¤¤¤jolulutähtöstösten tiistai¤¤¤
Kommentit (47)
Ja tsemppiä kaikille lähtöä suunnitteleville tai jo lähteneille =)
Saas nähdä joko meilläkin alkais jotain tapahtumaan kun on nyt koko illan supistellu (kivuttomasti kylläkin) johtuen pienestä säikähdyksestä... Käytiin iltapäivällä perhevalmennuksessa ja sieltä kotiin kävellessä oli jo pimeää ja minähän kävelin suoraan jäätyneen rapakon päältä ja vetäsin naamalleen maahan =/ Polvet ja kädet on auki ja naamakin oli ihan kurassa mutta jotenkin onnistuin suojelemaan mahaa vaikka kaikki kävi niin nopeaa että piti vähän aikaa ihmetellä. Ukko käveli kyllä vieressä mutta tuiskahdin niin nopeaa että ei ennättäny hänkään ottaa kiinni. Talutti mut sitten lopun matkan kotiin eikä meinannu päästää kotonakaan irti =)
Tuohon loppuvuodesta syntymiseen on munki pakko kommentoida kun itsellä on synttärit 12.12 =) Mulle tuo ajankohta ei tuottanu ongelmia kuin vasta lähempänä 18 vuotta -silloin otti tosissaan päähän kun kaverit kulki baareissa eikä itsellä ikä riittäny. Tuo kehitys ei tosiaankaan mene kaikilla samaan tahtiin -itsekin osasin jo lukea ja kirjoittaa kun menin ensimmäiselle luokalle vaikka aloitin koulun 6-vuotiaana ja 10-13-vuotiaana olin luokan pisimpiä ja muutenkin " fyysisesti kehittyneimpiä" kun niistä iki-ihanista kuukautisistakin sain kärsiä ensimmäisenä... Mutta tosiaan minunkin mielestä kiusaamiselta ei voi välttyä jos on kovin huono itsetunto eli enemmänkin se johtaa kiusaamiseen eikä syntymäaika tai hiustenväri... Mutta eipä nyt siitä enempää =)
Mutta nyt pitää lähteä jo sänkyä kohti kun viime yönä jäi unet niin vähiin että ei pysy enää hereillä...
pimmi 39+4
ja kyllä, minä olin juuri se herkistelijä jolta tulee tippa pienestäkin syystä! onnea matkaan siis, toivottavasti tulette takaisin pienen nyytin kanssa!
ja onnea myös nasutin, toivottavasti saat nukuttua nuo univelat pois. *haukottelee itsekin*
gallupkysymys oli oman äidin synnytykset; mikäli minun ovat vastaavanlaiset kuin äitini, olisi tiedossa nopeaa toimintaa. minua on pusattu maailmaan vajaat kaksi tuntia, samoin kahta sisarustani joita molempia alle neljä tuntia. ei hassumpaa, sanoisin.
lääkärissä tänään todettiin paikkojen pehmenneen, mutta ei vielä auenneen. mitä se sitten tarkoittaakaan, en tiedä! ilmeisesti minun vauvallani ei ole minkään valtakunnan kiirettä tulla pois.. liityn siis maituliinin seuraan odottamaan kärsivällisesti.
OUJH:lle osanottoni ja jaksamisia...
...laitoin: 16pv suppaillut - - piti kyllä laittaa: 16tuntia. Varmaankin älysitte jo lukiessanne :))
Pakko nyt ottaa itseä niskasta kiinni ja kirjoittaa tänne palstallekin... Kiitospäivä viikonloppu on nyt vietetty, eli kalkkunaa on massut täynnä. Ei vaan ole ¿ehtinyt¿ muka tänne kirjoittamaan, ja kun on niin ihanan pitkiä nuo pinotkin nykyään, niin menipä lukiessakin varmaan tuntitolkulla.... :o)
Mulla on iskenyt tähän viime tinkaan joululahjojen teko vimma. Olen neulonut päivät pitkät! Ajattelin, että jospa vois jotenkin hyödyntää tätä ikuista istumista, kun alapää turpoo heti jättimäiseksi jos vaan viettää pitemmän aikaa seisaillaan. (Et on nyt sitten oikeen kokemusta ¿miehenä¿ olostakin, et miltä se tuntuu kun jotain roikkuu jalkojen välissä! :o) Sori ilkeät kuvaukset, mutta valitettavan totta kuitenkin. Olisin ehkä muuten kovastikin huolissani tästä, mutta ainakin viimeksi nää turvotukset hävisi heti synnytyksen jälkeen, eli pakko olettaa, että niin tälläkin kertaa.)
ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE! Vallan ihanaa, kun täällä alkaa nyt oikein kunnolla tapahtumaan... Innolla odotellaan Mrs. Cruiserin, Jonijajennin ja ¿Nanin- uutisia myös! Jännää, jännää aikaa eletään, vaikkei ole vielä edes meidän kuumme virallisesti alkanutkaan!
