Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Mirena-hormonikierukasta?

Vierailija
07.04.2023 |

Minulle laitettiin eilen mirena-hormonikierukka runsaiden kuukautisten hillitsemiseksi.
Olen ollut kipeä eilisestä asti. Pärjään kyllä kivun kanssa mutta minulla epämukavaa jomotusta, nipistelyä ja tunnetta siitä että kehossa on vierasesine josta kohtu yrittää supisteluilla päästä eroon. Lisäksi vatsani on turvonnut ja vähäistä veren ja kirkkaan liman sekaista vuotoa tulee.
Helpottaako olo jossain vaiheessa? Nyt tuntuu aika tympeältä. Mutta runsaat kuukautiset ja niistä johtuva anemia on myös niin kurjaa että pakko oli suostua kierukkaa kokeilemaan.
Olen synnyttänyt nainen, 35v.
Onko täällä ihmisiä joilla kokemusta mirenasta?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nopeasti teillä on haittavaikutukset hävinneet poiston jälkeen?

Vierailija
42/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy on saatanasta. Poista paholaisen välikappale kehostasi ja ota vastaan Jeesus ja Herran armo niin olosi helpottaa. Rukoilen puolestasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle oli huippuehkäisykeino, synnyttämättömänä naisena eka, oli ekat pari kuukautta vähän epämukavaa oloa, mut sen kun kesti niin 2 kierukkaa putkeen pitäneenä ei menkkoja noin 10 vuoteen

Vierailija
44/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle oli huippuehkäisykeino, synnyttämättömänä naisena eka, oli ekat pari kuukautta vähän epämukavaa oloa, mut sen kun kesti niin 2 kierukkaa putkeen pitäneenä ei menkkoja noin 10 vuoteen

Rakas lapsi, ota vastaan Jeesus ennen kuin on myöhäistä!

Vierailija
45/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sopinut Mirena-kierukka. Lisäsi migreeni päiviä, ja vatsa turposi kuin olisin ollut raskaana. 

Vierailija
46/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laitettiin nyt kesäkuussa myoomaleikkauksen yhteydessä. Ei enää  runsaita menkkoja joiden kanssa oli hengenlähtö lähellä( onneksi sain verensiirtoja ja rauta infuusion). Mieliala oli sen laittamisen jälkeen hyvin masentunut ja vihainen mikä ei ole mulle kesällä normaalia. Koko kesä on kulunut lähinnä kotona kun ei jaksa tehdä oikein mitään.Mutta oon huomannut että turvottaa, painoa kertyy herkästi eikä oikein jaksa mitään. Hiuksia on lähtenyt ihan törkeän paljon ja ne harmaantuvat ennätysvauhtia! On niin outoja iho-oireita että epäilen kuppaa.Tuskin se kuppa on kun ei ole ollut seksiä yli vuoteen!

Vierailija
47/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan ollut ihan outoja tappopäänsärkyjä mitä ei koskaan enen ole ollut.

Vierailija
48/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jatkuvaa vuotoa, vaikka kierukan piti poistaa ne kokonaan. Orgasmi katosi eikä koskaan palautunut. Kannattaa hetki miettiä, kun tämän sisäänsä ottaa. Haittavaikutukset voivat jäädä pysyviksi, vaikka harvinaista se varmasti on. 

Vierailija
49/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirenassa oli pelottavasti samaa kuin jossain psyykelääkkeissä. Vaikka en tiedä miten se on mahdollista. Tunteet kuitenkin menivät. Kaikki oli tasapaksua mössöä, joka pidemmän päälle ajaa masennukseen, koska ihminen tarvitsee myös iloa elämäänsä. 

Vierailija
50/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii.  Luojan kiitos. Ei enää myoomavuotoa, menkat entisten 5 runsaan (luomu)päivän sijaan 2-3 niukkaa, ei muita oireita. Mielialakin on peruspositiivinen, seksi maistuu, ei turvotusta tai painonnousua. Asennusnippailu kesti seuraavan päivän.

Vierailija
51/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos kuukautisista on oikeasti jotain haittaa. Omat kuukautiseni kuitenkin olivat täysin normaalit ja kivuttomat. En vieläkään käsitä miksi niin luonnollinen asia kuin kuukautiset pitäisi muuten vaan poistaa. On niiden kanssa teini-iästä asti tottunut elämään ja vaihdevuodet tulevat kuitenkin aikanaan. Miksi niiden tuloa pitäisi jouduttaa. 

Välillä tuntuu, että gynekologit ovat katkeria vanhoja harppuja. "Tuolla naisella on liian kiva elämä, isketään Mirena sisään, niin loppuu hänenkin onni" 

Vierailija
52/70 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisnainen oli laborantti ja hän paljasti mitä ainetta ehkäisyvalmisteessa on, se ei ole mitään elimistön "suojeluainetta", päin vastoin! Ottakaa selvää, se ei ole terveystuote!

Vierailija
53/70 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luottaa itseensä ja omiin kokemuksiin, ei gynekologeihin. He myyvät Mirenaa, vaikkei sinulla olisi mitään tarvetta sen käytölle. Se tarve luodaan sinulle!

Gynekologit eivät kuuntele lainkaan, jos valitat sen aiheuttamista haittaoireista. Kukaan lääkäri ei näytä ottavan vastuuta allergisoitumisesta!

Ongelmiisi gynekologit suosittelevat psykologi-palveluja. He eivät usko, että sen aineille voi olla allerginen. Lue artikkeli, Duodecim "Hormoni herkistää".

Yleislääkärit ehdottelevat oireiden syyksi mm. sydämenvajaatoimintaa. Onhan Mirenan yksi haittaoire rytmihäiriöt. Niitä aletaan luonnollisestikin hoitaa sydänlääkkeillä! Turpoamiseesi saat ohjeeksi laihduttaa ja kasvisten lisäämistä "lautasmalliisi". Synteettinen hormoni sitoutuu kolesteroliin eli rasvoihin ja rasvan määrä kehossa lisääntyy. Kaikille eivät liho, mutta monille niin käy. Suomessa ylipainoisten määrä lisääntyy vauhdilla ja lapsetkin ovat jo 60% ylipainoisia, myös erittäin rauhattomia pms, pmdd-oireita?

Opettajat ovat helisemässä ja ongelmaan ei ole löytynyt ratkaisua. Nuorten häiriötilat kuitenkin vain lisääntyvät.

Voisiko "hormonikorvaus" synteettisten hormonivalmisteiden korvatessaan naisen omaa hormonituotantoa myös vaikuttaa perimässäkin, luonnolliset naishormonit ovat korvautuneet myös perimässä? Luonnon eliöillä on havaittu tämänkaltainen muutos. Synteettisten hormonien vaikutus heikkenee vasta kolmannessa sukupolvessa. Tutkituilla eliöillä on ilmennyt myös käytöshäiriöitä...esimerkiksi eristäytymistä, agressiivisuutta.

Tiedätkö muuten mikä myrkky Mirenassa estää naisen oman hormonitoiminnan?

Nikotiinikin on alunperin kehitetty tuhohyönteisten torjuntaan...mutta entä synteettiset naishormonit, etsipä tietoa!

Vierailija
54/70 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aiheuttanut tiputtelua pitkin viikkoa ja karvankasvua. Toki runsaat kuukautisetkin jäi pois.

Vierailija
55/70 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on laitettu eka Mirena 2014, toinen 2021 kun vuodot palasi. Ekoina päivinä ekan asetuksen jälkeen oli kipuja, ekojen viikkojen/parin kuukauden ajan tiputtelua joka turhautti. Siitä eteenpäin olen ollut vuodoton, pois lukien yhdet menkat jokaisen koronan tai rokotteen jälkeen ja lyhyt tiputtelu kierukanvaihdon jälkeen. Olen ollut erittäin tyytyväinen, aiemmin menkat oli runsaat ja raivostuttavan pitkät (7 vuotopäivää).

Myös hormonaalinen migreeni ja PMS-oireet helpotti. 

Vierailija
56/70 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä kapine. Lamasi tunteet täysin, paitsi itkin, olin masentunut ja sain raivokohtauksia. Klitoris muuttui täysin tunnottomaksi ja orgasmia en kyennyt enää samaan, vaikka ennen se oli helppoa. Turposin ja hikoilin. Tunsin kapistuksen koko ajan sisälläni, vaikka sen ei pitäisi olla mahdollista. Kun kierukka vedettiin ulos, alakropan puristus lakkasi kuitenkin heti. 

Muutama päivä poiston jälkeen meni hyvin. Sitten iski taas järkyttävä ahdistus ja todella vaikea unettomuus. Elimistöni ei osannut tuottaa enää keltarauhashormonia itse. 

Vasta kolme kuukautta poiston jälkeen aloin tuntea itseni taas normaaliksi terveeksi itsekseni. Mutta traumat jäi. Mirena sopii monelle ihmiselle, mutta ei kaikille. On todella törkeää leimata nämä ihmiset hulluiksi, joille kierukka ei sovi. Englanniksi löytyy paljon keskusteluja Mirenan haittavaikutuksista ja niissä toistuu nämä täysin samat asiat. 

Haluisin luottaa aina lääkäreihin, mutta valitettavasti näissä hormoniasioissa ei aina voi. Kierukka pyhä suomalainen keksintö 🙄

Vierailija
57/70 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Mirena 2 kuukautta sitten lääkinnällisistä (vaihdevuosien vuotohäiriöiden ehkäisyyn) syistä, joten kokemukset siitä ovat vähäiset. Itselläni oli tiputteluvuotoa vain parin viikon ajan, joillakin sitä kun on jopa kuukausia. Pelkäsin, että mielialani alkaisivat heittelemään ja halut katoaisivat, mutta kävi päinvastoin. Olo on jotenkin miellyttävän tasainen, mutta tämä jäätävän kova p*netuksen tunne on ahdistava. Toivottavasti hiipuisi tästä jo pikkuhiljaa pois. 

Vierailija
58/70 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirena ja muut synteettiset valmisteet aiheuttavat vesieliöissä, kaloissa sukupuolessa muuntelua. Tutkimuksia on olemassa. Helppouden takia niitä ei tulisi käyttää. Lääkeaine ei hajoa vedenkäsittelylaitoksissa vaan joutuu vesistöihin kiertoon ja sen vaikutus jatkuu muissa eliölajeissa.

Itselleni kierukka, jota en halunnut, aiheutti lähes eläkeikäiselle kuukautisten alkamisen ja pahat PMS-oireet. Turposin itselleni ja muille vieraaksi henkilöksi, hiukset alkoivat pudota päästä ja vakavat allergiaoireet ovat repineet jalkateriäni jo kohta puoli vuotta. Kierukan (kai otettu pois) kauheat allergiaoireet vain jatkuvat. Elämä on Mirenan jälkeen ollut yritystä jaksaa päivästä toiseen aina ihmeellisempien oireiden kanssa. Onneksi jo elettyä elämää 60- vuotta. Jos se verenmyrkytys, viimeinen haittaoire tulee! 

Kauanko sulla oli Mirena?

Mietin, onko järkeä lähteä kokeilemaan, jos terveys on sen jälkeen kuralla. Yhden ihan toisenlaisen lääkkeen kanssa mulle nimittäin tuli loppuiän työkyvyttömyyden aiheuttava ongelma, johon ei näy loppua, vaikka olen lopettanut tuon lääkkeen käytön aikaa sitten. Jos olisin tiennyt, että lyhytkin aika väärää lääkettä tuhoaa terveyteni lopullisesti, en olisi ikinä koskenut siihen.

Kuukautisiin kuitenkin tarvitsen todennäköisesti jonkin hoidon ja ainoa tarjottu on kierukka.

Vierailija
59/70 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkylääke auttaa kauheisiin vatsakipuihin ja uudelleen alkaneet kuukautisvuodot ovat leikinlaskua PMDD-oireiden rinnalla. Silloin on kuin eläisi siinä kristyttyjen "HELVETIN TULESSA"!

Mulla ei särkylääke aina auta kuukautisten polttoihin, vaikka ottaisin sitä ajoissa ja säännöllisesti. Mulla ei ole kierukkaa, koska on niin supistusherkkä kohtu. En haluaisi synnyttää kierukkaa päivä- tai viikkotolkulla.

Vierailija
60/70 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni Mirena aiheutti tiputtelun joka ei loppunut sen kolmen vuoden aikana jonka jaksoin sitä pitää. Gynellä vaan kohauttelivat olkia, kuulemma joillekin vaan tulee. 

Mulle e-pillerit aiheuttivat saman, jatkuvan tiputtelun. Lisäksi sain myös jatkuvat kuukautiskivut, tai sellaista polttoa se oikeastaan on. Lopetin lääkkeen aika pian, sillä halusin kuukautiset vain muutamaksi päiväksi kuussa, en jokaiselle päivälle!