***ELOISAT marrastiistaina***
Kommentit (30)
Tänään tulee pojalla 3 kk täyteen! Onnea myös muille " merkkipäivää" viettäville. Kääntyilemään poju on juuri oppinut, mutta kunnolla ääneen nauramista vielä odotellaan...
Täällä myös pitkästä aikaa kohtuullinen yö takanapäin (2 syöttöä ja 1 tutitus). Johtunee varmasti siitä, että sain siirretty pikkumiehen takaisin omaan huoneeseensa nukkumaan vieraiden lähdettyä, sillä huone toimii myös vierashuoneena tilanpuutteen takia. Ihan jokaiseen pikkuinahdukseen tai vatkaukseen en herää, vaikka huone onkin ihan vieressä ja ovet auki. Siirsimme pojan parin kuukauden iässä omaan huoneeseen nukkumaan, koska oma uneni oli niin herkässä kun kuuntelin vauvaa... Kuinka moni muu on siirtänyt vauvansa toiseen huoneeseen?
Rintaraivareita on alkanut esiintymään täälläkin. Naama punaisena aletaan huutamaan, jos ei enää tissi kelpaa Iltatankkaukset ovat tuttuja myös meillä (ekoina viikkoina jopa 3 tuntia lähes yhtä syömistä, uskokaa tai älkää - tosin minulta ei maitoa ole yleensä tullut aivan hirveästi), tosin nyt raivareiden aikaan tankkaukset ovat lyhentyneet huomattavasti. Oikeastaan nyt syödään illalla usein vähemmän aikaa. Enää ei voi roikkua netissäkään tuntikaupalla imettäessä...
Kuulumme Rotavirustutkimukseen (kutsu saapui päivä sen jälkeen kun olin itse ostanut ekan rokotteen 70 ¿). Nyt on menossa ns. seitsemäs päivä, jolloin pitäisi myynnissä olevan rokotteen mukaan olla tavallista huolellsempi hygienian suhteen. Ilme kyllä en saanut mitään em. neuvoja rokotusasemalta - ovatko muut tutkimukseen osallistuneet saaneet neuvoja tämän asian suhteen? Täytyy varmaankin laittaa vaipat keittopesuun, koska käytämme kestoja.
Nyt tilaa muillekin!
Tintarella ja poika 280806
Emppusimppu kyselit tuista. Kirjoitin oikeastaan vähän harhaan johtavasti Kelan tuista, kun osa tuestahan tulee kaupungilta eli on kuntalisä (Lappeenrannassa se on 142 e). Tämän lisäksi saadaan yksityisen hoidon tuki 117 e tjsp eli yhteensä ne tekee 250 e mikä on sama kuin hoitomaksu. Tyttö on siis yksityisellä pph:lla, en tiedä miten kunnallisessa hoidossa nämä maksut menee? Nyt meillä tuo toinen tuki hieman pienenee kun tyttö on täyttänyt 3v, eli maksu alenee 84 euroon. Silti, muutama kymppi näistä hoitopäivistä on vielä ihan jees!
HANNELI: hiemanko nauratti toi että sulla oli vauvan tutti suussa :)))
HIUKSET: joo, täällä on kanssa sulkasato alkanut. Viimeksi lähti etutukka miltei kokonaan ja uudetkin kasvoi melkoisen hitaasti takaisin. Nyt on onneksi lyhyempi tukka kuin silloin, niin ei hirvitä ihan yhtä paljon toi hiustenlähtö...
Kerttukasperi
Kiitos kaikille jotka kommentoi tuota iltatankkaus/yö kyselyitäni. Ihanaa kun täältä saa aina tukea ja ymmärrystä! :)
Niin, en nyt muista mitä piti kellekin kommentoida, mutta......Hannelille ainakin, että juu oli samaa merkkiä velli ja maito ettei nyt ainakaan siitä kiikastanut. Ja kyllähän tota maitoa multa tulee, että ehkäpä unohdan koko pullon nyt kun ei siitä seuraa kuin porua....
