Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?
Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.
Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.
Kommentit (1105)
Siis mies on kyllästynyt perhe-elämään, eikä enää oma aika riitä mitä nyt jo tarjotaan. Ilman terapiaa tuosta tuskin on ulospääsyä.
Oireista päätellen, joko todella puutteessa tai suhde. Ja siis ymmärsin kyllä, että kirjoitit yrittäväsi antaa hellyyttä, mutta jos se ei tarkoita myös seksiä niin siinä syy. Ja jos tarkoittaakin, niin sellainen "aina silloin tällöin" ei monelle riitä ja jos tietää, että sen jälkeen voi olla taas pidempään hiljaista, niin ei se kertakaan kiinnosta. Ei naisen tarvitse olla miehelle mikään seksinukke ja voitte ihan rauhassa valittaa ja halveksia, mutta ymmärtäkää se fakta, että monella miehellä seksin puute vaikuttaa ihan kaikkeen ja lopulta missään ei ole mitään järkeä ja kaikki vaan v*****aa, ja ei, siihen ei mitkään käteenvedot auta. Eli ei tarvitse uhriutua, eikä "antaa", mutta jos edes ihan pikkuisen ymmärrystä, edes ymmärtämisen yritystä, jookos?
Vierailija kirjoitti:
Oireista päätellen, joko todella puutteessa tai suhde. Ja siis ymmärsin kyllä, että kirjoitit yrittäväsi antaa hellyyttä, mutta jos se ei tarkoita myös seksiä niin siinä syy. Ja jos tarkoittaakin, niin sellainen "aina silloin tällöin" ei monelle riitä ja jos tietää, että sen jälkeen voi olla taas pidempään hiljaista, niin ei se kertakaan kiinnosta. Ei naisen tarvitse olla miehelle mikään seksinukke ja voitte ihan rauhassa valittaa ja halveksia, mutta ymmärtäkää se fakta, että monella miehellä seksin puute vaikuttaa ihan kaikkeen ja lopulta missään ei ole mitään järkeä ja kaikki vaan v*****aa, ja ei, siihen ei mitkään käteenvedot auta. Eli ei tarvitse uhriutua, eikä "antaa", mutta jos edes ihan pikkuisen ymmärrystä, edes ymmärtämisen yritystä, jookos?
Seksin puutetta ei ole suhteessamme.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että stressissä keppi on pystyssä? Ihmetelen vähäistä tietouttaSI miehistä. Jos romantiikka on lyöty alas niin meikän rakasteluhalut ovat negatiivisella tuhdisti ja väitän, että monen muunkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kuulemma kokee , että kaipaa omaa aikaa enemmän ja sitä, että voisi olla yksin ja siksi on ajatellut eroa. Hän nyt jää miettimään mitä haluaa. Onko tämä nyt sitten oikein roikottaa minua kauankin hänen mietteissään?
Mulle tuli mieleen, että ehkä sä tivasit asiaa häneltä niin kauan, että hän lopulta kertoi ajatuksensa. Siis tuon, että kaipaa enemmän omaa aikaa ja sitä, että voisi olla yksin. Ja että sen vuoksi on ajatellut eroa. Joku aiemmin kirjoitti, ettei erokorttia pitäisi vetää esiin ennenkuin on varma, että haluaa erota. Mä olen tästä samaa mieltä. Tosin tämä usein tarkoittaa, että ero tulee toiselle osapuolelle täysin yllätyksenä. Aika usein vielä mies on se, jolle tulee yllätyksenä. Nainen on ehkä jo vuosia kertonut, mikä suhteessa mättää ja minkä pitäisi muuttua, mutta jos nainen ei ole ottanut erokorttia esille, mies kuvittelee, että nainen vaan puhuu lämpimikseen ja kaikki on hyvin. Tapahtuu tätä silti toisinkin päin. Vähän kakspiippuinen juttu, pitäisikö eroajatuksistaan kertoa jo aiemmin vai vasta sitten, kun on tehnyt jo päätöksen erosta. Ainakaan kovin usein ei erolla pidä uhkailla, koska silloin se menettää merkityksensä ja toinen ajattelee, että no ei se nyt kuitenkaan eroa, eihän se ole ennenkään eroa ottanut, vaikka on uhkaillut.
Olen hämilläni siksi, että olen edelleen epätietoisuudessa. Mies on miettinyt eroa, mutta ei suoraan kerro mitä hän nyt ajattelee. Ei hän sano suoraan haluaako hän jatkaa. Suunnittelee vapuksi perheen yhteistä lomaa. Ei kai hän mitään suunnittelisi jos haluaa jatkaa?
Ulkopuolisen silmin sun miehesi kaipaa enemmän omaa aikaa ja yksin olemista. Sen hän on sulle kertonutkin. Eroa hän miettii siksi, ettei tiedä, onko oman ajan ja yksin olemisen lisäämisen mahdollisuus olemassa muulla tavalla kuin eroamalla. Onko? Jos on, hän todennäköisesti olisi ihan tyytyväinen eikä enää edes ajattelisi eroa. Jos taas ei ole, hän edelleen miettii, kuinka tärkeää lisääntyvä oma aika ja yksin olo hänelle lopulta on. Onko se niin tärkeä, että katsoo eron parhaaksi vaihtoehdoksi. Mä näen teidän tilanteen siten, että mies ei halua erota, jos hän saisi enemmän omaa aikaa ja yksin oloa ilman eroakin. Kysymys onkin siitä, onko tuo mahdollista. Esim hankkia kesämökki, jossa voisi välillä olla perheen kanssa ja välillä yksin. Siis ei pelkästään mies vaan välillä myös sinä.
Tällaisia ratkaisuja hän ei ole vielä esittänyt, mutta hänellä on viikottain omaa aikaa. Hänellä on tapana nähdä joka viikko yhtä kaveriporukkaa, käyvät pelaamassa sulkapalloa ja käyvät aina sen jälkeen syömässä. Lisäksi muutakin vapaa-aika hänellä on. Siksi tämä tuntuu mahdottomalta yhtälöltä, että sitä pitäisi saada lisää. Eli ilmeisesti oma aika on menossa perheen edelle, eikä tämäkään riitä.
No ymmärrät varmaan että toi sulkapallovuoro voi olla jotain ihan muuta ja muut vapaa-ajat myös. Älä ole sinisilmäinen. Nyt se salarakas on ilmeisesti alkanut vaatia mieheltäsi toimia eron suhteen.
En olekaan sinisilmäinen ja toki tämä vaihtoehto pyörii mielessä. Että hän tapaa toista. Kuten aloituskessa mainitsen.
Sanoin hänelle, että hän voi kertoa minulle suoraan onko hänellä uusi kiikarissa. Missään nimessä hän ei kuulemma tällaisen takia olisi eroamassa, ei kuulemma toista naista...
Todellakin tämä on saanut itseni epäilemään miehen käytöstä ja sitä voinko luottaa häneen.
Pakko kysyyä, että mitä sinä nyt odotat? Eropäätöstä vai sitä, että mies lakkaisi haikailemasta lisää omaa aikaa? Mietin vaan sitäkin, että vaikka nyt pistäisit miehen koville ja hän sanoisi, että ei halua erota, ei se silti muuttaisi sitä tosiasiaa, että hän edelleenkin olisi tyytymätön suhteeseenne ja haluaisi enemmän omaa aikaa. Olipa toista naista tai ei. Elämänne voisi muuttua parin kuukauden ajaksi taas ihan mukavaksi, kunnes miehen huonotuulisuus yms alkaisi uudelleen, koska tyytymättömyys taustalla ei olisi hävinnyt minnekään. Oisko pariterapiasta apua?
En oikein tiedä, mitä odottaa. Jos en ota itse eroa, jään varmasti epätietoisuuteen ja joudun miettimään viikottain mitähän mies haluaa. Tuo juuri käy mielessä, että kaikki voisi olla "hyvin" taas muutaman kuukauden , mutta sitten sama kierros alkaa. Mitä jos en enää jaksa ja huomaan, että avioero tässä tulisi kuitenkin.
Eli sinäkin mietit nyt, pitäiskö erota vai ei. "Mitä jos en enää jaksa..." on ihan hyvä kysymys. Ja jos oletetaan, että miehelläsi ei toista naista olekaan vaan kyse on tosiaankin vain oman ajan tarpeesta, mies voi ajatella ihan samalla tavalla eli mitä jos en enää jaksa. Oman ajan tarve ei takuulla ole syntynyt yhdessä yössä eikä se myöskään katoa vain päättämällä, että no en tarvitsekaan enempää omaa aikaa.
Miehellä todellakin on toinen nainen. Se, kuinka vakava sivusuhde on, ei ole tietoa, mutta on ainakin ihastunut toiseen naiseen. Kaikki merkit huutaa sitä!
