Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytkö pääsiäisenä kirkossa?

Vierailija
05.04.2023 |

Tai jossain muussa hengellisessä tilaisuudessa?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään, kiirastorstaina muistelemme Kristuksen viimeistä ehtoollista opetuslasten kanssa. Jakamista. Armoa. Pyhitystä. Toki menen ehtoolliselle.

Et ole mitään muuta kuin harhaanjohdettu kusipää.

Ok Marko!

Vierailija
62/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Ota rauhallisesti, laita kädet ristiin ja rukoile, niin saattaa helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juu Palmusunnuntaina, en siksi että kirkolliset menot minua kovin kiinnostaisi mutta sisareni lapsi  oli esiintymässä.

Vierailija
65/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa pakanallisen juhlan kunniaksi? Ei.

Vierailija
66/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ucg.org/vertical-thought/paganism-in-christianity

Jopa pääsiäinen, jonka monet olettavat perustetun Jeesuksen ylösnousemuksen juhlistamiseksi, on täynnä yhteyksiä pakanuuteen. Nimi "pääsiäinen" juontaa juurensa muinaisen kaldealaisen jumalatar Astarten nimestä, joka tunnettiin nimellä "taivaan kuningatar". Hänen babylonialainen nimensä oli "Ishtar". Koska useimmat kielet ääntävät "I" sanana ee, ei ole vaikea ymmärtää, miten eesh-tar ja sen kielelliset muunnokset voisivat lopulta muuttua pääsiäiseksi (ks. Vine's Complete Expository Dictionary of Old and New Testament Words, 1985, New Testament Section, s. 192, "Easter").

Rakkauden ja hedelmällisyyden jumalattarena Ištarin symboleina olivat - arvaatte varmaan - munat ja kanit! Kanit voivat synnyttää useita pentueita vuodessa, joten ne olivat näille muinaisille ihmisille tuttuja erittäin hedelmällisiä eläimiä. Ishtaria palvottiin vuotuisen kevätjuhlan aikana, jotta hänen hedelmällisyyden siunaustaan voitiin pyytää tuohon aikaan vuodesta istutettaville viljelykasveille. Munien koristelu palvontakeinona vaikuttaa harmittomalta, kunnes otetaan huomioon, että ihmiset harjoittivat myös rituaalisia seksiakteja, usein temppeliprostituoitujen kanssa, jumalattaren kunniaksi (Nelson's New Illustrated Bible Dictionary, s. 509, "Gods, Pagan"). Tämä ei kuulosta kovin kristilliseltä, mutta silti useimmat kristityt yhdistävät edelleen munat ja puput siihen, mitä he pitävät vuoden juhlallisimpana juhlapäivänä.

Even Easter, which many assume was instituted to celebrate the resurrection of Jesus, is steeped in connections to paganism. The name "Easter" ultimately derives from the name of an ancient Chaldean goddess Astarte, who was known as the "Queen of Heaven." Her Babylonian name was "Ishtar." Since most languages pronounce "I" as ee, it's not hard to see how eesh-tar and its linguistic variants could eventually become Easter (see Vine's Complete Expository Dictionary of Old and New Testament Words, 1985, New Testament Section, p. 192, "Easter").

As the goddess of love and fertility, Ishtar's symbols were—you guessed it—eggs and rabbits! Rabbits can bear several litters of young each year and thus were highly fertile animals familiar to these ancient people. Worshipping Ishtar during an annual spring festival was intended to ask her blessing of fertility on the crops being planted at that time of year. Decorating eggs as a means of worship seems harmless until you consider that the people also practiced ritual sex acts, often with temple prostitutes, to honor the goddess (Nelson's New Illustrated Bible Dictionary, p. 509, "Gods, Pagan"). That doesn't sound very Christian, yet most Christians continue to associate eggs and bunnies with what they think is the most solemn holiday of the year.

Vierailija
67/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luciferin Poika kirjoitti:

Osallistun huomenna Mustaan Messuun, jossa palvomme Saatanaa.

Ikävä tuottaa pettymys, koska  saatanaa ei ole edes olemassa. Abrahamilaisten uskontojen keksintö,joka johtaa juurensa Zarathustraan.

Vierailija
68/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaalikirkko

Vierailija
69/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaiset uskonnot ovat pelkkää tietämättömyyttä:

"Minä olen kiivas Jumala, palvo ainoastaan minua, älä muita.  Jos et tee niin, tuhoan sinut, joudut ikuiseen helvettiin.  Ja  ihmiset palvovat pelosta.

70/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhien vanhempiemme kanssa piti käydä koko sisarusparvemme joulukirkossa. 

Onneksi ei enää tarvitse käydä hurskastelemassa ja potemassa uskonnollis-isänmaallista hurmosta.