Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?

Vierailija
08.04.2023 |

Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.

Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.

Kommentit (1105)

Vierailija
1081/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi pariterapiaa. Varaa aika jo valmiiksi ja ilmoita se sitten rennosti hänelle, kun löytyy sinulle sopiva hetki. 

Sitä kautta selviää molempien toiveet ja tarpeet. Jos ongelmat liittyvät vain hänen työhönsä, niitäkin on hyvä pohtia yhdessä. Hän tietää, ettei ole yksin haasteidensa kanssa. Nykyään pitää vielä ottaa huomioon huumeet, joka onkin sitten aivan eri luokan aivan ongelma. Siinä suosittelen pyytämään myös apua sen alan ammattilaisilta. 

Vierailija
1082/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ex oli samanlainen!uusi nainenhan sillä sit oli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun ex oli samanlainen!uusi nainenhan sillä sit oli!

Mun oli petomaani

Vierailija
1084/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadi pariterapiaa. Varaa aika jo valmiiksi ja ilmoita se sitten rennosti hänelle, kun löytyy sinulle sopiva hetki. 

Sitä kautta selviää molempien toiveet ja tarpeet. Jos ongelmat liittyvät vain hänen työhönsä, niitäkin on hyvä pohtia yhdessä. Hän tietää, ettei ole yksin haasteidensa kanssa. Nykyään pitää vielä ottaa huomioon huumeet, joka onkin sitten aivan eri luokan aivan ongelma. Siinä suosittelen pyytämään myös apua sen alan ammattilaisilta. 

Hei, tämä ketju on aloitettu kaksi vuotta sitten.

Ketjua en ole lukenut, selvisikö jossain kohtaa, että miehellä oli toinen?

Vierailija
1085/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutat sen alas keittiön pöydän ääreen ja sanot, että joko puhuu sulle tai sitten terapeutille, mutta näin ei voi jatkua.

Vierailija
1086/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä homo voltti.

Vierailija
1087/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istutat sen alas keittiön pöydän ääreen ja sanot, että joko puhuu sulle tai sitten terapeutille, mutta näin ei voi jatkua.

Eiköhän mies ole jo jäänyt kiinni toisesta naisesta. Tämä ketju on aloitettu 2 vuotta sitten.

Vierailija
1088/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi pariskuntaa, joista toinen on omani. Molemmissa tapauksissa naisilla on ollut miehelle aivan liikaa vaatimuksia ja lopulta, mies ei enää sano mitään, mikä on vialla. Molemmissa pariskunnissa nainen ei halunnut kuulla, että itsessä olisi vikaa, näin ollen kaikkien keskusteluyritysten jälkeen mies pelkää vain niitä riitoja ja on hiljaa tai suuttuu herkästi, kun taas tivataan mikä on vikana. Miten sanoa vaimolle, että vika on hänessä, kun hän ei sitä pysty ottamaan vastaan. Se on naisten mielestä syyttelyä, kun se on palautetta. Molemmissa perheissä naiset ihmettelevät miksi mies on niin kireä ja suuttumisherkkä. Naisten vaatimukset ajavat aina miesten yli eikä miestä kuunnella. Molemmissa perheissä mies on tehnyt paljon vaimonsa ja lasten eteen lopulta huomaten, ettei mikään riitä. Mies on loppuun käytetty ja elää jatkuvan stressin alla. Jos kyse olisi työstressistä, mies kyllä sanoisi sen. Oma vaimoni osoittautui narsistiksi, siksi hän ei nähnyt sitä miksi aina suutuin, se johtui vaimon omasta käytöksestä. Epäilen vahvasti, että toisen pariskunnan vaimo on myös narsisti, koska hänellä on hyvin erikoisia vaatimuksia miehelleen. Minä en sulattaisi niitä. Nainen voi kuvitella, että mies on hyväksynyt joitakin vaatimuksia, mutta jos vaimo ei ole halunnut kuulla miehen mielipidettä ja ottaa sitä huomioon vaan näihin vaatimuksiin on pakotettu esim riitojen kautta. Usean vuoden aikana minulle tuli vain velvollisuuksia ja toisella oikeuksia. Jos mies alkaa olla omissa oloissaan mieluummin, hän ei halua lisää stressiä tai riitoja. Miehet kokevat ongelmista puhumisen yleensä turhana, koska miehet haluavat ratkaisuja. Nainen voi kuvitella, että puhuminen helpottaa, mutta mies haluaa muuttaa asioita paremmaksi ja se vaatisi myös vaimon tapojen vaatimuksien ja käytöksen muutosta, mitä ei koskaan kummaskaan perheessä tapahtunut. Ulkopuolisille naiset ovat sitten täysin ymmällään, miksi mies suuttuu niin herkästi ja aikaisemmin mies on ollut aina enimmäkseen rauhallinen. Tiedän kolmannen perheen, jossa vaimo jatkuvasti kritisoi miestään ulkopuolisten kuullen. Tässäkään tapauksessa nainen ei ymmärrä miksi parisuhde on kuollut. Minun tapauksessani jatkuva kritisointi tapahtui vain kotona, ulkopuolisille kehutiin kuinka hyvin parisuhteessa menee. Sain kehuja vain silloin vaimoltani, kuinka hyvä mies ja isä olen, kun meillä oli vieraita. Vieraiden aikana vaimo saattoi toimia palvelijana ja kaataa myös minulle kahvia. Kahden kesken kahvin kaataminen minulle oli hänen egolleen aivan liikaa.  

Vierailija
1089/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis että miehesi pahoittaa entistä enemmän mielensä kun avautuu sinulle josta sinä loukkaannut kun ongelmien aiheuttajaksi paljastuu sinä ja mies päätyy pyytämään anteeksi kun kertoi mikä vaivaa vain sen takia kun sinä pahoitat mielesi siittä että sinun aiheuttamat ongelmat nostetaan esille. Kysymys yleisesti naisille miksi vaaditte miestä kertomaan ongelmista kun ette te niistä teidän aiheuttamista ongelmista suostu vastuuta kantamaan ja se kertoninen aiheittaa vaan entistä pahemman mielen joka pöätyy siittä että mies joutuu pyytämään anteeksi että kertoi ongelmista?

Vierailija
1090/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa teidänkin perheessä jätetty pelkästään miehelle koko perheen taloudellisen vastuun kantaminen joka tarkoittaa sitä että miehen on stressattava rahasta kun on ainoa joka sitä perheeseen tuo kun nainen ja lapset vain tuhlaa miehen tienaamaan rahoja.

Vai käytkö itse töissä ja kannat oman kortesi kekoon ja maksat tasan puolet perheen kuluista?

Vierailija
1091/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta on pari vuotta. Eiköhän asia ole jo ratkennut.

Vierailija
1092/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä mies, joka kirjoitit pitkästi narsistinaisista.

Kai tajuat, että narsistien kanssa ei toimi mitkään normaalit kanssakäymisen säännöt, joten se on täysin oma keskustelunsa se. 

Kun tajuat toisen olevan narsisti:

1. Lähde, älä jää suhteeseen

2. Nollakontakti, jos ei lapsia, jos lapset vain minimi välttämätön kontakti

3. Selvitä omat traumasi ja oma pääsi (self help/ terapia), jotta hahmotat, miksi mennyt tapahtui ja miten jatkossa muodostat terveet ihmissuhteet

Been there, done that. 

Vierailija
1093/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita yksityisetsivä selvittämään, onko toinen. Mutta maksaa toki liikaa... Mitä hän tekee työksi ja mikä on hänen tehtävänimike? Jotkut alat on todella inhottavia, ja liian suuret työmäärät repii mieltä rajusti.

Vierailija
1094/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypilliset oireet: toinen nainen.

Vierailija
1095/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei sitä ikinä lausu ääneen, koska se on itsestään selvää ja tuntuu lapsellista/hölmöltä että miehen se pitäisi kertoa naiselle, koska nainen tasan tarkasti tietää mikä on ongelma - kotiseksi on päättynyt taikka muuttunut liian huonoksi. Joko siksi että nainen on alkanut pihtaamaan tai siksi että nainen ei enää kiinnosta miestä seksuaalisesti sen takia että nainen on märehtinyt itsensä rumapainoiseksi.

Vierailija
1096/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei sitä ikinä lausu ääneen, koska se on itsestään selvää ja tuntuu lapsellista/hölmöltä että miehen se pitäisi kertoa naiselle, koska nainen tasan tarkasti tietää mikä on ongelma - kotiseksi on päättynyt taikka muuttunut liian huonoksi. Joko siksi että nainen on alkanut pihtaamaan tai siksi että nainen ei enää kiinnosta miestä seksuaalisesti sen takia että nainen on märehtinyt itsensä rumapainoiseksi.

No jos näin on, niin silloinhan miehen kuuluisi sanoa esimerkiksi, että haluaa erota ko. syistä. Miten tuo tilanne vaikenemalla miksikään muuttuisi? Vaimonko pitäisi arvuutella aikuisen miehen puolesta? Vai vaimonko pitäisi erokin hoitaa miehensä puolesta. Vaimo kyllä hoitaisikin kun mies avaisi suutaan asian tiimoilta. Nyt mies luimuilee ja kiukuttelee ja pitää molempia löysässä hirressä. Reilu peli: suu auki ja joko ero tai jokin muutos tilanteeseen. 

Mies kyllä on itse lapsellinen ja hölmö jos ei asiaansa saa sanottua ja on kuitenkin tyytymätön, sinun mukaasi vaimo on siihenkin syyllinen. 

Vierailija
1097/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypilliset oireet: toinen nainen.

Voi olla, mutta tyypilliset oireet myös ylikuormittumisessa. Stressi.

Vierailija
1098/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos näin on, niin silloinhan miehen kuuluisi sanoa esimerkiksi, että haluaa erota ko. syistä. Miten tuo tilanne vaikenemalla miksikään muuttuisi? Vaimonko pitäisi arvuutella aikuisen miehen puolesta? Vai vaimonko pitäisi erokin hoitaa miehensä puolesta. Vaimo kyllä hoitaisikin kun mies avaisi suutaan asian tiimoilta. Nyt mies luimuilee ja kiukuttelee ja pitää molempia löysässä hirressä. Reilu peli: suu auki ja joko ero tai jokin muutos tilantees

Moni mies siinä tilanteessa odottelee ja toivoo hiljaa mielessään että ongelma katoaisi/korjaantuisi. Harva mies tietää totuutta, tai edes yhtikäs mitään, vaihdevuosista/menopaussista, ja jos mies ilmoittaa vaimolle että vaimon rumapainoisuus pilaa seksihalut niin siitäkös riemu nousee. Mies siirtyy vasta sitten paremman naisen hoteisiin kun hän voi olla kutakuinkin varma siitä, että huono parisuhde ei korjaannu vaan vain huononee huononemistaan. Jotkut miehet odottelevat vuosia, minulle pisin harkinta-aika on ollut 3 kk.

Vierailija
1099/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehillä on yleensä sellainen juttu , että vaikka olisi toinen nainen , niin mitään ei myönnetä. En tiedä opetetaanko se armeijassa, mutta olen törmännyt tähän kolmesti  kolmessa pitkässä parisuhteessani. Sen sijaan ekan kerran kun itselläni oli toinen , myönsin heti kysyttäessä.  Toki olin siinä vaiheessa jo itsekin aikonut kertoa. 

Miehet myöntää yleensä vasta kun jäävät rysän päältä kiinni, tai kun  on näyttänyt kuvakaappauksen esim härskistä viestinnästä, josta on jäänyt kiinni. Olipa kerran eräskin mies, jonka "uusi " oli itse soittanut vaimolle, niin mies kielsi edelleen. Mun mielestä se on ihan käsittämätöntä ja kertoo erittäin ikävästä luonteesta ,jos ei voi myöntää töppäilyjään edes itselleen, vaikka mistä ihmeestä tuollainen "mitään en myönnä" tulee.

Vierailija
1100/1105 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suunnittelee uutta elämää. Muuttaa pian.