Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä syö melatoniinia!

Sleepy girl
07.04.2023 |

Äitini söi melatoniinia vuosia, koska kärsi unettomuudesta. Kokeilin melatoniinia itse, ja huomasin että heräsin neljältä joka yö kun olin ottanut melatoniinia illalla. Olin silloin pirteä kuin peipponen. Kesti tunnin kunnes pääsin taas uneen. Tämä toistui joka yö kun otin melatoniinia. Kun lopetin melatoniinin käytön en enää herännyt yöllä. Ja hokkus pokkus: myös äitini nukkuu nyt paremmin kun ei ota enää melatoniinia!
Melatoniini varmasti auttaa aikaerosta johtuviin uniongelmiin, mutta muussa tapauksessa se on erittäin huono vaihtoehto. Se vaan herättää keskellä yötä!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun meltsun avulla kuin tukki koko yön.

Vierailija
2/23 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nukun meltsun avulla kuin tukki koko yön.

Ja nyt just nukahdan, hyvää yötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia. Melatoniini on ihan ok melko lyhytaikaisessa käytössä.

Vierailija
4/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse huomannut sen vaikuttavan noin. Saatan kyllä herätä kesken unien, mutta niin voi hyvin käydä vaikka en olisi ottanutkaan melatoniinia. Pahinta melatoniinissa on, että se väsyttää vielä seuraavana päivänä ja jopa sitä seuraavana päivänä, vaikka olisi nukkunut molemmat yöt ihan hyvin.

Vierailija
5/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt 3 vuotta pitkävaikutteisia meltsuja ja hyvin oon nukkunut. 

Vierailija
6/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse melatoniinia valoisaan aikaan tilanteissa ja paikoissa, missä ei ole tarjolla pimennysverhoja. Nukahdan hyvin ja nukun hyvin koko yön eikä muitakaan oireita ole ollut. Pääosin kuitenkin koetan pärjätä ihan unihygienian ohjein eli rutiinit, tuuletus, jne.

Mulla oli nuorena uniongelmia niin keinoja etsien sitä on tullut tarkemmaksi riittävästä unesta. Toki välillä on unettomia öitä, mutta sekin on ihan normaalia. Usein seuraavana yönä sitä nukuttaa normaaliakin enemmän.

Vierailija
7/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syönyt 3 vuotta pitkävaikutteisia meltsuja ja hyvin oon nukkunut. 

Samoin. Aiemmin söin kymmenisen vuotta Xanoria, ja aivan ehdottomasti mieluummin syön meltsuja 😅

Vierailija
8/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko syödä, kun muuten ei tule uni

Vierailija
9/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika melatoniini avaa helvetin portit joiden kautta demonit tulevat yöllä istumaan rinnan päälle ja kuiskimaan korvaan.

Vierailija
10/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä viestistä. Minä olen jonkin aikaa käyttänyt melatoniinia ja herään juurikin neljän aikoihin lähes poikkeuksetta joka yö. Heti ensi yönä aion kokeilla ilman melatoniinia.

Vierailija
11/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma oli itsellänikin kun käytin melatoniinia unen saamiseksi; Uni tuli kyllä, mutta heräsin aina aamuyöstä. JA tämähän ei mitenkään tarkoita, etteikö joku toinen voisi hyötyä melatoniinista. Minulle se ei vaan sopinut.

Vierailija
12/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli jo tutkittu koko aine, yhtä tyhjän kanssa. Toisekseen ei sitä aiemminkaan ole kannattanut syödä jos ei ole melatoniini arvot olleet matalat.

Vierailija
13/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini on elimistön oma hormoni ja jotta saa parhaan hyödyn, melatoniini pitää ottaa aina samaan aikaan - säännöllisesti. Elimistö oppii käyttämään hyväksi. Jos ottaa silloin tällöin ei ole hyödyksi vaan voi olla haitta. Säännöllisyys, sama annos, sama aika on tärkeää.

Vierailija
14/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin muutaman kerran, aina tuli hirveitä unia aamuyöllä.  

Vierailija
15/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini on elimistön oma hormoni ja jotta saa parhaan hyödyn, melatoniini pitää ottaa aina samaan aikaan - säännöllisesti. Elimistö oppii käyttämään hyväksi. Jos ottaa silloin tällöin ei ole hyödyksi vaan voi olla haitta. Säännöllisyys, sama annos, sama aika on tärkeää.

Itse en käyttäisi pitkäaikaisesti, koska todennäköisesti tällöin vaikuttaa elimistön omaan melatoniinin tuotantoon. Pitkässä juoksussa, kun elimistö on tottunut tähän, niin vaikutusta ei enää juuri ole. Silloin tällöin otettuna ei haittaa.

Vierailija
16/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heräilee aamuyöstä melatoniinin takia, kannattaa kokeilla pitkävaikutteista melatoniinia. Itsellä poisti heräämiset kokonaan

Vierailija
17/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla. Auttoi kun pienensin annosta, enäåä ei ole ollut painajaisia.

Vierailija
18/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin, jos siitä ei seuraisi päänsärkyä. Sen sijaan käytän unimaskia, sekin toimii hyvin.

Vierailija
19/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin näin painajaisia. Lisäksi herään melatoniinia otettuani aamulla niin tokkuraisena että tekisi mieli kuolla mieluummin kuin nousta, ja tokkura jatkuu koko päivän.

Vierailija
20/23 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä tuubivideossa suositeltiin maksimiannokseksi 0,3 mg! Kokeilin tuota osimoilleen siten että yritin leikata 1,9 mg:n tabun noin neljään osaan. Hyvin tuntuu tepsivän, ei tarvii enää yöllä herätä kuzelle! Voi toki olla plasebo, mutta isompi annos jota olen kokeillut useasti, ei tuntunut wörkkivän lainkaan!  😘

ScoM 72 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän