Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ystävä ei muista yhtään mitään mitä olen puhunut?

Vierailija
07.04.2023 |

Kysyy samat kysymykset ja "yllättyy" aina vastauksista. Tuntuu tökeröltä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ärsyttävää. Onko hän edes oikea ystävä? Mummoni oli samanlainen enkä sitten jaksanut enää pitää yhteyttä.

Vierailija
2/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystävääsi ei ihan hirveästi kiinnosta juttusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväsi kysyy jotain insinöörititteliäsi, niin et voi olettaa että kukaan muistaisi sen

Vierailija
4/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän lienee kysellä vain saadakseen jotain puheenaiheita, ei siksi että oikeasti haluaisi tietää nuo asiat.

Vierailija
5/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä voi olla jotain neurologista juttua ja sen takia ei muista kunnolla asioita.

Vierailija
6/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on -joissakin asioissa- huonomuistinen vanhempi ja huonomuistinen ystävä. Vaikka muita asioita muistavat. Se on vaikeaa. Vaikka eivät kai sille mitään voi, tiedon käsittely on erilaista. Osa myös ottaa kirjaimellisesti asiat, ei tunnista mikä on vitsi. 

Vierailija
7/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei vaan kiinnosta tarpeeksi. Esim. kauempana asuva ystäväni unohti, että minulle oli syntynyt toinen lapsi. Tutun äiti taas oli unohtanut, että tämän tuttuni hyvä ystävä oli kuollut joitakin kuukausia aikaisemmin. Normaalia, jos ei olla sittenkään kovin läheisiä.

Vierailija
8/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävää ei kiinnosta sun asiat.

Vierailija
9/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhut jotain jonninjoutavia asioita säästä jne. Ei niitä muista.

Vierailija
10/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä alkava muistisairaus? Ihmettelen kun viisikymppinen työkaverini kertoo samoja juttuja uudestaan ja uudestaan eikä muista mistä ollaan puhuttu ja muutenkin sekoittaa asioita, ihmettelen jos hänelle ei tule muistisairaus kun heillä on sitä suvussa.

Vierailija
11/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ärsyttävää. Onko hän edes oikea ystävä? Mummoni oli samanlainen enkä sitten jaksanut enää pitää yhteyttä.

No mummolla voi olla iän tuomaa huonomuistisuutta, jopa dementia ja siksi kysyy aina samoja asioita. Ystävälläkin toki voi edellä mainitut olla, mutta luulenpa, että ystävää ei vaan oikeasti kiinnosta ap ja ap:n asiat.

Vierailija
12/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän aistii sinun haluavan puhua vain itsestäsi. Hän on kohtelias ja kyselee, tarjoaa siten sinulle mahdollisuuden toteuttaa itseäsi. Vuolasta puhetulvaasi ei kukaan jaksa kuunnella eikä muistaa, siksi hän saattaa kysellä samoja asioita uudelleen.

Vierailija
13/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän lienee kysellä vain saadakseen jotain puheenaiheita, ei siksi että oikeasti haluaisi tietää nuo asiat.

Tämä taitaa valitettavasti olla syynä. Kysyy siis, että mitä kuuluu ja kun kerron, niin toteaa "aijaa" ja alkaa puhua omia juttujaan.

Ap

Vierailija
14/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla huono muisti. Itse en edes muista mitä olen tehnyt edellisenä päivänä.

Vierailija
15/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ystävääsi ei ihan hirveästi kiinnosta juttusi.

Yksi vaihtoehto tämäkin, mutta voi myös olla vaikeuksia tarkkavuuden ylläpitämisessä.

Vierailija
16/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävälläni on terveydellisiä haasteita eikä päästään toimi kaikilla pöntöillä. Vähäset asiat saavat mennä menojaan ja tärkeimmistä vaikka autan muistamaan.

Vierailija
17/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä ei muista, mitä on mulle kertonut ja kertoo samat jutut sata kertaa. Alkaa selittää kolmannen kerran kuukauden sisään kissansa eläinlääkärikäynnistä. Nykyään katkaisen kerrotut jutut sanomalla että kerroit jo.

Vierailija
18/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoit ap? En kuunnellut.

Vierailija
19/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus eräästä ihmisestä. Tällainen ihminen ei koskaan oikeasti tutustu muihin, koska kaikkea tuntemista aletaan rakentaa joka kerta alusta. Erittäin turhauttavaa.

Vierailija
20/45 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei kuuntele eikä keskity (syystä tai toisesta) ei muista, mitä viimeksi on juteltu. Onhan se turhauttavaa käydä samat keskustelut aina uudestaan.