Ihmiset ovat ulkona mustissa toppatakkeissaan
Kommentit (103)
Musta, tuo suomalaisten kansallisväri pukeutumisessa.
Vaaliviikonloppuna juuri katselin säälintihruisin silmin, kun porukkaa oli runsaasti liikenteessä ja 98% mustiin pukeutuneena kuin hautajaisiin menossa.
Vierailija kirjoitti:
Just mietin että mitähän pukisin päälle huomenna kun lähdetään yhden yön reissulle Helsinkiin. Aamulla ja illalla kuitenkin kylmä, ei kiinnostaisi palella. Enköhän mä mee just sillä mustalla untsikalla, päivällä sitä voi pitää auki jos kuuma tulee.
Otat kesätakin ja kaulahuivin. Poistat kaulahuivin kun tulee kuuma.
Olin aamupäivällä lenkillä ohuessa kevättakissa ja hiestä märkänä sai kävellä. Vastaan tuli porukkaa hanskat kädessä ja pipot päässä. Ihan ahdisti ajatella että itsekin olisin pukeutunut niin, huh!
Yleisluontoisesti: niin kauan kun on lunta maassa, yö- ja aamupakkasia ja puissa lehdettömät oksat, on vielä liian varhaista alkaa keekoilemaan ulkona liian kevyissä tamineissa. Tulee vain turhaan kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Eilen käveli joku viluisen näköinen vastaan kokopitkässä topatussa takissa, pipo syvällä päässä ja vielä kädet taskuissa kuin paleltaisi kun on lämpöasteita ja kävelee. Näytti pikemminkin siltä että takki on maksanut niin paljon, että sitä täytyy esitellä vaikka olisi jo lämpöasteita. Itselläni on joka säähän aina sopiva takki niin ettei tarvitse koskaan palella eikä olla kuumissaan.
Vielä muutama päivä sitten oli kalsea viima, mutta ei enää.
Mistä helkkarista sä tiedät, vaikka se ihminen olisi sairas/kipeä? Kuumeessa, syöpä, anemia, kilpirauhasen häiriö. Mitä se sulle edes kuuluu, jos toisella on toppatakki?
Vierailija kirjoitti:
Mustahullu taas tekemässä valeprovoja ja sen jälkeen itse heti meuhkaamassa puolesta perään. Ei ole nähty edes kuin noin jokusen sata kertaa aikasemmin...
Tais alkaa esittää vaihteeksi vaatimatonta.
Mutta joo ei ole ihan ensimmäinen kerta kun näitä ilmestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olin aamupäivällä lenkillä ohuessa kevättakissa ja hiestä märkänä sai kävellä. Vastaan tuli porukkaa hanskat kädessä ja pipot päässä. Ihan ahdisti ajatella että itsekin olisin pukeutunut niin, huh!
Mitä se sun persettäsi kaivelee miten kukin on pukeutunut? Pidä huoli vain omista asioistasi.
Vierailija kirjoitti:
Yleisluontoisesti: niin kauan kun on lunta maassa, yö- ja aamupakkasia ja puissa lehdettömät oksat, on vielä liian varhaista alkaa keekoilemaan ulkona liian kevyissä tamineissa. Tulee vain turhaan kipeäksi.
Niin, ei koskaan kannata pukeutua liian kevyesti. Se nyt kuitenkin on ihmiskohtaista että mikä kellekin on tähän aikaan liian kevyet tamineet.
Mulla on kesäkuussakin yleensä talvitakki, alle 10+ ei ole kesä lämpötilaa nähnytkään.
Ulkomailla on talvella +10
Voi nyt v...u miten voi jonkun percttä kutittaa toisten pukeutuminen. 🤦
Minä otin jo eilen käyttöön ohuemman kevättakin ja siinäkin pyrki tulemaan hiki, kun lumisohjossa taapersin päivälenkkini.
Joko se yksi värikäs nainen tuli teilatuksi oikein olan takaa?
Löytyy pipopäitä ja toppatakkikansaa, mutta bongattu myös napapaita ja hihaton paita ja shortsit.
Lämpimät ilmat tuli niin nopeasi että meinasi väkisinkin pukeutua liian lämpimästi. Tänään kävin kuitenkin asianmukaisella vaatetuksella ulkona ja oli paljon miellyttävämpää
Aamulla laitoin,oli kylmä.Nyt tosiaan tuli jo hiki.
Nuuuuni kirjoitti:
Mulla on kesäkuussakin yleensä talvitakki, alle 10+ ei ole kesä lämpötilaa nähnytkään.
Ulkomailla on talvella +10
Suomessa talvi on niin kylmä, että kuukausia kestäneen todellisen kylmyyden jälkeen keväällä joku +4 ja auringonpaiste tuntuu jo lämpimältä. Syksyllä taas palelee jossain +15 asteessa, koska kesältä romahtaa lämmöt.
Olen myös huomannut, että kun on enemmän lihasta, palelee vähemmän.
Mustahullu taas tekemässä valeprovoja ja sen jälkeen itse heti meuhkaamassa puolesta perään. Ei ole nähty edes kuin noin jokusen sata kertaa aikasemmin...