Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjien syy, ettei minua tavoita

Vierailija
06.04.2023 |

Olen joutunut kieltämään yhteystietojeni luovuttamisen moneen paikkaan, koska en halua olla telemarkkinoinnin kohteena. Tietojani ei saa väestörekisteristä, autorekisterikeskuksesta eikä Fonectalta. Ei myöskään kiinteistörekisteristä. Viimeksi mainittu piti kieltää, kun alkoi tulla puheluita "koska ulko-ovenne on viimeksi vaihdettu".
Tämä on harmillista, mutta mikään muu ei auttanut. Puhelinmyyjät kiersivät sujuvasti eri tarjoajien telemarkkinointikieltoja sanomalla, että eivät ole kyseisen putiikin jäseniä. Aluksi lähetin sähköpostia, kun olin ensin kysynyt soittajalta, mistä he olivat saaneet yhteystietoni. Lähetettyäni reilut kymmenen tällaista sähköpostiviestiä päädyin lopulta kieltämään kaikki mahdolliset virallisetkin rekisterit.
Lopputulos: nuoruudenystävä oli halunnut lähettää minulle valokuvia nuoruutemme ajoilta ja oli joutunut etsimään ja arvailemaan puoli vuotta, ennen kuin tärppäsi tai oikeammin arvasi: minulla on gmail ja sen kontaktinimessä on tyttönimeni. Sain valokuvat, joien ottamista en enää muistanut.
Mutta paras lopputulos on, että minun puhelimeni ei ole soinut turhaan enää kahteen vuoteen!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 puhelinmyyjää soittaa vuoden aikana. Yksikään ei uudestaan. Ilmoitan, etten osta mitään ja ryhdyn myymään vanhoja huonekalujani heille.

Vierailija
2/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei soita puhelinmyyjät koskaan, koska on salattu numero ja vielä varmuuden vuoksi markkinointikielto. Enkä tietenkään osallistu mihinkään arvontoihin tai kilpailuihin, joihin pitää antaa numero, ja jos tilaan jotain niin kiellän kaiken markkinoinnin.

Lapsuuden- ja nuoruudenystävät tuskin löytäisivät puhelinnumerolla, vaikka se ei olisi salattu, kun kutsumanimeni on vaihtunut. Ne ystävät, joilla on merkitystä, tietävät sen ja löytävät minut kyllä somesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4-5 puhelinmyyjää soittaa vuoden aikana. Yksikään ei uudestaan. Ilmoitan, etten osta mitään ja ryhdyn myymään vanhoja huonekalujani heille.

Sekin toimii, kun aloittaa sydäntäsärkevän vuodatuksen siitä, miten raskasta on olla köyhä eikä VOI tilata puhelinmyyjiltä kaikkea mitä niin KOVIN PALJON HALUAISI tilata.

Vierailija
4/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puhelinmyyntikielto, maksaa pari euroa useammallel vuodelle.

Vierailija
5/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin toimii, kun aloittaa sydäntäsärkevän vuodatuksen siitä, miten raskasta on olla köyhä eikä VOI tilata puhelinmyyjiltä kaikkea mitä niin KOVIN PALJON HALUAISI tilata.

Eihän tuo valittaminen toimi mitenkään, jos haluat estää häirityksi tulemisen.

Tiedän kyllä, että monet yksinäiset ihmiset käyttävät puheinmyyjiä terapeutteinaan, koska heille on annettu ohjeeksi että asiakasta pitää kuunnella.

Vierailija
6/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auttanut minun tapauksessani. Moni soittaja sanoi, että heidän yrityksensä ei kuulu tähän "rinkiin" tms. joten kielto ei koske heitä. AP

Vierailija
7/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan opi koskaan ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät haluaisi puhelinmyyjien soittoja mutta ensinnäkään eivät tee mitään niitä estääkseen ja sitten vielä venyttävät niitä puheluita keksimällä mielestään hauskoja vastauksia. Miksei voi sanoa heti alkuun, että "en osta mitään, kiitos" ja katkaista puhelun?

Vierailija
8/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auttanut minun tapauksessani. Moni soittaja sanoi, että heidän yrityksensä ei kuulu tähän "rinkiin" tms. joten kielto ei koske heitä. AP

Mitvit? Oot ehkä jaellut numeroasi aika huolettomasti. Mulla toimii, tulee ehkä 1 tai 2 soittoa vuodessa.

Vierailija
9/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota puhelinmyyntikielto, maksaa pari euroa useammalle vuodelle.

Ensinnäkin: eihän homma niin saa mennä, että ihmisen pitää maksaa siitä, ettei tule häirityksi.

Toiseksi: puhelinmyyntikielto ei todellakaan estä kaikkia myyntipuheluita.

Puhelinhäiriköinti pitäisi kieltää lailla ja määrätä rangaistavaksi.

Vierailija
10/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää vaatia ihmisiltä rahaa siitä, että he eivät tule häirityiksi. Seuraava vaihe tästä, että joudut jalkakäytävälle astuessasi maksamaan suojelurahaa siitä, että sinua ei hakata kyseisellä tienpätkällä.

Vierailija
11/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan opi koskaan ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät haluaisi puhelinmyyjien soittoja mutta ensinnäkään eivät tee mitään niitä estääkseen ja sitten vielä venyttävät niitä puheluita keksimällä mielestään hauskoja vastauksia. Miksei voi sanoa heti alkuun, että "en osta mitään, kiitos" ja katkaista puhelun?

No minä olen tehnyt tuota joskus kyllästyttyäni totaalisesti, kun "ei kiitos" ja puhelimen sulkeminen ei toiminut, vaan aina soitettiin seuraavana päivänä uudestaan. Sen jälkeen puhelut loppuivat sentään joksikin aikaa.

Vierailija
12/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en enää vastaa puhelimeen, jos en tiedä, kuka soittaa. Parikymmentä vuotta sitten vastasin aina. Syy on puhelinmarkkinoinnin.

Tajuavatkohan poliitikot, miten järkyttävän vahingon ovat aiheuttaneet sallimalla kotirauhan häirinnän puhelinmarkkinoinnin verukkeella? Kenen mielestä on muka hyvä asia, ettei ihmisiä saa tärkeilläkään asioilla noin vaan puhelimella kiinni vaan pitää ensin lähettää tekstiviestiä tai sähköpostia ja ilmoittaa aikomuksestaan soittaa?

Vierailija
13/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä siinä, jos haluat tulla häirityksi tuon 4-5 kertaa vuodessa. Kaikki eivät halua.

Vierailija
14/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en enää vastaa puhelimeen, jos en tiedä, kuka soittaa. Parikymmentä vuotta sitten vastasin aina. Syy on puhelinmarkkinoinnin.

Tajuavatkohan poliitikot, miten järkyttävän vahingon ovat aiheuttaneet sallimalla kotirauhan häirinnän puhelinmarkkinoinnin verukkeella? Kenen mielestä on muka hyvä asia, ettei ihmisiä saa tärkeilläkään asioilla noin vaan puhelimella kiinni vaan pitää ensin lähettää tekstiviestiä tai sähköpostia ja ilmoittaa aikomuksestaan soittaa?

Tämä on joskus suorastaan elämän ja kuoleman kysymys. Ihmiset eivät vastaa edes poliisin tai ensihoidon henkilökunnan puheluun onnettomuuspaikalta, koska pelkäävät sitä telemarkkinoinniksi

Vierailija
15/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitvit? Oot ehkä jaellut numeroasi aika huolettomasti. Mulla toimii, tulee ehkä 1 tai 2 soittoa vuodessa.

Mulle ei ole tullut soittoja muutamaan vuoteen. Pidän silti puhelinta enimmäkseen äänettömällä?

Vierailija
16/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Rappukäytävässä lukee KAUPUSTELU JA KERJÄÄMINEN KIELLETTY, ja alaoviin asennetaan summerit, ettei ovelle pääse tuntematon koputtelemaan. 

Sen jälkeen on kuitenkin luvallista tarttua puhelimeen ja häiriköidä ketä vaan milloin ja missä vaan sillä puhelimella.

Henkilökohtaiseen numeroon soittaminen on tunkeutumista yksityisalueelle. Jos oven taakse ei saa mennä kaupustelemaan eikä kerjäämään, niin ei saa kyllä puhelimella kerjätä yhtään sen enempää.

Vierailija
17/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää jotain ihme teatteria esittää? Punaista luuria korvaan ja numero estoon. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
18/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en vastaa puheluun, paitsi jos tiedän on tärkeää.  On kiellot kaikki.

Vierailija
19/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joskus suorastaan elämän ja kuoleman kysymys. Ihmiset eivät vastaa edes poliisin tai ensihoidon henkilökunnan puheluun onnettomuuspaikalta, koska pelkäävät sitä telemarkkinoinniksi

Kyllä. Äärimmillään jopa näin. Jollakulla saattaa olla oikeasti hätä. Sitten puheluun ei vastata, kun halutaan välttää puhelinmyyjiä.

Vierailija
20/58 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, mikä on GDPR? Se on laki, joka mm. antaa sinulle oikeuden vaatia tietosi poistettavaksi rekistereistä, joissa et halua niiden olevan. Niin pitkään kuin olet jossain rekisterissä ja olet sallinut markkinoinnin, sinulle saa soittaa, laittaa tekstiviestiä ja sähköpostia. Pyydä siis poistamaan tietosi, ellet halua enää markkinointia. Ja vielä tärkeämpää: älä anna niitä alunperinkään rekistereihin, joissa et halua olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän