Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuette opiskelevaa nuorta?

Vierailija
03.04.2023 |

Siis rahallisesti, tarkoitan. Meillä tyttö on muuttamassa omilleen ja ajatuksena oli jatkaa mm. puhelinlaskun maksamista ja ottaa jotain muitakin laskuja maksettavaksi, mm. vakuutukset. Kotona saa käydä syömässä aina kun haluaa jne.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan maksettu puhelinlaskun ja vakuutukset. Kotimatkoille annettu rahaa. Nyt tulee kesätöihin kotiseudulle ja asuu kotona ja saa myös ruuat.

Minkä ikäinen lapsi? Onko jo täysi-ikäinen?

Vierailija
102/105 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tunnutaan olevan kovasti demaria eikä oman onnen seppää ollenkaan. Miten tuli äänestettyä?

Jos minä tuen lastani rahallisesti niin ainoa, jolta se raha pois olen minä itse. Se ei ole pois yhteiskunnalta. Sitä paitsi opiskelu on satsausta tulevaisuuteen. Lapsistamme tulevaisuudessa tulee oman onnensa seppiä. Onko pikkaisen eri asia tukea opiskelijoita, kuin elämäntapatyöttömiä valtion kassasta?

Nostaahan ne lapset niitä yhteiskunnan tukia myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinlasku maksetaan kanssa edelleen, lisäksi jos pyytää/tarvitsee rahaa niin kyllä autetaan. Syömään saa kyllä kanssa tulla aina kun haluaa.

Autetaan mielellämme, opiskelu on tärkein asia mitä nuori ihminen voi tehdä.

Näin minäkin ajattelen ja jotenkin kaamea ajatus että lapseni joutuisi näkemään nälkää kun ei rahat riitä opiskelijana. Aina saa pyytää rahaa jos on sitä vailla. Ja varmasti tungen itseni ruokakassien kanssa hänen luo kylään monesti. Itselläni ei mitään tällaista tukea ollut joten ihanaa pystyä nyt auttamaan omaa lasta. Ap

Lapsi mitään nälkää näe, jos osaa käyttää rahat oikein eikä ryyppää kaikkea. Kuulostaa ahdistavalta tuollainen väkisin tunkeminen.  

Ota huomioon, että joillain on erilainen vanhempi-lapsisuhde. Itse olisin varmaan ollut opiskelujana onnellinen, jos äiti olisi ilmaantunut tuomaan kassillisen ruokaa minulle. Vaikka sitten varoittamattakin. Ei kaikilla ole niin etäiset välit.

Ja niinkö todella luulet? Opiskelijat saavat vähemmän rahaa kuin työttömät. Sun logiikallasi kaikkien työttömienkin pitäisi tulla vallan hyvin toimeen, joten tuista on siis varaa leikata!

Enkä minä tyttären luo tietenkään ilmoittamatta mene. Tunkeutua nyt oli vaan sellainen sanavalinta, jolla osoitin että haluan tosiaankin auttaa lastani enkä halua hänen esim. joutuvan miettimään mitä saa syödäkseen. Ap

Eihän se nuori opi silloin ikinä miettimään, miten valmistaa ruokaa edullisesti, kun äiti ryntää aina ruokakasseineen auttamaan.

Vierailija
104/105 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan vuoden ajan annettiin ruokarahaa ja maksoimme myös autokoulun. Myös kodin varustelussa autettiin, että sai kodista viihtyisän ja toimivan. 

Ylimääräistä taskurahaa pystyi tienaamaan käymällä kotona siivoamassa, maksettiin siitä 15€/h. Nuo siivoushommat jäi ekan vuoden kevään aikana pois, kun lapsi pääsi osa-aikaiseksi oman alan hommiin (ja paremmalla tuntipalkalla). 

Vierailija
105/105 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että maksettiin myös ADHD-tutkimukset ja myöhemmin autismin kirjon häiriön tutkimukset.

105

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän