Käytkö pääsiäisenä kirkossa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
En kuulu kirkkoon, joten en.
Mäkään en kuulu kirkkoon, mutta käyn silti kirkossa. Myös pääsiäisenä.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu kirkkoon, joten en.
En minäkään. Käyn aina Pääsiäisenä ortodoksisessa yömessussa.
Menisin ortodoksien lauantaiyön messuun, jos jaksaisin valvoa ja seistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan toki. Mutta en vesivelliliberaalissa kansankirkossa, vaan raamatullisen jämerässä Lähetyshiippakunnan kirkossa. Lähetyshiippakunta on kunnon konservatiivinen luterilainen pieni kirkkokunta (2500 jäsentä). Sen perustivat taannoin ne ison kirkon papit, jotka erotettiin viroistaan liiallisen raamatullisuuden ja luterilaisuuden takia.
Onpa ylimielisen oloista tekstiä. Vai että liiallinen raamatullisuus ja luterilaisuus oli pappien erottamisen syynä?
Miten muuten Lähetyshiippakunnassa nykyään suhtaudutaan Väisäsen kastekäsitykseen? Miten se sopii yhteen puhdasoppisen luterilaisuuden kanssa?
Älkää pliis tapelko tässä ketjussa. Mielestäni kyse on tulkintaeroista.
Kyllä. Ja koska objektiivista kriteeristöä toden ja epätoden erottelemiseen ei ole osoitettu, on kaikki tulkinnat tasan yhtä hyviä.
Käyn seurakunnassa ehtoollisella torstaina, ja myös kirkossa tulevana viikonloppuna. Armo kuuluu kaikille jotka ovat sen vastaanottaneet, siitähän Pääsiäisessä on kyse. Jeesus huusi ristiltä: se on täytetty, synti on sovitettu ja ovi taivaaseen on avattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan toki. Mutta en vesivelliliberaalissa kansankirkossa, vaan raamatullisen jämerässä Lähetyshiippakunnan kirkossa. Lähetyshiippakunta on kunnon konservatiivinen luterilainen pieni kirkkokunta (2500 jäsentä). Sen perustivat taannoin ne ison kirkon papit, jotka erotettiin viroistaan liiallisen raamatullisuuden ja luterilaisuuden takia.
Onpa ylimielisen oloista tekstiä. Vai että liiallinen raamatullisuus ja luterilaisuus oli pappien erottamisen syynä?
Miten muuten Lähetyshiippakunnassa nykyään suhtaudutaan Väisäsen kastekäsitykseen? Miten se sopii yhteen puhdasoppisen luterilaisuuden kanssa?
Kyllä. Ja koska objektiivista kriteeristöä toden ja epätoden erottelemiseen ei ole osoitettu, on kaikki tulkinnat tasan yhtä hyviä.
Ev.lut. kirkko tulkitsee, että naidpappeus on raamatullista ja luterilaista. Osa ev.lut. papeista tulkitsee, että homoliittojen siunaaminen on raamatullista ja luterilaista. Kaikki tulkinnat on yhtä hyviä, joten älkää sanoko mitään vastaan.
Haluaisin käydä, mutta olen näillä näkymin töissä koko pääsiäisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ev.lut. kirkko tulkitsee, että naidpappeus on raamatullista ja luterilaista. Osa ev.lut. papeista tulkitsee, että homoliittojen siunaaminen on raamatullista ja luterilaista. Kaikki tulkinnat on yhtä hyviä, joten älkää sanoko mitään vastaan.
Vain Raamatun mukainen tulkinta on oikea.
Vierailija kirjoitti:
En. Miksi pitäisi?
tarjotaan lahjaa.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
En käy. En ole uskovainen ja en kuulu kirkkoon.
en todellakaan. Käyn vain häissä ja hautajaisissa kirkossa (paitsi omissani).
Katson tv:stä pääsiäisyön ortodoksisen kirkon messun (mikäli se lähetetään) ja kuuntelen saarnoja netistä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Jatka Raamatun tutkimista, jospa vielä totuus aukeasi sinullekin! Vain miettimällä ja kyseenlalaistamallakin voi paljon selvitä. Helpommin silloin, jos on nöyrä mieli, versus ylimielinen "minä tiedän kaiken"- asenne. Symboliikkakin muuttuu järkeenkäyvemmäksi, kun ymmärtää kokonaiskuvan paremmin.
Tsemppiä matkalla, toivottavasti taivaan bileissä tavataan <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."Jatka Raamatun tutkimista, jospa vielä totuus aukeasi sinullekin! Vain miettimällä ja kyseenlalaistamallakin voi paljon selvitä. Helpommin silloin, jos on nöyrä mieli, versus ylimielinen "minä tiedän kaiken"- asenne. Symboliikkakin muuttuu järkeenkäyvemmäksi, kun ymmärtää kokonaiskuvan paremmin.
Tsemppiä matkalla, toivottavasti taivaan bileissä tavataan <3
Haista kuule viittu...hahahah! Raamattu ja Koraani on ihan täyttä passkaa, perrkele...hahaha!
Vierailija kirjoitti:
Käyn seurakunnassa ehtoollisella torstaina, ja myös kirkossa tulevana viikonloppuna. Armo kuuluu kaikille jotka ovat sen vastaanottaneet, siitähän Pääsiäisessä on kyse. Jeesus huusi ristiltä: se on täytetty, synti on sovitettu ja ovi taivaaseen on avattu.
Tämä, tässä on ydinsanoma!
Kaikki Elämän lähteelle huomenna!
Kiirastorstain ehtoollinen on yleensä iltapäivällä/illalla, joten sinne ehtii hyvin.
Mielenkiinnosta pääsiäisaiheinen konsertti, kävin kuuntelemassa. Siis kirkossa. Vuosisatojen takaista musiikkia, latinaa.
Ihan ok. Varsinkin kun kirkko sen verran pieni, ettei kaiku ollut mahtava.
Kiirastorstain ehtoollismessu, kiinnostaisi myös päivän aiheeseen liittyvien rituaalien vuoksi. Ehtoollinen ei kiinnosta.
Tiiätkö mitä, konserttikirkossa isot ikkunat, odotin koko ajan milloin minua vainoava päihdemielisairas tai hänen kätyreinä oleva alaikäisporukka ilmaantuu ikkunoiden taa hillumaan. Päihdemielisairaan näin kyllä keskustassa pyörimässä kun kirkolle bussissa matkustin. Siltä kahjolta luonnistuu mikä vain.
No, ei ilmaantunut, mutta paluubussissa sitä alaikäisjengiä sitten taas oli.
TURKU! TURUSSA VAINOAMISRIKOS EI TULE TUNNIDTETUKSI KUIN HARVOJEN JA VALITTUJEN KOHDALLA!
Kirkossa saa käydä, vaikkei kuuluisikaan siihen :)
Fakta on, että yhä useampi uskovainen eroaa kansankirkosta ja liittyy pienempiin seurakuntiin. Silti voi käydä myös kansankirkossa välissä. Helsingistä ei juuri uskovaista pappia löydy, mutta muualla tilanne parempi.