Sain tietää, että miehelläni on salattu lapsi
Kyseinen tytär on syntynyt jo vuonna 1999, mieheni ollessa vasta 17-vuotias. Kymmenen vuotta ennenkuin me ollaan edes tavattu. Mies ei ole puhunut mitään tästä tyttärestään, koska eivät ole juuri koskaan olleet tekemisissä. Olin siinä uskossa, että meidän yhteiset lapset ovat myös mieheni ainoita. Miehestäni tuli myös vuoden alussa isoisä. Asia selvisi minulle miehen perheen kautta, ettei mies edes itse kertonut. Kieltämättä hieman suuttunut ja vihainen olo. Onko teidän mielestä minulla oikeus suuttua tälläisestä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten lauantai. Lähtisikö sitä kauppaan ja ostaisi olutta illaksi?
Samaa ole ajatellut. Kyllä sitä nyt yksi tai kaksi sixpackiä pitää saada illaksi.
Vaimollekin varmaan maistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Onpas erikoinen valinta mieheltä. Ei se teini-iän erehdys mihinkään häviä, vaikka siitä ei puhu. Asia olisi tullut ilmi viimeistään miehen kuoltua perinnönjaon yhteydessä.
Onko mies hyväksynyt jälkeläisensä ja maksanut elatusavustusta?
Eihän tuo tapaus niin kovin erikoinen ole. Jon muistan oikein, niin joku poliitikko myös unohti kuinka monta lasta hänellä on. Yleensä ei kannata salata sellaista asiaa, jotka todennäköisesti paljastuu jossakin elämänvaiheessa. Ennenaikaan oli naisia, jotka häpeän pelossa antoivat avioliiton ulkopuolella saadun lapsen adoptioon. Joskus lapsi halusi aikuisena tavata äitinsä ja silloin asia paljastui. Eli salaaminen ei onnistunut heilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos tosi, niin todella tyhmää ja todella väärin jättää tuollainen kertomatta. Ihan jo periaatteen tasolla, mutta muutenkin. Mm. Yhteisesti maksetusta talosta tulee yllätystytär perimään osansa. Nyt tiedät, ja voit varautua asiaan, esimerkiksi eroamalla. Saat pitää ainakin oman puolikkaasi ilman vierasta perikunnan jäsentä, joka saattaa hankaloittaa elämääsi.
Jossakin maassa pitää ennen vihkimistä vakuuttaa kirjallisesti, ettei itsellä ole lapsia, joista ei ole kerrottu tulevalle puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tosi, niin todella tyhmää ja todella väärin jättää tuollainen kertomatta. Ihan jo periaatteen tasolla, mutta muutenkin. Mm. Yhteisesti maksetusta talosta tulee yllätystytär perimään osansa. Nyt tiedät, ja voit varautua asiaan, esimerkiksi eroamalla. Saat pitää ainakin oman puolikkaasi ilman vierasta perikunnan jäsentä, joka saattaa hankaloittaa elämääsi.
Jossakin maassa pitää ennen vihkimistä vakuuttaa kirjallisesti, ettei itsellä ole lapsia, joista ei ole kerrottu tulevalle puolisolle.
Missä maassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas erikoinen valinta mieheltä. Ei se teini-iän erehdys mihinkään häviä, vaikka siitä ei puhu. Asia olisi tullut ilmi viimeistään miehen kuoltua perinnönjaon yhteydessä.
Onko mies hyväksynyt jälkeläisensä ja maksanut elatusavustusta?
Eihän tuo tapaus niin kovin erikoinen ole. Jon muistan oikein, niin joku poliitikko myös unohti kuinka monta lasta hänellä on. Yleensä ei kannata salata sellaista asiaa, jotka todennäköisesti paljastuu jossakin elämänvaiheessa. Ennenaikaan oli naisia, jotka häpeän pelossa antoivat avioliiton ulkopuolella saadun lapsen adoptioon. Joskus lapsi halusi aikuisena tavata äitinsä ja silloin asia paljastui. Eli salaaminen ei onnistunut heilläkään.
Totta! Jussilta pääsi asia lipsahtamaan muistista. Ja onhan näitä tapauksia, joissa mies valehtelee olevansa sinkku ja sitten ottaa eron uuden naisen tietämättä koko asiasta. Uskomatonta mutta totta. Ihmiset osaa olla munattomia ketkuja.
Hahhah! Mulla veli kuoli alkuvuodesta, naimaton ja lapseton. Joku lääkäri/ hoitaja oli kirjoittanut tietoihinsa, että hällä ois lapsi ja ollut aviossa 🤣.. Niin läheinen hänen kanssaan olin, ettei noi asiat ois koskaan pysyneet salassa. Päinvastoin, haaveili aina lapsesta, ja parisuhteesta, ja yksi nimikin oli meidän perheessä kielletty sen vuoksi, josko hän saisi joskus lapselleen sen antaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä provot huononee päivä päivältä!!
Tämä aloitus voi olla provo mutta voi olla tottakin. Kukapa meistä olisi kertonut puolisolle kaikkea, mitä on tullut nuorena tehtyä?
Ap:n tapaus kuulostaa minusta uskottavalta. Mies yrittää kieltää itseltäänkin tapahtuneen vaikenemalla siitä päättäväisesti.
Hohhoh! Juu, ei tartte kertoa panokavereittensa määrää tms., mutta jos sulla on lapsi, niin kyllä se on varmasti aika oleellinen tieto monelle noin niinkuin jatkon kannalta. Lapsi on kuiteskin pikkuisen eri asia, kuin kertoa, että mulla on vasn tää Datsun 100A, tai Lada...
Mulla on kaveri, joka teki lapsen niin, ettei mies tiedä tänä päivänäkään hällä olevan kyseistä lasta. Lasta ei ole missään tämän kyseisen isän tiedoissa, äidin ja lapsen tiedoissa isä on ns. tuntematon..
Minulla on lapsi, lapsen isä ei edes tiedä olevansa isä. en ole ilmoittanut nimeä mihinkään.
Oho, minusta saa suuttua, oli syy mikä tahansa. Onhan toi merkittävä asia ja varsinkin, kun olet olettanut kaikki nämä vuodet, että teidän lapset ovat hänen ainokaisia
Varmasti lähes jokainen tuntee tai tietää jonkun yksinhuoltajaäidin, jonka lapsen isästä ei ole tietoa. Tai siis äiti voi tietää, mutta ei siitä yleisesti puhu. Niin sopii vaan miettiä keitä näiden kaikkien lasten isät ovat. Moni on niitä nykyisiä perheenisiä.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten lauantai. Lähtisikö sitä kauppaan ja ostaisi olutta illaksi?
Mullon viskipullo odottamassa kun pääsen vuorosta , lounaspaikan kautta.
Sukuni ja kaikki kotipaikkakunnalla tietää varmana että neiti x:n lapsi y on minun. Tosin olen tavannut x kun lähdettiin ala-asteelta eri kouluihin.
Hauskin kun kotiseutuani tutkiva sukututkija soitteli mulle ja kysyi saako asiasta mainita julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus voi olla provo mutta voi olla tottakin. Kukapa meistä olisi kertonut puolisolle kaikkea, mitä on tullut nuorena tehtyä?
Ap:n tapaus kuulostaa minusta uskottavalta. Mies yrittää kieltää itseltäänkin tapahtuneen vaikenemalla siitä päättäväisesti.
Ja miehen perhe kertoo asiasta vasta nyt, kun ap.lla on jo yhteisiä lapsiakin miehen kanssa?
Ei uskottavaa.
En mä ihan ymmärrä mistä sä olisit vihainen. Mun ystävälle selvisi että hänen miehellään oli pari kk heidän lastaan vanhempi lapsi toisen kanssa ja ei he eronneet. Lapsi oli myöhemmin heillä viikonloppujakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miehen perhe kertoo asiasta vasta nyt, kun ap.lla on jo yhteisiä lapsiakin miehen kanssa?
Ei uskottavaa.
Miksi he olisi kertoneet?
Aika tavallista. Isolla osalla miehiä on salattu lapsi tai useita ja asiat selviää vasta miehen perunkirjoituksessa. Moni mies ei edes tiedä olevansa jonkun biologinen isä. Joskus nämä selviävät vasta, kun nainen on kuoleman porteilla ja kertoo jälkeläiselleen.
Vastaavasti naisen vihitty puoliso ei läheskään aina ole avioliitossa syntyneen lapsen biologinen isä. Mies ei useimmiten tiedä sitä, joskus ei nainenkaan. Useammin nainen tietää tai ainakin epäilee, mutta ei kerro sitä ja asia selviää vasta osapuolten kuoleman jälkeen jonkun kolmannen tai neljännen tahon kautta.
Terveiset valtion virkahenkilöltä, jonka työhön kuuluu mm. virkatodistusten valmistaminen. Ette usko mitä kaikkea ihmiset vuodattavat puhelimitse virkahenkilölle....
Vierailija kirjoitti:
Sukuni ja kaikki kotipaikkakunnalla tietää varmana että neiti x:n lapsi y on minun. Tosin olen tavannut x kun lähdettiin ala-asteelta eri kouluihin.
Hauskin kun kotiseutuani tutkiva sukututkija soitteli mulle ja kysyi saako asiasta mainita julkisesti.
Eli siis se lapsi on sinun? Et ainakaan tuossa kirjoittanut, että ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis se lapsi on sinun? Et ainakaan tuossa kirjoittanut, että ei olisi.
Olen tavannut tuon äidin viimeksi 1991 joten jos en osaa tuulipölyttää niin en ole :)
Lapsi on kuitenkin syntynyt 2010.
Hyvä idea. Ei tästä muuten selviä. Olenkin sopivasti yksin kotona.
Ap