Sanna Marin on kuuma kandidaatti Naton pääsihteeriksi
Näin kirjoittaa norjalaislehti Dagbladet. Muina ehdokkaina mainitaan Viron pääministeri Kallas, Alankomaiden pääministeri Rutte, Brittien puolustusministeri Wallace, Espanjan pääministeri Sanchez, EU:n komission puheenjohtaja von der Leyen.
Vasta-argumenttina pidetään pidetään Marinin ikää ja sitä että Naton pääsihteerinä on ollut kaksi kertaa peräkkäin pohjoismaalainen.
Mutta olisihan se hienoa saada suomalaisnainen noin korkeaan ja näkyvään virkaan, virkaan joka merkitsisi Suomelle paljon Venäjän naapurina.
Kommentit (332)
Toukokuuss Marin saa kunniatohtorin tittelin New Yorkin yliopistolta.
Totta, kvg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän sanoin..
Väitän, että asia on jo kulisseissa päätetty ja Marin tietää sen. Tähän viittaa myös se, että Sannan aviomies jätti yllättäen duuninsa. Pääsihteerin puoliso ei voi olla missään firmassa töissä, koska siinä on liian isot riskit. Siksi Make jäi pois.
Olisi upea juttu Suomelle. Toivon, että ihmiset tajuaisivat tämän vaikka miten Marin ärsyttäisi. Isänmaa menee henkilökohtaisten tunteiden edelle.
Aina saa ällistyä ihmisten päättelyistä tällä palstalla...
Siis meinaat, että Sanna haki pääministeriksi raivolla, vaikka tiesi lähtevänsä Natoon JA että miehensä sitten Instassa vihjaili rennosti jo ennen vaaleja siitä uudesta Naton super top secret työpaikasta? JA lisäksi mies ihan vaan lapsenvahtiuden vuoksi jättäytyi pois vaimonsa pääministerivaalivalvojaisista, herutettuaan näkyvästi toista diskossa?
Voi elämä! Kyllä on kovaa usko Sannaan... Tämähän lähentelee jotain uskonlahkoa, joka kääntää vaikka mustan valkoiseksi...
Marin teki vain palveluksen SDP:lle, koska hän henkilönä nosti sen kannatusta. Hän oli jo aiemmin päättänyt lähteä kv-hommiin.
Ymmärrän, tai siis en ymmärrä, mutta yritän ymmärtää että se harmittaa sinua. Olet ruma, et saa billua. Surullista, mutta siksi vihaat. Hae apua.
Sanna voittaa tämän, sinunkaltaiset häviävät.
Siis onko täällä nyt jotkut teinit joukolla liikkeellä? Joo, "en saa billua", näin heteronaisena kun ei ole tarvetta...
Hus nyt teinit vauvapalstalta.
Älä selitä, olet mies ja inceli.
Vierailija kirjoitti:
Totta, kvg.
Mites se sen voi saada, jos se on vaan keikistelevä tyttö? Taitaa olla niin, että USA tykkää Marinista ja nostaa sen Naton johtoon. Suomi, toisin kuin esim itäblokin Natomaat, on luotettavan ja hyvän maan maineessa. Miksipä sielä ei johtaja Natoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin on esiintynyt erittäin voimakkaasti ulko- ja turvallisuuspolitiikan tiimoilta ulkomailla useaan eri otteeseen kyllä. Europarlamentissa piti todella voimakkaan puheen ja sitten oli näkyvästi esillä mm. Munchenin turvallisuuskonferenssissa. Sitten Ukrainassa annetut lausunnot mm. hävittäjistä. Kyllä itse olen välillä miettinyt, että puhuuko Marin pelkästään Suomen pääministerinä vai onko kyseessä jotain muutakin.. Mutta en tietenkään osaa sanoa mitään tällaisesta nimityksestä.
Tämä on tullut itsellenikin mieleen. Marin on mielipiteiltään "Nato-sopiva", hänen maansa Suomi on vasta liittynyt Natoon ja toisin kuin aiemmat itablokin maat, se on pitänut huolta puolustuksestaan. Sillä on myös vanhastaan valtava kokemus venäläisistä, joka on objektiivinen eikä samalla tavalla värittynyt kuin esim Virolla. Lisäksi Sannalla on miljoona seuraajaa Instassa, hänen kommenttejaan siteerataan ympäri maailman laatujulkaisuissa yms. Hänellä on johtajakokemusta tiukassa paikassa, jonka hän kesti.
Näillä spekseillä uskoisin, että on todella korkealla pääsihteerin valinnassa. Ja jos se toteutuu, niin toivoisin suomalaisista sen verran selkärankaa, että ottaisi asian isänmaallisesti, eikä alkaisi perkele vinkumaan siitäkin. Meille tarjottaisiin suurinta kv-virkaa koskaan ja silloin pitää incelienkin suun pysyä supussa.
Ei hyvänen aika mitä soopaa. Nätti naama ja miljoona instaseuraajaa, kyllä on pätevä tyyppi. Marinin kokemus kansainvälisistä johtotehtävistä on aivan liian heppoinen noin isoihin saappaisiin, ja sen tajuaa ihan jokainen joka alkaa vakavissaan seuloa potentiaalisia vaihtoehtoja.
Marin on ollut viimeiset 3,5 vuotta kansainvälisissä tehtävissä ollessaan PM. Ja pärjännyt niin hyvin, että ulkomainen lehdistö kirjoittelee hänestä.
Kirjoittelisiko ulkomainen lehdistö hänestä, jos hän olisi vaikkapa 37-vuotias mies? Tai 57-vuotias nainen? Ei kirjoittelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin on esiintynyt erittäin voimakkaasti ulko- ja turvallisuuspolitiikan tiimoilta ulkomailla useaan eri otteeseen kyllä. Europarlamentissa piti todella voimakkaan puheen ja sitten oli näkyvästi esillä mm. Munchenin turvallisuuskonferenssissa. Sitten Ukrainassa annetut lausunnot mm. hävittäjistä. Kyllä itse olen välillä miettinyt, että puhuuko Marin pelkästään Suomen pääministerinä vai onko kyseessä jotain muutakin.. Mutta en tietenkään osaa sanoa mitään tällaisesta nimityksestä.
Tämä on tullut itsellenikin mieleen. Marin on mielipiteiltään "Nato-sopiva", hänen maansa Suomi on vasta liittynyt Natoon ja toisin kuin aiemmat itablokin maat, se on pitänut huolta puolustuksestaan. Sillä on myös vanhastaan valtava kokemus venäläisistä, joka on objektiivinen eikä samalla tavalla värittynyt kuin esim Virolla. Lisäksi Sannalla on miljoona seuraajaa Instassa, hänen kommenttejaan siteerataan ympäri maailman laatujulkaisuissa yms. Hänellä on johtajakokemusta tiukassa paikassa, jonka hän kesti.
Näillä spekseillä uskoisin, että on todella korkealla pääsihteerin valinnassa. Ja jos se toteutuu, niin toivoisin suomalaisista sen verran selkärankaa, että ottaisi asian isänmaallisesti, eikä alkaisi perkele vinkumaan siitäkin. Meille tarjottaisiin suurinta kv-virkaa koskaan ja silloin pitää incelienkin suun pysyä supussa.
Ei hyvänen aika mitä soopaa. Nätti naama ja miljoona instaseuraajaa, kyllä on pätevä tyyppi. Marinin kokemus kansainvälisistä johtotehtävistä on aivan liian heppoinen noin isoihin saappaisiin, ja sen tajuaa ihan jokainen joka alkaa vakavissaan seuloa potentiaalisia vaihtoehtoja.
Joo - ja lisäksi diplomaattisuus ja varovaisuus, olisikohan näillä mitään käyttöä tuossa virassa...?
Nato jos mikä, on järjestö johon tarvitaan retoriikaltaan maltillinen johtaja.
Ei Natolla ole varaa palkata ihmistä, joka jakaisi varoja ympäri maailmaa holtittomasti.
Naton pääsihteeriksi EI pääse tuore Naton jäsenmaa. Ei sitten ikinä. Siellä on vanhojen Nato-maiden ehdokkaita, joten olisi kyllä todella outoa valita tuoreen Naton jäsenmaan alle nelikymppinen, poliittisestikaan ei hirveän kokenut ehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin voisi laittaa Martina Aitolehden.
Nätimpi sekin on kuin joku läskikalan näköinen mies.
Missikisako tuo pääsihteerin valinta onkin?! Mistä ihmeestä on tullut tämä omituinen ajatusmalli, että ulkonäkö ja sukupuoli on ainoat millä on merkitystä ja kaunis nainen on automaattisesti pätevä aivan mihin tahansa tehtävään ihan jo sen ulkonäkönsä ja sukupuolensa ansiosta?
Tietääkseni Marin toimi Suomen pääministerinä pahimpina kriisivuosina sitten sotien.
Sillä meriiteillä ei pääse pääsihteeriksi
Stoltenberg on demari ja oli puolueen puheenjohtaja ja Norjan pääministeri ennen Nato-pestiä. Hänellä ei ole mitään sotilaallista koulutusta, toki hän on käynyt armeijan. Koulutukseltaan hän on taloustieteen maisteri. Melkein kaikki ehdokkaat ovat maansa pääministereitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos Marinin ansiot katsotaan riittäviksi ehdokkuuteen, niin suomalaisten olisi aika heittää kateuskortti pois.
Voisit itse lakata viljelemästä kateuskorttia. Ei sillä ole mitään tekemistö kateuden kanssa, jos ei pidä itseään täynnä olevasta narsistista.
Entäs vaikka Britney Spears tai vaikka Madonna? Molempia seurataan instassa ja muissa medioissa. Tykkäävät poseerata ja ravistella milloin mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton katkeruus-ja kateusketju.
Olen itse 44-vuotias duunarimies, enkä voi käsittää tätä Marin-vihaa. Toki itse saan seksiä ja minulla ei ole katkeruutta naisia kohtaan, että en ole inceli. Ihmetyttää silti.
Onko varmaa että taustalla incel-miehet? Eihän Marin mikään seksisymboli ole vaikka kaunis nainen onkin. Jospa takana ovat kateelliset naiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin on ollut viimeiset 3,5 vuotta kansainvälisissä tehtävissä ollessaan PM. Ja pärjännyt niin hyvin, että ulkomainen lehdistö kirjoittelee hänestä.
Ulkomainen lehdistö kirjoittelee instakuvista ja bilevideoista. Montako bilevideota olet nähnyt NATOn nykyisestä pääsihteeristä? Antaisivatko ne uskottavuutta tuohon työhön?
Vierailija kirjoitti:
Totta, kvg.
Samalla tavalla nimitetään eräs balettitanssija, joka on saanut kuuluisuutta ainoastaan ihonvärillään. Marin ei pulskana töpselinenänä ilman valtavaa omaa somekampanjaansa olisi tunnettu missään muualla kuin täällä meillä.
Nämä kaksi myös ovat naisia, mikä riittää kunnianosoituksiin. Kumpikin on oikein sopiva ideologisten kampanjoiden mannekiiniksi.
Aivan, Tanska odotti omaa naton pääsihteerivuoroaan 62 vuotta ja Norja 67 vuotta, mutta Suomi on niin ylivoimainen natotulokas että pääsihteerivalinta on selviö parin kuukauden jäsenyyden jälkeen. Just joo. Mitenhän olisi jos kuitenkin ne 90-luvulla liittyneet maat saisi vuoronsa ensin, jotka jo silloin ymmärsi liittyä Natoon eikä kumarrella kaatuneen neuvostoliiton roistovaltioperilliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Marinin ansiot katsotaan riittäviksi ehdokkuuteen, niin suomalaisten olisi aika heittää kateuskortti pois.
Voisit itse lakata viljelemästä kateuskorttia. Ei sillä ole mitään tekemistö kateuden kanssa, jos ei pidä itseään täynnä olevasta narsistista.
Oletko Marinin psykologi koska sinulla on diagnoosi tiedossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton katkeruus-ja kateusketju.
Olen itse 44-vuotias duunarimies, enkä voi käsittää tätä Marin-vihaa. Toki itse saan seksiä ja minulla ei ole katkeruutta naisia kohtaan, että en ole inceli. Ihmetyttää silti.
Onko varmaa että taustalla incel-miehet? Eihän Marin mikään seksisymboli ole vaikka kaunis nainen onkin. Jospa takana ovat kateelliset naiset?
Olen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta toivon, että Marin saisi jonkun viran jossain, missä häntä oikeasti arvostettaisiin. Suomi on liian ahdasmielinen paikka Marinille. Ulkomailla saisi tehdä työnsä ja elää rauhassa.
Ime paskaa.
Mieluummin apulaispääsihteeriksi, sekin paikka taitaa olla pian auki.