Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?
Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.
Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.
Kommentit (1105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, näin miehenä ja pienen lapsen isänä voin sanoa ettei sekään rooli ole helppo. Monenlaisia ajatjksia pörrää päässä. Annan esimerkin, jolla siis tarkoitus kuvata sitä että aina ei ole kysymys pettämisestä, tuntuu tärkeältä välillä saada omaa tilaa. Ihan varmasti myös lasten äidelläkin.
Taloudellinen vastuu tuntuu kasautuvan kuitenkin sille joka tienaa enemmän. Rahan meno perheessä järkyttävä näillä hinnoilla. Omat säästöt hupenee ja tienata ei ehdi, niin paljon, että palkka riittäisi kompensoimaan joka kuukausi menoja. Välillä tämä tympii kovastikin. Ei kehtaa tästä aina mainita. Vaimo tilailee paketteja, toki palautteleekin niitä takaisin. Käy jossain ripsihuollossa, koska on aina käynyt. Mukava kuitenkin että huolehtii itsestään. Itsellä oli aikanaan kallis harrastus, ei ole enää. Kaikki rahat menee perheeseen. Joskus väkisillä haluan itsellekin jotain, että olisi edes jokin ilo itselläkin.
Työpäivän jälkeen otan aktiivisen roolin lapsen hoidosta, lisäksi heitän hänet aina tarhaan ja haen sieltä. Vaimo painaa 3/4 kk vkl töitä, joten hoito on tällöin minun vastuulla. Tarkoittaa siis sitä, että harvoin olen aivan yksin kotona. Yleensä annan vaimon nähdä kavereitaan hänen vapaillaan, koska ajattelen hänen sitä tarvitsevan. Lisäksi ajokortillisena minulla on vastuu kauppareissusta. Tällainen tilanne voi johtaa siihen, että mies kokee olevansa pelkkä suorittaja ja jumissa tilanteessa. väkisilläkin miettii keinoja helpottaa tilannetta. Ero voi tuntua ajatuksen tasolla ratkaisulta, muttei kuitenkaan ole järkevä vaihtoehto, koska ajattelen kaiken helpottuvan jossain vaiheessa. Laitoin aikaisemmin, että parisuhteen eteen pitää huomioida toisten tarpeita, kysellä voiko tehdä toisen päivästä paremman. Tärkeää on huomioida pienillä asioilla, että toinenkin saa tilaa, ennen kuin hän ottaa sitä röyhkeästi toista huomioimatta. Itsellä kyllä vaimo tähän kannustaa, varmaan itsessäkin tässä osallisuutta, koska ei halua käyttää sitä lepoaikaa johonkin juopotteluun ja palautua siitä pari päivää. Itselle tärkeää liikunta. Odotukseni kesässä, että voisi edes tämän taaperon ottaa pyöräreissuille mukaan. Toki harrastukset vievät aikaa, eikä sovellu lapsen päivärytmiin kovin helposti. Missään vaiheessa en ole miettinyt toista naista, pettämistä.... haluan vain omaa aikaa.
Tämä olisi voinut tulla suoraan omasta suusta. Varsinkin taloudellinen vastuu on todella stressaavaa. Puhun asiasta avoimesti puolisoni kanssa, mietimme säästökohteita yms. Menee noin viikko, naisystävän puolelta alkaa puheet kuinka olisi ihana lähteä taas reissuun, muuttaa isompaan asuntoon, ostaa uusia huonekaluja, käydä keikoilla yms yms. Itse hoidan meidän taloudesta yhtään valehtelematta 95%, joten väkisinkin pinna kiristyy kun samasta asiasta saa olla sanomassa joka viikko.
Pelkkää asiaa. Kuin omasta kynästä tämä kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, näin miehenä ja pienen lapsen isänä voin sanoa ettei sekään rooli ole helppo. Monenlaisia ajatjksia pörrää päässä. Annan esimerkin, jolla siis tarkoitus kuvata sitä että aina ei ole kysymys pettämisestä, tuntuu tärkeältä välillä saada omaa tilaa. Ihan varmasti myös lasten äidelläkin.
