Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Mirena-hormonikierukasta?

Vierailija
07.04.2023 |

Minulle laitettiin eilen mirena-hormonikierukka runsaiden kuukautisten hillitsemiseksi.
Olen ollut kipeä eilisestä asti. Pärjään kyllä kivun kanssa mutta minulla epämukavaa jomotusta, nipistelyä ja tunnetta siitä että kehossa on vierasesine josta kohtu yrittää supisteluilla päästä eroon. Lisäksi vatsani on turvonnut ja vähäistä veren ja kirkkaan liman sekaista vuotoa tulee.
Helpottaako olo jossain vaiheessa? Nyt tuntuu aika tympeältä. Mutta runsaat kuukautiset ja niistä johtuva anemia on myös niin kurjaa että pakko oli suostua kierukkaa kokeilemaan.
Olen synnyttänyt nainen, 35v.
Onko täällä ihmisiä joilla kokemusta mirenasta?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä.

T:Iso karvainen mies

Vierailija
2/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai eilen laitettu? Etkä muka mitään oheita saanut mukaasi? Voit uskoa, että keho tottuu ja oireet loppuu.

Vierailija
4/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi helpottaa muutaman viikon sisään. 

Vierailija
5/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut itsellä 12v, kolmas menossa nyt. Hyvin toiminut ja voinut heittää hyvästit menkoille kokonaan. Ihanaa!

Vierailija
6/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin särkylääkettä ensimmäisinä päivinä niin kipuilu hälvenee taka-alalle. Muutoin Mirena on loistava keksintö, itse olen ollut erittäin tyytyväinen käyttäjä ja kärsinyt myös runsaista vuodoista. Ei välivuotoja, ei mitään ongelmia Mirenan kanssa ja yhden vaihdon jälkeen uusi jo käytössä :)

Vierailija
7/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Jospa oireet helpottaisia pian ja saisin kierukasta avun runsaisiin kuukautisiini ja anemiaan. T.ap

Vierailija
8/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä helpottaa! Mulle laitettiin samasta syystä kierukka 1,5 vuotta sitten ja elämänlaatu on kyllä parantunut merkittävästi ja rauta-arvot pysyneet kunnossa 😊 Olisi pitänyt laittaa jo vuosia sitten! Alkuun oli vähän vuotoa ja epämääräistä hajua, mutta meni aika pian ohi ja nyt ei kuukautisia ole oikeastaan lainkaan.

Vierailija
9/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin mirena viime elokuussa. Aluksi söin särkylääkettä pari pvä, joten mahdolliset kivut ei kyl tuntunut. Ekat 3 kk oli epämääräistä super runsasta vuotoa menkkojen aikaan ja isoja klönttejä tuli myös. Yksi n. kananmunan kokoinen klöntti tuli myös ja meinasin jo luovuttaa tän kans. Sit oli n. 3 kk vuotoa aina välillä ja nyt 7 kk jälkeen tosi pientä vuotoa ollu enää sillon tällöin ja nyt toivon et rauta-arvot lähtis nousuun. Toivottavasti sullakin helpottaa :)

Vierailija
10/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä, aivan loistava keksintö!

Vierailija
11/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Mirena-hormonikierukka joulukuussa vaikean endon ja runsaiden kuukautisten takia. Laitto teki todella kipeää ja olin jonkun aikaa tosi kipeänä särkylääkkeitä syöden. Edelleen epämääräisiä vuotoja pitkin kuukautta. En tiedä milloin loppuu vai loppuuko. Jos edes endon saisi kuriin ettei kasva milloin mistäkin. Seurantakäynti kesällä.

Vierailija
12/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut 20 vuotta, siis kaksi Mirenaa peräkkäin. Kuukautiset jäi kokonaan enkä ole huomannut sivuvaikutuksia. Tästä nyt ei ollut dulle apua mut tsemppii ja ota buranaa.

Vierailija
13/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisaana Mirena ei ollut minulle paras vaihtoehto, mutta sinuna en vielä hätäilisi kun laitosta on niin vähän aikaa! Keho varmasti vielä tottuu. Ja jos Mirena ei ole sinulle sopiva kierukka, myös muita (pienempiä) kierukkavaihtoehtoja on markkinoilla! 

Minulla kierto vakiintui heti alusta ja kuukautisten määrä pieneni aika minimiin. En tarvinnut tamponeja tai tavallisia siteitä, vaan pärjäsin pikkuhousunsuojilla ja vuotoa oli ehkä 3 päivää? Kramppeja minulla kuitenkin oli lähes päivittäin ensimmäiset 6kk. Siitä eteenpäin krampit harventuivat pikkuhiljaa niin, että kahden ensimmäisen vuoden jälkeen kramppasi vain kuukautisten aikaan. Krampit toki olivat paljon paljon vahvemmat ja kipeämmät kuin ennen kierukkaa. En kuitenkaan ole synnyttänyt/ollut raskaana ennen, joten sen takia saatan olla ollut kipeämpi!

7 vuoden jälkeen vaihdoin tilalle Kyleenan. Jo heti uuden kierukan laiton jälkeen tuntui siltä, että kierukka "tuntuu" vähemmän. Myös krampit ovat hellittäneet, eikä kuukautiset enää tee yhtä kipeää. Kuukautiset ovat toki hieman runsaammat, mutta silti niukat verrattuna aikaan ennen kierukkaa. Nyt käytän ensimmäisenä (ja joskus myös toisena) päivänä mini-tamponeja ja muuten pärjään edelleen noilla pikkuhousunsuojilla.

Vierailija
14/70 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon ollut Mirena nyt 7kk ja kivut jatkuu ja jatkuu. Kierrukka on nätisti paikoillaan ja ei hätää gynen mielestä. Ehkäisykin perustuu varmaan siihen, että vuotoa on 3 viikkoa ja kipuja saman verran, mutta lomittain. Olisiko kk 1 päivä, kun voi tai tekee mieli miehen kanssa peuhata.

Ensimmäisen kuukauden aikana kuumeilin paljon ja kävin säännöllisesti päivystyksessä.  2kk kohdalla oli hieman helpompaa, migreenejä ei ollut ja olin jo optimistinen. 3kk jälkeen pääsin jo takaisin töihin, mutta tammikuusta ollaan menty taas alamäkeä. Tässä kuussa ei ole kuukautisia vielä kuulunut, mutta 3 viikkoa olen kärsinyt kouristeluista ja migreeneistä.

Revin sen kohta itse pois. Olen niin kyllästynyt tähän kuukautisrumpaan. Vielä 10v vaihdevuosiin, että ehkä sitten on valoa elämässä...

Vierailija
15/70 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena ja muut synteettiset valmisteet aiheuttavat vesieliöissä, kaloissa sukupuolessa muuntelua. Tutkimuksia on olemassa. Helppouden takia niitä ei tulisi käyttää. Lääkeaine ei hajoa vedenkäsittelylaitoksissa vaan joutuu vesistöihin kiertoon ja sen vaikutus jatkuu muissa eliölajeissa.

Itselleni kierukka, jota en halunnut, aiheutti lähes eläkeikäiselle kuukautisten alkamisen ja pahat PMS-oireet. Turposin itselleni ja muille vieraaksi henkilöksi, hiukset alkoivat pudota päästä ja vakavat allergiaoireet ovat repineet jalkateriäni jo kohta puoli vuotta. Kierukan (kai otettu pois) kauheat allergiaoireet vain jatkuvat. Elämä on Mirenan jälkeen ollut yritystä jaksaa päivästä toiseen aina ihmeellisempien oireiden kanssa. Onneksi jo elettyä elämää 60- vuotta. Jos se verenmyrkytys, viimeinen haittaoire tulee! 

Vierailija
16/70 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirena ja muut synteettiset valmisteet aiheuttavat vesieliöissä, kaloissa sukupuolessa muuntelua. Tutkimuksia on olemassa. Helppouden takia niitä ei tulisi käyttää. Lääkeaine ei hajoa vedenkäsittelylaitoksissa vaan joutuu vesistöihin kiertoon ja sen vaikutus jatkuu muissa eliölajeissa.

Itselleni kierukka, jota en halunnut, aiheutti lähes eläkeikäiselle kuukautisten alkamisen ja pahat PMS-oireet. Turposin itselleni ja muille vieraaksi henkilöksi, hiukset alkoivat pudota päästä ja vakavat allergiaoireet ovat repineet jalkateriäni jo kohta puoli vuotta. Kierukan (kai otettu pois) kauheat allergiaoireet vain jatkuvat. Elämä on Mirenan jälkeen ollut yritystä jaksaa päivästä toiseen aina ihmeellisempien oireiden kanssa. Onneksi jo elettyä elämää 60- vuotta. Jos se verenmyrkytys, viimeinen haittaoire tulee! 

Mitä oikein höpiset? Ei nyt puhuta mistään e-pillereistä. 

Vierailija
17/70 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan mun mirenaa! Ennen sitä vuosin kuin seula useamman viikon kuukaudessa ja tiks, nyt ei mitään. Eka puoli vuotta tiputteli, mutta sitten loppui. En tunne koko vehjestä ollenkaan ja en ole huomannut mitään muitakaan oireita.

Vierailija
18/70 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpöhöpö. Turvonneet jalkaterät kannattaa näyttää lääkärille. Joku muu syy taustalla.

Vierailija
19/70 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tiedä, että kaikki lääkkeet aiheuttavat haittaoireita, myös Mirena-kierukka. Sen pahin haittaoire on tuoteselosteessa mainittu, verenmyrkytys. Itselläni kierukan haittaoireina aukesivat jalkaterät haavoille ja jalat muuttuivat sinisiksi kuin kuoliossa. Sain neurologisia aistivääristymiä, hiukset harmaantui ja alkoivat irrota. Kuukautiset plus PMDD-oireet alkoivat eläkeikäisellä ja valtava turpoaminen. Sydän joutui koville nesteen kertymisen vuoksi eivätkä sukulaiset enää tunteneet minua! Turha teidän on höpötellä joutavia siellä, jotkut kärsivät oikeasti Mirenan myrkyistä! Hyvä että olen yhä elossa. 

Kysyisinkin teiltä kaikkitietäviltä, miksi Mirena-kierukka johtaa Fimean lääkehaittaoirevalituksissa syöpälääkkeiden kanssa? Miksi USA;ssa naiset haastoivat Bayerin oikeuteen Mirenan aiheuttamien haittaoireiden vuoksi? Otan osaa Kanadalaisnaisten kärsimyksien puolesta, kun Kanadan valtio jakaa parastaikaa ilmaiseksi kierukan kaikille kanadalaisnaisille. Eikä se ole vain "antamista", en minäkään kierukkaa halunnut, koska tiesin yliherkkyydestäni. Se kaupattiin haarovälissä ja painostettiin ottamaan. En ole ainut nainen, jota painostetaan ja jopa uhkaillaan sairauksilla ja luukadolla ym. Puhtaasti kaupallinen innovaatio tämä Mirena, jolla Bayer tekee miljardibisnestä. Lukekaa lehtiä naiset ja käyttäkää järkeänne! Turun Sanomissa uutisoidaan tästä ihmeterveystuotteesta jatkuvasti. Tietoa on, jos osaa lukea!

Luontoon ne hormonijäämät menevät, niitä ei jätevedenpuhdistamot saa hajotettua. Kivaahan se on kun on kivaa Mirenan kanssa. Minulle se toi elämään HELVETIN!

Vierailija
20/70 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mirena laitetettiin 5 vuotta sitten kun kuukautisvuoto oli aivan järjetön ja Olin aneeminen jo.Kiitos Mirenan loppui vuoto kuin seinään ja alkoi uusi elämä.

ota AP särkylääkettä pari päivää mulla auttoi alku vaivaan 

tsemppiä 🍀