Uuden sängyn ostaminen - mitä ottaa huomioon?
Olen vuosikymmenet nukkunut samassa sängyssä jonka sain lahjaksi kun muutin kotoa. Mitä ottaa huomioon kun valitsee uutta sänkyä?
Kommentit (46)
Kovalla hinnalla saa hyvän sängyn. Äitille kateltiin sänkyjä ja äitihän tietenkin innostui niistä kaikkein halvimmista. Myyjä sanoi heti ettei niillä tee mitään. Passaavat korkeintaan vierassängyiksi. No miksihän niitä oli edes myynnissä kun olivat niin paskoja? Ehkäpä se jousien tiheys vaikutti kun katsoimme runkopatja-sänkyä? Eikös se sängyn kovuus mene vähän painon mukaan? Lihavalle kova sänky? Jos oikein haluaa hifistellä niin pitää mennä mittaukseen, jossa katsotaan vartalon kaaret ja sopiva patja.
Mulla on ns. seniorisänky, siis tavallista korkeampi runko ja siihen patja ja petari erikseen. Sänkyä saa myös 139 cm leveänä.
Mulla on yli 20 vuotta vanha metallisänky joka taitaa kestää koko loppuikäni. Ostan siihen aina muutaman vuoden välein uuden patjan kun vanha alkaa osoittaa lässähtämisen merkkejä ja olen tähän ratkaisuun oikein tyytyväinen. Sänkyä on helppo siirtää paikasta toiseen kun jalkojen alla on "huopatossut", ja sen saa myös purettua helposti muuttoa varten. Voin suositella!
Mites noi panohommat. Ei ole kiva kun sänky kitisee ja nitisee kun joku lihava hikoileva mies lähestyssaarnaajassa työstää. Sänky saattaa liikkuakin tuollaisen nylkytyksen tahdissa eli huomioi nämä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yli 20 vuotta vanha metallisänky joka taitaa kestää koko loppuikäni. Ostan siihen aina muutaman vuoden välein uuden patjan kun vanha alkaa osoittaa lässähtämisen merkkejä ja olen tähän ratkaisuun oikein tyytyväinen. Sänkyä on helppo siirtää paikasta toiseen kun jalkojen alla on "huopatossut", ja sen saa myös purettua helposti muuttoa varten. Voin suositella!
Oon ettiny patjaa metallisänkyyn. Ei löydy. Sänky on ostettu Iskusta. Pitää vissiin ostaa koko sänky JA patja. No. Sängystä voi askarrella sitten jotain.
Suosittelen myös metallisänkyä. Helppo koota (naisenkin)
Oletpas sinä kaavoihin kangistunut.
Jokainen käyttäköön luovasti kaikkia kotinsa tiloja, teksiilejä ja huonekaluja juuri niihin tarkoituksiin mihin parhaiten ne omassa päässään kokee soveltuvan milläkin hetkellä.
Jos jonkun mielestä sänky toimii mitä parhaimpana sohvana, niin se on vain hyvä asia, että sekin tulee ympärivuorokautiseen käyttöön. Jos joku taas haluaa nukkua sohvalla, koska saa parhaimmat unet siitä, niin sehän on vaan hienoa.