Haluaisin olla sijaissynnyttäjä. Miksi Suomessa ei sallittua
Aina sanotaan että sijaissynnyttäminen olisi köyhien naisten hyväksikäyttöä. Eikä olisi, ei köyhän olisi pakko suostua siihen.
Itse olen köyhä yksinhuoltaja ja mielestäni olisi mahtavaa jos sijaissynnytys sallittaisiin. Suostuisin heti eikä korvauksenkaan tarvisi olla niin suuri kuin hyvätuloinen ehkä pyytäisi.
Miksi kohtuaan ei saisi vuokrata?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mikset luovuta munasoluja? Eikös siitäkin makseta aika hyvin?
Ei siitä makseta paljon mitään. Ja en halua luovuttaa omia sukusolujani, en kestäisi ajatusta että biologisia jälkeläisiäni olisi jossain mutta en tuntisi heitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin vielä yhden lapsen jos se olisi sijaissynnytyksellä mahdollista. Oma kroppa ei enää kestä raskauksia.
Olisin valmis maksamaankin siitä vaikka just 50 000 tai 60 000 e.
Harmi että se ei ole suomessa mahdollista. Toivoisin että laki muuttuu ja ne joille raskaus on yleensä ollut helppoa, saisivat tehdä sijaissynnytyksiä jos haluaisivat - ja saisivat siitä korvauksen.
Niin, kaikki voittaisivat. Minulle raskaus oli helppo, synnytys samoin. Kätilö sanoi että minut on kuin luotu synnyttämään. Kohdun vuokraus olisi vain sopimus siitä että kannan ja synnytän toisten ihmisten lapsen ja saan siitä asianmukaisen korvauksen. Ei mikään sen monimutkaisempi tunne-elämän juttu. Kun kyseessä ei olisi oma biologinen jälkeläiseni, minulla ei olisi siihen mitään tunnesidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna lapsi adoptioon ap. Mä annoin ja sain 0 euroa.
Ei kun kyllä mä haluaisin rahaa siitä että suostuisin olemaan raskaana ja synnyttämään lapsen toisille. Ja omia sukusoluja en haluaisi sotkea asiaan. Eli vuokraisin vain kohtua.
Koska kenenkään ei pidä vaarantaa psyykkistä ja fyysistä terveyttään taloudellisen ahdingon vuoksi.
Ihmiset joutuvat tekemään tuota joka päivä käydessään töissä.
Miten sä ap selittäisit raskauden lapsellesi? Ja tiedätkö se on sosiaalinen itsemurha.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä ap selittäisit raskauden lapsellesi? Ja tiedätkö se on sosiaalinen itsemurha.
No selittäisin ihan niin kuin asia on. Itseasiassa olen keskustellutkin tästä hänen kanssaan ja harmitellut kun ei ole laillista. Puhumme monista asioista lapseni kanssa enkä näkisi tuon selittämistä mitenkään vaikeana.
Ap
Olen yli kolmenkymmenen ja yhden lapsen yksinhuoltaja. Minulle ei ole taloudellisesti mahdollista lähteä opiskelemaan parempaan ammattiin. Paikkakunnallani ei ole yliopistoa, lähin on satojen kilometrien päässä. Tukiverkkoni, lapsen koulu ja kaverit ja elämä ovat täällä. Muutenkin haluan tehdä ihan perusduunia. Nykyään palkalla on vain vaikea tulla toimeen.