Viime viikkoinen lääkäri/neuvolakin jäi käymättä autorempan vuoksi, eli huomenna kun menen, niin viimeisestä onkin sitten jo kaksi viikkoa kulunut. Vauvan liikehdintää olen seurannut. Paljon on vähentynyt¿ahdasta kai. Mutta kovasti siellä vielä kuitenkin liikutaan etenkin iltaa kohti. Ja anopin verenpaine mittarikin oli lainassa ja nekin tuntuu olevan ihan ok. Sormet vaan alkaa olla puuduksissa. Johtuneeko sitten turvotuksesta vaiko liiallisesta yhtäkkisestä neulomisesta?? :o)
Mutta huominen onkin siis viimeinen neuvola tällä erää. Ensi tiistana onkin meidän vauvan aika putkahtaa maailmaan....Ompas jännää! Toivottavasti ei innostu tulemaan ennen tuota suunniteltua aikaa, kun on vielä vähän asiat kesken. Kuten pesemättä se kaukalon pehmuste jne. Luulisi, että tuollaiset tulisi hoidettua aikaisemmin pois tieltä, mutta ei. Pakko on odottaa viime hetkeen! Vauvalle on sairaalakassi pakattuna, itselle ei, eikä sen kummemmin yökasseja muille lapsille mummolaan menoa varten. Hätä tulisi, jos yhtäkkiä alkaisikin jotain tapahtua. Menkkojen mukainen la kuitenkin tuossa jo 2.12. Hmm. Pitäis kai laittaa kutimet sivuun, ja valmistella vähän sen sijaan et odottaisi viikonloppua........... Noh, nimi on nyt sentään mietittynä. Eli jotain on sentään hanskassakin!
UM 38 (7 päivää sektioon!!!)
Onnittelut NASUTIN-1 poikavauvan johdosta!!
Nanille sekä muille nyyttiä jo hakemaan lähteneille voimia ja onnea!
Joulunlapsi: Tiedän tuon tunteen, kun joutuu palaan ns. tyhjin käsin. Itse edellisessä raskaudessa menin myös näytille, kun epäilin lapsiveden tihkuvan. Lapsivettä se ei mullakaan ollut ja sanottiin, ettei vielä ollenkaan kypsää että kannattaisi ajatella käynnistystä ( rv 40+2) eli kotiin vaan. Fiilikset oli tosi maassa, kun la oli jo mennyt ja tilanne kypsymätön. Mutta tasan vuorokauden päästä alkoi kunnon supparit ja niin se oli menoa, synnytys kesti n.3h. Eli tsemppiä, sillä ei tuo kypsymättömyys aina tarkoita, ettei vielä aikoihin syntyisi. Tiedän lähipiiristä odottajia, joilla ollut tosi kypsät tilanteet eli paikat pehmenneet, kohdunsuu useamman sentin auki jne. ja silti on mennyt yli lasketunajan. Mutta odottavan aika on pitkää, kun koko ajan on vaan mielessä että milloin se alkaa¿:)
RauPotar: Joo, kyllä ne tuolta satks:sta aina mulle on muistanut tuon 22 ¿ laskun lähettää perässä. Nyt vielä, kun tuon tarjonnan takia olen käynyt kerran viikossa siellä niin, ei ihan halpaa lystiä ole, kun vielä matkaa tulee tuo n.140 kilsaa kerta. Tietysti yksityisellä ultraus olisi monin kerroin kalliimpaa, mutta saisi myös erikoislääkärin palvelun. Yritin saada huomiseksi kokeneemman lääkärin katsomaan tilanteeni, mutta sanottiin että jos ei mitään todella painavaa syytä niin tuskin onnistuu eli taas sama lääkäri, josta kahden kerran jälkeen ei ole kovin hyvä kuva jäänyt.
Tuuti juuri vaihtuu 39
...ja täällä varmaan pysyn, koska vauva ei IKINÄ tule ulos ;) ;) !! Eli kävin naistenlklinikalla pyörähtämässä ja kaikki viittaa seehen, että vuoto on ollut jotain kmuuta kuin lapsivettä. Ja kohdunkaulan tilanne oli sama kuin 3 viikkoa sitten. Aika masentavaa.
Eipä taida ihan lähiaikoina siis meidän tyttö vielä syntyä. No, onneksi ei ole mitään erikoista syytä miksi olisi pakko...
Onnea Nasuttimelle vauvasta! ihana kuulla että olette jo kotona ja kaikki hyvin.
Palailen kun olen vähän positiivisemmalla tuulella, nyt liian masentavia ajatuksia siihen nähden, että oikeesti kaikki on tosi hyvin.
Maituliini vieläkin 39+2