Olen se joka veikkaili stressiä/ahdistusta. Been thre, done that. Juuri noita samoja oireita oli itsellänikin ja olin varautunut jo kuolemaan(mikä tietenkin vain pahensi oireita ja lisäsi niiden takkkailua). Oli pahoinvointia, huimausta, kummallisia kipuja nivelissä. Kylkilihakset olivat niin jumissa, että kipu säteili rinnalle ja kivulta oli vaikea hengittää. Toki kannattaa vielä käydä lääkärissä jos siltä tuntuu, mutta koita myös vähän rauhoittua ja rentoutua. 

Vierailija
18/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä antibiootteja ihan joka vaivaan kannata syödä. Itse olin nuorena sellainen räyhääjä, joka jokaiseen tautiin kävi räyhäämässä itselleen antibiootit. En ymmärtänyt, missä tapauksissa niitä kannattaa syödä ja olin äärimmäisen luulotautinen.

Nyt ymmärrän, että olen itse ollut pahentamassa yleistä resistentti ongelmaa. Myöhemmin olin tulehduskierteessä, johon ei sitten antibiootit heti reagoineet.

En hae turhia antibioottikuureja, koska tiedän mitä ne tekevät suolistolle. 

Vierailija
19/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lääkäri, vai onko kaikilla lääkäreillä nykyisin tapana ehdottaa ahdistusta (tai närästystä) jokaisen vaivan syyksi? Tiedän mitä oireita ahdistus voi aiheuttaa, ja tunnen myös kehoni. Tämä on jotain muuta.

Vierailija
20/45 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypokondria sulla on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan