Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Mirena-hormonikierukasta?

Vierailija
07.04.2023 |

Minulle laitettiin eilen mirena-hormonikierukka runsaiden kuukautisten hillitsemiseksi.
Olen ollut kipeä eilisestä asti. Pärjään kyllä kivun kanssa mutta minulla epämukavaa jomotusta, nipistelyä ja tunnetta siitä että kehossa on vierasesine josta kohtu yrittää supisteluilla päästä eroon. Lisäksi vatsani on turvonnut ja vähäistä veren ja kirkkaan liman sekaista vuotoa tulee.
Helpottaako olo jossain vaiheessa? Nyt tuntuu aika tympeältä. Mutta runsaat kuukautiset ja niistä johtuva anemia on myös niin kurjaa että pakko oli suostua kierukkaa kokeilemaan.
Olen synnyttänyt nainen, 35v.
Onko täällä ihmisiä joilla kokemusta mirenasta?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tiedä, että kaikki lääkkeet aiheuttavat haittaoireita, myös Mirena-kierukka. Sen pahin haittaoire on tuoteselosteessa mainittu, verenmyrkytys. Itselläni kierukan haittaoireina aukesivat jalkaterät haavoille ja jalat muuttuivat sinisiksi kuin kuoliossa. Sain neurologisia aistivääristymiä, hiukset harmaantui ja alkoivat irrota. Kuukautiset plus PMDD-oireet alkoivat eläkeikäisellä ja valtava turpoaminen. Sydän joutui koville nesteen kertymisen vuoksi eivätkä sukulaiset enää tunteneet minua! Turha teidän on höpötellä joutavia siellä, jotkut kärsivät oikeasti Mirenan myrkyistä! Hyvä että olen yhä elossa. 

Kysyisinkin teiltä kaikkitietäviltä, miksi Mirena-kierukka johtaa Fimean lääkehaittaoirevalituksissa syöpälääkkeiden kanssa? Miksi USA;ssa naiset haastoivat Bayerin oikeuteen Mirenan aiheuttamien haittaoireiden vuoksi? Otan osaa Kanadalaisnaisten kärsimyksien puolesta, kun Kanadan valtio jakaa parastaikaa ilmaiseksi kier

Olet sekaisin kuin seinäkello.

Vierailija
22/70 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen käyttäjä täällä. Ensimmäinen kierukka oli 6 vuotta ja toinen jo 9 vuotta. Olen jo 53 vuotias ja nyt toki pitäisi päättää mitä teen. Minulle kierukka määrättiin alkujaan koviin vuotoihin. Kuulun niihin, jolla kuukautiset edelleen kierukasta huolimatta tulee, mutta pärjään pikkuhousunsuojalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mirena laitetettiin 5 vuotta sitten kun kuukautisvuoto oli aivan järjetön ja Olin aneeminen jo.Kiitos Mirenan loppui vuoto kuin seinään ja alkoi uusi elämä.

ota AP särkylääkettä pari päivää mulla auttoi alku vaivaan 

tsemppiä 🍀

Aloittajalle laitettiin Mirena yli vuosi sitten, joten tuskin tarvitsee enää särkylääkkeitä.

Tuo yksi ennen sinua kirjoittanut hiukan kajahtanut nosti vanhan ketjun.

Vierailija
24/70 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut 20 vuotta, siis kaksi Mirenaa peräkkäin. Kuukautiset jäi kokonaan enkä ole huomannut sivuvaikutuksia. Tästä nyt ei ollut dulle apua mut tsemppii ja ota buranaa.

Minulla sama kokemus, ei menkkoja, ei sivuvaikutuksia. Toisille sopii, toisille ei.

Vierailija
25/70 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai eilen laitettu? Etkä muka mitään oheita saanut mukaasi? Voit uskoa, että keho tottuu ja oireet loppuu.

En ole AP, mutta minullekin laitettiin juuri tuo kierukka, sanottiin vielä, että asentaminen ei satu eikä tule mitään sivuvaikutuksia. Eli oikeasti asentamiseen ei ollut edes annettu todenmukaista tietoa. Ikävä, että tällaista on, mutta valitettavasti tämä on tällä hetkellä joidenkin terveydenhuollon ammattillaisten toimintatapa.

Vierailija
26/70 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan mun mirenaa! Ennen sitä vuosin kuin seula useamman viikon kuukaudessa ja tiks, nyt ei mitään. Eka puoli vuotta tiputteli, mutta sitten loppui. En tunne koko vehjestä ollenkaan ja en ole huomannut mitään muitakaan oireita.

Sama täällä, eka puoli vuotta meni pikkuhoususuojan kanssa kun tiputteli ja sitten hävisi kaikki vuodot. Kohta kolmas menossa sisään vaikka viittäkymppiä lähentelen. Suosittelevat vielä, koska auttaa vaihdevuosiin. 

Olen tosin kuullut ettei kaikille toimi, mutta ilmeisesti harvemmin niin. Katsele rauhassa ja toivotaan, että sinullekin sopii. Elämä ilman kuukautisia ja kipuja yli 10 vuotta on ollut ihanaa.

Vierailija
27/70 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laitettiin mirena noin kuusi vuotta sitten. Toimi hyvin, kuukautiset loppui ja kaikki ok. Viime maaliskuussa yritettiin vaihtaa mutta se vanha on hävinnyt jonnekin mun uumeniin,  gyne ei löytänyt sitä. Kohta menen sairaalan gynepolille pyytämään kohdun poistoa, joten en sitten tarvikaan uutta kierukkaa. 

Vierailija
28/70 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääke auttaa kauheisiin vatsakipuihin ja uudelleen alkaneet kuukautisvuodot ovat leikinlaskua PMDD-oireiden rinnalla. Silloin on kuin eläisi siinä kristyttyjen "HELVETIN TULESSA"!

Vierailija
29/70 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, haluan myös muistuttaa, että olen jo eläkeikäinen ja kuukautiset jäi pois jo 9 vuotta sitten ilman mitään vaivaa...Mirena kierukka, mikä pakolla asennettiin toi kauheat allergiaoireet ja myös PMDD-oireet ja vanhalle ihmiselle KUUKAUTISET!

Vierailija
30/70 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Mirena lopetti kuukautisvuodot heti. Tosin sitten vuosien saatossa kohtun kehkeytyi pesäpallon kokoinen myooma, joka johti kohdunpoistoon. Sitä en kyllä tiedä, oliko Mirenalla jotain tekemistä asian kanssa.

Vierailija
31/70 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon naisilta jotain järjenkäyttöä!!! Kukaan ei tule tänne ulisemaan turhan takia! Olkaa hiljaa, jos ette itse ole kehonne tuskissa itkeneet! Minä olin ennen Mirenaa liikuntakykyinen ja täysin terve! Minun läheltäni on lähtenyt ystäviä, joiden lääkeaineallergiaa lääkärit noteeraavat vain sydämen vajaatoimintana! Ja toden totta; allergisen ihmisen sydän ei jaksa noita synteettisiä kemiantuotteita, tiettyjä lääkkeitä! He kuolevat!

Tiedättekö, että Suomessa kuolee nyt 2023-2024 vuosittain yhtä paljon ihmisiä kuin Jatkosodassa!

On olemassa ihmisiä jotka kumartavat ja palvovat lääkkeitä eivätkä jaksa kärsiä sitä luonnollista sessiota, jonka luonnolliset kuukautiset tuovat! Eivätkö naiset enää halua katsella verta, joka valuu sieltä heidän aukosta, eivätkö naiset enää jaksa kestää kohdun supisteluja, mitkä sen veren ulos tuo...normaalilla tavalla!

Kuinka siistiä elämän pitää olla, että se teille kelpaisi?

Vierailija
32/70 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka osaisi kertoa, minkä vuoksi amerikkalaiset naiset tekivät kanteen Mirenan haittavaikutuksista? Bayer-lääkefirma haastettiin kantamaan oikeudessa vastuu suomalaisen Mirena-kierukan haittavakutuksista.

Löytyykö tästä oikeudenkäynnistä tietoa? Suomen valtiohan on vastuussa luomastaan lääkevalmisteesta. Mirena-kierukan haittaoirevalitukset johtavat syöpälääkkeiden ohella Fimena lääkeaineiden haittavaikutusvalituksissa. 

Miksi Suomessa ei puhuta asioista avoimesti? 

Onko gynekologia, joka myöntäisi, että naiset kärsivät enemmän tai vähemmän Mirena kierukan haittaoireista?

Miksi niistä ei saa puhua, ilman että selitys oireisiin on sydän peräinen tai mielenterveysongelma?

Onko tämä suomalaisuuden rehellisyyden peilikuva, josta katselemme omaa itsekkyyttä ja ahneuttamme?

Bayer mainostaa luomustaan suurena innovaationa, vaikka tuote on ollut markkinoilla vasta  noin 30 vuotta. Turun Sanomat julistavat "miljardibisnestään" 2023 lehtien kansisivuilla, jossa kehitysmaiden naiset ovat kaupankäynnin seuraava kohde. Kanadan naiset saavat kierukat ilmaiseksi, tästä uutisoitiin keväällä 2024. Mahtavatko hekin lopulta haastaa Bayerin oikeuteen, se jää nähtäväksi.

Lääketeollisuus on nyt Suomen johtotähti, ei rehellisyys!

Vierailija
33/70 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni Mirena aiheutti tiputtelun joka ei loppunut sen kolmen vuoden aikana jonka jaksoin sitä pitää. Gynellä vaan kohauttelivat olkia, kuulemma joillekin vaan tulee. 

Vierailija
34/70 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijalle, jolle kohtuun tuli myooma, voisin sanoa sen verran, että minulle, äidilleni ja ystävälleni on hormonivalmisteet aiheuttaneet hyvänlaatuisen kasvaimen. Kellekään hormonivalmisteet eivät ole sopineet.

Miksi nykynaisten valtoimenaan lisääntyneet synnytyselinsairaudet; munasolujen yltiöpäinen tuotanto, erilaiset hyvänlaatuiset kasvaimet synnytyselimissä, vatsassa ja suolistossa sekä eri elinten ympärillä olisi räjähtänyt kasvuun vain 20-30 vuoden sisällä. Miksi on perustettu Korento-vertaistuki järjestö näitä nuoria naisia varten?

Miksi lääkäri on ylimielinen ja sanoo näille nuorille naisille; "Te saatte tällaisia tauteja, kun te ette halua enää synnyttää lapsia!"

Miten voi uskoa lääkäriä, jolle lääkärinvala on ohitettavissa lääketeollisuuden ehdottomassa sanelussa?

Vierailija
35/70 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, mikä on synteettisen hormonivalmisteen koostumus??? Eräs gynekologi sanoi ystävälleni, ettei koskaan antaisi vaimonsa käyttää tätä suomalaista Mirena-innovaatiota. Sen haittaoireista tulee eniten valituksia Fimeaan!

Ottakaa selvää aineen alkuperästä! Siitä on kirjoitettu jo ennen tuotteen kaupallistamisesta!

Miehille on jo olemassa oma "Mirena", "ehkäisyvalmiste" myös. Miehet eivät sitä halua! Miksi sitä ei kaupallisteta?

Jälleen kerran naiset ovat naiset olleet koekaniineina.  

Jos olet oikeasti kiinnostunut tuosta naisen normaalia hormonitoimintaa lamaannuttavasta lääkeaineesta, perehdy miesten synteettisiin steroideihin. Miehiä valistetaan niiden vaaroista.

Naiset saavat yhäkin kärsiä synnytyselinkasvannaisistaan ja kivuista. Ne ovat vain lisääntyneet! 

Miehillä on havaittu siittiökato, mutta ei kivuliaita hyvän laatuisia kasvaimia pitkin elimistöä naisilla jopa sydän lihaksessa.

Lääkäri selittää yleistyvien monimuotoisten kasvainten(kohdun limakalvon sirotelmataudin) syyksi mm sitä, että naiset eivät enää synnytä lapsia! Miten teini edes voisi/ haluaisi tulla äidiksi? 

Endometrioosi ym kasvannaiset ovat lääkäreiden mukaan kroonisia ja periytyviä sairauksia! 

Miksi niitä ei ollut ennen "hormonikorvaushoitoja" tai ennen synteettistä ehkäisyä? 

Ovatko synteettiset hormonivalmisteet tulleet korvaamaan naisen terveen ja luonnollisen kuukautiskierron?

Millaisen "uuden ihmisen" olemme luomassa?

Toivon, että naiset/äidit kaikkien valtavien haasteiden keskelläkin jaksaisivat luottaa omaan neuvokkuuteensa ja uskoisivat omat tuntemuksensa tosiksi!

Vierailija
36/70 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan muu, kuin itse "kajahtanut" ala mitätöidä toisen naisen kokemusta Mirena- kierukasta! 

Kannattaisi puhua muidenkin kärsivien naisten kanssa! Minä en ole ainut! Tähän helvettiin gynekologi minut pakotti, ei auttanut useaan kertaan sanottu; EI, EI!

Vierailija
37/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena laukaisi masennuksen, paniikkihäiriön ja pahan unettomuuden. Hiuksia lähtee ja olen pelkkä harmaa varjo itsestäni. Itkien katsoin valokuvaa, joka minusta oli otettu ennen Mirenan asentamista. Siinä hymyili terve ja hyvinvoiva nainen. 

En toivonut kierukkaa itselleni. Suostuin kuitenkin kokeilemaan pitkän painostuksen jälkeen, kun kovasti vakuuteltiin, ettei mitään haittavaikutuksia ole. 

Toivon, että palaudun vielä ennalleni. Tällä hetkellä en kadu elämässäni mitään muuta niin paljon kuin, että annoin luvan laittaa tuon vempeleen sisälleni. 

Vierailija
38/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran laitettiin, mutta ei pysynyt kohdussa vaan tuli joka kerta ulos. 

Vierailija
39/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toka mirena menossa. N. 11v ollut käytössä. Mä otin tän vaan ehkäisyn takia, menkat on aina ollu niukat ja oon selvinnyt pienillä kivuilla. 

Kun eka kierukka laitettiin niin vatsa oli tosi kipeä pari ekaa päivää ja supistukset oli todella kivuliaita. Menkat jäi heti kokonaan pois. Puolisen vuotta oli satunnaisesti kipeitä supistuksia ja seksin jälkeen supisteli aina. Siihen nähden et mun menkat jäi pois totesin, että kestän kivut, koska tiesin että ne saattaa myös poistua kokonaan. Puolen vuoden jälkeen mitään oireita ei enää ollut. Ei kipuja, ei menkkoja eli sopi mulle täydellisisesti. 

Jännitin kun toka kierukka laitettiin, että alkaako kivut taas, mutta ei alkanut. Joten erittäin tyytyväinen mirenan käyttäjä oon. Mut täähän on vähän tuurista kiinni kenelle sopii ja kenelle ei. 

Vierailija
40/70 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joille kierukka sopii ovat onnekkaita ja hyviä yhteiskunnan jäseniä. Ne joille ei sovi, heidät heitetään hullujen laariin ja he jäävät haittavaikutustensa kanssa täysin yksin.