Taloudellinen vastuu tuntuu kasautuvan kuitenkin sille joka tienaa enemmän. Rahan meno perheessä järkyttävä näillä hinnoilla. Omat säästöt hupenee ja tienata ei ehdi, niin paljon, että palkka riittäisi kompensoimaan joka kuukausi menoja. Välillä tämä tympii kovastikin. Ei kehtaa tästä aina mainita. Vaimo tilailee paketteja, toki palautteleekin niitä takaisin. Käy jossain ripsihuollossa, koska on aina käynyt. Mukava kuitenkin että huolehtii itsestään. Itsellä oli aikanaan kallis harrastus, ei ole enää. Kaikki rahat menee perheeseen. Joskus väkisillä haluan itsellekin jotain, että olisi edes jokin ilo itselläkin.
Työpäivän jälkeen otan aktiivisen roolin lapsen hoidosta, lisäksi heitän hänet aina tarhaan ja haen sieltä. Vaimo painaa 3/4 kk vkl töitä, joten hoito on tällöin minun vastuulla. Tarkoittaa siis sitä, että harvoin olen aivan yksin kotona. Yleensä annan vaimon nähdä kavereitaan hänen vapaillaan, koska ajattelen hänen sitä tarvitsevan. Lisäksi ajokortillisena minulla on vastuu kauppareissusta. Tällainen tilanne voi johtaa siihen, että mies kokee olevansa pelkkä suorittaja ja jumissa tilanteessa. väkisilläkin miettii keinoja helpottaa tilannetta. Ero voi tuntua ajatuksen tasolla ratkaisulta, muttei kuitenkaan ole järkevä vaihtoehto, koska ajattelen kaiken helpottuvan jossain vaiheessa. Laitoin aikaisemmin, että parisuhteen eteen pitää huomioida toisten tarpeita, kysellä voiko tehdä toisen päivästä paremman. Tärkeää on huomioida pienillä asioilla, että toinenkin saa tilaa, ennen kuin hän ottaa sitä röyhkeästi toista huomioimatta. Itsellä kyllä vaimo tähän kannustaa, varmaan itsessäkin tässä osallisuutta, koska ei halua käyttää sitä lepoaikaa johonkin juopotteluun ja palautua siitä pari päivää. Itselle tärkeää liikunta. Odotukseni kesässä, että voisi edes tämän taaperon ottaa pyöräreissuille mukaan. Toki harrastukset vievät aikaa, eikä sovellu lapsen päivärytmiin kovin helposti. Missään vaiheessa en ole miettinyt toista naista, pettämistä.... haluan vain omaa aikaa.
Tämä olisi voinut tulla suoraan omasta suusta. Varsinkin taloudellinen vastuu on todella stressaavaa. Puhun asiasta avoimesti puolisoni kanssa, mietimme säästökohteita yms. Menee noin viikko, naisystävän puolelta alkaa puheet kuinka olisi ihana lähteä taas reissuun, muuttaa isompaan asuntoon, ostaa uusia huonekaluja, käydä keikoilla yms yms. Itse hoidan meidän taloudesta yhtään valehtelematta 95%, joten väkisinkin pinna kiristyy kun samasta asiasta saa olla sanomassa joka viikko.
Valitsit naisesi varmaan hänen älynsä ja hyvän koulutuksensa vuoksi, vai? Kun normiälyinen tajuaa kyllä. Joskin onhan elämä aika ankeaa, ellei mitään kivaa ole koskaan varaa tehdä.
Fiksut miehet valitsee fiksuja naisia, jotka käy töissä ja tienaa hyvin myös. Ei tarvitse miehen stessata.
Tätä oppia olen koittanut jälkipolvelle muistuttaa. Ei köyhää naista! Itselle liian myöhäistä lähteä vaihtamaan mutta pojasta voi polvi parantua! :)
Vierailija kirjoitti:
Rahat loppu.
Tämä luultavimmin. Kiristää itseä aivan h e l v e t i s t i !
Säästöt sulaa ja kaikki tuntuu toivottomalta
Nalkuta ja valita niinkuin muutkin naiset tekee. Eihän sitä tiedä vaikka sinun miehesi olisi ensimmäinen keneen tuo toimii.
Mikähän siinä on että naiset kiinnostuu miehen hyvinvoinnista vasta sitten kun miehestä itselle saatavat edut ja hyödyt alkaa kärsimään?
Olen pahoillani, mutta minusta kuullostaa, että hautoo jotain eroa tai tunteet ovat muuttuneet. Kysyisin sinuna asiasta suoraan, koska oma tilanne eteni juuri noin ja lopulta mies sanoi ettei ole enää tunteita eikä halua jatkaa suhdetta. :/
Muista. Jos hän haluaisi puhua, hän puhuisi. Ei ole sinun vastuulla tai tehtävänä saada aikuinen ihminen puhumaan. Keskity omiin juttuihin hetkeksi ja ota vaikka mieheesi etäisyyttä niin paljon kuin kotonanne/elämässäsi pystyt. Nyt voisi joku sanoa että kommunikaatio on avain, mutta sinä olet selvästi jo yrittänyt monesti kommunikoida ja tarjota alustoja hyvälle keskustelulle. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% tapauksista johtuu siitä, että seksiä on liian vähän. Anna sille kyytiä makkarissa, niin mies muuttuu hyväntuuliseksi.
Hirveästi tekee mieli seksiä ihmisen kanssa, joka tiuskii eikä halua läheisyyttä?
Vähän nyt empatiaa miehen suuntaan. Ehkä ei tee mieli seksiä, mutta jos kuitenkin tekee mieli hakea ratkaisua asiaan. Vähän niin kuin lähtisi miehen mieliksi vaikka konserttiin tai teatteriin, jos uskoo sen olevan eduksi parisuhteelle, vaikka itse mieluummin menisi vaikka ajamaan rallia :)
No huh! Vastentahtoinen seksi on kuitenkin psyykkeelle hieman eri asia kuin vastentahtoinen konsertti. Kumma että yksikään ihminen edes toivoo toiselta sellaista seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi.
1.Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire.
2. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää.
3. Mies on kireällä tuulella,
4. eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla.
5. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa.
6. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan.
7. Kääntää kaiken aina minun syyksi.
Tuossapa luettelitkin kaikki pettäjän merkit. Kuin suoraan pettäjän käsikirjasta.
Eli kyllä, miehelläsi on 100 % varmasti toinen nainen.
Ei tää mitään rakettitiedettä oo, varsinkaan enää sitten, kun näitä vastaavia tarinoita on saanut kuulla satoja monen kymmenen vuoden ajan.
No jos naisilta kysytään niin se että mies ei ole valvovan silman alla tarkoittaa että mies pettää 100% varmuudella
Toinen nainen tietenkin. Kiukuttelee ,haluaa erota
Älä tuhlaa parhaita vuosiasi umpimieliseen mököttäjään! Kenties pettäjään. Sinä ja lapset ansaitsette parempaa.
Itse jättäisin 9 viimeistä vuotta pois yhdestä suhteesta, jos nyt saisin päättää. Olen paljon onnellisempi ilman häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihan eri päin, mies kyllä tienaa suurimman osan rahoista, mutta voi pojat että myös käyttää sitä!
Sitten hän välillä stressailee, ja sovitaan taas että elellään nyt pari kk, tai edes kk pienemmällä rahalla, mutta menee päivä, kaksi, niin jo polttelee raha taskun pohjalla. Säästäminen on mahdotonta, kun heti kun on vähänkään enemmän niin tulee joutavia ostoksia, roskaruokaa pitää hakea, jotain turhanpäiväisiä katso, löysin tämmöisen ja ostin-juttuja, ja siis kaikki ihan turhaa.
Sano sille että ole mies ja kerro heti mikä sinua riivaa.
Mies ei halua tehdä itse eroa ettei leimaannu jättäväksi siaksi joka vaihtaa toiseen naiseen, joten on mulkku niin että nainen tekee eron.
Olen puhelias. Olen aina puhunut varsin avoimesti ystäville ja sukulaisille, tarvittaessa tuntemattomillekin - toki huomioiden mitä on soveliasta kertoa muista ihmisistä.
Sellaiselle ihmiselle ei kuitenkaan tee mieli kertoa mitään, joka ei hyväksy tai edes ymmärrä kuulemaansa, vaan ryhtyy välittömästi ratkomaan, tenttaamaan, muuttamaan tai vaatimaan jotakin pitääkseen omat käsityksensä ja näkemyksensä (ajatusten korttitalonsa) entisellään. Ärsyyntynyt, vaativa ei-hyväksyvä vastaanottaja ei osaa käsitellä kuulemaansa saati esittämään järkeviä jatkokysymyksiä. Aitoa vuoropuhelua ei synny, kuulija ei ole oikeasti kiinnostunut mitä toiselle kuuluu tai mihin ajatukset ja päätökset perustuvat.
Parisuhteessa olen joskustörmännyt siihen, että mitkään faktat, vakuuttelut, toistamiset tai näkökulman vaihtamiset eivät auta, jos henkilö on vain päättänyt jo etukäteen miten asia on. Puhumisella ei ole merkitystä, informaatiota ei oteta vastaan. Sillä ei oikeastaan ole mitään merkitystä a) miten asiat todellisuudessa ovat tai b) mikä minun käsitykseni tai tunteeni jostakin asiasta on. Miksi? Koska se ei vain sovi 'kuuntelijan' maailmankuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua tehdä itse eroa ettei leimaannu jättäväksi siaksi joka vaihtaa toiseen naiseen, joten on mulkku niin että nainen tekee eron.
Joo, noin ne tekee.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja se pahantuulisuus johtuu syyllisyydestä, jota kuitenkin kokee, mutta ei voi asiaa kertoa. Sama syyllistämisessä, sen avulla myös perustelee itselleen, kuinka huonon akan on ottanut ja eroon tuosta on päästävä - kunhan ei tarvitse tehdä sitä itse.
Kokemusta on. Ymmärsin lähteä heti kymmenen vuoden päästä.
Otat apteekista satiaislääkkeet täi shampoot ja peset koko perheen vaihdat uudet lakanat pyyhkeet ja alusvaatteet hävitä vanhat myös pipot näin olette taas onnellinen perhe käyttö sukupuoli tautien klinikalla yhdessä ja teette hyvää ruokaa.Imuroit sohvat patjat ja peset kaikki vaatteet.Loppuu kutina epävarma olo ja inhotus.Satiaiset on ruskeita.Kutittaa karvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuisi, jos muuttaisit taktiikkaa ja antaisit miehen olla ihan rauhassa? Kokeile joskus, tuloksena kun voi olla mukava, rauhallinen ja leppoisa mies, joka tietää, että kotona ei koko ajan nalkuteta.
Kuules, miehet nalkuttavat tutkitusti enemmän. Nainen sanoo kerran. Jos ei taulapää usko, se on moido.
Tämä perustuu omaan kokemukseeni parin viikon takaa. (Hienoa, että tää asunto on mun. Hän palasi takaisin siihen keikkaukkojen tilapäismajoitukseensa, johon ei voi saada edes asumistukea vaikka jäisi työttömäksi. Hänen huoneessaan ei ole ikkunaa.)
Mulla on velaton kolmio puunlatvojen keskellä, oikein kiva.
Aloituksen tekijä on Satutäti, trolli.
Vähän nyt empatiaa miehen suuntaan. Ehkä ei tee mieli seksiä, mutta jos kuitenkin tekee mieli hakea ratkaisua asiaan. Vähän niin kuin lähtisi miehen mieliksi vaikka konserttiin tai teatteriin, jos uskoo sen olevan eduksi parisuhteelle, vaikka itse mieluummin menisi vaikka ajamaan rallia :)