Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT marrastiistaina***

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan rauhaton yön.. Liekkö kutittaa Sakulla yläikeniä, kun koko ajan hieroo käsillään silmiään ja työntää nyrkkiä suuhun.. Sitä se oli yölläkin. Lisäks se oppi eilen kääntyyn selältään mahalleen!! Yhtäkkiä vaan otti ja kääntyi, niinku olis osannut sen aina =) Oliskohan sekin tuonut sitä rauhattomuutta uniin. Mutta kahdella syötöllä ja kuuden jälkeen ylös.

Pitäis lähtee aamulenkille ja apteekista hakeen vihdoin se nenäfriida, niin pääsis niistään ton pikkuisen nenua.

Oikein hyvää pikkujoulua teille perjantaiksi! Ja tietysti myös muille muihin pikkujouluihin!

Jep, mutta mä lähen nyt pukeen ja vähä tällään, että päästään sitte asioille =) Moro!

Ikarus ja Saku 020906

Vierailija
2/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin opittiin kääntymään viikonloppuna! Masullan ei vaan Jaakko jaksa kauaa. Itseasiassa päivät ovat hankaloituneet oleellisesti...Poika ei viihdy kauaa missään muualla kuin sylissä, kasvot menosuuntaan ja hytkytystä pitää olla!

Vaikka olemme soseitakin syöneet jo 3kk, niin ne eivät vieläkään oikein uppoa. No pääasiahan kai, että poika kasvaa...

Eipä ole enää montaa päivää pikkujouluihin! Mukavaa vaihtelua tuo se elämään.

Eria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Leevin juuri ulos ekoille tirsoille,poika heräsi aikaisin tänä aamuna. Jokelteli itsekseen iloisesti,mutta alkoi pian vaativasti kutsua seuraa:)

Eloisien PIKKUJOULUT ovat tulevana perjantaina. Vielä ehtii hyvin ilmottautua mukaan,nostan pinoa...Saapa nähdä miten minun käy...mies joutuukin töihin (pikkujoulu-aika on kiireistä miehelle) ja minä joudun lähtemään junalla,jos saan nuo hoitoasiat muille lapsille ensin järjestettyä. Täytyy sanoa, että kiukkukäyrä on suhteellisen nouseva,jos alkaa selvitä etten pääsekkään lähtemään. Tätä se miehen yksityisyrittäjyys sitten tietää...Argh...ottaa pannuun, kun helposta asiasta tuli taas niin pahuksen vaikea...

Kaikille uusille tervetuloa vaan rohkeasti mukaan jutustelemaan,aina on tilaa uusille ajatuksille! Matkan varrella on moni karsiutunut ja uusia tarttunut mukaan. Olipa muuten mukava kuulla BABYPERHOSESTA ja PICAPICASTA pitkästä aikaa. Missä luuraa ystävämme ODE???

Meillä on alkanut rintaraivarit...Teen samoin kuin Jamssa,kävelen ja tissitän samalla ja istun alas kun poika rauhoittuu. Yöllä ei onneksi ole tällaista härdelliä. Silloin poika syöpariin kertaan ja simahtaa heti takaisin. Hartiat ja niska ovat aivan jumissa ja selässä ei taida olla yhtään liikkuvaa osaa...alan näyttää koppavalta:)

Miehellä oli eilen fiilistelypäivä ja vaimo ja lapset saivat osakseen kaikkea mukavaa. Miehen kauniit kehut saivat minut aivan liikuttumaan...ihanaa, kun vielä parinkymmenen yhdessäolovuoden jälkeen löytyy tällaisia hetkiä, niiden avulla jaksaa taas kummasti. Minusta tuntuu,että kotona ollessa on jotenkin persompi toisen kauniille sanoille ja huomionosoituksille.

Mitenkäs teillä? Koetko saavasi tarpeeksi huomiota mieheltäsi vai kaipaatko lisää kannustusta jaksaaksesi?

Nyt poistun tuhlaamasta palstatilaa. Onnellista päivää kaikille!

Opemamma ja uinuva Leevi (tänään tasan 3kk)

Vierailija
4/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yö oli hyvä,0 syöttöä nyt 2 kertaa peräkkäin..kerran vein viime yönä tutin ja se oli 3 jälkeen.. aamulla ähisi kun oli melkeen toinen händy päässy kapalosta niin suosiolla herätin sitten likan,se vaan hymyilee ihanasti kun herättää. nyt pistin miehen mukaan vaunuihin uinumaan. eilen illalla oli kyllä taas tällä mammalla hermoissa pitelemistä,iida kun oli väsyny mutta ei malttanut omaan sänkyyn mennä,huusi vaan..nooh sylkkyyn hyssytin ja pistin sitten nukkuu sen ruhtinaalliset 30min huhuh..

must joteski tuntuu että nukkuuko likka kummiskin liian vähän?! toisaalta ehkä se että nukkuu 21.00-7.00 riittää?! eilen ei ees kauheita pultteja ottanu mulle kun aloin nukuttaa..taitaa tietää eron päivässä ja yössä?! päivällä tippuu tutti niin tyttö herää eika ala uudestaan unille,illalla kun tippuu saatan viedä uudestaan ja nukahtaa ja teen samat rutiinit joka ilta ja joka aamu ni ehkä on alkanu hahmottaa ;)

jännittää tuo tapaaminen,jännittää lähtee ekan kerran yleisillä jos iida vetää hervottomat pultit :D (ei kyllä oo vaunuissa koskaan) onneks saan villan tuekseni ;)

mut nyt mä lähen 10.00 hierontaan,sitä ennen aamupalaa ja oleskelua..palailemisiin

k.h.p ja iida huomena 12vkoa

Vierailija
5/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä miehenfiilistelyyn: meillä ukko huomioi ja kannustaa ja kehuu kuinka ihana vaimo/äiti oon vaikka musta ei siltä aina tunnu :)

tuo kukkia silloin tällöin kun oon maassa jne.. puhuu aina kuinka ylpee on meistä 3:mesta likasta ja tulee yhtäkkii halaa ja sanoo että tiiäthän paljon rakastan teitä jne.. :' ) kyllä siinä ihana olo tulee.. meillä tulee helmikuun 16 pvä 5 .v hääpäivä ;)<3

Vierailija
6/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yöt senkun pahenee vaikken oikeesti uskonu, että olis enää mahdollista. eilen yritettiin antaa viimeseks illalla pullosta maitoa 100 ml ja velliä 20 ml, no eipä likka jaksanu juoda kuin 20 ml ja sitten simahti yhdeksän aikaan. no, heräsi hirveään huutoon 23.30, ilmeisesti masua kipristi. Ei meinannu rauhoittua millään. Sohvalla sitten nukkui n. puolestayöstä neljään (!!!), mikä kyllä oli ihan hyvin. Ja oli siis syömättä tommoset reilu seitsemän tuntia, koska viimeksi söi rintaa n. kahdeksan aikoihin ja sitten sen parikyt milliä just ennen nukahtamista. Sitten taiskin likka taas syödä itsensä ähkyyn, koska kyllähän noista meikäläisen tisuista sitä tavaraa sitten tuli vauhdilla tommosen tauon jälkeen.... nukahti viimein joskus viideltä ja heräs uudestaan. 5.45. Mies tuli likan kans sohvalle ja kai nuokku sitten sen sylissä jonkun verran........

Joo, mutta kertokaapa nyt mitä voi päätellä tosta että likka jakso kumminkin melkein kahdeksan tuntia olla ilman evästä???? Kun edellisenä yönä taas tankkasi parin tunnin välein. Mutta maitovelli seosta en kyllä uskalla enää antaa, enkä oikeestaa pullostakaan kun menee kahta kauheemmaks nää yöt.... Kun minä en itse osaa/pysty enää rauhoittumaan illalla unille kun oottaa vaan koska huuto taas alkaa ja sitten kun yöllä joutuu valvomaan on tosi vaikee rauhoittua vaikka likan saiskin nukahtamaan. eli vaikka tossa viime yönä olikin toi yksi pitempi pätkä, sain käytännössä kuitenkin ehkä vaan n. pari tuntia nukuttua....:(((

mie en tiiä enää mistään mitään joten ehkäpä poistun tästä..

oinasmamma

Vierailija
7/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syökö teillä vaavi tuttia?

mä oon tehny nan1 jauheesta maitoa on huomattavasti hellempää masulle! ootteko koklannu vyöhyketerapiaa meille toi rauhan kun hierotaan 3x päivässä. muuta ei oikeen keksi,mä oon alusta alkaen tehny iltarutiinit samalla lailla ja meillä koisitaan kapalossa että toisko sellanen rauhaa? meillä toi vaikka oli masuvaivoja niin rauhottu siihen paremmin. koita jaksella..

Vierailija
8/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että annankohan minä liikaa evästä illalla tuolle tytölle kun noin tunnin välein illalla rintaa tarjoan vaikkei toinen sitä varsinaisesti pyydäkään? Kyllä tyytyväisenä aina lupsuttaa kun tarjotaan, mutta.... Ehkä pitäisi sitten vaan oottaa, että toinen oikeesti sitä ruokaa pyytää vai onko se niin tärkeetä että just illalla tankataan? Vai onko se se koko päivän saldo mikä merkkaa?

saiko tosta edes kukaan mitään selvää? Hohhoo, olo on kuin ois lobotomiassa ollu. en oo koskaan tietääkseni ollu, mutta voisin kuvitella et se on tämmöstä...

;)

Vierailija
9/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei syö tuttia ei... ja tota kapaloa/unipussia on aatellu. joku puhu täällät siitä kapalo/unipussi combosta ja sen aattelin tilata. meillä vaan on tyttö nukkunu masullaan mutta ehkäpä sit nukkuis paremmin unipussissa selällään? Pakko kokeilla eri vaihtoehtoa läpi jos edes jotaan tolkkua sais. Päivisin nukkuu kyllä tosi hyvin, myös omassa sängyssään.

Vierailija
10/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo meillä itku raivottiin sillon ku imetin.. jos liikaa tuputtaa,meillä pullolla sama nytten.. kitisee annan maitoa purskuttaa,tönkköilee parkuu naama punasena..oon tullu siihen tulokseen ettei oo nälkä,ainakaan kova. meillä syödään 5 kertaa tai nyt parina päivänä..

mä luulen et anna tissii kun vaikuttaa siltä. mun kamulle sanottiin neukusta et väh. 2h välilä imetyksestä ettei vauva totu joka inahdukseen tulee maitoa. mut tiiä sitten.. mullekkin sanottiin että 2h välilä vähintään ja nyt annan 2-3h välein..eilen tyttö vetäs puol 3 160ml sit kitisi puol 5 annoin maitoo ni otti vaa 105ml ja illalla venytin syöntiä 20.00 niin söi alku pullistelujen jälkeen 200ml ja koisaa sitten hyvin..annan yöllä ensin tuttia ja jos siihen tyytyy en anna maitoa ollenkaan.nyt 2 yötä ei syöttöjä.. ja kapalo on satvarmasti yks mikä rauhottaa kun ei pääse viuhtomaan.kannattaa kokeilla ihmeessä..

Vierailija
11/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OINASMAMMA: kyllä sulla maitoa tulee, usko vaan siihen! Ei kai sitä muuten oltais ilman tissiä 8 tuntia. Samasta kertoo myös se, että söi pullosta vain 20ml: jos olisi ollut oikeasti nälkäinen, olisi saattanut syödä enemmän. Ja luulen, että jos ei ole tottunut pulloon, siitä tulee enempi ilmaa masuun ja se on saattanut aiheuttaa kitinöitä. Mä kysyin myös eilen neuvolassa, että saakohan poika riittävästi maitoa, kun välillä tankkailee öisin kahden tunnin välein. Kyllä taitaa saada, kun painoa oli tullut kilo kuudessa viikossa ja toisekseen välillä nuo syöttövälit on pidempiäkin.

Mitä tulee ILTATANKKAUKSEEN, niin kyllä mä oikein yritän syöttää tunnin välein, että tankkais samalla yötä vasten. Ei tosin aina jatka ekaa syöttöväliä, mutta kuitenkin. Toisekseen, eihän teidän vauveli söisi sitä rintaa, jos se ei halua eli ei se minusta haittaa, vaikka yrität tissiä tarjotakin. Aika äkkiä sen huomaa, kiinnostaako vauvaa syödä vai haluaako se seurustella tai katsella ympärilleen.

