IL/KL: Synteettinen bensiini tulee Suomeen, sähköautojen kysyntä romahtanut
Jo tänä vuonna eka asema synteettiselle bensalle jonka EU sallii uusiin autoihin 2035 jälkeenkin
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c066bd86-7613-4631-a7fc-27518412…
Samalla sähköautojen kysyntä romahtanut jopa 75%
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tayssahkoautojen-kysynta-on-romahtan…
Kommentit (229)
Kyllä se nyt pitää säästää sähköä ja hankkia sähköauto.
Mitä sen väliä romahtaako joku sähköauton kysyntä? Ostan 1 kpl autoja kun tarvitsen sellaisen. Ihan se ja sama romahtaako joku asia 75%
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen väliä romahtaako joku sähköauton kysyntä? Ostan 1 kpl autoja kun tarvitsen sellaisen. Ihan se ja sama romahtaako joku asia 75%
Niiden osuus ei siis lisäänny enää kun kysyntä romahtanut, tarvitaan toinen vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Näin sen täytyy olla. Millään ei ole mitään väliä paitsi sillä mitä sinä teet.
Siis mihin uusiin autoihin, eikö polttomoottoriautojen myynti pitänyt kieltää.
Vierailija kirjoitti:
EU salli jo synteettisellä benalla kulkevat polttomoottori -35 jälkeenkin. Itse veikkaan että koko polttiskielto peruuntuu, idea susi jo syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen täytyy olla. Millään ei ole mitään väliä paitsi sillä mitä sinä teet.
Ai siis pitäisi ostaa 5 sähköautoa että saisi markkinaosuuden kasvuun? Mitä se sitten auttaisi?
jes synteettisellä bensalla ajaa vaan me rahamiehet, 10 euro litra, siitä vaan heittään pillurallia
Vierailija kirjoitti:
Piti, mutta tulivat järkiinsä, kun annettiin vakavasti otettava vaihtoehto.
500 euroa tankillinen, ihan kohtuullista
Vierailija kirjoitti:
jes synteettisellä bensalla ajaa vaan me rahamiehet, 10 euro litra, siitä vaan heittään pillurallia
Esim Porschen arvion mukaan synteettinen jo vuonna 2026 1,80 litralta. Hankala verottaakin kun on hiilineutraalia.
Vierailija kirjoitti:
500 euroa tankillinen, ihan kohtuullista
1,80 litralta vuonna 2026 arvioiden mukaan
Luitko tai ymmärsitkö jutun juonen?, puhuttiinko siinä ollenkaan synteettisestä bensasta? Niinpä
Vierailija kirjoitti:
ihan noin tyhmä ei sinunkaan tarvitse tällä palstalla olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Porschen arvion mukaan synteettinen jo vuonna 2026 1,80 litralta. Hankala verottaakin kun on hiilineutraalia.
Usko pois että on ihan hiton helppo verottaa.
Vierailija kirjoitti:
Luitko tai ymmärsitkö jutun juonen?, puhuttiinko siinä ollenkaan synteettisestä bensasta? Niinpä
"Synteettistä bensiiniä saa ostettua Suomessa jo tänä vuonna, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan."
AIka selvästi minun mielestä puhutaan.
Ja tulee olemaan halvempaa mitä ns. "Normibensa" on nyt....eletään mielenkiintoisia aikoja
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan hyvältä kuulostaa tulevaisuuden autoilukin nyt kun EUkin tuli järkiinsä
Loppui se päätön vihervassarointi kuin seinään...
Vierailija kirjoitti:
Ja tulee olemaan halvempaa mitä ns. "Normibensa" on nyt....eletään mielenkiintoisia aikoja
Itse veikkaan että voi olla suunnilleen sama hinta. Itse aine kalliimpaa mutta CO2 veroja vähemmän. Kyllä minulle kelpaisi 2e synteettinen, ajankin niin vähän. Ei mitään järkeä ostaa 15 tonnia kalliimpaa sähköautoa.
Eli ihan hyvältä kuulostaa tulevaisuuden autoilukin nyt kun EUkin tuli järkiinsä