Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset eivät osaa nauttia elämästä?

Vierailija
07.04.2023 |

Hei kaikki suomalaiset! Onko teistä tuntunut siltä, että elämästä ei oikein osaa nauttia täysillä? Miksi meillä suomalaisilla on tällainen maine elämän vakavina ja harmaina ihmisinä? Mikä saa meidät pidättäytymään nauttimasta elämän pienistä iloista? Kertokaa mielipiteenne ja kokemuksenne aiheesta!

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi tehdä, jotta voisi todistettavasti nauttia elämästä? Mitä ovat ne yleispätevät elämän pienet ilot, joista pitää nauttia?

Vierailija
22/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin on ihmisiä joiden elämässä on koko ajan menoa ja meininkiä ja sitten on niitä joiden elämä on sitä hiljaiseloa elleivät ole toisenlaisessa seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nautit kun ei oo ostovoimaa ja kaikki on kiellettyä.

Mikä sulta on kielletty mitä haluaisit tehdä?

Toimittaa mopolla lähialueen ihmisille edullista prostituutteja, alkoholia ja pilveä vuorokauden jokaisena aikana.

No mutta vaikka kaikki geezer-boy toiminta onkin kiellettyä, niin onneksi saa peniksellinenkin vetää naisten tamineet päälle ja mennä lukemaan vaikka satuja lapsille!

Nää on näitä yhteiskunnan arvovalintoja kato!

Vierailija
24/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä, jotta voisi todistettavasti nauttia elämästä? Mitä ovat ne yleispätevät elämän pienet ilot, joista pitää nauttia?

Teeveestä tuttu toimintatapa on osoitus siitä, että nyt nautitaan.

Amerikkalaisen turistin tapaan hymyillään leveästi valkaistut hampaat loistaen, osoitetaan nautintoa suureen ääneen kailottaen, absolutely fabulous, wonderfull, kehutaan runsaasti kotiseutumuseosta löytyviä rukinlapoja ja tuohikontteja, levitellään käsiä, annetaan muille nautiskelijoille yläfemmoja ja osoitetaan kaikilla mahdollisilla tavoilla kuin nautinnollista elämä voi olla peräseinäjokelaisessa kotiseutumuseossa kirnun ja tuohivirsujen ääressä.

Vierailija
25/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa elää jotenkin sellainen ajatus, että nautiskelija tai jolkaintapaa huoleton ihminen on jotenkin hämärä, eikä missään nimessä vakavasti otettava. Elämästä nauttiminen on suorastaan paheksuttavaa, katsokaas kun kärsimys jalostaa. Tavoitellaan pokaalia siitä kuka kärsii eniten ja koviten.

Ulkona on ihana ilma. Juon tässä nyt aamukahvia ja mussutan kroisanttia, ai että on hyvää. Saako tästä nauttia ja fiilistellä? Ei saa. Valistaja ja ankeuttaja puuttuu peliin. Ensinnäkin: pitääkö sitä kahvia kitata, jos se tulisi markkinoille nyt, se kiellettäisiin, koska se on huume. Ja kroisantti: missä kuitu, missä ravintoaine, lihottaa, lihottaa! Ja mikä ihana ilma muka, odotas vaan, kohta sataa vaakasuoraan ja on 20 astetta pakkasta, että älä siinä yhtään ole olevinas, et ole sen parempi kuin muutkaan. Tämä on se suomalainen narratiivi, ajuri joka ohjaa täällä ihan kaikkea toimintaa ja niin kutsuttua ajattelua.

Vierailija
26/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle. Tajusin noin 35-vuotiaana olevani introvertti ihminen, siihen asti yritin viettää ap:n halajamaa kivaa ja nautinnollista elämää, väsyen ja ahdistuen koko ajan. Nyt 45 ja olen onnellinen kun saan olla just niin mitääntekemätön kuin haluan, hautautua kotiini ja omaan rauhaani. Kyllä minä oman kuplani ulkopuolella vierailen myös, mutta vain oman jaksamiseni ja halujeni mukaan.

Vierailija
27/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimittaa mopolla lähialueen ihmisille edullista prostituutteja, alkoholia ja pilveä vuorokauden jokaisena aikana.

Mulla oli joskus tällainen henkilö naapurissa. Yöllä lähti monta kertaa ja valitettavasti kerrostalossamme oli sellainen alipaine, että aina kun ulko-ovi kävi niin ilmanpaine paukautti minunkin ovea ylimmässä kerroksessa. Joskus todellakin tuntui että sitä menoa oli monta kertaa tunnissa koko yö. Taitaa vuosia jatkunut unihäiriönikin olla sieltä asti perittynä kun ei ainuttakaan yötä saanut nukuttua ilman jatkuvaa oven ryskimistä.

Vierailija
28/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kel onni on se onnen kätkeköön.

Suomi on täynnä tällaisia sanontoja ja niitä ainakin minun lapsuudessani vielä toisteltiin, niin että varmasti kaikki niistä tiesivät ja ne omaksuivat.

