Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuetun työllistymisen palvelut

Vierailija
03.04.2023 |

Mitä ovat tuetun työllistymisen palvelut?
Työkkäri soitti ja sanoi että niihin on pakko mennä, koska tuli 500 työttömyyspäivää täyteen. Sanoin ettei tuo voi olla mahdollista koska valmistuin koulusta vasta muutama kuukausi sitten. Väittivät että tuohon lasketaan koko elämän työttömyyspäivät..?
Enivei, haluaisin tietää mihin olen joutumassa. Sanoin työkkärille että pelottaa mennä, koska en halua papereihini mitään mielenterveysmerkintää tai sossukeissi-merkintää.
Minulla on sellainen olo, että nämä "palvelut" tarkoittavat vain mielenterveysholhousta ja temppuratoja joista mikään ei lopulta johda työllistymiseen. En muista koska viimeksi mikään työkkärin tarjoama palvelu olisi ollut mitenkään työllistymiseen tähtäävää. Uravalmennuksessa ja cv-pajalla olen juuri käynyt joten en keksi miten ne voivat muka auttaa minua työllistymään tuon enempää.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu, palkkatukityö, erilaiset kurssit yms. Viimeisenä kuntouttava. Ei minulla mitään merkintää tullut edes kuntouttavasta, siis sellaista jonka työnantajat tai muut näkisivät. En toki ole niin tyhmä että merkkaisin sen esim. cv:heni. Ei ole missään papereissa mitään "mielenterveysmerkintää".

Vierailija
2/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu, palkkatukityö, erilaiset kurssit yms. Viimeisenä kuntouttava. Ei minulla mitään merkintää tullut edes kuntouttavasta, siis sellaista jonka työnantajat tai muut näkisivät. En toki ole niin tyhmä että merkkaisin sen esim. cv:heni. Ei ole missään papereissa mitään "mielenterveysmerkintää".

Kävitkö nuo toimet normaalin te-toimiston asiakkaana vai nimenomaan "tuetun työllistymisen palveluissa"?

Itse olen valmistunut hiljattain fyysikoksi ja on aika kummallinen ajatus että lopulta pyörin sitten jossain kahvinkeittoduuneissa 9 eurolla päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole töissä? Kaikesta päätellen opiskelit työttömyysetuudella.

Vierailija
4/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en saa töitä. Onko sinulla antaa minulle töitä? 60 paikkaa haettu valmistumisen jälkeen.

Kummallisinta on se, ettei TE-toimisto osoita minulle töitä. Käsittääkseni työnvälitystoimiston tarkoitus on hankkia asiakkaalle töitä eikä odottaa että ne haetaan itse ja sitten rangaista kun niitä ei ole löytynyt. Näin ainakin oli 80-luvulla. Kummallista jos asia on muuttunut päälaelleen.

Vierailija
5/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osut oikeaan. Ansoituslangat siellä. Ihmisten pitäisi herätä.

Vierailija
6/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on niin sekava, ettei oikein selviä mitä kysytään.  Ansiosidonnaisten pävien enimmäismäärä ja palkkatuki olisivat asioita, joihin voisi vastata, mutta oliko kyse niistä?

Vierailija
7/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisten päivien täyttyessä saa ihan vapaasti jäädä vaikka toimeentulotuelle, mutta toki kannattaa tarttua kunnan/kaupungin velvoitetyöllistymiseen, niin saa taas päivät nollattua.

Vierailija
8/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 päivää niin olet oikeutettu ns. palkkatuettuun työhön. Saat ns. normipalkan, mutta työpaikkasi saa palkkatukea palkkaamiseesi. Kannattaa mennä, kohta saat liksaa. Jos et mene, tulee karenssia.

Paikkoja on monenlaisia, pääset varmaan valkkaamaan.

Vierailija
9/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en saa töitä. Onko sinulla antaa minulle töitä? 60 paikkaa haettu valmistumisen jälkeen.

Kummallisinta on se, ettei TE-toimisto osoita minulle töitä. Käsittääkseni työnvälitystoimiston tarkoitus on hankkia asiakkaalle töitä eikä odottaa että ne haetaan itse ja sitten rangaista kun niitä ei ole löytynyt. Näin ainakin oli 80-luvulla. Kummallista jos asia on muuttunut päälaelleen.

Siis anteeksi mitä? Ei odoteta että itse hankitaan töitä? Missä rinnakkaistodellisuudessa sä oikein elät? Pakkohan tää on olla taas joku väsynyt trolli.

Vierailija
10/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettei kukaan ketjussa ole ikinä kuullutkaan tästä, mutta Tuetun Työllistymisen Palvelut ovat oikea asia. Se on ns. "supertyökkäri" mihin pakotetaan ihmiset joita pidetään moniongelmaisina:

https://toimistot.te-palvelut.fi/kaakkois-suomi/typ

Vierailija
11/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 päivää on vain yli 57-vuotiailla, jotka eivät enää valmistu koulusta.

Vierailija
12/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-toimisto ei ole työnvälitystoimisto, ei ne sulle mitään töitä hommaa :D ei sua rangaista jos et löydä töitä. Sua rangaistaan jos et hae töitä sillä tavalla/niin usein kuin työkkäri käskee. Oletettavasti sun kohdalla se tarkoittaa 4 hakemusta/kk.

Ei ole taas korkeakoulutus älykkyytä tai edes viisautta tuonut...

Vierailija
13/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä? Ei odoteta että itse hankitaan töitä? Missä rinnakkaistodellisuudessa sä oikein elät? Pakkohan tää on olla taas joku väsynyt trolli.

Miten nuori sä olet?

80-luvulla TYÖNVÄLITYSTOIMISTO nimensäkin puolesta välitti ihmisille töitä ja kun siellä käytiin niin virkailija näytti mitä alan töitä heillä oli tarjota sinulle. En tiedä mitään 2020-luvun työnhausta enkä oikeastaan haluakaan tietää, ennen oli kaikki paremmin kun Suomi ei ollut kaulaansa myöten veloissa.

Vierailija
14/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 päivää niin olet oikeutettu ns. palkkatuettuun työhön. Saat ns. normipalkan, mutta työpaikkasi saa palkkatukea palkkaamiseesi. Kannattaa mennä, kohta saat liksaa. Jos et mene, tulee karenssia.

Paikkoja on monenlaisia, pääset varmaan valkkaamaan.

Palkkatuella työllistymiseen ei ole mitään 500 päivän minimimäärää työttömyyttä. Mistä te oikein keksitte näitä?

Vierailija
15/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kun olet tietyn aikaa palkkatuetussa työssä voit saada ansiosidonnaista esim. YTK :lta sitten kun työsi loppuu.

Kun meet työllistetyksi, ilmoittaudu heti työttömyyskassaan. Heti ekasta päivästä. Onnistuu helposti netissä.

Jäsenmaksun kerkeää kyllä maksaa.

Ansiosidonnainen on aina parempi kuin työmarkkinatuki ja lisäksi voit saada YTK :lta esim. matkavakuutuksen ja tarvittaessa oikeuspalveluja.

Vierailija
16/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö nuo toimet normaalin te-toimiston asiakkaana vai nimenomaan "tuetun työllistymisen palveluissa"?

Itse olen valmistunut hiljattain fyysikoksi ja on aika kummallinen ajatus että lopulta pyörin sitten jossain kahvinkeittoduuneissa 9 eurolla päivä.

Ensin olin työkkärin asiakas, sitten typin. Ihan samat palvelut sain molemmissa.

Vierailija
17/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-toimisto ei ole työnvälitystoimisto, ei ne sulle mitään töitä hommaa :D ei sua rangaista jos et löydä töitä. Sua rangaistaan jos et hae töitä sillä tavalla/niin usein kuin työkkäri käskee. Oletettavasti sun kohdalla se tarkoittaa 4 hakemusta/kk.

Ei ole taas korkeakoulutus älykkyytä tai edes viisautta tuonut...

Ei kyllä tuo on ihan oikea juttu että jos 500 päivää on elänyt Kelan työmarkkinatuella niin TE-toimistolla on velvollisuus siirtää asiakas monialaisiin palveluihin missä on mm. sossu mukana ja pureudutaan työttömyyden syihin tarkemmin ja laitetaan esim. kuntouttavaan työtoimintaan.

Ei liity ansiosidonnaiseen vaan Kelan työttömyyspäivärahaan.

Vierailija
18/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan jostain syystä joka viestiini alapeukun vain siksi että olen oikeassa ja osoitan jonkun tietämättömän vääräksi.

Tarviiko siitä närkästyä jos oot itte ollut väärässä? Tää vauva.fi on kyllä kummallinen paikka.

Vierailija
19/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuori sä olet?

80-luvulla TYÖNVÄLITYSTOIMISTO nimensäkin puolesta välitti ihmisille töitä ja kun siellä käytiin niin virkailija näytti mitä alan töitä heillä oli tarjota sinulle. En tiedä mitään 2020-luvun työnhausta enkä oikeastaan haluakaan tietää, ennen oli kaikki paremmin kun Suomi ei ollut kaulaansa myöten veloissa.

Miten vammainen idiootti sä olet? Onko 80-luvun nuorelle esim. google täysin tuntematon? Vai onko sulla muistisairaus? Nyt on vuosi 2023, ei 1980.

Vierailija
20/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvusta on tovi jos toinenkin aikaa. Pelottavaa että joku ajattelee, että asiat pysyvät samoina kuin 40 vuotta sitten.

Miten nuori sä olet?