Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen, kuinka usein puhut vanhempiesi kanssa puhelimessa tai tapaat heitä?

Vierailija
03.04.2023 |

Olen itse keski-ikäinen nainen. Välimatkaa äidin kanssa useampi sata kilometriä. Ajan sinne viikonlopuksi parin kuukauden välein. Puhelimessa puhumme ehkä noin joka toinen viikko.

Ihmettelen ikäisiäni naisia, jotka tuntuvat olevan äitinsä kanssa yhteydessä päivittäin tai jopa useita kertoja päivässä. Eräs tuttavani, kohta viisikymppinen nainen, näytti minulle viestejä, joita lähettelee äitinsä kanssa illalla ennen nukkumaanmenoa. Ne tuntuivat kuin jonkun lapsen ja vanhemmat viestien vaihdolta: "Nuku hyvin kulta!" "Hyvää yötä, rakas äiti, toivottelee oma peikkotyttösi".

Olenko ainoa, jonka mielestä tuollainen ei ole ihan ns. normaalia?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän, sen parempi. Helvetin ärsyttäviä boomereita kumpikin.

Vierailija
42/42 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kanssa puhun puhelimessa kolmisen kertaa viikossa. Asumme toisella puolella Suomea, ja näemmä parin kk välein.

Isäni kanssa puhun ehkä kerran kuukaudessa. Hänen kanssaan puheet menevät aina johonkin salaliittoteorioihin, hänen rapautuvaan terveyteensä ja maailman tuhoon, niin ei huvita kauhean usein jutella. (Lapsuudessa vähintään kerran vuodessa sain kuulla miten kolmas maailmansota alkaa juuri nyt, pankit romahtavat lopullisesti, eikä tulevaisuudesta ole toivoa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla