Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyyden koittaessa tavallisella ihmisellä karenssi

Vierailija
03.04.2023 |

Ei tule mistään rahaa. Sinä aikana täytyy ruveta etsimään töitä tai tulot romahtaa. Työttömyyskorvauksella kun ei perhe elä. Miksi kansanedustaja ei kuulu samaan järjestelmään? Nyt kun lukee noiden eduskunnasta pudonneiden kommentteja. "En tiedä mitä rupean tekemään", täytyy vähän ensin miettiä tilannetta jne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne saa ihan hirveän korkeita tukisummia, sopeutumisrahaa. Kuinka kauan ne saa sitä?

Vierailija
2/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paatero voisi hakea postinjakelijaksi. Sillä on kokemusta postialalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin työttömyyden koittaessa tavallisella ihmisellä karenssi? Ei ainakaan minulla ollut vuoden alussa mitään karenssia, mistä sen olisin saanut?

Vierailija
4/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli pieni aika jolloin en saanut korvausta. Joku omavastuuaika vai mikä se oli.

Vierailija
5/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin työttömyyden koittaessa tavallisella ihmisellä karenssi? Ei ainakaan minulla ollut vuoden alussa mitään karenssia, mistä sen olisin saanut?

Miksi alapeukku? Ei karenssia saa työttömyyden alussa kuin silloin, kun irtisanoutuu itse.

Vierailija
6/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, luulisi että siinä neljän vuoden aikana ehtii jo miettiä niitä muita vaihtoehtoja.

Vierailija
7/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun jää työttömäksi , os irtisanoutuu tarkoitat sitä? Normi palkansaajalla on 45 päivän karenssi.

Kansanedustajilla on sitten se joku ihmeellinen systeemi, että heille maksetaan vuosikausia ties mitä sopeutumisrahaa. Eikä ole ihan pieni raha vissiin..

Vierailija
8/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tästä uutisoitu ihan lähivuosina miten esimerkiksi joku Maria Guzenina oli saanut sitä sopeutumisrahaa, herra ties kuinka monta vuotta... Täytyy kaivaa se uutinen niin laitan sit tänne.

Vierailija
9/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelläkin pitää elää sillä elintasolla, mihin on varaa. Uikutiuikuti.

Vierailija
10/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ainakin tämmöinen

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006094181.html

Vierailija
11/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui tuosta linkistä tää:

Eduskunnasta pudonneet saavat nyt vähintään 2100 euroa kuussa tekemättä mitään kansaa kuohuttanut sopeutumiseläke siirtyi historiaan

Sopeutumisrahan vähimmäismäärä on 2100 euroa kuukaudessa. Edustajan saamaan määrään vaikuttavat esimerkiksi edustusajan kesto ja edustajan tehtävät eduskunnassa

Vierailija
12/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs takia normaali palkansaaja ei saa tuommoisia sopeutumisrahoja, jos vaikka menettää työpaikkansa?

Vierailija
13/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin oli pieni aika jolloin en saanut korvausta. Joku omavastuuaika vai mikä se oli.

Joo, se on edelleen viisi päivää, jos ei ole saanut karenssia. Joillain on vissiin termit sekaisin.

Vierailija
14/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku? Ei karenssia saa työttömyyden alussa kuin silloin, kun irtisanoutuu itse.

No saahan. 5 päivän omavastuuaika eli karenssi kun esim. määräaikainen työ päättyy.

Vierailija
15/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs takia normaali palkansaaja ei saa tuommoisia sopeutumisrahoja, jos vaikka menettää työpaikkansa?

No saahan. Työtön voi saada ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. Eikä ne tulot ole tarvinnut olla kovin kummoiset, jos 2100 € saa kuukaudessa.

Älkää aina valittako, ottakaa selvää asioista.

Vierailija
16/16 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saahan. 5 päivän omavastuuaika eli karenssi kun esim. määräaikainen työ päättyy.

Omavastuuaika ja karenssi ovat kaksi eri asiaa.