Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään syödään pelkkää hiilarihöttöä, pizzaa ym. ylistää jopa ravintolakriitikot?

eikö ravintoarvot kiinnosta enää ketään?
06.04.2023 |

Nykyihmisille ruokakin on pelkkää rasvalöttöstä ja tönkkösuolaa. Itselleni se on kasviöljyjä, tuoksuvaa itse puristettua sellerimehua, rehuja ym.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaton pizza on paras.

Vierailija
2/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään ulkona syömässä pari krt kk ja syödään jotain tosi hyvää.

Ei se haittaa , mitä syyään. Arki merkkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pohjan juustoraasteesta ja kananmunasta. Ei ole hiilareita.

4/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa.

😚💋

Vierailija
5/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippäs aloittaja sitä, että pizzasta huolimatta välimerellistä ruokavaliota pidetäään aika yleisesti kaikkein terveellisimpänä.

Vierailija
6/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa voi ihan hyvin herkutella vaikka pizzalla jos normaali arkiruoka on terveellistä ja jörkevää.

Vierailija
7/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolassa voi ihan hyvin herkutella vaikka pizzalla jos normaali arkiruoka on terveellistä ja jörkevää.

Mä herkuttelen arkenakin hyvällä ruualla. Se on myös terveellistä. Ei tartte erikseen "herkutella"

En ymmärrä asennetta, että arkiruuan pitäisi olla niin vastenmielistä, että pitää järjestää herkkupäiviä.

Vierailija
8/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei pysty ilmeisesti käsittämään, että pizzaa hehkuttavat ihmiset eivät syö pelkästään sitä. Mekin tehdään pizzaa säännöllisesti, varsinkin kesäisin kun sen voi paistaa muurikalla.  Itse tykkään oikein erityisesti tehdä pizzan taikinan, ei ole montaakaan ihananmpaa asiaa kuin hyvistä vehnäjauhoista kunnolla tehty runsassitkoinen pizzataikina.

Mutta arvaapas mitä, me syödään muutakin. Juuri äsken kävin laittamassa lohet marinoitumaan chili-valkosipuli-sitruuna-soijakastike-oliiviöljy-mausteliemeen. Parin tunnin päästä laitan pellille sipulia, parsakaalia, paprikaa, pikkutomaatteja ja munakoisoa, paahdan uunissa kypsiksi, ja lopuksi vielä pinnalle fetaa ja marinoidut lohipalat ja hetkeksi grillivastuksen alle. Toisella pellillä lohkoperunat, niin ruoka riittää meidän 3 hengen perheelle myös huomiseksi.

Hiilarikammoiset varmaankin järkyttyvät noista perunoista, mutta mun käsityksen mukaan tuo on oikein terveellinen ruoka. Lisäksi se on superhyvää.

Vierailija
9/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.lla ortoreksia.

Vierailija
10/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä herkuttelen arkenakin hyvällä ruualla. Se on myös terveellistä. Ei tartte erikseen "herkutella"

En ymmärrä asennetta, että arkiruuan pitäisi olla niin vastenmielistä, että pitää järjestää herkkupäiviä.

Ei se arkiruoka ole vastenmielistä. Monet syötävät vaan on sellaisia, ettei niitä kannata jatkuvasti syödä, siksi ne mielletään herkuiksi, vaikka arkiruokakin olisi miten herkullista. Itse esim. syön mielelläni perunani muusina tai keitettynä, mutta ajattelin tehdä pääsiäisruokien kanssa valkosipulikermaperunoita. Syön myös arkisin uunissa haudutettua punajuurta tai punajuurisosekeittoa. Nyt juhlapyhien aikaan teen punajuurikiusausta, kermalla ja sinihomejuustolla.

Vierailija
11/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et kyllä nyt ymmärtänyt mitä tarkoitin, tai et halunnut ymmärtää.

Vierailija
12/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusossa paljon kovaa rasvaa. En söisi, arkena.juhlassa harkiten.

AP

Vierailija
13/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza, burgare och pasta är populära då de har de överlägset billigaste råvarorna, varav få har problem med hållbarheten.

Vetemjöl, billig olja, lite billig fyllning, in i ugnen och sedan på bordet med ett påslag som lätt är 1000 - 1500 % (inget felslag).

Säljer man en god och nyttig portion med färsk fisk eller en fin biff kan man räkna med ett större svinn och en lägre procentuell marginal. Dessutom kan vem som helst baka en pizza, koka pasta eller flippa en burgare. Med ordentlig mat är det en helt annan sak. Man måste kunna sina råvaror, hur de skall hanteras och prepareras. Dessutom får man anstränga sig en aning med hur de serveras, till skillnad från en burgare i papper.

Vierailija
14/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ravintoarvot kiinnosta enää ketään? kirjoitti:

Juusossa paljon kovaa rasvaa. En söisi, arkena.juhlassa harkiten.

AP

Om Juuso är full av hårda fetter kan ni väl grilla Pirjo om hon är lite lösare i istret?

Vierailija
15/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei pysty ilmeisesti käsittämään, että pizzaa hehkuttavat ihmiset eivät syö pelkästään sitä. Mekin tehdään pizzaa säännöllisesti, varsinkin kesäisin kun sen voi paistaa muurikalla.  Itse tykkään oikein erityisesti tehdä pizzan taikinan, ei ole montaakaan ihananmpaa asiaa kuin hyvistä vehnäjauhoista kunnolla tehty runsassitkoinen pizzataikina.

Mutta arvaapas mitä, me syödään muutakin. Juuri äsken kävin laittamassa lohet marinoitumaan chili-valkosipuli-sitruuna-soijakastike-oliiviöljy-mausteliemeen. Parin tunnin päästä laitan pellille sipulia, parsakaalia, paprikaa, pikkutomaatteja ja munakoisoa, paahdan uunissa kypsiksi, ja lopuksi vielä pinnalle fetaa ja marinoidut lohipalat ja hetkeksi grillivastuksen alle. Toisella pellillä lohkoperunat, niin ruoka riittää meidän 3 hengen perheelle myös huomiseksi.

Hiilarikammoiset varmaankin järkyttyvät noista perunoista, mutta mun käsityksen mukaan tuo on oikein terveellinen ruoka. Lisäksi se on superhyvää.

Mulla ei ole hiilarikammoa, en vain voi syödä perunaa. Muuten ruokasi kuulostaa herkulliselta.

Vierailija
16/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliterveen ihmisen kuuluu syödä hiilareita, hyviä sellaisia tietysti ja suosia luomua.

Vierailija
17/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellerit ei paljon kiinnosta kun näkee miten harmaita ja ilottomia ovat niiden syöjät. 35%:sta juustoa, rasvassa paistettu makkara, paistinperunat nami nami.

Vierailija
18/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen pizza hänellä, jos hiilarihöttöä. Toisaalta ristiriitaista, kun sitten onkin rasvaa ja tönkkösuolaa.

Tuo pätee vain sipseihin, mutta harva niitä ruuaksi syö.

Vierailija
19/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, kuinka ankeaa elämä siellä Porvoossa on 🙄! Kannattaa muuttaa ja pian pois jonnekin, missä elämästä voi nauttiakin, jopa trollit 😬

Vierailija
20/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoinen pizza hänellä, jos hiilarihöttöä. Toisaalta ristiriitaista, kun sitten onkin rasvaa ja tönkkösuolaa.

Tuo pätee vain sipseihin, mutta harva niitä ruuaksi syö.

Det är inget speciellt med det. "Paksu pohja, palju oljy, se huva, huva pitsa on". Som synes, mycket kolhydrater och fett. Sedan säter man på billiga grejer och ost som alla innehåller mycket salt som binder vatten och ökar vikten. Helt i enlighet med rubriken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme