Älä syö melatoniinia!
Äitini söi melatoniinia vuosia, koska kärsi unettomuudesta. Kokeilin melatoniinia itse, ja huomasin että heräsin neljältä joka yö kun olin ottanut melatoniinia illalla. Olin silloin pirteä kuin peipponen. Kesti tunnin kunnes pääsin taas uneen. Tämä toistui joka yö kun otin melatoniinia. Kun lopetin melatoniinin käytön en enää herännyt yöllä. Ja hokkus pokkus: myös äitini nukkuu nyt paremmin kun ei ota enää melatoniinia!
Melatoniini varmasti auttaa aikaerosta johtuviin uniongelmiin, mutta muussa tapauksessa se on erittäin huono vaihtoehto. Se vaan herättää keskellä yötä!
Kommentit (23)
Minä jätin tämän ketjun johdosta melatoniinin pois. Heräsin siis aina neljän aikaan. Pois jättämisen jälkeen olen nukkunut pidempään. Jopa puoli kuuteen aamulla. Neljältä en ole herännyt enää kertaakaan.
Joten, kiitos tästä ketjusta aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin muutaman kerran, aina tuli hirveitä unia aamuyöllä.
Minäkin näin painajaisia. Lisäksi herään melatoniinia otettuani aamulla niin tokkuraisena että tekisi mieli kuolla mieluummin kuin nousta, ja tokkura jatkuu koko päivän.
Tosiasissa melatoniini ei aiheuta painajaisia, eikä siitä jää tokkurainen olo.
Melatoniini häipyy elimistöstä yön aikana, ei se enää aamusta vaikuta.
Ellet sitten vedä niitä jatkuvasti, silloin toki saattaa olla tokkuraista oloa.
Mites olisi isossa kuvassa lyhyellä juoksulla.🤓
Olen kohta 10 v käyttänyt Melatoniinia, koska en halua syödä mitään kemikaaleja ja nukun aika hyvin. Jos herään aamuyöllä, käyn vesassa ja nukun lisää.
Ei pidä yleistää. Toiset haluaa nukkua ja saa ihan valita, mikä auttaa, jos ei luonolloista unta tule.
T.hoitsu