Naiset, lähtekää ajoissa väkivaltaisesta suhteesta! Taas yksi surullinen tapaus Ruotsissa...
https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000009502600.html
Ruotsalainen ex-jääkiekkoilija Erik Wanhatalo on tuomittu elinkautiseen vankeustuomioon vaimonsa murhasta, uutisoi Aftonbladet. Solnan käräjäoikeus antoi tuomion keskiviikkona.
Expressenin mukaan Wanhatalo, 45, kiisti poliisikuulustelussa ensin kuukausien ajan riistäneensä vaimonsa hengen. Lopulta hän oli tunnustanut teon, mutta kiistänyt murhanneensa tätä.
Vaimon ruumis löydettiin viime syyskuussa merenpohjasta 23 metrin syvyydestä Tukholman edustalta. Seitsemän kuukautta kadoksissa ollut nainen oli kääritty persialaiseen mattoon, ja ruumiinavauksen mukaan hänet oli kuristettu kuoliaaksi.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla päässä vikaa naisella joka ei lähde väkivaltaisesta suhteesta. En ole ikinä ymmärtänyt miksi siihen suhteeseen pitää jäädä, varsinkin jos on lapsia kuvioissa myös.
Typeriä akkoja jotka antavat kohdella itseään miten sattuu.
Kuules typerys. Jos sua pitäisi panttivankina sekopää väkivaltainen sua vahvempi ihminen joka on jo hakannut sut ja sanoisi että jos lähdet se etsii käsiinsä ja tappaa sut, lapsesi, vanhempasi, niin saisiko se sua yhtään empimään sitä lähtemistä? Moni näistä naisista pysyy hengissä sillä etteivät lähde ja sitten kun eropäätös on tehty ukko toteuttaa lupauksensa ja tappaa naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu ihan Suomessakin.
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Verinen-kuva-Sonja-Aiello-loi-Williamia-k…
Pätee tietysti miehiinkin. Heti pois suhteesta jos kumppanissa tulee ilmi hälyttäviä merkkejä.
Jos jotain positiivista tästä linkittämästäsi jutusta niin onneksi Ville selvisi hengissä.Miten nuo itseään hyvinvointivalmentajiksi tituleeraavat vaikuttaa voivan enemmänkin pahoin ja kylvävän ympärilleen hyvinvoinnin sijaan enemmänkin väkivaltaa?
Ehkä keskittyvät liikaa kehon hyvinvointiin (yleensä vielä siitä näkökulmasta, että keho näyttää hyvältä). Mielen hyvinvointi jää toissijaiseksi, kun hiotaan sitä täydellistä persettä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies sanoi, että en tule pääsemään hänestä eroon ikinä.
Turvakodin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltainen ihminen harvoin muuttuu, ellei tule esim uskoon joten kannattaa lähteä ajoissa
Juuri nämä "uskoon tulleet" ovat kaikista kahjuimpia, joiden "uskoontulot" ovat silkkaa manipulointia ja herkkäuskoisille suunnattua teatteria. Psykopaattien peruskuvioita.
p. sitä en kiistä, ettei joku voi mahdollisesti aidostikin muuttua. Teot puhukoot muutoksen aitoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla päässä vikaa naisella joka ei lähde väkivaltaisesta suhteesta. En ole ikinä ymmärtänyt miksi siihen suhteeseen pitää jäädä, varsinkin jos on lapsia kuvioissa myös.
Typeriä akkoja jotka antavat kohdella itseään miten sattuu.
Kuvittele itsesi vankilaan, jossa sinua kaksi kertaa vahvempi sanelee mitä teet. Ehkä ymmärrät, ehkä et.
Tilastojen mukaan naisille vaarallisimmat miehet tulevat naisten omasta lähipiiristä, yleisemmin oma puoliso on vaarallisin.
Vierailija kirjoitti:
Ja miehet vielä ihmettelevät että osa naisista vihaa miehiä! No minkäköhän takia? Siksi että suurella osalla miehistä on sairas ja vinksahtanut ajatusmaailma ja puolustelevat naisten hakkaajia ja mur haajia
Tuo ei varmasti ole totta, sillä eiköhän suurin osa miehistäkin ole aivan normaaleja ja kunnollisia ihmisiä ja he, joiden ajatusmaailma on noin vääristynyt, edusta vain pientä osaa miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätee tietysti miehiinkin. Heti pois suhteesta jos kumppanissa tulee ilmi hälyttäviä merkkejä.
