Miksi suomalaiset eivät osaa nauttia elämästä?
Hei kaikki suomalaiset! Onko teistä tuntunut siltä, että elämästä ei oikein osaa nauttia täysillä? Miksi meillä suomalaisilla on tällainen maine elämän vakavina ja harmaina ihmisinä? Mikä saa meidät pidättäytymään nauttimasta elämän pienistä iloista? Kertokaa mielipiteenne ja kokemuksenne aiheesta!
Kommentit (91)
Mistä pitäisi erityisesti nauttia?
Ei ole tuntunut. Mutta minulla on paljon ystäviä ja myös mukava suku, jonka kanssa tykätään viettää aikaa.
En koe esim.sukulaisvierailujs pakkopullana tai ystävien yökylävierailuja lokkeiluns, vaan pidän aidosti näistä kohtaamisista.
Ja sitten viihdyn hyvin myös perheeni kanssa, en esim.lomilla odota, että alkaisipa jo koulut. Uskon, että hyvät suhteet elämässä ovat yksi tie onnellisuuteen.
Myös neljä vuodenaikaa ovat mielestäni rikkaus.
Suomesta puuttuu ilo. En tiedä miksi. Täällä arvostetaan vain nuivuutta ja ankaruutta ja puutetta. Outo maa ja kansa.
Nautinhan minä. Ehkä vaan eri tavalla ja eri asioista mitä sinä?
Nautin yksinkertaisesta ja "harmaasta" elämästäni, mutta en ota sitä niin vakavasti. Enkä aio muuttua siksi, että jotkut muut ahdistuvat tavastani elää.
No kun ympärillä ovat ne muutkin suomalaiset.
Aiheellinen kysymys. Asian olen itsekin huomannut vasta kun muutin ulkomaille asumaan. Suomalaiset ovat hirveän negatiivisia, epäkohteliaita ja kilpailuhenkisiä. Tarkkailemme koko ajan itseämme ja toisiamme ettemme nyt vaan olisi mitenkään sopimattomia ja noloja. Elämän pienet ilot kielletään kaikilta ja naapurien elämästä valitetaan otsasuonet pullottaen. Ainut ilo sitten "juhliminen" eli humalahakuinen juominen.
Ap miksi sä yleistät?
Tajuatko sinä että elämästä nauttiminen tarkoittaa eri asioita eri ihmisille?
Minä nautin elämästäni. Se etten laita kaikkia rahojani heti palkkapäivänä turhuuksiin ei tarkoita ettenkö tekisi itselleni merkitykselliisiä asioita.
Sulla ap on ihan hvetin kapea käsitys siitä mitä elämästä nauttiminen tarkoittaa.
Miten nautit kun ei oo ostovoimaa ja kaikki on kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulta on kielletty mitä haluaisit tehdä?
Minä nautin joka hetkestä. Olen myös kiitollinen.
Nautin elämästä. Olen suomalainen.
Koska meidät on opetettu siihen. On jotenkin väärin vaurastua, nauttia työnsä hedelmistä. Kaikki pitäisi vaan verottaa yhteiseen hyvään ja kaikilla olla yhtä kurjaa kuin työttömällä. Olemme olleet liian pitkään sosialistien vallan alla. Pröystäilyä ei suvaita.
Ja sitten se häpeällä kasvattaminen. Etkö yhtään häpeä, mitä muutkin ajattelee...
Nautinhan.
Miksi kuvittelet ettei elämästä Suomessa kukaan nauti?
Koska kulttuuriin ei kuulu teennäinen hölötys kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulta on kielletty mitä haluaisit tehdä?
Toimittaa mopolla lähialueen ihmisille edullista prostituutteja, alkoholia ja pilveä vuorokauden jokaisena aikana.
Vierailija kirjoitti:
Koska meidät on opetettu siihen. On jotenkin väärin vaurastua, nauttia työnsä hedelmistä. Kaikki pitäisi vaan verottaa yhteiseen hyvään ja kaikilla olla yhtä kurjaa kuin työttömällä. Olemme olleet liian pitkään sosialistien vallan alla. Pröystäilyä ei suvaita.
Ja sitten se häpeällä kasvattaminen. Etkö yhtään häpeä, mitä muutkin ajattelee...
Ainoa hyväksyttävä tapa vaurastua, on lottovoitto.
Ihan kivaa yleistämistä 😂! Aivan kuin kaikki englantilaiset olisivat hörökorvaisia, punatukkaisia ja isohampaisia. Ruotsalaiset homoja. Italialaiset mafiaperheen jäseniä jne...
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivaa yleistämistä 😂! Aivan kuin kaikki englantilaiset olisivat hörökorvaisia, punatukkaisia ja isohampaisia. Ruotsalaiset homoja. Italialaiset mafiaperheen jäseniä jne...
Kyllä ero kansanluonteessa on tosi selvä verrattuna muihin länsimaihin. Täällä on tunnelma yhtä iloisa ja valoisa kuin bulgariassa ja albaniassa.
Vierailija kirjoitti:
No mut nehän on.
Riippuu elämästä!