Vierailija
29/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juuri aamupalaksi karkkia ja pitkään kypsytettyä juustoa. Nautin niistä mutta en voisi tehdä samaa ihmisten ilmoilla. Nautiskelen vain salaa.

Vierailija
30/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta puuttuu ilo. En tiedä miksi. Täällä arvostetaan vain nuivuutta ja ankaruutta ja puutetta. Outo maa ja kansa.

Ellei mennä sokeana, kunnes tulee seinä vastaan.

Kai syy on historiassa. Itku pitkästä ilosta.

Vierailija
31/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus tällainen henkilö naapurissa. Yöllä lähti monta kertaa ja valitettavasti kerrostalossamme oli sellainen alipaine, että aina kun ulko-ovi kävi niin ilmanpaine paukautti minunkin ovea ylimmässä kerroksessa. Joskus todellakin tuntui että sitä menoa oli monta kertaa tunnissa koko yö. Taitaa vuosia jatkunut unihäiriönikin olla sieltä asti perittynä kun ei ainuttakaan yötä saanut nukuttua ilman jatkuvaa oven ryskimistä.

Mikset laittanu uusii tiivisteitä oveesi, sillähän toi olis hoitunut?

Vierailija
32/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ystäväni ovat olleet viime aikoina poikkeuksellisen iloisia. Syy siihen on se, että Kokoomus tulee leikkaamaan sossutatuilta :D ehkä tuo on se joka tuo nautintoa elämään.

Vierailija
33/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä tällaisia sanontoja ja niitä ainakin minun lapsuudessani vielä toisteltiin, niin että varmasti kaikki niistä tiesivät ja ne omaksuivat.

Tääl on vähän tämmöstä.. ite en oo koko elämäni aikana omistanu pukua, mutta joskus haaveilen että olis kiva semmostakin pitää ihan arkivaatetuksena.

Voi vaan kuvitella, minkälainen tenttaus ja kyräily alkaisi heti jos alkaisin tuolla hillumaan puku päällä, eihän semmosia huvikseen pidä kuin rikolliset.

Vierailija
34/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nautin joka hetkestä. Olen myös kiitollinen.

Juuri kiitollisuus on nautinnon edellytys.

Suomessa ei moni osaa olla kiitollinen. Mikään ei riitä.

Se on osa muinaista henkiin jäämistä. Pedot, kadot, vuodenajat.

Vierailija
35/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin on ihmisiä joiden elämässä on koko ajan menoa ja meininkiä ja sitten on niitä joiden elämä on sitä hiljaiseloa elleivät ole toisenlaisessa seurassa.

Ja todennäköisesti ne toiset nauttivat siitä hiljaiselosta. Jatkuva meno ja meininki ei ainakaan mulle ole nautittavaa elämää.

Vierailija
36/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääl on vähän tämmöstä.. ite en oo koko elämäni aikana omistanu pukua, mutta joskus haaveilen että olis kiva semmostakin pitää ihan arkivaatetuksena.

Voi vaan kuvitella, minkälainen tenttaus ja kyräily alkaisi heti jos alkaisin tuolla hillumaan puku päällä, eihän semmosia huvikseen pidä kuin rikolliset.

Mun mielestä pukeutuminen on vapautunut, ainakaan vähän erikoista vaatetta ei katsota kieroon. Puku oli joskus tavallisin arkiasu, nyt ehkä enemmän virallinen, työasu, business jne.

Vierailija
37/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin juuri aamupalaksi karkkia ja pitkään kypsytettyä juustoa. Nautin niistä mutta en voisi tehdä samaa ihmisten ilmoilla. Nautiskelen vain salaa.

Sepä just. Nää on niitä ihania juttuja, jotka tuo paljon mielihyvää. Niistä vaan ei huudella ääneen. Kun joku kysyy mikä pössis, niin vastataan että nääääh, ihan tavallista, mahdollisimman värittömällä äänellä. Se nyt vaan ei ole sopivaa näyttää onnelliselta varsinkaan kypsytetystä juustosta johtuen.

Taidanpa keittää toisenkin kupin kahvia. Tää on Pauligin New Yorkia, tykkään siitä. Pahoittelut, jos nyt jotain kismittää.

Vierailija
38/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä. Itse nautin todella paljon elämästä.

Vierailija
39/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ystäväni ovat olleet viime aikoina poikkeuksellisen iloisia. Syy siihen on se, että Kokoomus tulee leikkaamaan sossutatuilta :D ehkä tuo on se joka tuo nautintoa elämään.

Tää ei ole sadismi- ketju.

Vierailija
40/91 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi sä yleistät?

Tajuatko sinä että elämästä nauttiminen tarkoittaa eri asioita eri ihmisille?

Minä nautin elämästäni. Se etten laita kaikkia rahojani heti palkkapäivänä turhuuksiin ei tarkoita ettenkö tekisi itselleni merkitykselliisiä asioita.

Sulla ap on ihan hvetin kapea käsitys siitä mitä elämästä nauttiminen tarkoittaa.

Ja sinulla on pipo kireällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme