Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmisen pitää tai pitäisi tehdä lähes koko hereilläoloaika työtä?

Vierailija
06.04.2023 |

Lasken työn tekemiseen myös matkat eli kaiken sen ajan minkä ihminen on sidottu työn vuoksi eikä voi olla toisaalla silloin tekemässä ihan muuta. Otan esimerkiksi itseni. Tessin mukainen viikkotyöaika on 38 h 15 min ja siihen päälle työpäiviä pidentää pakolliset palkattomat ruokatauot 2,5 tuntia viikossa. Työmatkani täällä Pk-seudulla kestää noin 2 h 30 min yhteensä päivässä, koska koko ajan on jotain ruuhkaa tai muuta jumitusta jossain. Tästä seuraa se, että lähden kotoa aamulla klo 7 töihin ja vaikka tulisin suoraan kotiin töistä olen kotona vasta klo 18 aikoihin. Tai jos poikkean ruokakaupassa niin myöhemmin. Siinä sitten ehtii juuri laittaa jotain ruokaa, pyykätä ja silittää seuraavan päivän työvaatteita, käydä suihkussa, jotta töissä olisi puhdas ja käydä nukkumaan. Herätys on työn takia klo 6 aamulla, ennen klo 22 on siksi oltava unessa. Eli arkisin ei ole aikaa millekään muulle kuin työllä. Ja viikonloput menee työstä palautuessa.

Olen anonut useamman kerran osapäivätyötä ja lyhennettyä työaikaa ja palkattomia vapaapäiviä, mitään niistä en saa. Olen hakenut uutta työpaikkaa pyytäen heti kättelyssä lyhennetyn työajan, en saa. Täysipäiväsen uuden työn saisin.

Ei tässä ole mitään järkeä. En ehdi elää ollenkaan. Miksi ihmisen pitää, miksi vaaditaan olemaan lähes koko hereilläoloaika kiinni työssä?

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko. Työssäkäyminen on täysin vapaaehtoista. Itse teen 30h/viikko ja se riittää ihan hyvin. 

Vierailija
22/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyt yrittäjäksi, kasvatat toimintaasi ja kun se on tarpeeksi isollaan voit palkata ihmisiä tekemään työn puolestasi. Siinä vaiheessa kysymys on vain delegoinnista ja voit viettää aikaasi ihan missä haluat vaikka varpaita mökkirannassa uittaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta maalle, työmatka 5 minuuttia.

Olen itseasiassa miettinyt maallemuuttoa ja hakenutkin maalta töitä, mutta tulos on pyöreä nolla, siellä ei ole tarjolla töitä.

Ap

Aika monessa paikassa puuttuu työntekijöitä. Ei ehkä juuri samalla alalla millä olet nyt, mutta miksi jumittaisit koko ikäsi samalla alalla. 

Ei minun ole pakko olla koko elämää samalla alalla. Minkä alan töitä on maalla tarjolla? Hoitajaksi en vain pysty, en fyysisesti enkä henkisesti. Lääkikseen en pääse sisään joten sekin on poissuljettu. Ikää on 41 ja sellaista tiettyä kulumaa, joka estää raskaan fyysisen työn.

Ap

Ja sulla ei siis ole muita vaihtoehtoja kuin lääkis tai duuni maalla?

ok

Luit väärin, kysyin mitä töitä maalla on. Tein itse sen olettamuksen, että esim lääkäreille olisi maalla töitä ja siitä totesin, että ei taida rahkeet riittää päästä lääkikseen.

Ap

Vierailija
24/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pakko. Työssäkäyminen on täysin vapaaehtoista. Itse teen 30h/viikko ja se riittää ihan hyvin. 

Miten saa osa-aikatyön? Kysyn, koska olen nyt viisi vuotta sitä yrittänyt ja joka paikka sanoo suoraan heti ei.

Ap

Vierailija
25/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Asun Helsingissä ja työmatkani on 15min suuntaansa. 

Vierailija
26/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi? koska ihmiset ovat HULLUJA ja aika tyhmiä.

Vierailija
27/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saa osa-aikatyön? Kysyn, koska olen nyt viisi vuotta sitä yrittänyt ja joka paikka sanoo suoraan heti ei.

Ap

Itse sain ihan vain hakemalla työtä. Monissa työpaikoissa on myös mahdollista vaihtaa kokoaikainen 80 prosenttiseksi. Luonnollisesti myös palkka alenee silloin. 

Vierailija
28/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Asunto keskustassa?

Varmaan kuitenkin tiedät, että on iso joukko meitä, joiden työmatka on yli tunnin suuntaansa.

Ap

Vierailija
29/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olohan on ihanaa, kun on löytänyt oman alan. Aina jatkuvasti ns. vapaalla ollessa hajoaisi vain pää.

Vierailija
30/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä olohan on ihanaa, kun on löytänyt oman alan. Aina jatkuvasti ns. vapaalla ollessa hajoaisi vain pää.

Kyllä minä ihan työstäkin tykkään, mutta en halua elää työlle. Olisi hyvä, jos voisi olla matkoineen kiinni työssä vaikka klo 9-15. Lopun aikaa voisi harrastaa, liikkua, lukea, tavara ystäviä, syödä hitaasti, saunoa, kulkea luonnossa, leipoa jne.

Ap

Vierailija
31/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kuitenkin tiedät, että on iso joukko meitä, joiden työmatka on yli tunnin suuntaansa.

Ap

Ei edes lähellä keskustaa :D Varmaan tiedät, että on ihan oma valinta asua noin kaukana työpaikasta? 

Vierailija
32/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmaiset onkin oma lukunsa ja jos ei osaa itsensä kanssa olla. Sitä täytyy sitten paeta jatkuvaan suorittamiseen.

Vierailija
33/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja, valintoja. Minä hyppäsin oravanpyörästä tänne maalle puhelinmyyjäksi. Mutta se on sitten eri asia, että kelpaako tämmöinen työ.

Vierailija
34/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei edes lähellä keskustaa :D Varmaan tiedät, että on ihan oma valinta asua noin kaukana työpaikasta? 

Ei se ole ihan niinkään, että oma valinta. Olen naimisissa, omistusasunnossa asutaan. Pitää ottaa huomioon myös miehen tarpeet ja mieltymykset, se mihin on varaa jne. Ja lapsi on lähikoulussa, ei se voi koko ajan vaihtaa koulua. Iso este on se, että toimipisteet muuttaa ja työpaikatkin välillä vaihtuu. En voi aina myydä meidän kotia ja ostaa työpaikan muuton vuoksi uutta kotia sen uuden toimipisteen vierestä.

Ap

Vierailija
35/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat ovat sun omaa aikaa. Kuuntele musiikkia ja hyviä kirjoja.

Vierailija
36/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire on itse luotua. Monesti se on itse asetettu vaatimus olla reipas ja tehokas. Jokainen voi järjestää elämänsä niin että se vastaa omia arvoja, eikä esimerkiksi aja loppuun ja vie iloa koko elämästä.

Vierailija
37/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se ole ihan niinkään, että oma valinta. Olen naimisissa, omistusasunnossa asutaan. Pitää ottaa huomioon myös miehen tarpeet ja mieltymykset, se mihin on varaa jne. Ja lapsi on lähikoulussa, ei se voi koko ajan vaihtaa koulua. Iso este on se, että toimipisteet muuttaa ja työpaikatkin välillä vaihtuu. En voi aina myydä meidän kotia ja ostaa työpaikan muuton vuoksi uutta kotia sen uuden toimipisteen vierestä.

Ap

Kyllä se on ihan oma valinta sitoa itsensä perheeseen ja mennä töihin hankalan matkan päähän kodista. Ei ole kukaan sinua pakottanut porsimaan tai velkataloa hommaamaan. Eikä varsinkaan menemään tuollaiseen työpaikkaan. 

Vierailija
38/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kyllä se on ihan oma valinta sitoa itsensä perheeseen ja mennä töihin hankalan matkan päähän kodista. Ei ole kukaan sinua pakottanut porsimaan tai velkataloa hommaamaan. Eikä varsinkaan menemään tuollaiseen työpaikkaan. 

Tällaisten vastausten takia en aloituksessa edes maininnut, että minulla on lapsi.

Ap

Vierailija
39/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkat ovat sun omaa aikaa. Kuuntele musiikkia ja hyviä kirjoja.

Tämä! Minulla on työmatka reilun tunnin suuntaansa ja nautin suuresti kun saan ihan rauhassa kuunnella podcastia, kirjoja tai musiikkia. Kotona neljän lapsen kanssa ei onnistu ikinä. 

Vierailija
40/132 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tällaisten vastausten takia en aloituksessa edes maininnut, että minulla on lapsi.

Ap

Tottahan se on. Lisääntyminen on nykyisin vain ja ainoastaan yksilön oma valinta, koska seksiä ei ole pakko harrastaa ja ehkäisykin on keksitty.