Viini ei kuulu pääsiäispöytään
Tänäkin pääsiäisenä on monessa perheessä murhetta ja kauhua kun vanhemmat pilaavat hartaan juhlan lapsiltaan lipittämällä viiniä muka ruokajuomana.
Kommentit (192)
Kaikki eivät örvellä. Meillä juhlapöydässä on viiniä ja sen ruoan jälkeen pelaillaan yhdessä lautapelejä. Ei ole nuorisolle jäänyt mitään traumoja, sanovat että nämä illat ovat erityisen mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini ei sovi niille joiden pöydässä on lapsia ja eivät sitä osaa fiksusti juoda.
Muut tehkööt mitä haluavat.
Fiksusti ja fiksusti. Sitä helposti lipsahtaa kaksikin lasia ja sitten juopuneesti sopertelee. Ei ole lapsille kaunista katseltavaa. Parempi, ettei moista tuotetta pöytään laiteta.
En minä ainakaan sopertele vaikka olisinkin vähän huppelissa. Ihan pysyn pystyssäkin.
Minä ja ihmiset elämässäni eivät käytä alkohoolia, eivät tupakoi eivätkä käytä muitakaan päihteitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini just kuuluu pääsiäispöytään. Meinaat, ettei Jeesus ottanut huikkaa?
Jesuksen viini oli kyllä vettä.
eiku tää on ihan vettä vaan, niinhän nuo aina sanoo, ikuiset selittelijät
Kannattaisi ehkä lukea Raamattu, ennekuin väittää, että Jeesus joi viimeisellä ehtoollisella viiniä.
Ehkä sinun kannattaisi. Nimenomaan viiniä siellä tarjottiin.
Ei löydy Raamatusta vahvistusta tälle.
Paitsi toki Matteuksen evankeliumin 26. luvusta jakeista 27-29:
Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: »Juokaa tästä, te kaikki. Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa.»
Jos ottaa kulauksen maljasta ja sanoo, että tämän jälkeen en enää juo viiniä, niin kyllä siitä voi aika turvallisin mielin tehdä johtopäätöksen, että siinä maljassa oli viiniä.
Nimenomaan, kysymys on johtopäätöksestä. Virheellisestä sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Hartaan juhlan? Suomi täynnä tapakristittyjä. Sanoisin, että 5%:ia juhlii pääsiäistä uskonnollisessa merkityksessä. Kaikille muille se on vain mukava kevään aloitusloma, johon kuuluu suklaamunat, lammas, viini, mämmi.
Meilläkin on lammasta, punaviiniä ja kindermunia. Ei kuuluta kirkkoon.
Te ette vietä pääsiäistä.
Te vietätte jotain kevätlomaa. Itse asiassa teidän pitäisi olla töissä, sillä loma on pääsiäisen viettoa varten ja Jeesuksen kunniaksi. Ettehän te tarvitse mitään lomaa jos ette vietä pääsiäistä.
Pääsiäisenä muistamme Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulitsemista ja kuolemaa, jonka kautta hän sovitti meidän syntimme. Sekä hänen ylösnousemustaan, jolla hän aukaisi meille tien ikuiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja ihmiset elämässäni eivät käytä alkohoolia, eivät tupakoi eivätkä käytä muitakaan päihteitä!
Palkinto sulle ja sun ihmisille!ootte varmaan paljon parempia, terveempiä ja urheilullisempia , kun me jotka välillä juodaan alkomahoolia. Ootte varmaan hoikkiakin? Ja syötte terveellisesti?
Minä ainakin olen hoikka ja urheilen ja syön ihan terveellisesti vaikka välillä otankin alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini ei sovi niille joiden pöydässä on lapsia ja eivät sitä osaa fiksusti juoda.
Me asumme Ranskassa ja meidän lapset saa vähän viiniä vesilasillisen sekaan.
Sitten kun täyttävät 18 niin saavat täyttä viiniä ilman vesilantrausta.
Tämä on ollut täällä tapa jo vuosikymmenet, joka perheessä.
Me käydään lapsen kanssa ehtoollisella viikottain, joten meidän lapsi on maistellut viiniä ihan vauvasta asti. Eikä sitä edes lantrata.
Ollaan ortodokseja, jos joku ihmettelee, miten vauvatkin saa ehtoollista.
No ateistia ei paljon kiinnosta mitä kristityt tekee pääsiäisenä, ajattelin vetää pellit kii :D
Alapeukutuksista päätellen täällä on suurin osa tissuttelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Tiedätkö mitä alkoholi tekee lasten aivoille?