Picapica kirjoitti myös ihan asiaa. Meillä menee muuten tosi hyvin typyn kanssa, nukkuu päikkärit hyvin, viihtyy itsekseenkin pitkiä aikoja, ei känise turhia, nukahtaa helposti yöunille jne, jne....Ainoo mikä tökkii on nuo yöt mutta olishan se liian täydellistä jos nekin sujuis kuin vettä vaan...;) Tosin olisi se ihanaa edes yksi yö tosiaan saada nukkua edes neljä viisi tuntia yhtäsoittoa. Ehkäpä sitten keväällä....;))) Tai kymmenen vuoden päästä, heh, heh, heh....:D
Joo. Ajattelin nyt kokeilla mennä ihan ns. vauvan tahtisesti eli annan ruokaa silloin kun sitä pyytää enkä tuputa jos ei itse nälkäänsä ilmaise. Ja pakko vaan asennoitua noihin öihin, että ne nyt on tällasia eikä mitään kai voi. Tosin se keljuttaa niiiin sanoinkuvaamattoman paljon kun juuri kun olet saanut/saamassa unen päästä kiinni, käsky käy...
Tänään oli ihanaa kun typy hekotti ääneen kun pöristelin toisen mahaa ja samalla hiukseni kutitti toisen kasvoja....:) Tommosien hetkien takia tätä jaksaa.....:))
Jotain muutakin piti kai kommentoida, mutta päässä liikkuu ei mitään, ei mitään.....;)
Meille ei kyllä mainittu mitään hygieniasta tai siitä että se pitäisi olla tehostettua. Saatiin kuumemittari mukaan ja iltalämpöjä piti mitata viikon ajan.
Jaahas koittihan se tämäkin hetki kun tälle päivälle ennätin koneelle..=) Oon nimittäin siivonnut tänään urakalla ja sit iltapäivällä oli 3 kk neuvola. Saatiin siis eka rokotus ja samalla otettiin rotarokote. TINTARELLAko se kertoi ettei ollut saanut mitään opastusta rokotteen laiton yhteydessä koskien hygieeniaa? Meillä oli neuvolassa puhetta asiasta ja kovasti painottivat käsihygienian tärkeyttä reilun viikon ajan. Niinpä ostin kertakäyttö hanskoja vaipanvaihtoa varten, ainakin tuota seitsemättä päivää ajatellen. Ei nimittäin ihan hirveästi houkuttele saada itselle kakkavaipasta sitä tartuntaa.. Kumihanskat kädessä vaipan vaihto kuulostaa ylihysteeriseltä, mutta eipä kai sitä koskaan voi liian huolellinen hygienian suhteen olla.=) Muuten ajattelin vaan ihan päivittäin pestä pesualtaan ja vaihtaa käsi- ja pyllypyyhettä, niin ja tietysti pestä huolellisesti omia käsiä ja käyttää käsidesiä jota muutenkin käytän päivittäin.
Jänskättää saako tyttö jommasta kummasta rokotteesta jotain kuumeilua tai muuta kiukkuisuutta, tällä hetkellä hän ainakin vetelee alkuillan torkkuja tyytyväisenä. Taidan kuitenkin antaa yöksi yhden supon ihan varmuuden vuoksi, jos vaikka pistos kohtaa alkaa särkemään tai jotain, tuskinpa yhdestä suposta mitään haittaakaan on..
Mittoja neidille oli kertynyt 5872g (3485g) ja 60.6cm (51cm). Hurjalta tuntuu kasvu näin lyhyessä ajassa, niin se äidin pikkuinen kasvaa..=)
Meillä tyttö on alkanut hieromaan paljon kasvojaa käsillään, silmien ja otsan seutua erityisesti. Mistähän moinen mahtaa johtua, ei kai vaan hampaiden tuloa jo enteile? Muuten ei kuitenkaan mitenkään erityisen kärttyinen ole, joten jospa se olisi vaan jotain muuta käsien käytön opettelua tai jotain muuta vastaavaa..
Ihanaa kun mies jää huomisesta lähtien isyyslomalle viikoksi, tuntuu niin mukavalle saada viettää vähän enemmän yhteistä aikaa koko perheen kesken! Miehen huomioimisesta oli kyselyä, meillä mies kyllä päivittäin kertoo kuinka me tytöt ollaan hänelle kaikki kaikessa ja sen kuinka hän olisi valmis tekemään kaikkensa meidän eteen. Saan olla kyllä kiitollinen siitä kuinka kultainen mies minulla on, osaa ainakin näyttää tunteensa, se kun yleensä on miehille vähän haastavampaa..=) Kun vaan itse kaiken väsymyksen ja hässäkän keskellä myös muistaisi osoittaa hänelle takaisin välittämistä ja hellyyttä, tahtoo joskus jostain kumman syystä unohtua..=)
No jaa mutta tässäpä tärkeimmät tältä erää, mukavaa illan jatkoa kaikille elokuisten perheille!
MeiMii ja uinuva Aino 300806
Jos teitä kovasti huolettaa asia niin apteekista saa ostettua desifiointi ainetta käsille (merkkejä on monia). Meillä se on ollut käytössä vauvan ensi viikkoina kun kyläilijöitä on käynnyt tiheään ja sylissä pitelijöitä on riittänyt. Helpompi vaihtoehto käsineille.
Me ei olla missään tutkimuksessa, mutta poika sai muutama viikko sitten ekan rotarokotteen. Meillä oli 3. päivänä vihreää ripulikakkaa, mutta viikon päästä ei sitten mitään. En keittopessyt kestovaippoja, mutta käsiä pestiin huolellisemmin. Mulla oli vatsa vähän löysänä jonain päivänä, miehellä ei mitään, johtui sitten mistä vaan. Pojalla ei yhden päivän ripulia lukuun ottamatta mitään oireita.
Vasurilla virkkeitä lyhentelee
Picapica, oikealla kädellä poju 180806
nyt se näyttää siltä, että rotta-jyrsijästä olisi kyse!
Meillä siis Luka-rassukalla vesirokko. On niin säälittävän näköinen pieni, kun näppylöitä pitkin kehoa. Lämpöilyä ei ole ollut, mutta hieman tavallista väsyneemmän oloinen ja viihtynyt paljon sylissä.
Tarttui siis kuitenkin isosiskolta, jolla alkoi oireet 2 vkoa sitten. Ei suojannut täysimetys eikä näin ollen äidiltä saadut vasta-aineet. Jostain kuulin, että vesirokko voi tulla uudestaan jos sairastaa sen ennen 1v. ikää. Onkohan näin??
Soitin apteekkiin vielä vesirokkovoiteesta. Voi laittaa myös vauvalle. Vielä eivät tunnu kutisevan, mutta varmasti sekin vaihe tulee.. Pari edellistä yötä ollutkin jo hieman rikkonaisia, saas nähdä mitä tuleva tuo tullessaan.
Kovin omanapaista tälläkertaa, ei muuta kun nukkumaan nyt.
P i t k i ä yöunia kaikille!!
Hallas
Ulkona on niin harmaa keli, etten laiskuuttani jaksanut lähteä pihalle seisomaan. Kuten Hanneli myös minä olen keskittynyt paikkojen puunaamiseen. Esikoinen on ollut hyvänä apuna. Poika on niin innostunut vesiämpäristä, että sen varjolla voin lahjoa häntä siivoamaan omia jälkiään. " Kerääppäs kirjasi kasaan niin sitten otetaan äpäri ja aletaan pesemään lattioita" Tähän mennessä tuo on aina toiminut :) Jotenkin tuntuu ettei tuo enää toimi kun poika on murkku iässä...
Voi Ope, toivottavasti saat hoitoasiat järjetymään ja pääset meidän kanssa juhlimaan pikkujouluja.
Vesirokkoa potevalle Eloisalle ja hänen perheelleen jaksamista. Toivottavasti tauti menee ilman kuumetta ohitse. Mites mahtaa olla, saako näin pienille vielä antaa mitään kutina lääkettä?
Hiukset ovat täälläkin alkaneet lähtemään päästä. Vielä ei sulkasato ole niin paha kuin pojan aikana. Silloin tuntui ettei mitään jää jäljelle.
Vai miesten huomion osoituksista.. Mies toi tässä yks päivä mulle kimpun punaisia ruusuja. Hän kuulema arvostaa mun kotona tekemääni työtä vaikka ei sitä aina muistaisi sanoa. Kyllähän mä sen tiedän mutta joskus nää päivät kotona on toooodella pitkiä ja työntäyteisiä silloin ei lohduta vaikka tietää, että toinen arvostaa jos sitä ei sano ääneen.
Jamssa ja muut nuhanenät. Minua ei haittaa joten mun puolestani mukaan vaan.
pubu ja Anni 2908