Jos jotain positiivista tästä linkittämästäsi jutusta niin onneksi Ville selvisi hengissä.Miten nuo itseään hyvinvointivalmentajiksi tituleeraavat vaikuttaa voivan enemmänkin pahoin ja kylvävän ympärilleen hyvinvoinnin sijaan enemmänkin väkivaltaa?
Ehkä keskittyvät liikaa kehon hyvinvointiin (yleensä vielä siitä näkökulmasta, että keho näyttää hyvältä). Mielen hyvinvointi jää toissijaiseksi, kun hiotaan sitä täydellistä persettä.
Vaatii mielenvikaisuutta olla niin kiinnostunut omasta prseestään.
Miesten kannattaisi jo ymmärtää, että tuollainen "hyvinvointivalmentaja" on itsessään red flag.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan naisille vaarallisimmat miehet tulevat naisten omasta lähipiiristä, yleisemmin oma puoliso on vaarallisin.
Tämä! Olen itse onneksi välttynyt parisuhdeväkivallalta kun en ole koskaan seurustellut mutta isäni on pahoinpidellyt minua kun olin lapsi. Terapiasta huolimatta en pysty luottamaan miehiin. Ja mitä enemmän miesten ajatusmaailma on täällä netissä naisvihoineen tullut tutuksi niin sen vähemmän on edes halua olla heidän kanssa tekemisissä.
Salaa pelkään että 99% miehistä ovat samanlaisia eli halveksivat naisia (ainakin salaa) ja ajattelevat että väkivalta on aina naisten vika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii mielenvikaisuutta olla niin kiinnostunut omasta prseestään.
Miesten kannattaisi jo ymmärtää, että tuollainen "hyvinvointivalmentaja" on itsessään red flag.
Ainakin jos on paljon esillä oleva julkkisvalmentaja. En ole asiantuntija mutta yleensäkin on helppo kuvitella tällaisiin näkyviin, muihin ihmisiin vaikuttaviin positioihin hakeutuvan ihmisiä, joilla on keskimääräistä enemmän narsistisia piirteitä.
On käsitys että juuri Ruotsissa naisia ja lapsia vaaditaan kestämään kymmeniä vuosia pelkoa, kun rikollisien etu on tärkeämpi. En tiedä pitääkö paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies sanoi, että en tule pääsemään hänestä eroon ikinä.
Voi kuule, he kaikki käyttävät tuota psykologiaa. "On helpompaa kun annat heti periksi, kun kuitenkin joudut antamaan." "On vain otettava erilainen asenne tähän".
Minun isä oli myös väkivaltainen äitiä, meitä lapsia ja jopa koiraakin kohtaan. Ensimmäinen lapsuusmuisto on se, että isä on nostanut äidin kuristettavaksi seinälle ja uhkasi tappaa. Muistan että halusin tilanteen loppuvan ja paiskasin jonkin punaisen lelun seinään heidän viereensä ja se sai isän päästämään irti, ja sitten hän lähti minua kohti. Pelkäsin että nyt hän suuttuisi minulle, mutta painelikin onneksi ovesta ulos. Sydän hakkaa kun kirjoitan tätä.
Äitini oli niitä onnekkaita jotka pääsivät elossa pois, ja elää nyt onnellista ja vapaata elämää. Itse en pidä miehistä enkä halua heitä lähelleni. Kotihan on valitettavasti miehen kanssa parisuhteessa olevalle naiselle vaarallisin paikka. Plus koska elin varhaislapsuuteni väkivaltaisessa ympäristössä, en täysin luota siihenkään, miten itse reagoisin tietyissä tilanteissa. Näin ollen pysyttelen siis sinkkuna ja lapsettomana koko elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Minun isä oli myös väkivaltainen äitiä, meitä lapsia ja jopa koiraakin kohtaan. Ensimmäinen lapsuusmuisto on se, että isä on nostanut äidin kuristettavaksi seinälle ja uhkasi tappaa. Muistan että halusin tilanteen loppuvan ja paiskasin jonkin punaisen lelun seinään heidän viereensä ja se sai isän päästämään irti, ja sitten hän lähti minua kohti. Pelkäsin että nyt hän suuttuisi minulle, mutta painelikin onneksi ovesta ulos. Sydän hakkaa kun kirjoitan tätä.
Äitini oli niitä onnekkaita jotka pääsivät elossa pois, ja elää nyt onnellista ja vapaata elämää. Itse en pidä miehistä enkä halua heitä lähelleni. Kotihan on valitettavasti miehen kanssa parisuhteessa olevalle naiselle vaarallisin paikka. Plus koska elin varhaislapsuuteni väkivaltaisessa ympäristössä, en täysin luota siihenkään, miten itse reagoisin tietyissä tilanteissa. Näin ollen pysyttelen siis sinkkuna ja lapsettomana koko elämäni.
Omalla isällä myös oli väkivaltaisia taipumuksia ja tämä osittain pilasi suhteeni miehiin. On todella surullista että väkivaltainen vanhempi voi tuhota lapsensa tulevia suhteita antamalla omalla sukupuolestaan tuhoisan kuvan. Terapiassa olen ollut mutta suhde miehiin on silti vaikea ja itsekin varmaan sinkkuna tulen olemaan loppuikäni
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen sukunimi
Ylitorniossa Ruotsissa syntynyt
Myönnä siis että nimenomaan miehet on väkivaltaisia? Et sinä miehiä varoittele, mistäs se kertoo? Väitätte että miehiin kohdistuva väkivalta on muka ongelma, vaikka vain naiset on oikeita uhreja, ja VAIN naisuhreja vihataan, syyllistetään, kiusataan ja syytetään.
Miksi helvetissä vaihdatte sen nimenne kun akoilla ei ole edes perusturvaa miehen kanssa? Kjljutte kilpaa olevanne vapaita, onko tämä miestenne väkivalta osa tätä vapauden juhlaa? Miksi kannat kaikista vaarallisimman ja petollisimman miessuhteen nimeä?
Ja missä miehet TUOMITSEE naisiin kohdistuvan väkivallan? Miehet itse uhoaa miten naiset on surkean heikkoja, mutta sitten kun pitäisi ottaa vastuu väkivallasta niin ei, se naisen keho onkin yhtä voimakas. Miehenne ovat jäätävän kieroja.
Kannattaisi lopettaa ne nimenvaihdot väkivaltaisemman sukupuolen mukaan joka ei tee MITÄÄN ehkäistäkseen heikompaan kohdistuvaa väkivaltaa.
Tajuatteko miten pälleiltä näytätte kun kiljutte täällä Johnnyn puolesta, samalla kun naisiin kohdistuvaa raakaa väkivaltaa riittää joka päivälle eikä KUKAAN mies sitä tuomitse? Päinvastoin, miehenne vaan levittää huo*aa tu*paan meemejä.
Todellista heterorakkautta! En tiedä ketään lesboparia joka avoimesti haluaa ja kehottaa väkivaltaan.
Näitä tulee lehdis uutisii tasases tahdis. Joku hommaha avioliitois on kun näin käy,eikä toimi. Onhan murha väärin ja pitäs hillitä,erota ennenku tohon menee. Mut oli masis palstal tapauksia et naine oli vaa syyllistäny/tai vaatinu/muuten vaa ollu ilkee ni mies meni hoitoo ja psyyken lääkkeiden tai vaimon käytöksen johdost päätti elämäsä.
Ihan vaa yleisesti mietin et miks avioliitot on näi vaikeit ? No love,care puolin/toisin vai ?
Kyllä tätä pitäisi ilmiönä miettiä laajemmin. En usko, että hakatut tai henkensä menettäneet naiset olisivat ansainneet kohtaloaan, mutta aika harvoin he ovat täysin viattomia tapahtuneeseen. Tämä siis oman suhdekokemukseni perusteella.
Eräs eksä yritti provosoida eron lähestyessä minut hakkaamaan itsensä, jotta olisi saanut helpon syyn eroon ulospäin ja omantuntonsa puhtaaksi. No en antanut sitä iloa hänelle ja moni päivittelikin mitä eksä oikein mietti erotessaan.
Yksi eksä taas ajoi minut on/off -suhteeseen jossa tunteet leiskuivat vähän samalla tavalla kuin eräällä julkkispariskunnalla joka on jo nyt tuonpuoleisessa. Hän kävi lopulta fyysisesti minuun käsiksi vaikka en häntä mitenkään provosoinut, en vain käyttäytynyt siten kuin hän olisi halunnut eli yritti väkisin kontrolloida minua. Ei kuitenkaan olisi halunnut irtikään päästää minusta.
Joten ei ne naisetkaan näissä aina mitään pulmusia ole. Ihan vain tiedoksi.
Väkivallan tekijä on aina sairas ja sairastuttaa myös uhrinsa lopulta