Tiedät antikristuksen olevan lähellä, kun viini maljassasi muuttuu vedeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Tiedätkö mitä alkoholi tekee lasten aivoille?
Ei ne tiiä kun niiltä on omat aivot jo menneet pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hartaan juhlan? Suomi täynnä tapakristittyjä. Sanoisin, että 5%:ia juhlii pääsiäistä uskonnollisessa merkityksessä. Kaikille muille se on vain mukava kevään aloitusloma, johon kuuluu suklaamunat, lammas, viini, mämmi.
Te vietätte jotain kevätlomaa. Itse asiassa teidän pitäisi olla töissä, sillä loma on pääsiäisen viettoa varten ja Jeesuksen kunniaksi. Ettehän te tarvitse mitään lomaa jos ette vietä pääsiäistä.
Pääsiäisenä muistamme Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulitsemista ja kuolemaa, jonka kautta hän sovitti meidän syntimme. Sekä hänen ylösnousemustaan, jolla hän aukaisi meille tien ikuiseen elämään.
Missä kohtaa Raamattua käsketään pitää lomaa töistä?
Pääsiäinen on perheen kanssa vietettävä kevään juhla, johon kuuluu mm. kalevalainen elämän symboli muna ja monet ikivanhat pääsiäistaiat. Sopii pakanalle erittäin hyvin.
Eiköhän se ole jokaisen oma asia mitä tekee ja juo pääsiäisenä. Olisi sitten kristitty tai ei. Minulla on satavarmasti punaviiniä lasissa kun on grillattua lammasta pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Kun pääsiäispöydässä on muutama pullo laadukasta lammasviiniä, niin ei se ole mitään ryyppäämistä. Menettää puolet ateriasta, jos sitä viiniä ei ole.
Illemmalla sitten pääsiäisolut.
Kahvin kanssa sitten konjakit tai calvadokset.
Se on kumma juttu, kun teitä raivoraittiita piisaa turmiolan tommista varoittamassa. Kannattaisi keskittyä siihen omaan elämään, eikä muiden.
Taisit kuitenkin tuntea piston sydämessäsi, kun aloit puolustelemaan itseäsi.
Kuvaamassasi juoma-arsenaalissa on muuten jo aika monta annosta alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pääsiäispöydässä on muutama pullo laadukasta lammasviiniä, niin ei se ole mitään ryyppäämistä. Menettää puolet ateriasta, jos sitä viiniä ei ole.
Illemmalla sitten pääsiäisolut.
Kahvin kanssa sitten konjakit tai calvadokset.
Se on kumma juttu, kun teitä raivoraittiita piisaa turmiolan tommista varoittamassa. Kannattaisi keskittyä siihen omaan elämään, eikä muiden.
Taisit kuitenkin tuntea piston sydämessäsi, kun aloit puolustelemaan itseäsi.
Kuvaamassasi juoma-arsenaalissa on muuten jo aika monta annosta alkoholia.
En nähnyt tuossa mitään puolustelua. Anna toisten elää ja olla niin kuin haluavat, kyttääjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäpä olet vanhurskas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua käsketään pitää lomaa töistä?
Pääsiäinen on perheen kanssa vietettävä kevään juhla, johon kuuluu mm. kalevalainen elämän symboli muna ja monet ikivanhat pääsiäistaiat. Sopii pakanalle erittäin hyvin.
Kuvaamasi juhla ei ole pääsiäinen vaan joku pakanajuhla. Me emme nyt puhu mistää esikristillisistä kevään aikaan sijoittuvista juhlista, vaan pääsiäisestä. Pääsiäinen tunnetaan ainoastaan juutalaisuudessa ja kristinuskossa.
Kukaan ei ole sanonut että Raamattu käskee pitämään lomaa töistä. Pääsiäisloma on kuitenkin luotu pääsiäisen viettoa varten. Jos ei vietä pääsiäistä, onko loma sitten tarpeellinen?
Anna lapselle raitis pääsiäinen.
Matt. 10:42
Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille.
Joh. 3:5
Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Joh. 4:13,14
Joka juo tätä vettä, sen tulee uudelleen jano,mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä.
Matt. 9:17
Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät.
Matt. 26:27
Sitten hän otti maljan (vettä), kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki".
Matt. 26:29
Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa.
Ilm. 21:6
Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä.
Uusi viini = Vesi