Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjien syy, ettei minua tavoita

Vierailija
06.04.2023 |

Olen joutunut kieltämään yhteystietojeni luovuttamisen moneen paikkaan, koska en halua olla telemarkkinoinnin kohteena. Tietojani ei saa väestörekisteristä, autorekisterikeskuksesta eikä Fonectalta. Ei myöskään kiinteistörekisteristä. Viimeksi mainittu piti kieltää, kun alkoi tulla puheluita "koska ulko-ovenne on viimeksi vaihdettu".
Tämä on harmillista, mutta mikään muu ei auttanut. Puhelinmyyjät kiersivät sujuvasti eri tarjoajien telemarkkinointikieltoja sanomalla, että eivät ole kyseisen putiikin jäseniä. Aluksi lähetin sähköpostia, kun olin ensin kysynyt soittajalta, mistä he olivat saaneet yhteystietoni. Lähetettyäni reilut kymmenen tällaista sähköpostiviestiä päädyin lopulta kieltämään kaikki mahdolliset virallisetkin rekisterit.
Lopputulos: nuoruudenystävä oli halunnut lähettää minulle valokuvia nuoruutemme ajoilta ja oli joutunut etsimään ja arvailemaan puoli vuotta, ennen kuin tärppäsi tai oikeammin arvasi: minulla on gmail ja sen kontaktinimessä on tyttönimeni. Sain valokuvat, joien ottamista en enää muistanut.
Mutta paras lopputulos on, että minun puhelimeni ei ole soinut turhaan enää kahteen vuoteen!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota puhelinmyyntikielto, maksaa pari euroa useammallel vuodelle.

Törkeää vaatia ihmisiltä rahaa siitä, että he eivät tule häirityiksi. Seuraava vaihe tästä, että joudut jalkakäytävälle astuessasi maksamaan suojelurahaa siitä, että sinua ei hakata kyseisellä tienpätkällä.

Tällä suojelurahalla on jo ollut kokeilijoita nuorison keskuudessa.

Vierailija
42/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää vaatia ihmisiltä rahaa siitä, että he eivät tule häirityiksi. Seuraava vaihe tästä, että joudut jalkakäytävälle astuessasi maksamaan suojelurahaa siitä, että sinua ei hakata kyseisellä tienpätkällä.

Tällä suojelurahalla on jo ollut kokeilijoita nuorison keskuudessa.

Se on sitä kokoomuslaista yrittäjähenkisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan edes ottaa julkista numeroa. Miksi sinut pitää kaikkien löytää. Viranomaiset saa kyllä salaiset numerot.

Aika kummalliseksi käy ihmisen elämä, jos kaikki tiedot täytyy pitää salassa sen takia, että muuten joku urpo tulee häiriköimään. Mieluummin eläisin sellaisessa maailmassa, missä häiriköitsijän pitäisi ensin kysyä lupa, saako tulla häiriköimään.

Niinhän he kysyvätkin. Sinä olet antanut sen luvan silloin, kun olet antanut yhteystietosi johonkin rekisteriin, joka sallii puhelinmarkkinoinnin. Jos et salli markkinointia, he eivät soittele.

Tiesitkö, että esimerkiksi Fonecta myy ihmisten yhteystietoja? Olet varmaan itsekin käyttänyt usein Fonectaa, kun olet etsinyt jotain osoitetta tai puhelinnumeroa.

Vierailija
44/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se puhelinmyyjien syy ole, että jakelit numeroasi ympäri kyliä. Minä en edes muista, koska minulle olisi joku myyjä soittanut. Eikä ole edes salaista numeroa. En vain jaa sitä minnekään nettipalveluihin tms. 

Vierailija
45/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan edes ottaa julkista numeroa. Miksi sinut pitää kaikkien löytää. Viranomaiset saa kyllä salaiset numerot.

Aika kummalliseksi käy ihmisen elämä, jos kaikki tiedot täytyy pitää salassa sen takia, että muuten joku urpo tulee häiriköimään. Mieluummin eläisin sellaisessa maailmassa, missä häiriköitsijän pitäisi ensin kysyä lupa, saako tulla häiriköimään.

Niinhän he kysyvätkin. Sinä olet antanut sen luvan silloin, kun olet antanut yhteystietosi johonkin rekisteriin, joka sallii puhelinmarkkinoinnin. Jos et salli markkinointia, he eivät soittele.

Tiesitkö, että esimerkiksi Fonecta myy ihmisten yhteystietoja? Olet varmaan itsekin käyttänyt usein Fonectaa, kun olet etsinyt jotain osoitetta tai puhelinnumeroa.

Onko se sinusta myymistä, jos Fonecta antaa kysyjälle numeron, joka on julkisessa tiedossa? 

t. eri

Vierailija
46/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aktivoinut puhelintarjonnan rajoituspalvelun, se kustansi vaivaiset 0,39€ ja on kerrallaan voimassa 3 vuotta. Se ei estä puhelinmyyjien soittoja kokonaan, mutta kaupusteluun liittyvät puhelut ovat kohdallani vähentyneet huomattavasti :)

Vierailija
47/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aktivoinut puhelintarjonnan rajoituspalvelun, se kustansi vaivaiset 0,39€ ja on kerrallaan voimassa 3 vuotta. Se ei estä puhelinmyyjien soittoja kokonaan, mutta kaupusteluun liittyvät puhelut ovat kohdallani vähentyneet huomattavasti :)

Tietojen luovutuskielto Digi- ja väestötietovirastoon maksaa 0€ ja lopetti puhelinmyynnin kuin seinään. Onnistuu netissä ja aikaa menee noin 3min. 

Vierailija
48/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se puhelinmyyjien syy ole, että jakelit numeroasi ympäri kyliä. Minä en edes muista, koska minulle olisi joku myyjä soittanut. Eikä ole edes salaista numeroa. En vain jaa sitä minnekään nettipalveluihin tms. 

Mistä puhelinliittymä-, sähkö-, aurinkopaneeli-, lisäeristys-, ikkunoidenvaihto-, lisäravinne-, aikakauslehtitilaus- ym. myyjät ovat saaneet aloittajan puhelinnumeron? Aloittaja tuskin on itse näille numeroaan jaellut. Kerro, että osataan varoa!

Vierailija
49/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietojen luovutuskielto Digi- ja väestötietovirastoon maksaa 0€ ja lopetti puhelinmyynnin kuin seinään. Onnistuu netissä ja aikaa menee noin 3min. 

Olen itse tehnyt myös tuon tietojen luovutuskiellon, se ei auttanut minulla. Puhelinmyyjät ovat todennäköisesti saaneet numeroni ennen tuota luovutuskieltoa ja olivat jatkaneet minulle soittelua. Vasta rajoituskiellon aktivointi auttoi kohdallani.

Vierailija
50/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus aloituksesta:

"Tämä on harmillista, mutta mikään muu ei auttanut. Puhelinmyyjät kiersivät sujuvasti eri tarjoajien telemarkkinointikieltoja sanomalla, että eivät ole kyseisen putiikin jäseniä."

Tekemiesi kieltojen lisäksi miksi et ilmoittanut jokaiselle soittajalle että et halua heiltä enää yhtään soittoa tai yhteydenottoa ja pyytänyt poistamaan kaikki sinun tietosi heidän rekistereistään? Toimii pomminvarmasti.

t. yksi joka teki kaikkien muiden kieltojen lisäksi tämän eikä ole saanut ainuttakaan soittoa puhelinmyyjiltä yli 15 vuoteen.

Vierailija
51/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Minäkin olen tehnyt ko. kiellon (ns. Robinson-rekisteri), enkä edes muista, koska olen viimeksi saanut myyntipuhelun. On siitä ainakin kolme kuukautta. Mutta sitten, kun tuo kolme vuotta on kulunut, huomaa kyllä nopeasti, koska pitää uusia kielto. Markkinointipuheluja rupeaa tulemaan useita viikossa, jos kielto on jäänyt uusimatta.

Minun on vaikea ymmärtää, että ihmiset tekevät elämänsä niin hankaliksi kuin ap sen sijaan, että soittaisivat yhden kieltopuhelun kolmen vuoden välein.

Vierailija
52/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo puhelut voi vain lopettaa lyhyeen sanomalla, että ei kiitos, en tilaa mitään ja sulkee luurin. Itse myös tunnistan erään mediatalon puheluista numerosarjan 923 siinä alussa ja ne menevät vastaamattomuuden jälkeen heti estoon.

Vierailija
53/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei soita puhelinmyyjät koskaan, koska on salattu numero ja vielä varmuuden vuoksi markkinointikielto. Enkä tietenkään osallistu mihinkään arvontoihin tai kilpailuihin, joihin pitää antaa numero, ja jos tilaan jotain niin kiellän kaiken markkinoinnin.

Lapsuuden- ja nuoruudenystävät tuskin löytäisivät puhelinnumerolla, vaikka se ei olisi salattu, kun kutsumanimeni on vaihtunut. Ne ystävät, joilla on merkitystä, tietävät sen ja löytävät minut kyllä somesta.

Olen tehnyt kiellot kaikkialle, ja jopa laittanut puhelinnumeroni salaiseksi, siitä huolimatta soittavat, jopa uskontokauppiaat.

Vierailija
54/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä puhelinliittymä-, sähkö-, aurinkopaneeli-, lisäeristys-, ikkunoidenvaihto-, lisäravinne-, aikakauslehtitilaus- ym. myyjät ovat saaneet aloittajan puhelinnumeron? Aloittaja tuskin on itse näille numeroaan jaellut. Kerro, että osataan varoa!

Jostain, minne ap on luovuttanut tietonsa ruksimatta kohtaa "tietojani ei saa luovuttaa markkinointikäyttöön". Sitähän minä en voi tietää, minne kaikkialle ap on numeroaan jaellut. Yllättävän moni vaan ei tajua, että annan numeron firmalle=annan luvan jaella sitä myyjille ellen erikseen kiellä markkinointia. 

Vierailija
55/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa puhelinnumeroansa kaiken maailman höpöhöpö-arvonta- ja kyselykuponkeihin. Niitä varten pitää luoda ilmaissähköpostiosoite jonka voi sitten sujuvasti tarvittaessa jättää lukematta.

Vierailija
56/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tehnyt myös tuon tietojen luovutuskiellon, se ei auttanut minulla. Puhelinmyyjät ovat todennäköisesti saaneet numeroni ennen tuota luovutuskieltoa ja olivat jatkaneet minulle soittelua. Vasta rajoituskiellon aktivointi auttoi kohdallani.

Jos soittavan tietojen luovutuskiellosta huolimatta, sanot, että vaadit heitä poistamaan numerosi listoiltaan. Jos senkin jälkeen soittavat, yhteys kuluttaja-asiamieheen. 

Vierailija
57/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sitä sitten marisisi, jos ei tulisi niitä myyntipuheluita. Sairaalat ja muut julkiset eivät soita tunnistettavasta numerosta, koska takaisin soitosta tulisi pitkä etsiminen isossa organisaatiossa, että kukahan niistä sadoista työntekijöistä on tuollekin soittanut. Rohkeasti vain vastaamaan puheluun. Sitä varten se puhelin on. Ei tarvitse sitten kysellä mammapalstalta, että kukahan mulle soitti.

Vierailija
58/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos soittavan tietojen luovutuskiellosta huolimatta, sanot, että vaadit heitä poistamaan numerosi listoiltaan. Jos senkin jälkeen soittavat, yhteys kuluttaja-asiamieheen. 

En viitsinyt vaivautua vaatimaan jokaista kaupustelijaa poistamaan tietoni ja lisäksi tuhlaamaan aikaani olemalla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Minulla puhelintarjonnan rajoituspalven aktivointi hoiti asian paljon nopeammin ja vähensi kaupustelupuhelut minimiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi