Asutko hienostoalueella?
Toki mokoma porvarillisuus bännätään täällä. Mutta voisiko perusmammojen seassa piileä eliittiä.
Kommentit (42)
En. Asun Leppävaarassa, eli ihan tavallisessa paikassa.
Asun tietenkin. Rauhallisella paikalla, keskellä kaupunkia ja järven rannalla omistusasunnossani. Eikös melkein kaikki vauvapalstan aktiivikommentoijat asu näin?
Mielestäni hienostoalueet on sellaisia gated communityja, eikä niitä Suomesta löydy.
Olen lapsena asunut Lontoon Notting Hillissä. Tosin silloin 90-luvulla se ei ollut kovinkaan hienoa aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Asun, Chelseassa Lontoossa.
Mitä hienoa Chelseassa on?
Kaduittain identtisiä talorivejä.
En todellakaan asu. Asun Vantaalla Pähkinärinteessä. Peruslähiö, mutta kaunista luontoa ympärillä sekä lähiöksi ällistyttävän hyvä yhteisöllisyys ja yhteishenki. Jos tarvitsee ruuvimeiseliä lainaksi, ei tarvitse kuin laittaa lähiön puskaradioryhää viestiä ja jo 10 minuutin kuluessa joku on valmis lainaamaan ruuvimeisseliään. Olen asunut täällä jo yli 30 vuotta ja pois en lähde kuin vasta nk jalat edellä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hienostoalue? Ei Kuopiossa ole hienostoalueita. Poika asuu Helsingissä Ullanlinnassa kaksiossa vuokrakämpässä tyttöystävänsä kanssa. Ullanlinna on kai tavallista kalliimpi alue.
Sanoisin että Rönö on hienostoalue ja Saaristokaupunki juppialue. Joka kirkolta löytyy se parempi alue.
😂😂😂😂
Se parempi alue ei ole mikään hienostoalue.
Onko Kuopiossa hienostoa? Montako neliömetriä hän tarvitsee ympärilleen?
Vierailija kirjoitti:
Onko Espoon Laaksolahti hienostoaluetta?
Ei ole. Laaksolahdessa asuu ihan taviksiakin. Espoossa vain Westend on oikeasti hienostoauetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai piillä? En asu hienostoalueella, mutta keskivertoa varakkaamma alueella kylläkin. Ihan tuo Burberry-rannikko ei kiinnosta :D, emmekä saisi sellaiselta alueelta kuin jonkun kaksion.
Missä päin maailmaa tämä Burberry rannikko on?
Tapiola, Westend Espoossa.
Kiitos kiitos, mutta ei tämä nyt mitään hienostoaluetta ole.
Suomessa ehkä korkeintaan Kaivopuisto ja Kulosaaren parhaat osat. Siinäpä se.
Lontoon Batterseassa asuin perheen kanssa lapsena ja nuorena.
En asu. Asun kaupungin ydinkeskustassa ja täällä asuu kaikenkarvaista porukkaa. Lapsiperheitä ei juurikaan, mutta aikuisia nuorista vanhoihin.
Hienostoalueella, salli minun nauraa. Käyvät
vessassa, haisevat ja hikoilevat,niin kuin muutkin. Mikä tekee muka joistakin hienost
oa.
Asutaan tunnin matkan päässä Helsingistä pikkukaupungin parhaalla alueella (esim. viereisin yläasteen valmistuvien keskiarvo melkein 9) vuokralla. Ei aivan keskustassa mutta lähellä. Okei tää alue ei kyllä tunnu hienostoalueelta, esim. juuri mitään kulttuuria täällä ei ole jos ei itse harrasta (harrastamme ja moni harrastaa), mut erittäin keskiluokkaista töissäkäyvää ja asiat mallillaan väestöä on. Lapset ovat täällä ystävällisiä ja hyväkäytöksisiä, aika kultainen keskitie onnistuu täällä. Mukava nyt eron jälkeen arkiviikko (ja lomat) -äitinä kun on hyvät peruspalvelut vieressä, lapsilla kunnollisia kavereita (no tiedätte mitä tarkoitan) ja siten vähemmän huolta.
Oiskohan tämän kaupungin "eliittialue" ehkä tuo 10 km keskustasta oleva okt-alue missä kaksi autoa on musta, on isot talot, isot tontit golf-kentän veressä? Mut sinne niin huonot yhteydet, niin huonot palvelut eikä kummoista arvokasta historiaa tai kulttuuria paikassa että en näe eliittiä siinä. Elitismiä varmaan ja sovinismia kun olen siellä käynyt. Aika ikävä paikka oikeastaan.
Olen lähes koko ikäni asunut ja omistanut asunnon ns. hienostoalueella Stadissa, mutta pääasiassa asun mieheni kanssa maalla lähellä pk-seutua. En ole rikas, olen perinyt tuon asunnon.
En asu, mutta olen silti eliittiä. On mulla kyllä 2 hehtaarin kiinteistö Nuuksiossa, mutta en asu siellä. Eikä se ole eliittialuetta. Mutta eliitillä vain on varaa ostaa mökki sieltä. Itse sain sen lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Asun tietenkin. Rauhallisella paikalla, keskellä kaupunkia ja järven rannalla omistusasunnossani. Eikös melkein kaikki vauvapalstan aktiivikommentoijat asu näin?
Kyllä mun asunnosta Stadissa on merinäköala, mutta en silti pidä itseäni eliittinä enkä ole rikas (perin asunnon). Ehkä varakas kuitenkin. Naapureista suurin osa samanlaisia. Ei kukaan pidä itseään sen kummemmin eliittinä tai rikkaina.
Tapiolassa asun, ei tunnu hienostoalueelta.
En asu, mutta ihan hyvällä alueella pääkaupungissa.