Miten jaksatte elää kaikkien kropan virheiden kanssa?
Tuntuu masentavalta enkä voisi kuvitellakaan esim. parisuhdetta, kun en kykene riisumaan kenenkään silmien alla. Pelkästään pimeässä tuskin yksikään mies suostuu puuhastelemaan.
Kommentit (140)
Laittakaapa kuvia pimpsoista ja tisuleista. Setä lupaa antaa positiivista palautetta.
Antti 67
Vierailija kirjoitti:
En jaksanutkaan. Tein elämäntaparemontin 7v sitten. Laihdutin ylimääräistä rasvaa pois 40kg. Varmaan onni että olen vielä sen ikäinen, ettei jäänyt nahkakaan roikkumaan. Nyt olen tyytyväinen peilikuvaani. Rasvaprosentti on 12% ja rauta nousee.
Eli et sinäkään ymmärtänyt mitä ap tarkoitti. Kyse ei ollut pelkästä ylipainosta..
Vierailija kirjoitti:
Laittakaapa kuvia pimpsoista ja tisuleista. Setä lupaa antaa positiivista palautetta.
Antti 67
Suurimpaan osaan sanoisit kyllä vaan hyyyyiiii.
Koska minussa on niin paljon muutakin kuin ulkonäköni. Enkä sitäpaitsi voi olla ihan susiruma, koska saan säännöllisesti kohteliaisuuksia ulkonäöstäni, myös tuntemattomilta.
Vierailija kirjoitti:
Koska minussa on niin paljon muutakin kuin ulkonäköni. Enkä sitäpaitsi voi olla ihan susiruma, koska saan säännöllisesti kohteliaisuuksia ulkonäöstäni, myös tuntemattomilta.
Mukavaa, että saat. Minä en.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa, että saat. Minä en.
Ap
Etkä tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus ei nyt ehkä ollut ihan sinua varten. Kuulostaa siltä, että sulla ei ole ulkonäköongelmia jos kovasti kehutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrään sut Ap tekemään ns. Prisma-testin. Menet johinkin isompaan ruokamarkettiin jo huomenna. Tarkkailet siellä asioivia pariskuntia. Ovatko kaikki klassisella tavalla kauniita/komeita, hoikkia/treenattuja, rypyttömiä ja arvettomia? Takaan, että suurin osa ei ole mitään mannekiineja. Ja kas: hekin ovat uskaltaneet avata sydämensä jollekin toiselle, joka on nähnyt heissä jotakin kaunista. Olisiko ajateltavissa, että sinäkin voisit löytää jonkun, joka lähtee kanssasi lähimarkettiin ruokaostoksille?
Ovat ehkä pariutuessaan olleet, tai vaatteiden alla on kaunis ja tasainen iho ja normaali alapää.
Ap
Psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa juttelu saattaisi auttaa. Tai yleensä ihmisten kanssa juttelu, sosiaaliset kontaktit. Sun oudot ajatukset saattaisivat väistyä, kun saisit elämään muuta sisältöä kuin virheidesi miettimisen. Alkaa kääntyä jo harhaiseksi, jos kuvittelet että kaikki muut ovat täydellisiä.
Pointti on siinä, että keksit itsellesi muuta tekemistä kuin ns. virheidesi miettimisen ja suurentelun. Opettele tulemaan toimeen itsesi kanssa, tai yritä hakea keskusteluapua itsetunto-ongelmiin ja masennukseen.
Täälä sama, on virheitä ja vikoja ulkonäössä vaikka muille jakaa. Joitain pystyis korjaamaan, mutta se olisi tosi kallista, eikä siihen ole varaa. Mikähän siinä tosiaan on, että yhen ihmisen kohdalle tulee monta vikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole sun kropassa (vaikka siinä olis mitä virheitä) vaan sun mielessä. Miksi kuvittelet että kelpaat vain täydellisenä?
Koska hän on ottanut aivopesun todesta. Eikä ihme, onhan se virheiden tuputus kovaa jo pikku tytöstä asti. Maailma on rikki, kun jokainen nainen luulee olevansa ruma ja epätäydellinen vaikka on ihan kaunis ja normaali.
Niin tai sitten oikeasti on ruma ja kropassa on vähän isompiakin epätäydellisyyksiä. Ns. normaalin näköiset ei voi ymmärtää miten paljon se vaikuttaa elämään, mielenterveyteen, uraan, parisuhdemahdollisuuksiin, itsetuntoon, you name it.
ei-ap
Aha. Oli aikoja, jolloin en ollut tyytyväinen peilikuvaani. Tö"Virheitä" piisaa, isoja ja pieniä. Koko ajan niitä tulee lisää. Ajan myötä olen yhä kauempana supermallin ulkonäöstä. Onneksi, koska olen minä, ihan tarpeeksi.
Kyllä kyse on huonosta itsetunnosta, joka aiheuttaa niitä ongelmia. Ajattelee olevansa huono, lurkkii pitkin seinänvieriä ja ihmettelee, kun ei tule uraa eikä parisuhdetta.
Siksi on olemassa plastiikkakirurgia jonka avulla kehon virheitä tai vammoja voi korjata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole sun kropassa (vaikka siinä olis mitä virheitä) vaan sun mielessä. Miksi kuvittelet että kelpaat vain täydellisenä?
Koska hän on ottanut aivopesun todesta. Eikä ihme, onhan se virheiden tuputus kovaa jo pikku tytöstä asti. Maailma on rikki, kun jokainen nainen luulee olevansa ruma ja epätäydellinen vaikka on ihan kaunis ja normaali.
Niin tai sitten oikeasti on ruma ja kropassa on vähän isompiakin epätäydellisyyksiä. Ns. normaalin näköiset ei voi ymmärtää miten paljon se vaikuttaa elämään, mielenterveyteen, uraan, parisuhdemahdollisuuksiin, itsetuntoon, you name it.
ei-ap
Hmm. Olet ainoa, joka on omasta mielestään oikeasti ruma? Enpä usko.
Laitapa joku äänestyskysely pystyyn, taitaa olla että kohtalotovereita löytyy pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla täydellinen, siedettävä ja normaali riittäisi. Ongelmaa voi olla vaikea ymmärtää, jos oma kauneusvirhe on lievä ylipaino tai joku leikkausarpi nilkassa.
Ap
Minä ymmärrän vaikka näytän monen silmään varmaan keskimääräistä paremmalta, ja järjellä ajateltuna tiedän itsekin näyttäväni. Kuitenkaan se ei riitä, vaan näen vain asioita joita pitäisi fiksata, ja lista on loputon. Vaikka mulla olisi mun ultimaattinen tavoitevartalo, tiedän, etten siltikään olisi siihen tyytyväinen.
Kun ei itselle riitä tämä mikä on, on vaikea ajatella että se riittäisi potentiaaliselle kumppanillekaan.
En jaksa.
Kaikki kivannäköiset miehet tinderissä vasemmalle kun en usko ansaitsevani heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla täydellinen, siedettävä ja normaali riittäisi. Ongelmaa voi olla vaikea ymmärtää, jos oma kauneusvirhe on lievä ylipaino tai joku leikkausarpi nilkassa.
Ap
Minä ymmärrän vaikka näytän monen silmään varmaan keskimääräistä paremmalta, ja järjellä ajateltuna tiedän itsekin näyttäväni. Kuitenkaan se ei riitä, vaan näen vain asioita joita pitäisi fiksata, ja lista on loputon. Vaikka mulla olisi mun ultimaattinen tavoitevartalo, tiedän, etten siltikään olisi siihen tyytyväinen.
Kun ei itselle riitä tämä mikä on, on vaikea ajatella että se riittäisi potentiaaliselle kumppanillekaan.
Ikävää, että koet noin, mutta tällaiselta oikeasti rumalta ei siltikään kauheasti heru sympatiaa teille, jotka askartelette joidenkin lähinnä kuvitteellisten pikku vikojenne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun ei itselle riitä tämä mikä on, on vaikea ajatella että se riittäisi potentiaaliselle kumppanillekaan.Ikävää, että koet noin, mutta tällaiselta oikeasti rumalta ei siltikään kauheasti heru sympatiaa teille, jotka askartelette joidenkin lähinnä kuvitteellisten pikku vikojenne kanssa.
En ollut mitään sympatiaa vaillakaan. Pointtini oli, ettei tyytymättömyys omaan kehoon katso ulkonäköä. Näemmä oli kuitenkin virhe todeta asia. Jätän tämän keskustelun osaltani tähän, moro!
Vierailija kirjoitti:
Määrään sut Ap tekemään ns. Prisma-testin. Menet johinkin isompaan ruokamarkettiin jo huomenna. Tarkkailet siellä asioivia pariskuntia. Ovatko kaikki klassisella tavalla kauniita/komeita, hoikkia/treenattuja, rypyttömiä ja arvettomia? Takaan, että suurin osa ei ole mitään mannekiineja. Ja kas: hekin ovat uskaltaneet avata sydämensä jollekin toiselle, joka on nähnyt heissä jotakin kaunista. Olisiko ajateltavissa, että sinäkin voisit löytää jonkun, joka lähtee kanssasi lähimarkettiin ruokaostoksille?
💗💗💗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sä näytät hyvältä järjellä ajateltuna, mä taas oman mieheni kullinkärjellä. Se yksi silmä ei juuri näe, mikä on minun onneni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun ei itselle riitä tämä mikä on, on vaikea ajatella että se riittäisi potentiaaliselle kumppanillekaan.Ikävää, että koet noin, mutta tällaiselta oikeasti rumalta ei siltikään kauheasti heru sympatiaa teille, jotka askartelette joidenkin lähinnä kuvitteellisten pikku vikojenne kanssa.
En ollut mitään sympatiaa vaillakaan. Pointtini oli, ettei tyytymättömyys omaan kehoon katso ulkonäköä. Näemmä oli kuitenkin virhe todeta asia. Jätän tämän keskustelun osaltani tähän, moro!
Hyvä niin. Ymmärrät varmaan miten kornilta kuulostaa kun joku missin näköinen nainen murehtii jotain pientä ihopoimua tai makkaraa kun toisilla on oikeasti isoja ongelmia. Sillä mitä ihminen itsestään ajattelee ei ole lopulta merkitystä siihen miten muut ihmiset hänet näkevät. Ts kaunis nainen on muiden mielestä kaunis riippumatta siitä mitä hän itsestään ajattelee. Ruma puolestaan pysyy rumana, vaikka kuinka yrittäisi ajatella positiivisesti itsestään. ja ulkonäkö valitettavasti vaikuttaa hyvin paljon siihen miten tulee kohdelluksi ja miten muut suhtautuvat.
Se onkin äärimmäisen epäreilua. Joillain on täydellisen kropan lisäksi vielä täydelliset kasvot.
Ap