Miksi ystävä ei muista yhtään mitään mitä olen puhunut?
Kysyy samat kysymykset ja "yllättyy" aina vastauksista. Tuntuu tökeröltä.
Kommentit (45)
Olen itse nykyään tuollainen välillä. Se johtuu kovasta psyykkisestä kuormituksesta. Minulla on suurta surua ja huolta elämässä ollut jo pitkään. Lisäksi työssäni on valtava ihmissuhdekuormitus ja jatkuvasti tuhat asiaa muistettavana. Jostakin päästä sitten prakaa. En voi sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhut jotain jonninjoutavia asioita säästä jne. Ei niitä muista.
Ei muista tyyliin edes montako lasta mulla on..
Ap
Jotkut ihmiset on sellasia iästä riippumatta, että höpöttävät itse niitä näitä kokoajan, kyselevät myös paljon toisten asioota ja juttua piisaa, mutta mikään ei tartu päähän. Asiat ja tapahtumat mitä kerrot menee toisesta sisään toisesta ulos. Seuraavalla kerralla sama juttu on taas uusi koska ei oo sisäistäny sitä ollenkaan edelliselläkään kerralla. Tämä on ärsyttävää, ymmärrän.
Mulla on yli 60v ystävätär joka ensinnäkin puhuu aivan tauotta itse kokoajan. Joskus kysyy minulta jotain mutta ei yhtän malta kuunnella vastausta. 2 lauseen jälkeen ryntää puhumaan päälle ja ikäänkuin jatkaa tai täydentä sitä mitä kuvittelee minun olevan sanomassa. Usein se toki kuvittelee vähän väärin ja minä yritän korjata "ei ei ku siis tarkotin että...." ja taas keskeyttää minut puolessavälissä juttua.
Monesti tapahtuu niin että yritän puhua jostain asiasta väliin niin etten ois kokoaikaa hiljaa, hän alkaa kesken lauseeni puhumaan ihan jostain täysin muusta, eikä sitten palaa ollenkaan kysymään että mitä sanoit tai edes jatka itse siitä samasta aiheesta. Eli aihe ei ilmeisesti kiinnostanut yhtään.
Eikä muista kk päästä taas tavatessamme yhtään mitä oon ees yrittäny kertoo hänelle. Vaikka onkin mukava mutta mennyt niin hitsin itsekeskeiseksi että tekis mieli joskus sanoa että voitko oikeesti pitää sen suus kiinni välillä että muutki saa sanoo ees joskus asiansa loppuun. Eikä hän itse taida tajuta tilannetta ollenkaan.
kukaan ei muista tai muistaa kertomani juuri päinvastoin. esim exäni.
Ettet vaan olisi näitä jotka pitää tuntitolkulla yllä monologia. Ei sellaisia jaksa kovin tarkkaan kuunnella.
En minäkään nyt aivan kaikkea muista mitä minulle on kerrottu, enkä voi sitä itse valita että mikä asia tallentuu päähäni ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään nyt aivan kaikkea muista mitä minulle on kerrottu, enkä voi sitä itse valita että mikä asia tallentuu päähäni ja mikä ei.
Ihan kaikkea? Minulla on ystäviä jotka eivät muista yhtään mitään! Tämä on merkki siitä, että tärkeintä on se oma paasaaminen omista asioista. Ihan sama, siinä kohtaa kuitenkin riitti, kun terapeutti ei muistanut asioitani! Siitä sentään maksoin!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä alkava muistisairaus? Ihmettelen kun viisikymppinen työkaverini kertoo samoja juttuja uudestaan ja uudestaan eikä muista mistä ollaan puhuttu ja muutenkin sekoittaa asioita, ihmettelen jos hänelle ei tule muistisairaus kun heillä on sitä suvussa.
Eihän tuo nyt kovin alkava enää ole tai vasta tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikkea? Minulla on ystäviä jotka eivät muista yhtään mitään! Tämä on merkki siitä, että tärkeintä on se oma paasaaminen omista asioista. Ihan sama, siinä kohtaa kuitenkin riitti, kun terapeutti ei muistanut asioitani! Siitä sentään maksoin!
Ninulle on tiuskittu kun en muistanut jotain puolen vuoden takaista juttua toisen lemmikistä joka ohimennen mainittiin. Sori vaan, välillä ei meinaa muistaa edes omien pankkikorttien tunnuslukuja.
Minulla oli tuollainen ystävä. Osin tuosta syystä siis entinen ystävä. Monia muitakin merkkejä oli, etten ollut sitten kuitenkaan hänelle niin kovin tärkeä.
Jos toisen asiat on kuolettavan tylsiä, niin ei niitä nyt vaan muista, sorry. Esim. jos monooogaa jostain omasta kiinnostuksen kohteestaan joka ei itse niin kiinnosta ja sitten odottaa että muistan siitä kaiken, niin eihän se nyt ole realistista.
Sun asiat eivät kiinnosta tarpeeksi. Vaikka kuinka hyvin kerrot asioitasi, ystäväsi kuulee vain "jäkäjäkäjäkätijäkä"... ja samalla hän ajattelee ihan omia asioitaan. Ei se kuuntele. Fakta tieto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ei nyt ihan kaikkea tarvitsekaan muistaa, kunhan muistaisi edes jotain. Tuntuu, että toinen ei edes kuuntele vaan häärää jotain omiaan.
Ap
Minä olen tuollainen. Lähden melkeinpä joka keskusteluun "puhtaalta pöydältä".
Aika usein ihmiset luulee, että asiat ei kiinnosta ja siksi ne ei jää mieleen. Tämä ei ole totta. Kärsin tästä ja muuttaisin sen jos voisin. Itsehän sitä ei tiedä, sitä mitä ei tiedä (ellei joku muistuta siitä).
Mulla syy lienee did.
Muisti kapasiteetti kuormittunut? Onko jotain uusia tapahtumia ja muutoksia hänen elämässä? Paljon tehtäviä hoidettavana?
Vierailija kirjoitti:
Tosi ärsyttävää. Onko hän edes oikea ystävä? Mummoni oli samanlainen enkä sitten jaksanut enää pitää yhteyttä.
Mummollasi saattoi olla dementia. Alkanut tai edennyt.
Vierailija kirjoitti:
Muisti kapasiteetti kuormittunut? Onko jotain uusia tapahtumia ja muutoksia hänen elämässä? Paljon tehtäviä hoidettavana?
Aina ollut sama juttu.
Ap
Oon miettinyt tätä. Mua vähän vähän loukkaa, jos on hyvin tullut juttuun vaikka jonkun uuden tyypin kanssa, niin ei hän muistakaan yhtään mitään.
Yksi uusi tuttavuus muisti asuinpaikkani täysin väärin, olin puhunut kyllä usein missä asun. Kysyi kaupungista 100 km heitolla, että "hei olikse x mis asuitte?" ... no ei ollu
Toinen kaverini tietää kyllä, milloin lapseni on syntynyt. Tai pitäisi kyllä tietää, tämän saisi myös helposti selville jos ei nyt just muista. Kahtena vuonna peräkkäin on tullut yhtäkkiä synttärionnitteluviesti pojalleni 3 kk heitolla. Olin vähän ? Kerran jo menisi, mutta kaks on epäkohteliasta.
Oonko pikkumainen, kun mua ärsyttää tämmöset tyypit?
Ei ole kiinnostunut jutuistasi. Ex mieheni ei myöskään muistanut mitä puhuin. Ei kiinnostanut. Lopulta sitten näytti todella ettei kiinnosta, kun saattoi häipyä kesken lauseeni. Ei siis kuunnellut sen vertaa, että olisi edes ymmärtänyt minun puhuvan hänelle.
On kysymyksessä itseään täynnä oleva tyyppi, jota ei kiinnosta muiden jutut.