Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työtön mielestäsi itsekäs jos ei halua töihin hoitoalalle

Vierailija
04.04.2023 |

Hoitoalalla, ja etenkin vanhustenhoidossa, olisi runsaasti töitä tarjolla, joten onko mielestäsi itsekästä jos työtön ei hakeudu noihin töihin (Syynä se, että kyseinen työtön ei katso olevansa luonteeltaan sopiva hoitoalalle)

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo. Menisitkö itse johonki mikä ei oo kutsumukses ? En lähtis hoitoalalle. Oikeusoppineet haastaa oikeuteen jos hoidokit ei oo saanu mielekästää hoitoo. Ilmapiiri,vuorotyö,eritteet jne.

Kyl jokaisella on oikeus valita kutsumustyönsä elämässä.

Vierailija
62/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekkyyttä jos ei vaan pysty pesemään vanhusten varpaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vuosia omaishoitajana ja paloin niin pahasti loppuun, että mieluummin t*pan itseni kuin menen hoitoalalle.

Vierailija
64/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo. Menisitkö itse johonki mikä ei oo kutsumukses ? En lähtis hoitoalalle. Oikeusoppineet haastaa oikeuteen jos hoidokit ei oo saanu mielekästää hoitoo. Ilmapiiri,vuorotyö,eritteet jne.

Kyl jokaisella on oikeus valita kutsumustyönsä elämässä.

Jokaisella on oikeus valita työnsä ja velvollisuus elättää itsensä. Jos laistaa velvollisuuksista, ei ole myöskään oikeuksia. Eli kunhan valkkaa jotain mistä rahaa saa niin sitten vapaasti valitsemaan. Muuten sitten sinne minne käsketään.

Vierailija
65/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni hoitoalan opinnoissa pitäisi olla sen vetran tiukat seulat, ettei sinne sopimattomat edes pääsisi opiskelemaan kyseistä alaa. Sen verran tärkeää työtä, ettei sitä soisi puupäitten tekevän.

Vierailija
66/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaanko niihin hommiin vanhoja äijiä?

Ei oteta.

Vierailija
67/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nimenomaan ei saa mennä jos ei ala kiinnosta.

Vierailija
68/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uudelleenkouluttautunut hoitoalalle. Työn ja palkan perässä siis, kutsumuksesta ei ole tietoakaan. En ole empaattinen, en liioin pidä ihmisistä. Työ on minulle pelkkää työtä. Jos tulee parempi työ vastaan, siirryn sinne.

Vierailija
69/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hän ajatella siinä myös hoidettavien etua...

Vierailija
70/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä kaksi päälle 60 vuotiasta, jotka ovat äskettäin valmistuneet ammattiin. Avoimin ja iloisin mielin ovat töissä. Tällä alalla voi tehdä töitä eläkkeelläkin ja valita ne parhaat vuorot itselleen.

Vierailija
71/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen kannattaisi säätää kuntouttavan työtoiminnan pakko ja siellä tehtäisiin elämänpituinen ura jos ei muuten työllisty ja rangaistuna olisi kaikkien tukien poisto.

Vierailija
72/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on paremminkin vastuutonta hakeutua sellaiseen työhön, jossa tietää olevansa huono.

Vierailija
73/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä ole pakko mennä hoitoalalle. On monia aloja missä tarvitaan suorittavan tason työntekijöitä, mutta tulijoita ei ole. Ei ole itsekästä olla haluamatta hoitoalalle, mutta jos ei halua mihinkään näistä vaan odottaa että joku tarjoaa juuri sitä mielihommaa hyvällä palkalla tai ei suostu töihin, niin siinä on se ongelmatapaus. 

Suorittava työ huonommallakin palkalla on tilapäisesti okei, jos vie ammatillisesti siihen suuntaan johon on kouluttautunut tai aikeissa muutoinkin hakeutua. Apukäsiksi raksalle meneminen tuskin hyödyttäisi työllistymistä kulttuurialalle tai akateemisesti kouluttautunutta.  Se, että pohditaan aina yhteiskunnan kannalta unohtaen  yhteiskunnan hyvinvoinnin rakentuvan sille, että myös yksilö voi hyvin, johtaa juuri siihen ettei työhön tai ammattiin sitouduta, koska jo lähtökohtaisesti ei olla mietitty mikä motivoi ja millainen on ihmisenä.  Myös se, että sanotaan: on aloja joissa tarvitaan suorittavan tason työntekijöitä? Oletko sinä valmis menemään suorittavaan työhön vai suositteletko vain, koska kyseisillä aloilla on pula työvoimasta? Näiden alojen vetovoima kasvaisi, jos palkkaus ja arvostus laitettaisiin kuntoon. Suorittava taso on usein siinä mielin rutiininomaista ja mielenkiinnotonta, että palkan korjaus antaisi edes pienen bonuksen työhön käytetystä ajasta, joka ei kehitä tai muutoin ole mielekästä.

Nyt unohdat sen että "niin kauan kuin on ollut ihmisiä on yhteiskunta ollut lähtökohdiltaan markkivetoinen" (Max Webber) ei yksilö- ja hyvinvointikeskeinen.

Markkinavetoinen tai ei, mutta yksilöiden olosuhteiden ja elämään tyytyväisyyden lasku on johtanut kautta maailmanhistorian kapinoihin ja vallankumouksiin. En väitä, että Suomessa kävisi näin tai oltaisiin lähelläkään kapinointia. Eletään kuitenkin demokratiassa eikä diktatuurissa.

Suuressa mittakaavassa tuottavuus ja tehokkuus yms. ovat olennaisia mittareita, mutta henkilökohtaisella tasolla ja henkilökohtaisissa tragedioissa jokainen harkitsee myös mikä on hänelle hyväksi ja hänen läheisilleen hyväksi. Yhteiskunta tai markkinatalous ei kuitenkaan ole hän, jonka kainaloon käpertyy illalla tai jonka kanssa jakaa elämänsä. Ei markkinatalous myöskään kuolemanhetkellä kiitä tai arvosta  riippumatta siitä olipa työskennellyt intohimo/kutsumus ammatissasi vai miettinyt yhteiskunnan tarvetta ja naama nutturalla marttyroitunut ylevässä auttamistehtävässä, ollen niin katkera ja väsynyt, ettei edes ollut mahdollisuutta löytää ketään, jonka kainaloon käpertyä työpäivän jälkeen.

Vierailija
74/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä kaksi päälle 60 vuotiasta, jotka ovat äskettäin valmistuneet ammattiin. Avoimin ja iloisin mielin ovat töissä. Tällä alalla voi tehdä töitä eläkkeelläkin ja valita ne parhaat vuorot itselleen.

Olette siis valmistuneet hoiva-avustajiksi ?

Kukas se tekee ne huonommat vuorot, jos te teette ne "parhaat"? Vakihenkilöstökö. ?!

Älä usko. Sairalomien sijaisina voitte kylläkin valita niitä vuoroja, joita jää. Teillä ei ole sananvaltaa vakkariwn vuoroihin.

Vierailija
75/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi: hoitoalalle menemistä suunnitteleva joutuu ensin soveltuvuustestiin ja jos ala on hänelle sopiva niin sitten alkaa opiskelu. Kaikki eivät alalle sovellu, se on vaan fakta. Olen käynyt soveltuvuustestissä kahdesti, ja tulos on en vaan ole sopiva alalle. Ei se tee  minusta sen huonompaa ihmistä. Olen kaupallisella alalla ikäni töitä tehnyt. Nyt olen työtön ( jäin työttömäksi sairaalasihteerin tehtävistä) ei ketään voi noin vain " heittää" jonnekin töihin kun on pulaa tekijöistä. Onko ap:llä vi_kaa päässä? Ärsyttää jatkuva syyllistäminen ja jatkuva höpötys " Työtön sinne ja tänne roskia keräämään jne."

Vierailija
76/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla koska vuokra pitää maksaa.

Mutta jos olet ilkeä tyyppi, niin älä mene.

Mene mäkkäriin, heseen, ajaan metroa, bussia, Woltille, kaupan kassalle tai huvipuistoon.

Vierailija
77/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin opiskella sairaanhoitajaksi, mutta ei ole varaa opiskella.

Vierailija
78/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta olis vanhuksien vaippoja vaihtamaan. Kylmät väreet... Yöööök.

Vierailija
79/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei kouluteta 62 vuotiaita lähäreiksi. Joku kuusikymppinen pikakurssilla hoiva-avustaksi koulutettava voi ollakkin. Älytöntä kyllä sekin, ottaa ikääntyneitä, raihnaita työttömiä koulutukseen.

Johan tuossa iässä on mahdollista päästä eläkeputkeen, mikä onkin järkevää.

Toki useimmissa paikoissa on yli kuusikymppisiä hoitajia, mutta eivät he ole vastavalmistuneita.

Vierailija
80/135 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanko niihin hommiin vanhoja äijiä?

Ei oteta.

Erittäin mielellään otetaan.