Sähköpyörä auton tilalle!
https://www.is.fi/mainos/art-2000009487168.html
Kuvassa kaunis kesäsää ja elämä huoletonta. Mutta montakos tuollaista kivaa kesäpäivää pyöräillä Suomessa onkaan, vakavissaan tyrkytetään jotain fillaria auton korvikkeeksi. Koetahan kuskata vaikka suurta postipakettia pyörällä -20 asteen pakkasella.
Kommentit (80)
Tuskin sähköpyörä perheen ainoaa autoa korvaa, mutta meillä korvaa helposti kakkosauton. Ja hyvin olen sillä tuon 10 km työmatkan polkenut läpi talven. Ei niitä oikeasti huonoja kelejä kovin usein ole. Täällä vaan taas sohvaperunat ulvoo ja luettelee ties mitä tekosyitä, kun todellisena syynä on puhtaasti laiskuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuei, vaikka ois kuinka tehokas sähköpyörä alla, niin ei se auto ole. Kesällä menis, mut läheppä talvella polkemaan, ei kiitos.
Mukavuudenhalulle ei tietenkään voi mitään. Itse ajan läpi vuoden pyörällä
Nukut varmaan myös naulasängyssä ja saunassa ruoskit itseäsi oikein kunnolla selkään.
Ja sinä paskot housuun ettei vaan kulu energiaa kun kävelee vessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sepä se. Kuin pitää isoja soittimia kuljetella, niin ei voi pyöräillä, vaikka haluaisi. Tuollainen juttu olettaa, ettei ihmisillä ole kuljetettavanaan mitään selkäreppua suurempaa.
lastipyörä, tai pyörä +vetokärry
Missäs noita sitten jemmaat esim. kerrostalossa.
Alkaa autopaikatkin olemaan tiukassa nyky kerrostaloissa
Jep, ei oikein tämä vihreä unelma tahdo toimia käytännössä.
Eikös se juuri toimi, jos autopaikkoja vähennetään?
Paitsi tietysti silloin jos autonomistajat jättävät kulkupelinsä pitkin pyöräteitä tai pelastustielle kun ei jaksa kävellä.Se että autopaikkoja vähennetään, on merkki siitä että autopaikkoja vähennetään koska halutaan vihreää unelmaa. Ei se sen toimivuudesta mitään kerro.
Vai vähennetäänkö sen takia että kaupunki tilalle on järkevämpääkin käyttöä, kuin säilöä niissä yhden henkilön kuljettamiseen tarkoitettua, keskimäärin 1402 kilogrammaa painavaa esinettä?
Kaupungeissa jokseenkin perusteltua, kun julkisetkin liikkuu ja ilman autoa pärjää yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sähköpyörä perheen ainoaa autoa korvaa, mutta meillä korvaa helposti kakkosauton. Ja hyvin olen sillä tuon 10 km työmatkan polkenut läpi talven. Ei niitä oikeasti huonoja kelejä kovin usein ole. Täällä vaan taas sohvaperunat ulvoo ja luettelee ties mitä tekosyitä, kun todellisena syynä on puhtaasti laiskuus.
Mutta ilman autoa et sinäkään pärjää ja varmaankin kuljetat sillä ne raskaat ja suuremmat kuljetukset. Tässä oli nyt puhe että sähköpyörä korvaisi auton KOKONAAN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuei, vaikka ois kuinka tehokas sähköpyörä alla, niin ei se auto ole. Kesällä menis, mut läheppä talvella polkemaan, ei kiitos.
Nukut varmaan myös naulasängyssä ja saunassa ruoskit itseäsi oikein kunnolla selkään.
Ja sinä paskot housuun ettei vaan kulu energiaa kun kävelee vessaan?
LOL hei toi oli hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kokee ettei kestä ulkoilua talvella, voi toki mennä autolla.
Entä minne sinä sijoitat pyörässäsi sen 100x100cm laatikon joka pitäisi kuljettaa paikasta X vaikkapa kotiin?
7-vuotta oltu työelämässä ja aina ollut vain pyörä kulkupelinä. Hyvin olen pärjännyt! Nyt 3-vuotta ollut sähköpyörä ja ei kyllä autoa tule tähän talouteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilman autoa et sinäkään pärjää ja varmaankin kuljetat sillä ne raskaat ja suuremmat kuljetukset. Tässä oli nyt puhe että sähköpyörä korvaisi auton KOKONAAN.
Ei ollut, luetun ymmärtämistä kannattaa harjoitella.
Minä ajelin aikoinaan mielelläni fillarilla ja ajaisin edelleen mutta kun on kolme lasta joita pitää kuljettaa treenihin ja peleihin enkä enää edes muista koska olisin selvinnyt kaupasta ulos vähemmän kuin kolmen täyden kestokassin kanssa.
Töissä ei ole suihkua eikä pukukoppia että eipä sinnekään voi pyöräillä koska kolmen vartin matkalla alkaa kyllä haista sähköpyörälläkin jos yhtään polkimilla auttaa
Fillarilla on toki kiva heittää kauniina kesäiltana lenkkiä ihan kuntoilumielessä mutta se on vaihtoehto kuntopyörälle, ei autolle.
Auto lähtee harvemmin kävelemään mitä pyörä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä minne sinä sijoitat pyörässäsi sen 100x100cm laatikon joka pitäisi kuljettaa paikasta X vaikkapa kotiin?
Minä sijoitan sen kuormapyörän laatikkoon
Meillä on taloudessa 5 sähköpyörää; ekan akku meni loppuun kolmessa vuodessa, toinen kesti 3,5v, kolmannen ostivat takaisin moottorivian takia, puolen vuoden käytön jälkeen, neljäs on suurin piirtein kunnossa ja viides odottaa todellisen käytön alkamista, toki siinä jo syksyllä ilmeni pientä takeltelua. Huvittavaa on, että kaksi halvinta tuntuu parhailta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajelin aikoinaan mielelläni fillarilla ja ajaisin edelleen mutta kun on kolme lasta joita pitää kuljettaa treenihin ja peleihin enkä enää edes muista koska olisin selvinnyt kaupasta ulos vähemmän kuin kolmen täyden kestokassin kanssa.
Töissä ei ole suihkua eikä pukukoppia että eipä sinnekään voi pyöräillä koska kolmen vartin matkalla alkaa kyllä haista sähköpyörälläkin jos yhtään polkimilla auttaa
Fillarilla on toki kiva heittää kauniina kesäiltana lenkkiä ihan kuntoilumielessä mutta se on vaihtoehto kuntopyörälle, ei autolle.
Et taida kovin paljon kuntoilumielessä ajella jos alat haista sähköpyörällä ajellessa. Vai asutko Ounastunturin huipulla?
Meillä on mökille matkaa 400 km ja tavaraa on jotain pari sataa kiloa mukana.
Ei taida oikein sähköpyörällä onnistua tuo siirtymä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on taloudessa 5 sähköpyörää; ekan akku meni loppuun kolmessa vuodessa, toinen kesti 3,5v, kolmannen ostivat takaisin moottorivian takia, puolen vuoden käytön jälkeen, neljäs on suurin piirtein kunnossa ja viides odottaa todellisen käytön alkamista, toki siinä jo syksyllä ilmeni pientä takeltelua. Huvittavaa on, että kaksi halvinta tuntuu parhailta.
Ihan mielenkiinnosta, minkä merkkisiä pyöriä teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökille matkaa 400 km ja tavaraa on jotain pari sataa kiloa mukana.
Ei taida oikein sähköpyörällä onnistua tuo siirtymä.
Onko sorakuorma mukana?
Ei pysty vetämään työpaikan peräkärryä sähköiselläkääm pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sähköavusteinen laatikkopyörä korvaa kakkosauton täysin. Laatikkoon saa kuormata 130kg tavaraa, riittää ainakin minun kauppareissuille.
Ja pyöräsi maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sähköavusteinen laatikkopyörä korvaa kakkosauton täysin. Laatikkoon saa kuormata 130kg tavaraa, riittää ainakin minun kauppareissuille.
Ja pyöräsi maksaa
Niin, ei se kakkosauton pitäminenkään kait ilmaista ole?