Monta kriteeriä, jotka puhuu pettäjän puolesta. 1. Ärtyisä käytös 2. Pitkät työpäivät 3. Läheisyyden väheneminen 4. Vaimon epäileminen 5. Eron ehdottaminen ilman sen kummempaa syytä.
Nää kaikki pätee myös ihmiseen joka on seksuaalisesti turhautunut, mutta ei edes mieti pettämistä. Te ette vaan ollenkaan ymmärrä miten paljon mieskin tarvitsee huomiota ihan siinä missä nainenkin, ja jos ei sitä saa, niin mielikuvitus voi todellakin lähteä laukalle ja erot olla mielessä ihan vaan vaikka siksi, että haluaa edelleen toista ihan älyttömän paljon, mutta kun sillä toisella on just nyt niin paljon stressiä, pääkipuja jne jne jne. On mielettömän raastavaa katsoa toista haluten, mutta tietää ettei niillä haluilla ole mitään väliä. Eikä se ole mitään rakkautta katsoa kun toinen kuihtuu ja kituu, muttei tee asialle mitään kun minä määrään minusta. Ei siinä mistään pakottamisesta olekaan kyse, vaan siitä ettet itse halua auttaa vaikka se ei paljoa vaatisi. Ei kai kukaan mene nälissään ravintolaan istumaan ja katsomaan ku muut syö ja vielä nauti siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin puutetta ei ole suhteessamme.
Hienoa! Sitten valitettavasti uskon, että kyseessä on vähintään ihastuminen toiseen naiseen ja se ei ole sun syytä, eli älä missään tapauksessa syytä itseäsi. Jos ei ole munaa kertoa mikä on pielessä tai erota ennen toista naista, niin syy on yksin ukossasi. Toivottavasti olen väärässä ja kaikki korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kuulemma kokee , että kaipaa omaa aikaa enemmän ja sitä, että voisi olla yksin ja siksi on ajatellut eroa. Hän nyt jää miettimään mitä haluaa. Onko tämä nyt sitten oikein roikottaa minua kauankin hänen mietteissään?
Mulle tuli mieleen, että ehkä sä tivasit asiaa häneltä niin kauan, että hän lopulta kertoi ajatuksensa. Siis tuon, että kaipaa enemmän omaa aikaa ja sitä, että voisi olla yksin. Ja että sen vuoksi on ajatellut eroa. Joku aiemmin kirjoitti, ettei erokorttia pitäisi vetää esiin ennenkuin on varma, että haluaa erota. Mä olen tästä samaa mieltä. Tosin tämä usein tarkoittaa, että ero tulee toiselle osapuolelle täysin yllätyksenä. Aika usein vielä mies on se, jolle tulee yllätyksenä. Nainen on ehkä jo vuosia kertonut, mikä suhteessa mättää ja minkä pitäisi muuttua, mutta jos nainen ei ole ottanut erokorttia esille, mies kuvittelee, että nainen vaan puhuu lämpimikseen ja kaikki on hyvin. Tapahtuu tätä silti toisinkin päin. Vähän kakspiippuinen juttu, pitäisikö eroajatuksistaan kertoa jo aiemmin vai vasta sitten, kun on tehnyt jo päätöksen erosta. Ainakaan kovin usein ei erolla pidä uhkailla, koska silloin se menettää merkityksensä ja toinen ajattelee, että no ei se nyt kuitenkaan eroa, eihän se ole ennenkään eroa ottanut, vaikka on uhkaillut.
Olen hämilläni siksi, että olen edelleen epätietoisuudessa. Mies on miettinyt eroa, mutta ei suoraan kerro mitä hän nyt ajattelee. Ei hän sano suoraan haluaako hän jatkaa. Suunnittelee vapuksi perheen yhteistä lomaa. Ei kai hän mitään suunnittelisi jos haluaa jatkaa?
Kunhan yrittää hyvitellä kun olet alkanut kyselemään. Salarakkaalla ilmeisesti menoa silloin.
Tulkinta: salarakaskin on perheellinen, joten sen yhteisen ajan löytyminen hänen kanssaan voi olla hankalaa. Siksi tarvitsee enemmän omaa aikaa, jotta todennäköisemmin tulee saumaa tavata. Salarakas viettää perhevappua, koska lapset ovat todennäköisesti pieniä tai korkeintaan ala-asteiässä. Siksi mies suunnittelee hänkin vapunviettoa perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suurin osa on heti sitä mieltä että toinen nainen ja oikein verenmaku suussa eroa huutamassa?
Nyt on oikeasti tiukat ajat taloudessa ja miehillä on vieläkin se rooli ettei ole mies eikä mikään jos ei pysty perhettään elättämään.
Ja tosiaan siihen liittyen tuo työstressi, kun melkein paikassa kuin paikassa on liian vähän porukkaa ja tulosvastuut niskassa.
Ja te jotka vihapäissänne solvaatte ettei mies saa sanottua: ei se ole miehille niin helppoa kuin naisille purkaa sydäntään, etenkin jos haluaa olla se vahva tuki ja turva.
Kyllä vaikeina aikoina pitää toista tukea eikä heti olla eroilmoitusta lyömässä tiskiin.
Niin myötä- kuin vastamäessä. Nyt on se vastamäki.
Tässähän mies nyt on kaikkea muuta kuin tuki ja turva. Miehellä on velvollisuus kakaista ulos mikä mättää. Hänhän on ajamassa käytöksellään suhdetta tuhoon.
Pahimmalta kuulostaa se, että isä saa terrorisoida lapsiaan siksi, ettei kykene olemaan se aikuinen vanhempi, joka selvittää lapsille, mistä käytöksensä johtuu. Sillä voi ajaa suhteensa lapsiinsa pitkäksi aikaa eteenpäin huonolle kurssille. Miksi lapsen pitäisi olla ajatustenlukija ja se aikuinen, joka ymmärtää sanoitta ja osaa nähdä, ettei oman vanhemman kylmäkiskoisuus johdu hänestä vaan työstä, sivusuhteesta tms.?
Neanderthalensis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että stressissä keppi on pystyssä? Ihmetelen vähäistä tietouttaSI miehistä. Jos romantiikka on lyöty alas niin meikän rakasteluhalut ovat negatiivisella tuhdisti ja väitän, että monen muunkin..
Mä en ymmärtänyt tästä kommentista mitään. Siis oliks tää nyt kirjoitettu kumman, korjaan, minkä sukupuolen näkökulmasta?
Siis tuo ap just nimenomaan sanoi yrittävänsä antaa hellyydenosoituksia eli siitä vois päätellä, että romantiikka ei ole lyöty alas ainakaan hänen puolelta. Jos tää taas oli naisnäkökulma, niin sitten en taaskaan ymmärrä. Eihän tuo ap omista halujen puutteesta sanonut mitään, vaan ihmetteli ukkonsa käytöstä. ?😳🤯
Miehellä on toinen nainen.
Kaikki merkit viittaa siihen.
Ei tää oikeesti mitään rakettitiedettä oo. On vain niin vaikeaa uskoa pettämistä omasta kumppanista, mieluummin ummistaa silmät ja vaimentaa vaiston.
Mutta muista, vaisto on annettu meille syystä.
Vierailija kirjoitti:
On ymmärtänyt parisuhteiden järjettömyyden ja on nyt loukussa koska ei kehtaa tai uskalla erota.
Mies ei kestä lapsiperhearkea, kuten useimmat miehet ei kestä, jotkut harvat kestää. Ai, että niistä lapsista onkin työtä ja huolta, vaikka rakkaita ovatkin. Kaikki arki olisi niin paljon sujuvampaa ja helpompaa, jos mieskin vaimonsa ohella suostuisi tasapuolisen arjen pyörityksen. Molemmat puolisot käyvät töissä ja nainen aloittaa toisen työpäivän töistä päästyä. Usein mies syö valmiin ruoan ja makoilee illat ja viikonloput sohvalla. Lapset hankittiin yhteisestä sopimuksesta, mutta mies ei älyä, että ei asu enää lapsuudenkodissaan, jossa äitinsä passasi häntä edestä ja takaa. Se on lapsiperhearki mitä miehet eivät siedä eikä kestä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten pohdin onko hänellä toinen.
On.
Yksinkertaisesti: miehelle tulee huonon omantunnon oireet sinut nähdessäsi.
AKA sillä on toinen mutta haluaa että sinä panet eron vireille ja hoidat ne ikävät asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kovin pahalla tuulella, ei se oo vieraaltakaan saanut..
Saisi kertoa , mikä vaivaa. Ei tee hyvää perheen ilmapiirille. Lisäksi itse joudun miettimään aina kaiken niin, ettei vain toinen loukkaannu
Miksi mies saisi loukkaantua? Miksi vain sinun ja perheen pitää loukkaantua, mutta suojelet miestä? Jos miehellä on jotain syytä olla outo perheelleen niin sitten hän voi oikein hyvin hieman tai vähän enemmänkin loukkaantua, kun alat puhumaan asiasta. Eli kysyt lapsille hoitopaikan muutamaksi tunniksi ja suuta auki vaan. Jos normaalilla äänellä ei mene jakeluun, niin sitten kerrot huolesi isommalla äänellä. Vaadit asiallisuutta perhettä kohtaan heti ja myös sitä, että tuollaista typerää lapsekasta mökötystå ei enää joskaan tule. Mies on aikuinen ihminen, jonka tulee osata kertoa huolistaan asiallisesti puolisolleen, koskivat ne sitten työn rankkuutta, ikäkriisiä, terveysongelmia tai mitä vain.
En jättäisi asiaa puolitiehen ja luimistelisi yhtään.
Otin asian viimeksi maanantaina puheeksi. Kerroin, miltä minusta tuntuu ja kyselin mitä mieltä mies on itse meidän suhteen tilasta. Kerroin, että olen huolissani ja mietin, onko jokin vialla. Mies käänsi kaiken minua vastaan ja suuttui ja aloitti ihme shown. En vain ymmärrä mitä tämä on.
Ap
Pettäjät reagoi noin. Sillä on toinen nainen, mutta ei munaa kertoa siitä eikä munaa erota. Haluaa säästää kakun ja syödä sen myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttu mitä p*skaa.
😂 Koitko syyllisyyden tunnetta vai vihaatko vaan miehiä? Huomasitko, että sulta ei pyydetty mitään muuta kuin yrittämään ymmärtämään jotain mitä et voi ymmärtää ja se oli liikaa 🤣
Vihaan.
Kaikki mieskumppanini ovat pettäneet mua jossain kohtaa.
Viimeisin lähti 15 vuoden avioliittovuoden jälkeen minuutin ilmoituksella ovesta ulos, eikä ole palannut (tästä 2 v aikaa).
En enää ikinä ota yhtäkään miestä, jotka eivät osaa ajatella muulla kuin alapäällään.
Vierailija kirjoitti:
Neanderthalensis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärtänyt tästä kommentista mitään. Siis oliks tää nyt kirjoitettu kumman, korjaan, minkä sukupuolen näkökulmasta?
Siis tuo ap just nimenomaan sanoi yrittävänsä antaa hellyydenosoituksia eli siitä vois päätellä, että romantiikka ei ole lyöty alas ainakaan hänen puolelta. Jos tää taas oli naisnäkökulma, niin sitten en taaskaan ymmärrä. Eihän tuo ap omista halujen puutteesta sanonut mitään, vaan ihmetteli ukkonsa käytöstä. ?😳🤯
Kognitiosi karkasivat juuri tallinovesta ulos. Tai yrität trrollatataaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omani saan aina avautumaan saunassa. Saunaolut käteen, rauhassa yhdessä saunotaan ja sitten pehmeästi kysyn, mikä vaivaa. (Kauhea kun tuli suorastaan kaurismäkeläinen kuva maalattua.)
*syvä huokaus*, "panin sun parasta ystävää".
Syvä hiljaisuus, heitetään lisää löylyä *shhhh*
ja hörpätään olutta antaumuksella.
Hitto tää oli ketjun paras kommentti!
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Miehiltä menee se pää sekaisin jos on paljon asioita tehtävänä. Eivät osaa organisoida. Se putkiaivoisuus on todella hyvä sana.
mies nimenomaan osaa priorisoida, naisilta tämä ei yleensä onnistu
muuten kuin tunneasioissa ja siinä että lapset menee edelle.
Yhdistänpä kahden eri ihmisen kommentit:
Omani saan aina avautumaan saunassa.
Saunaolut käteen, rauhassa yhdessä saunotaan ja sitten pehmeästi kysyn, mikä vaivaa.
(Kauhea kun tuli suorastaan kaurismäkeläinen kuva maalattua.)
*syvä huokaus*, "panin sun parasta ystävää".
Syvä hiljaisuus, heitetään lisää löylyä *shhhh* ja hörpätään olutta antaumuksella.
Eron miettimisen ääneen sanominen on jo ensimmäinen askel.