Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin avomiehestäni-hän ei pysty kohdata minua erokeskusteluissa

Vierailija
07.04.2023 |

Mies jätti minut. Asumme vielä yhdessä. Olemme pari kertaa puhuneet, lähinnä minä olen halunnut selvyyden asioihin. Voi kuulostaa oudolta, mutta en itse pääse eteenpäin ilman tietoa mitä tapahtui.

Hän ei kuitenkaan ole pystynyt noina hetkinä ollenkaan kohtaamaan minua. Olen istunut sohvalla ja hänen on ollut pakko pelata tietokoneella samalla. Hän on vastaillut vähäsanaisesti, haukkunut minua kuinka en ole hänen arvoinen...ei osannut kertoa mitä tuntee minua kohtaan, mutta kuulema vielä vähän välittää. Hän vain on hytkynyt tuolillaan ja tehnyt pelissä kaikkea. Kun olin lähdössä paikalta ja kysyin vielä jotain hänen lähellään niin huomasin kuinka pidätti itkua. Olen kysynyt häneltä tuota miksi tekee noin, mutta kuulema haluaa olla siellä missä päättää olla. Mikä voi olla taustalla tuohon?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni ihmettelee erokeskustelua, mutta selvennän hieman. Hän oli erittäin erittäin hermostunut minuun, kun jätti minut. Välitän hänestä ja tajusin kuinka oli padonnut kaiken sisäänsä. Kuuntelin kaikki loukkaukset ja kysyin lisää, että saa patoumat pois.

Monen asian oli luullut väärin, mutta hän on päätöksensä tehnyt eikä suostu muuta uskomaan. Hän suostui puhumaan minulle (vaikka pelasi selkä minuun päin koko aika ja jättäessäänkin muuten pelasi samalla). Nämä keskustelut selkeästi rauhoittivat tilanteen. Ei hän ensin halunnut puhua minulle, mutta sitten suostui ja pystymme nyt asumaan yhdessä jonkin aikaa ennen kuin lähden.

Päätin olla se aikuinen ja ottaa kaiken vastaan. Suhtauduin täysin rauhallisesti häneen enkä loukannut häntä kertaakaan. En ole ikinä hänelle mitään pahaa sanonut.

Ap

Ihan ensiksi haluan sanoa, että olen pahoillani puolestasi. Tilanteesi kuulostaa lähes samalta, jossa itse olin joitakin vuosia sitten. Tiedän myös miltä tuntuu yrittää saada keskustelua aikaiseksi ihmisen kanssa, joka ei siihen pysty, koska on itse niin hukassa tunteittensa kanssa. Voi olla hyvin mahdollista, että et tule saamaan mieheltä järkevää vastausta asiaan eroon liittyen, mutta todellakin ansaitsisit sen, jotta sinä itse pääsisit asiasta eteenpäin.

Exäni ei missään vaiheessa yhdessä oloamme kyennyt puhumaan mistään kovin syvällisesti ja oli myös hyvin pitkään masentunut ennen kuin haki siihen apua. Käytös oli juuri kuvailemasi kaltaista. Eron jälkeen olen ymmärtänyt myös sen, että hänellä oli todennäköisesti myös jotain muuta mielenterveyden ongelmaa masennuksen lisäksi.

Yksi mahdollisuus on se, että annat nyt vain rauhassa ajan kulua, kun kerran asutte yhdessä, niin yritä ottaa asia esille vähän myöhemmin. Joskus ero konkretisoituu toiselle osapuolelle vasta sitten kun olet oikeasti lähtenyt ja voi olla että siinä vaiheessa vasta pystyy asiaa avaamaan sinullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi