Tuetun työllistymisen palvelut
Mitä ovat tuetun työllistymisen palvelut?
Työkkäri soitti ja sanoi että niihin on pakko mennä, koska tuli 500 työttömyyspäivää täyteen. Sanoin ettei tuo voi olla mahdollista koska valmistuin koulusta vasta muutama kuukausi sitten. Väittivät että tuohon lasketaan koko elämän työttömyyspäivät..?
Enivei, haluaisin tietää mihin olen joutumassa. Sanoin työkkärille että pelottaa mennä, koska en halua papereihini mitään mielenterveysmerkintää tai sossukeissi-merkintää.
Minulla on sellainen olo, että nämä "palvelut" tarkoittavat vain mielenterveysholhousta ja temppuratoja joista mikään ei lopulta johda työllistymiseen. En muista koska viimeksi mikään työkkärin tarjoama palvelu olisi ollut mitenkään työllistymiseen tähtäävää. Uravalmennuksessa ja cv-pajalla olen juuri käynyt joten en keksi miten ne voivat muka auttaa minua työllistymään tuon enempää.
Kommentit (24)
Kasarista on aikas paljon aikaa, missä ihmeen aikakoneessa ap elää, jos ajattelee että mikään ei tuossa ajassa muutu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole töissä? Kaikesta päätellen opiskelit työttömyysetuudella.
Koska en saa töitä. Onko sinulla antaa minulle töitä? 60 paikkaa haettu valmistumisen jälkeen.
Kummallisinta on se, ettei TE-toimisto osoita minulle töitä. Käsittääkseni työnvälitystoimiston tarkoitus on hankkia asiakkaalle töitä eikä odottaa että ne haetaan itse ja sitten rangaista kun niitä ei ole löytynyt. Näin ainakin oli 80-luvulla. Kummallista jos asia on muuttunut päälaelleen.
Te-toimisto ei ole työnvälitystoimisto, ei ne sulle mitään töitä hommaa :D ei sua rangaista jos et löydä töitä. Sua rangaistaan jos et hae töitä sillä tavalla/niin usein kuin työkkäri käskee. Oletettavasti sun kohdalla se tarkoittaa 4 hakemusta/kk.
Ei ole taas korkeakoulutus älykkyytä tai edes viisautta tuonut...Ei kyllä tuo on ihan oikea juttu että jos 500 päivää on elänyt Kelan työmarkkinatuella niin TE-toimistolla on velvollisuus siirtää asiakas monialaisiin palveluihin missä on mm. sossu mukana ja pureudutaan työttömyyden syihin tarkemmin ja laitetaan esim. kuntouttavaan työtoimintaan.
Ei liity ansiosidonnaiseen vaan Kelan työttömyyspäivärahaan.
Ei niihin omalla kokemuksellani sen tarkemmin pureuduta. Sielläkin voi vain kieltäytyä kuntouttavasta ja yhtä hyvin voi sanoa haluavansa esim. jollekin kurssille tai työkokeiluun kuin pelkän työkkärin asiakkaanakaan. En minä ansiosidonnaisesta mitään puhunutkaan.
Hei nyt löysin mistä on oikein kyse:
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tyottomyys/tyollistymista-e…
"TYP voi olla juuri oikea palvelu sinulle, jos työllistymiseesi liittyvät vaikeudet eivät johdu vain työpaikkojen tai osaamisen puutteesta, vaan sinulla on elämänhallinnan ongelmia tai toimintakyvyn rajoitteita."
Siis mitä ihmettä, miten ne voi pakottaa tällaiseen jos on juuri valmistunut ammattiin eikä ole mitään elämänhallinnan ongelmia, on raitis eikä ole mt-taustaa jne?
Kiva kun totuus löytyy aina hienojen sanavalintojen alta. Sanotaan että palvelu auttaa työllistymään, todellisuudessa olet nyt hullujen listalla.
Kannattaisiko alkaa selvittää mahdollisuutta päästä kokonaan eläkkeelle?