Meidän Onni taisi tehdä PULLOLAKON. Meillähän on alusta saakka pidetty yllä tuota pullosyöttöä mun työmenojen takia, mutta nyt yhtäkkiä suurin osa pullomaidosta menee kaulapoimuihin eikä suuhun. Onneksi mun pakolliset menot ovat ohitse, eli ei ole katastrofi, vaikkei pullo enää kelpaiskaan.

Kuuluukohan ne RINTARAIVARIT jotenkin tähän ikään? Onni on myös välillä raivonnut tissillä ja oon ihan ihmeissäni siitä. Onneksi tilanne rauhoittuu melko nopeasti, eli ensin tutti suuhun ja sen vaihdan jossain välissä sulavasti tissiin. TIlannetta helpottaa jos jätkis on väsynyt.

Onni pääsikin jo eilen 3kk neuvolaan, kun siskonsa suoriutui nopeasti omastaan (sama th). Onnin mitat 6280g (3005g) ja 62,5 cm (51,5) eli kovasti on poika kasvanut. Rokote saatiin, josta ei ihmeempiä oireita. Muuten th ei kiinnittänyt huomiota mihinkään taitoihin (tarttuminen, kääntyminen), sen vain totesi että pysyy hyvin kyynärnojassa.

Nyt lähden pyykkisouviin ja pistämään itseni päiväkuntoon. Tänään onkin lepopäivä, kun esikoinen on hoidossa...Meillä toimii hyvin tämä 2pv/vko hoito: tyttö viihtyy erinomaisesti hoidossa ja sosiaaliset suhteet pysyy yllä, samoin minä saan levätä ja keskittyä vain Onniin. Kaiken lisäksi tämä hoito on suurin piirtein maksutonta, eli Kelan korvaukset kattaa hoitomaksun!

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija
12/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kummallinen yö, poika ensinnäkin alko illalla kaheksan aikaa nukkuun ja aattelinki että on yöunilla, mut ei kuitenkaan vaan otti vaan pikku tirsat. Sitte heräs vähä jälkeen yheksän ja ilosesti kujerteli ja seurusteli mun ja miehen kaa sohvalla. Kymmeneltä oisin ollu jo valmis minäkin nukkumaan, mut poikaapa ei tuntunu väsyttävän. No loppujen lopuksi sain sen nukahtamaan tissille ja päästiin mekin nukkuun puol yhentoista jälkeen. Heräsin kolmen maissa pojan iloseen jutteluun sängyssään. Otin viereen ja annoin tissiä, mut jäikin syönnin jälkeen hereille. Oli pakko siirtyä alas nukkumaan etttei herätettäs muita. Varmaan meni tunnin verran ennenku sit rauhottu nukkumaan. Seuraavaksi herättiin ku neiti ja mies tulivat alakertaan vähä ennen kaheksaa. En muistakkaan, millon ois saanu nukkua noin pitkään!:D Mies meni myöhempään töihin ja olivat sitten olleet yläkerrassa että me saadaan vielä nukkua, tyttö kun herää ennen kuutta. Nyt poika vetelee ulkona päiväunia. Illan saanki selviytyä yksin, mies tulee työreissulta vasta huomenna...

Meilläkin on alkanut poika pyörimään levottomasti tissillä. Ei kuitenka ihan rintaraivareiksi vielä voi sanoa, mut ei ilmeisesti malta syödä ja sitte kitisee. Kaikki ympärillä kiinnostaa niin paljo enenmmän.

Jaahas, meille tuli remonttimiehet hommiin pitkästä aikaa, täytyy lopettaa (portaitten piti olla valmiit jo lokakuun lopussa alunperin)

Oinasmammalle paljon voimia noihin raskaisiin öihin, toivottavasti ne alkais pikkuhiljaa helpottamaan!

emppusimppu ja Elmeri 3 kk 2 vkoa

Vierailija
13/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me oltais mielellämme tulossa pikkujouluihin, mutta meillä on molemmilla nuhaa. Tätä on kestänyt jo pari viikkoa. Nuha ei ole paha, tyttö ei tarvitse enää öisin mitään " apukeinoja" , mutta joskus räkää valuu nenästä ja mä itsekin aina välillä joudun niistämään.

Eli, sanokaahan ihan suoraan, voimmeko tulla tapaamiseen?

Kyselee Jamssa + tytsy 3kk

Vierailija
14/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tässä yksikätisenä muutaman rivin naputtelen. poika syö ja menee unille niin lähdemme tekemään pakollisen kauppareissun kun jääkaapissa on vain valo. tosin herää yleensä kaupassa hälinään...

pikkujoulut lähestyvät... jamssa kyseli nuhanenistä... minä olen sitä mieltä ettei pienet nuhat haittaa. eihän noita vauvoja voi pullossa pitää ja kyllähän niitä nuhia ja muita tarttuu missä vaan jos on tarttuakseen. minä itse en vältä mitään muuta kuin vatsatautia.

opemamma: toivottavasti saat muiden lasten hoidon järjestettyä jotta pääset tapaamiseen.

tissiraivareista oli puhetta... meidän lomaviikon aikana Eetun piti joka kerta ottaa pikku pultit ennenkuin alkoi syömään johtuen kai siitä kun kotona oli tottunut että kypärämyssy päähän ja haalari päälle.

täällä ovat monet vauvat jo niin vikkeliä ja kääntyilevät ympäri, meidän Eetu ottaa rauhallisesti ja tyytyy touhuilemaan käsiensä kanssa ja hinkkaa varpaitaan yhteen ja jokeltelee kovasti. viihtyy pitkiä aikoja sitterissä tai sängyn päällä jutellen lamppujen kanssa.

no nyt hän nukkuu joten riennämme nyt sinne kauppaan.

iloista ja pirteää päivää ja jaksamista kaikille. perjantaina nähdään!

myry kera Eetun140706 ja tyttösten

Vierailija
15/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole meillä huomannut eroa iltatankkailun ja yöunien välillä. Joskus tankataan enemmän, joskus vähemmän, ja unet vaihtelee siitä riippumatta vähän yöstä toiseen. Mutta varmasti se koko päivän ruokamäärä vaikuttaa, ei vain illan viimeiset tunnit. Ja toisina päivinä maistuu muutenkin enemmän, toisina vähemmän. Ja tiheän imun kaudet on sitten vielä oma lukunsa. :)

Meillä olisi äiti ja vauva molemmat mielisairaalassa, jos pitäisi pitää päivisin väkisellä 2 tunnin syöttövälit! Tunti - puolitoista menee, joskus vahingossa se 2 tuntiakin, jos ollaan oikein virkeitä. Toisaalta päiväunia voi vedellä syömättä yli 4 tuntia ulkona. Mieluiten muutenkin syötän pienemmissä annoksissa ja useammin, niin ei tule niin paljon puklun siivoamista, kun poika hornii mielellään enemmän kuin mahaan mahtuu. Meillä tietysti vaikuttaa sekin, että tutti ei kelpaa ja kaikki imemisen tarve hoidetaan sitten rinnalla. No, pysyy ainakin maidontuotanto käynnissä!

Monet vauvat kai mieluiten syövät öisin - varsinkin tässä iässä, kun päivällä alkaa olla niin paljon katseltavaa ja ihmeteltävää, ettei aina malta rauhassa syödä. Yöllä maitoakin tulee kai useimmilta äideiltä parhaiten. Lapsen kannalta kai se on sama, tuleeko maitokiintiö täyteen yöllä vai päivällä, mutta vanhemmat voi tietenkin olla toista mieltä.

Minä syötän aina meidän sängyllä yöllä, niin saan nukuttua samalla kun poika syö. Jos jaksan ja olen hereillä, nostan sitten takaisin omaan sänkyynsä pojan - ja jos tuntuu huitovan vieressä liikaa...

Kaikki vauvat vaan taitaa olla niin yksilöllisiä nukkumisten suhteen. Ei kannata ottaa paineita siitä, että toisilla nukutaan läpi yön. Niillä on sitten jotain muita pulmia sen edestä - jos ei nyt niin jossain vaiheessa elämää... Itse kun oikein stressaa nukkumisista, niin varmasti vauvakin sen vaistoaa.

Toivo on ottanut urakalla osaa tähän siivouspäivään. Kakkaa, pissaa ja puklua on levitetty koko aamupäivä oikein urakalla joka paikkaan, niin että varsinaista siivousta ei ole vielä tarvinnut aloittaakaan... Jostain se taisi arvata, että tänään piti muutenkin pyörittää useampi koneellinen pyykkiä.

Voimia ja iloja kaikille! " Elämä on ihmisen parasta aikaa."

t. Picapica ja Peukalois-Toivo 180806

Vierailija
16/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni yö kohtuullisesti. Tai oikeastaan aika hyvin. Kävinki fiilisteleen eilisen pinoon, ku tämä mamma on mielissään ku pikkumies nukahti yöunille 21! Se on harvinaista meillä se.. Nooh - nukkui sitten tunnin ja alkoi ähisteleen ja punnertaan kakkaa, ni siihenhän sitte heräs.. :( Vaihdettiin vaipat ja aloitettiin uudelleen syöminen, ni pikkumies oli mitä kultaisimmalla päällä ja katto äitiä silmiin ja jutteli ja nauro ja yritti saada minusta juttuseuraa.. (oltiin makuulleen).. Ja minä taas yritin olla juttelematta ettei ihan villiinny ja nukahtais uudelleen unille.. Kyllä oli naurussa pitelemistä, ku toinen yrittää jutella ja mä yritän olla juttelematta takaisin.. :) Nukahti sitte uudelleen 23 ja nukkui loppu yön hyvin kolmella syötöllä aina kymmeneen saakka!

Meillä pikkumies nukahtaa illalla tissille mun viereen sänkyyn, josta sitten siirrän sen omaan sänkyyn ku on nukahtanu.. Meillä ei syödä tuttia ollenkaan, ni oon miettiny et mitenkähän saisin pojan nukahtaan " helpommin" , tai siis nopeempaa, ku nukahtaminen saattaa kestää meillä hyvinki tunnin??? Onko ideoita?? Kapalointi ei onnistu, ku pikkumies hermostuu jos kädet ovat jumissa..

Me ei päästä pikkujouluihin, harmittaa.. Molemmat autot on tällä hetkellä rikki ja asutaan täällä Keski-Suomessa ni yleisillä ei innosta lähtä taisteleen.. :(

Lähdenpä lukeen lehden rauhassa.. Pikku-Raksu on päikkäreillä ulkona ja on itellä niin jouluinen olo nyt, (eilen laitettiin jouluvalot) et ihana nauttia rauhallisesta keskipäivän hetkestä.. :)

Onelinen ja pikkumies viikon päästä 4kk

Vierailija
17/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta päivähoitojutusta, mikä kelakorvaus, onkohan mulla mahollisuutta siihen? Odottelen postista papereita täytettäväksi, aion kans tytön laittaa perhepäivähoitoon 1-2 päivää viikossa. Mieskin kun on koko talven ja kevään kursseilla, osan niin kaukana että vaan viikonloppusin tulee kotio, niin en näe muutakaan mahollisuutta kun joudun yksin kaikki hoitaan. Ja onhan se varmasti vilkkaalle tytöllekin mukavaa saada leikkiä useemmin muiden lasten kanssa:)

Vierailija
18/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitten ensimmäinen eloisa vesirokossa :(( Eilen ensimmäiset näppylät huomasin päälaella ja lisääntymään päin ovat. Lämpöä ei onneksi ole ja poika ihan oma iloinen itsensä, ainakin vielä.

Mutta enempää en tälläerää ehdi, mentävä on..

Hallas

Vierailija
19/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli piiiiitkästä aikaa oikein mukava yö.. tyttö söi vaan kolmesti (neljännellä kerralla noustiin ylös 7.20 ;)). Kolmannen syötön jälkeen heräyty ihan kokonaan ja alko juttelee, mut aikansa kun oli yksikseen höpötelly kävi uudestaan koisaamaan, eli ei siis tarvinnu nukutella mitenkään... Vähänkö on mukava fiilis kun on saanu ees jotenki nukkuu..

Hehe, yön hauskin kommellus oli se kun heräsin tuolle kolmannelle syötölle, mulla oli vauvan tutti suussa :), juu en kai mie sitä imeny ollu, mutta siinä se roikku suupielessä... (älkää kysykö mitään, en tiedä miten näin oli päässy käymään...)

OINASMAMMALLE jaksuja, kunpa saisitte tekin tässä edes yhden hyvän yön, se piristää kummasti... Olihan teillä korvike ja velli saman valmistajan? Ettei semmosesta johtunu. Meillä ollaan aamulla/aamupäivisin annettu tuota velliä pieniä määriä, samoin korvikkeita alettiin opetella syömään vähän kerrallaan. Vielä ei ole tullu mitään venkoiluja, mutta määrätkin on ollu vielä pieniä. ILTATANKKAUSTA ei meillä harrasteta, koska ne tankatut maidot lentää kaaressa pihalle ja nukahtaminen on entistä vaikeempaa täydellä mahalla. Esikoista pysty aikanaan tankkaamaan ihan kunnolla,mutta tätä ei.

Miula on koko päivän jomotellu alaselkää ja mahaa.. saa nähdä alkaako ne menkat nytten sit... toivottavasti ei.

Miula on täällä kauhee morkkis kun en saanu raahattuu muksuja pihalle...... siis jotenki vaan on tullu niin laiskaksi.. noh, johan tuota olen tiskaillut kunnon pullovuoren ja keittäny ne, pessy kaks koneellista pyykkiä, tiskikone laulaa myös, tehny kaksi joululahjaa loppuun.. ja siinä sivussa kannellu vauvaa vauvaa vauvaa vauvaa, potattanu esikkoo, huutanu esikolle pää punasena kun ei muuten tunnu asiat menevän jakeluun jne jne.... mutta seli seli seli seli....

Mukavaa PIKKUJOULUA kaikille!!! Mie viettelen niitä vaikkas täällä pinossa kun en taaskaan paikalle pääse (seuraavana vl oltas vasta maisemissa höh :( ).

hanneli ja hiltsu

Vierailija
20/30 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo täytti viime lauantaina jo 4kk, voi hurja miten aika kuluu. Tuntuu haikealta kun tiedän ettei meille enää vauvoja tule, mutta toisaalta osaan nauttia tästä vauva-ajasta paljon enemmän kuin esikoisen kanssa. 4kk neuvolalääkäri on meillä huomenna, saas nähdä miten on poika kasvanut kun pelkällä rintamaidolla on menty. Jos kasvua on tullut mukavasti jatketaan samaan malliin vielä ainakin kuukausi ja kiinteitä maistellaan vasta sitten kuukauden parin päästä.

Mies yllätti mut tänään iloisesti, oli hommannut äitinsä vauvan hoitajaksi ja me päästiin ihan kahdestaan rauhassa ravintolalounaalle. Hassua kun työssäolessa nuo lounaat on ihan joka päiväisiä, mutta näin äitiyslomalla ne tuntuvat ihan juhlahetkiltä (kahdestaan kun päästään). Hienosti oli anoppi pärjännyt reilun tunnin, vaikken sitä kyllä yhtään epäillytkään. Nyt on massu täynnä ja ramasee=)

Voimia kaikille (ainakin Oinasmamma ja Hanneli) joilla vauva yöllä tankkailee ja valvoo. Pitemmän päälle on todella raskasta kun en yöllä saa nukkua, se vaikuttaa mielialaan ja sitä kautta kaikkeen tekemiseen.

Mullakin on hiuksia lähtenyt jo kuukauden päivät, kurja luopua raskaudenajan vähän tuuheammasta kuontalosta. Mulla kun on luonnostaan ohut tukka, niin raskaus toi asiaan vähän parannusta. No kasvaahan ne lähteneet sitten joskus takaisin (viimeksi mulle tuli siili ohimoille=)).

Hauskaa pikkujoulutapaamista kaikille siihen osallistuville, me ei tällä kertaa viitsitä täältä vähän kauempaa " raahautua" paikalle.

Omppupomppu ja Leo