Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpyörä auton tilalle!

Vierailija
03.04.2023 |

https://www.is.fi/mainos/art-2000009487168.html

Kuvassa kaunis kesäsää ja elämä huoletonta. Mutta montakos tuollaista kivaa kesäpäivää pyöräillä Suomessa onkaan, vakavissaan tyrkytetään jotain fillaria auton korvikkeeksi. Koetahan kuskata vaikka suurta postipakettia pyörällä -20 asteen pakkasella.

Kommentit (80)

61/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, done that, kermapers-eet on tietty erikseen.

Vierailija
62/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukan Poimija kirjoitti:

Helposti, done that, kermapers-eet on tietty erikseen.

On se sähköpyöräilykin nyt aika kermapers-eilyä jos tavalliseen pyörään verrataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä! Sitten kun ministerit ja kansanedustajat polkevat tuolla räntäsateessa menemään niin lupaan harkita uudestaan.

Minulla vähän samantyyppinen asenne. Sitten kun päättäjät alkavat omassa elämässään tehdä radikaaleja muutoksia omiin elämäntyyleihinsä, niin voin alkaa itsekin ankeuttamaan omaa elämääni. Nyt tämä on vain tekopyhää touhua, jossa jotkut vasemmistolaiset ja kommunistiset repaleriekaleet selittävät etusormet pystyssä eduskunnassa miten pitää rajoittaa kuluttamista ja liikkumista, mutta huitelevat itse lentokoneilla ympäri maapalloa ja kuluttavat enemmän kuin koskaan. Samaan aikaan joku yksinhuoltajavanhempiparka miettii, että jippii, säästin tässä kuussa kaksi euroa hätärahastoon, lapsi saa sillä jo yhdet sukat.

Vierailija
64/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä varastetaan todennäköisesti jo osto päivänä, joten ei sillä ajamaan pääse. Jos sen pystyisi tuomaan sisälle, niin sitten sillä joisiajaa kodista kotiin.

Ostan silti sähköpyörän heti, kun niistä saa kevyempiä versioita. Sellaisen jaksan kantaa sisälle.

En ole koskaan joutunut kantamaan pyörääni sisälle, vaikka sisätiloissa sitä säilytänkin. Se kulkee portaissa hyvin helposti vain työntämällä (siinä kun on isot pyörät, niin menee oikein helposti rappusissa ylös)

Vierailija
65/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä se. Kuin pitää isoja soittimia kuljetella, niin ei voi pyöräillä, vaikka haluaisi. Tuollainen juttu olettaa, ettei ihmisillä ole kuljetettavanaan mitään selkäreppua suurempaa.

lastipyörä, tai pyörä +vetokärry

Missäs noita sitten jemmaat esim. kerrostalossa.

Alkaa autopaikatkin olemaan tiukassa nyky kerrostaloissa

Jep, ei oikein tämä vihreä unelma tahdo  toimia käytännössä.

Eikös se juuri toimi, jos autopaikkoja vähennetään?

Paitsi tietysti silloin jos autonomistajat jättävät kulkupelinsä pitkin pyöräteitä tai pelastustielle kun ei jaksa kävellä.

Se että autopaikkoja vähennetään, on merkki siitä että autopaikkoja vähennetään koska halutaan vihreää unelmaa. Ei se sen toimivuudesta mitään kerro.

Vai vähennetäänkö sen takia että kaupunki tilalle on järkevämpääkin käyttöä, kuin säilöä niissä yhden henkilön kuljettamiseen tarkoitettua, keskimäärin 1402 kilogrammaa painavaa esinettä?

Kaupungeissa jokseenkin perusteltua, kun julkisetkin liikkuu ja ilman autoa pärjää yleensä.

Suomessa on jo aika vanhaa kansa.

Vierailija
66/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä varastetaan todennäköisesti jo osto päivänä, joten ei sillä ajamaan pääse. Jos sen pystyisi tuomaan sisälle, niin sitten sillä joisiajaa kodista kotiin.

Ostan silti sähköpyörän heti, kun niistä saa kevyempiä versioita. Sellaisen jaksan kantaa sisälle.

pyöristä kun saisi rosvousvarmat, niin itsekin ostaisin sellaisen. Vaatisi myös sellaista kaupunkisuunnitelua, että kaupungilla, kyläkeskustoissa ja muissa paikoissa, joissa pyöräilijä voisi haluta jättää pyöränsä säilöön hetkeksi (vaikka matkakeskukset) olisi paljon lukollisia ja ilmaisia pyörien säilytyshäkkejä, jotka olisivat pultattu maahan.

Vierailija
67/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ainakaan vielä pöllitty,toinen vuosi menossa, Oulussa kaiken lisäksi.

Hyvä lukko hidastaa jo sen verran että ei sitä kukaan ala rälläköimään kauppareissun aikana.

Ja omavastuu 150e ,niin iha sama. 

68/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Uudellamaalla mutta käyn Helsingissä duunissa. Vihreä vähän höntti kaveri ehdotti mulle sähköpyörää, kun kerroin että olen ostamassa uutta autoa.

Hänellä itsellä on auto, vaikka asuu ihan keskustan tuntumassa. Ilmeisesti minun pitäisi kuitenkin ajaa motarin reunaa fillarilla 60 km joka ilta ja aamu töihin. Nauratti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
69/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lukko hidastaa jo sen verran että ei sitä kukaan ala rälläköimään kauppareissun aikana.

ja joka vuosi lähtee pyörän vakuutushinnasta x% pois? Kun sitten pyröäsi joskus rosvotaan, niin saatkin vain murto-osan rahaa vakuutusyhtiöltä ja tajuat, että sillä rahalla ei uutta (tai siis vastaavaa) pyörää saa.

Vierailija
70/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Asutaan Uudellamaalla mutta käyn Helsingissä duunissa. Vihreä vähän höntti kaveri ehdotti mulle sähköpyörää, kun kerroin että olen ostamassa uutta autoa.

Hänellä itsellä on auto, vaikka asuu ihan keskustan tuntumassa. Ilmeisesti minun pitäisi kuitenkin ajaa motarin reunaa fillarilla 60 km joka ilta ja aamu töihin. Nauratti.

tottakai. Vihreillä on oikeus saastuttaa, koska ovat vihreitä.

Vierailija
71/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä hyvä, "kuntokauppa" kusettajien kuningas.

Myyvät halpispyörää megalomaanisella "kaupallisella yhteistyöllä" superpyöränä.

Kiertäkää "fitnord"-huijaus kaukaa.

72/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eritoten nauttii fillaroinnista, niin sitten toki ok. Itse nautin autoilusta eikä inspiroi käyttää tuntikausia liikkumiseen, siksi auto. Jos ei olisi varaa pitää autoa, muuttaisin alueelle jossa julkiset kulkee. Fillarointi jossain räntäsateessa ei vaan kiinnosta yhtään, sori siitä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
73/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastetaanko sähköpyöriä paljon? Jos menee töihin sähikäisellä niin missä voi säilyttää 5000€ pyörää? Helppo on varkaiden akkurälläkällä leikata vaijerilukko poikki ja nostaa pyörä pakettiautoon.

Vierailija
74/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti rälläköidään ja aikaa menee 30sek kun lukko poikki. Suomalaiset ei edes piittaa mitä joku touhuaa pyörän kimpussa eikä poliisit tutki pyörävarkauksia.

Vierailija
75/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä hyvä, "kuntokauppa" kusettajien kuningas.

Myyvät halpispyörää megalomaanisella "kaupallisella yhteistyöllä" superpyöränä.

Kiertäkää "fitnord"-huijaus kaukaa.

Tuhannen euron kertakäyttöpyörä kolmella tonnilla ;-)

Vierailija
76/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaudet rajoittavat käyttöä mutta kohta olen sähköpyöräillyt 10 vuotta PKS lähes päivittäin ilman varkautta.

Parin tonnin pyörä, Näyttö aina irti ja riskipaikoissa akkukin. Järeällä 17mm kaarilukolla lujaan kiinnikkeeseen,ei räkärautatelineeseen. Ja takapyörä jumiin pyörän lukolla. Kypärä, lasit ja käsineet aina sarvessa, ei ole kelvanneet kellekään.

Vierailija
77/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Fitnord" on paras. Paskapyörä ei kelpaa varkaille LÖL

Vierailija
78/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei  perus sekakäyttäjät jaksa ees varastaa 25kg fillaria, nehän saa sydärin samantien.

Laittaa vielä moottorin lukkoon(jos on mahdollista siis ).

Vierailija
79/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kysymys: sähköskootterit ovat halvempia kuin sähköavusteiset pyörät. Usein s-skoottreissa on myös paremmat akut ja tehot, toki painavatkin hiukan enemmän (mallista riippuen: nykyiisn niitä on todella paljon eri mallisia). MIKSI sähköpyörät silti maksavat enemmän?

sähköpotkulaudatkin ovat halvempia ja lisäksi niitä on helppo pitää mukana vaikka joukkoliikenneväleineissä, eikä niitä tarvitse polkea tai potkia saadakseen sähkömoottorin pysymään päällä.

Vierailija
80/80 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varkaudet rajoittavat käyttöä mutta kohta olen sähköpyöräillyt 10 vuotta PKS lähes päivittäin ilman varkautta.

Parin tonnin pyörä, Näyttö aina irti ja riskipaikoissa akkukin. Järeällä 17mm kaarilukolla lujaan kiinnikkeeseen,ei räkärautatelineeseen. Ja takapyörä jumiin pyörän lukolla. Kypärä, lasit ja käsineet aina sarvessa, ei ole kelvanneet kellekään.

eikö tuo ole hirveän vaivalloista, kun aina kun jättää pyörän paikkaan, jonne ei ehkä itse näe koko ajan ja on tarpeeksi kauan pois, niin pitää irrottaa pyörästä osia ettei kukaan pölli sitä. Sitä kun tekee monta kertaa päivässä, niin aika nopeasti se pyörä jää sitten kotivarastoon.

Minulla on yksi tuttu, jonka sähköpyörästä varastettiin satula. Oli lukinnut sen veraan hyvin telineeseen ettei sitä ehkä saatu irti, mutta satulan saivat. Sanoi, että pikkasen veetutti taluttaa pyörä kotiin, kun olisi ollut ikävä istua siinä pelkän satulatangon päällä. Sen jälkeen sanoi, että pitää nyt näytön ja akun lisäksi irrottaa satulakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi